Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door Afgewezen »

Hendrikus schreef:Uitgevers zat hoor, en anders begin je gewoon voor jezelf. Printing on demand is helemaal in. En boekscout drukt (bijna) alles, als je maar betaalt. :huhu
En dan nog aan de man zien te brengen. Dat is het grootste probleem, zie je. :slurp
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door Hendrikus »

Afgewezen schreef:
Hendrikus schreef:Uitgevers zat hoor, en anders begin je gewoon voor jezelf. Printing on demand is helemaal in. En boekscout drukt (bijna) alles, als je maar betaalt. :huhu
En dan nog aan de man zien te brengen. Dat is het grootste probleem, zie je. :slurp
Daar hebben ze dan weer De Slegte voor uitgevonden :haha
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Afgewezen schreef:
Hendrikus schreef:Uitgevers zat hoor, en anders begin je gewoon voor jezelf. Printing on demand is helemaal in. En boekscout drukt (bijna) alles, als je maar betaalt. :huhu
En dan nog aan de man zien te brengen. Dat is het grootste probleem, zie je. :slurp
Daar hebben ze dan weer De Slegte voor uitgevonden :haha
Ik bedoelde in dit geval: de theologische boeken bij de "bevindelijke" uitgever :)
Het is daar voor vrouwen: verboden.
En als elke forummer een boekje aanschaft, komen we al een heel eind :slurp
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door Afgewezen »

Hendrikus schreef:
Afgewezen schreef:
Hendrikus schreef:Uitgevers zat hoor, en anders begin je gewoon voor jezelf. Printing on demand is helemaal in. En boekscout drukt (bijna) alles, als je maar betaalt. :huhu
En dan nog aan de man zien te brengen. Dat is het grootste probleem, zie je. :slurp
Daar hebben ze dan weer De Slegte voor uitgevonden :haha
Nee, sufferd. Bij printing on demand is dat toch helemaal niet nodig? :nananere
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door Simon »

kijk, weer zo'n voorbeeld van off topic gaan zonder dat iemand er iets van zegt...
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door Mister »

Simon schreef:kijk, weer zo'n voorbeeld van off topic gaan zonder dat iemand er iets van zegt...

Omdat Simon het zo graag wil horen: on-topic, beste mensen!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door -DIA- »

Afgaande op de opmerkingen op de opmerkingen van verschillene REFO-FORUM
leden zou ik denken dat het lijkt of het oordeel der
verhardin is ingetreden.
Ook denk ik aan 'de grote afval' die ons is voorzegd.
En dat een 'geest van dwaling' is gezonden (tot een verschrikkelijk) oordeel, dat we de leugen zullen geloven
boven de Waarheid.
Ook dat we kittelachtig zijn, en ons leraren opgaderen naar
ons eigen goeddunken. Laten we toch waken, althans
proberen dit te doen. Opdat ons de dag van Christus niet
zou overkomen terwijl wij slapende strijden over alllerei bijkomstigheden.
En hetgeen ik nog eens wil zeggen, dat geld ook mij:
Waakt!

De HEERE komt! Maranatha!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door parsifal »

Dia,

Het zou helpen als je eens niet in algemeenheden zou spreken en gewoon concreet aangeeft wat je dwars zit. "Het is niet reformatorisch genoeg", of "het is Arminiaans" zonder veel verder aan te geven wat precies het probleem is, helpt niemand omdat degenen die aangesproken zouden moeten worden niet echt duidelijker krijgen wat er mis is. Vervolgens gaan kreunen en zuchten maakt het er ook niet beter op.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:Afgaande op de opmerkingen op de opmerkingen van verschillene REFO-FORUM
leden zou ik denken dat het lijkt of het oordeel der
verhardin is ingetreden.
Ook denk ik aan 'de grote afval' die ons is voorzegd.
En dat een 'geest van dwaling' is gezonden (tot een verschrikkelijk) oordeel, dat we de leugen zullen geloven
boven de Waarheid.
Ook dat we kittelachtig zijn, en ons leraren opgaderen naar
ons eigen goeddunken. Laten we toch waken, althans
proberen dit te doen. Opdat ons de dag van Christus niet
zou overkomen terwijl wij slapende strijden over alllerei bijkomstigheden.
En hetgeen ik nog eens wil zeggen, dat geld ook mij:
Waakt!

De HEERE komt! Maranatha!
En heb je het nu over jezelf of over anderen, vraag ik me dan -tegen beter weten in- af.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door refo »

DDD schreef:
-DIA- schreef:Afgaande op de opmerkingen op de opmerkingen van verschillene REFO-FORUM
leden zou ik denken dat het lijkt of het oordeel der
verhardin is ingetreden.
Ook denk ik aan 'de grote afval' die ons is voorzegd.
En dat een 'geest van dwaling' is gezonden (tot een verschrikkelijk) oordeel, dat we de leugen zullen geloven
boven de Waarheid.
Ook dat we kittelachtig zijn, en ons leraren opgaderen naar
ons eigen goeddunken. Laten we toch waken, althans
proberen dit te doen. Opdat ons de dag van Christus niet
zou overkomen terwijl wij slapende strijden over alllerei bijkomstigheden.
En hetgeen ik nog eens wil zeggen, dat geld ook mij:
Waakt!

De HEERE komt! Maranatha!
En heb je het nu over jezelf of over anderen, vraag ik me dan -tegen beter weten in- af.
Kittelachtigachtig van gehoor is in bepaalde kringen weer een teken van het hebben van de gave van het onderscheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:http://www.youtube.com/watch?v=leem66clmTs

Kijk, zomaar een willekeurig filmpje: Deze stond bovenaan.
Wat verkondigt hij?
Een puur remonstrantse preek!
Moeten we die waarderen op REFO-forum?
DIA, wanneer gaan we nou eens iets van je lezen waardoor mensen zich aangetrokken gaan voelen om de Heere te gaan dienen?
Ik zie je alleen maar schoppen tegen alles wat los en vast zit, niks deugt er.
En maar klagen dat de mensen van tegenwoordig het niet meer begrijpen...

Er gaat meer wervingskracht uit van Henk Binnendijk dat van jouw negatieve gedoe, dat weet ik wel heel zeker!
Moet ik dan mensen de eeuwige rampzaligheid gunnen? Dat kan toch niet?
Hier zit de mens ertussen, hoe subtiel ook, en dat beroofd God van Zijn eer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:Dia,

Het zou helpen als je eens niet in algemeenheden zou spreken en gewoon concreet aangeeft wat je dwars zit. "Het is niet reformatorisch genoeg", of "het is Arminiaans" zonder veel verder aan te geven wat precies het probleem is, helpt niemand omdat degenen die aangesproken zouden moeten worden niet echt duidelijker krijgen wat er mis is. Vervolgens gaan kreunen en zuchten maakt het er ook niet beter op.
Dat zou wel kunnen, als de zielen van zoveel mensen niet wogen.
Daarom, omdat mensen een onsterfelijke ziel hebben kan ik niet altijd anders.
We kunnen toch geen compromissen sluiten als het op de kernwaarheden aan komt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door DDD »

Dus als het op kernwaarheden aankomt kun je er best een beetje om heen draaien wat er nu precies verkeerd is?! Of het wat minder nauw met de waarheid en zorgvuldigheid nemen?

Dat leert de heilige Geest in ieder geval helemaal niet. Maar ik heb het idee dat je ook niet begrijpt/ leest wat er precies staat en daarom maar op de klank af een oordeel geeft.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Dus als het op kernwaarheden aankomt kun je er best een beetje om heen draaien wat er nu precies verkeerd is?! Of het wat minder nauw met de waarheid en zorgvuldigheid nemen?

Dat leert de heilige Geest in ieder geval helemaal niet. Maar ik heb het idee dat je ook niet begrijpt/ leest wat er precies staat en daarom maar op de klank af een oordeel geeft.
Laat ik het maar in één zin zeggen, of dat dit in het juiste verband is, laat ik in het midden,
maar deze zin (die ook in Gods Woord staat) is: Sion zal door Recht verlost worden, en
haar wederkerenden door gerechtigheid.
Er wordt wel eens zo achteloos gezegd:
Als er één zucht van ons bij moest was alles voor eeuwig verloren. Dat is waar, maar vaak
lijkt het meer op een term die nu eenmaal
vaak gezegd wordt. De beleving is toch anders. Dan hoor je ook waar het vandaan komt.
Uit de diepte, tot Gods eer!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Videoportret Gereformeerde Gemeente Houten

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Dus als het op kernwaarheden aankomt kun je er best een beetje om heen draaien wat er nu precies verkeerd is?! Of het wat minder nauw met de waarheid en zorgvuldigheid nemen?

Dat leert de heilige Geest in ieder geval helemaal niet. Maar ik heb het idee dat je ook niet begrijpt/ leest wat er precies staat en daarom maar op de klank af een oordeel geeft.
Laat ik het maar in één zin zeggen, of dat dit in het juiste verband is, laat ik in het midden,
maar deze zin (die ook in Gods Woord staat) is: Sion zal door Recht verlost worden, en
haar wederkerenden door gerechtigheid.
Er wordt wel eens zo achteloos gezegd:
Als er één zucht van ons bij moest was alles voor eeuwig verloren. Dat is waar, maar vaak
lijkt het meer op een term die nu eenmaal
vaak gezegd wordt. De beleving is toch anders. Dan hoor je ook waar het vandaan komt.
Uit de diepte, tot Gods eer!
Dia, wederkeren tot gerechtigheid lijkt me niet het focussen op zonde. Wat ik enger vind is de focus op beleving. Beleving is belangrijk, maar het komt na het Woord en na uitleg van het Woord. Met beleving kun je elkaar niet aanscherpen (en ik neem je het kwalijk dat jij wel beleving als meetlat voor anderen lijkt te gebruiken). Met de focus op bevinding en beleving sta je m.i. ook veel dichter bij de dopers dan bij de reformatie, terwijl een Henk Binnendijk de methoden van de reformatie (focus op het Woord) wel lijkt te begrijpen. Al denk ik dat Binnendijk soms wat teveel de theologen van vroeger negeert en daardoor theologisch wel eens de mist in gaat (we mogen leren van wijze mensen van vroeger).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie