Preken beluisteren op internet

JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door JCRyle »

-
Laatst gewijzigd door JCRyle op 10 jan 2018, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door samanthi »

Luther schreef:
samanthi schreef: Luther ik heb twee kinderen die van het geloof af gegaan zijn. Ik zou de Heere danken als zij naar een van de stichtingen gaan zouden. Begrijp je dat? Nu gaan ze steeds verder bij de Heere vandaan. We hebben echt nog wel eens gesprekken over de Heere, maar in de loop der jaren merk je echt dat dat steeds minder aanslaat en dat ze steeds meer de houding van iedereen vrijlaten in zijn of haar overtuiging krijgen.
Uiteraard begrijp ik dat.
Ik reageerde op Helma die een verschil in beide stichtingen opmerkte. Bovendien reageerde ik vanuit de grote zorg dat jongeren die daar komen nogal eens kritisch in de eigen gemeente gaan functioneren, en deze nogal eens verlaten om te gaan naar een kerk, gemeente waar het allemaal wat makkelijker is, waar een eenzijdige boodschap klinkt, of zelfs een reminstrantse lijn heerst. Wat is er dan gewonnen?

Daarom wil ik wel eerlijk zijn. Helaas is vooral bij HeartCry nogal eens onevenwichtigheid, maar meer nog schadelijke eenzijdigheid te beluisteren. Is dat uiteindelijk werkelijk tot heil?
Uiteraard is er bij jullie als ouders groot verdriet als kinderen wegen gaan, waarvan je vast overtuigd bent dat ze bij de Heere vandaan gaan. Dat je vreest voor hun eeuwig heil. En overal waar de Bijbel open gaat kun je dan beter zijn dan waar ze nu zijn, al is het in een katholieke kerk. Maar vraag je mij: Hoop je dan vervolgens dat ze daar ook blijven? Dan is mijn antwoord in alle eerlijkheid toch nee.
Ik snap je wel hoor.
Wat ik eens hoorde van twee juffen van school die een huisbezoek bij ons hadden was, toen we oudvaders zijn gaan lezen waren we bedorven. Dit hoorde we niet meer van de kansel. Toen bestonden de genoemde stichtingen nog niet. Zo kan het ook gaan. (Ik weet niet van welke kerk zij behoorde)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Luther »

JCRyle schreef:Nu ik hier zo over nadenk komt mij opeens voor dat de Bewaar het Pand zorgen geuit hadden om de avonden die de jeugd bezochten. Toen werd gesteld dat er iets tegenover gezet moest worden. Wordt daar nog wat mee gedaan? Zijn er al plannen? Of was het weer eens afzetten tegen, maar een oplossing achterwege laten?
En... Wat heb jij al aan ideeën en initiatieven ontplooid en aan je kerkenraad voorgelegd, of is dit weer makkelijk afzetten tegen BhP?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door JCRyle »

-
Laatst gewijzigd door JCRyle op 10 jan 2018, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Luther »

.
Laatst gewijzigd door Luther op 11 jan 2018, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door JCRyle »

-
Laatst gewijzigd door JCRyle op 10 jan 2018, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Luther »

.
Laatst gewijzigd door Luther op 11 jan 2018, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door ebenhaezer »

Nu ik hier zo over nadenk komt mij opeens voor dat de Bewaar het Pand zorgen geuit hadden om de avonden die de jeugd bezochten. Toen werd gesteld dat er iets tegenover gezet moest worden. Wordt daar nog wat mee gedaan? Zijn er al plannen? Of was het weer eens afzetten tegen, maar een oplossing achterwege laten?

Wel eerlijk blijven JCRyle, Luther reageerde hier op.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door JCRyle »

-
Laatst gewijzigd door JCRyle op 10 jan 2018, 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door JCRyle »

-
Laatst gewijzigd door JCRyle op 10 jan 2018, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Auto »

JCRyle schreef:
Dat ik het erbij wilt laten heeft een andere reden, maar dat laat ik op dit moment in het midden. Niet omdat ik geen verantwoordelijkheid wilt nemen. Dat vooraf. Maar mijn verweer:

Laat ik voorop stellen dat ik niks insinueer richting mijn kerkenraad. Ik weet niet waar je dit vandaan haalt. Ik heb niks over mijn eigen kerkenraad en gemeente gezegd. Daarom gaf ik ook een verklarend berichtje, maar blijkbaar is dat niet helder bij je overgekomen.
Het laatste deel van het antwoord was gericht op je vraag of over het afzetten tegen BhP. Dergelijke vragen, daar ging mijn reactie over. Dus dan praten wij over dit gedeelte:

Maar goed je mag nooit ergens naar vragen of een kritische noot kraken want dan zet je je af of je wil de waarheid op de helling zetten. Pure onzin natuurlijk, maar het is wel een teken (dergelijke verwijten/insinuaties) van het dorre kerkelijke klimaat. Veel GodsDIENST, weinig GodsVREZE!

Dit heeft dus geenzins betrekking op mijn eigen kerkenraad, wat jij doet suggereren.
Als je het hele stuk leest, dan lees je dat je begint bij het verzoek aan je eigen kerkenraad en dan vervolgens komt die zin ........ dan komt het bij mij exact zo over als wat Luther hier leest dat je harde verwijten doet naar je eigen kerkenraad. En zou je het los lezen zoals jij aangeeft het geschreven te hebben, geef dan maar aan waar het betrekking op heeft, want de uitdrukking slaat dan nergens op.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door JCRyle »

-
Laatst gewijzigd door JCRyle op 10 jan 2018, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Auto »

JCRyle schreef: Mijn vraag was namelijk geen afzetten tegen de BhP. Want daar voel ik weinig behoefte toe. Ik draag ze een warm hart toe. Maar als je tegenwoordig ergens naar vraagt is het of kritiek of vijandschap of afzetten of andere koers op willen. etc.
Dat vind ik van kortzichtigheid getuigen.
Dit kan ik niet plaatsen. Als je de bestuursleden van BhP ergens naar vraagt, heb ik nog nooit kritiek gehad of vijandschap gevoelt of gedachten over andere koers. En ook nog nooit uit de monden gehoord van de bestuursleden van BhP. Ik snap dit echt niet.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door JCRyle »

Auto schreef:
JCRyle schreef: Mijn vraag was namelijk geen afzetten tegen de BhP. Want daar voel ik weinig behoefte toe. Ik draag ze een warm hart toe. Maar als je tegenwoordig ergens naar vraagt is het of kritiek of vijandschap of afzetten of andere koers op willen. etc.
Dat vind ik van kortzichtigheid getuigen.
Dit kan ik niet plaatsen. Als je de bestuursleden van BhP ergens naar vraagt, heb ik nog nooit kritiek gehad of vijandschap gevoelt of gedachten over andere koers. En ook nog nooit uit de monden gehoord van de bestuursleden van BhP. Ik snap dit echt niet.
Het ligt aan mijn bewoording, Auto. Dat is ook helemaal niet wat ik wilde zeggen, maar blijkbaar zeg ik het toch. :bobo
Laat maar. Vergeet dit draadje maar. En wat mij betreft mag het weggeknipt worden. Dat verzoek heb ik ook gedaan.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Luther »

.
Laatst gewijzigd door Luther op 11 jan 2018, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie