Preken beluisteren op internet

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Vanavond een kerstpreek beluisterd van onze oud-herder en -leraar. ds. J. v. Haaren.
Ik pakte er zomaar een. Ja... een zakelijke preek! Zou hem kunnen aanbevelen. Maar denk niet dat die online staat.
Dan is het off topic, want dan staat 'ie niet op internet :huhu
Klopt, maar deze bevestiging dus ook... Tja, dan sta je in dubio: Reageren of niet... ;)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HHKtE
Berichten: 1447
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door HHKtE »

De CGK van Naarden zendt tegenwoordig ook de diensten uit via Kerkdienst gemist.nl.
Erg mooie preken van Prof Dr M J Kater bv 29 jan de morgendienst
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

We vonden vanavond een preek uit Rilland van ds. C. Van Krimpen
Zondagmiddag 5 juni 2016
tekst:
Jona 1:4-6
De preek is hier ook nog na te luisteren:
http://gergemrilland.nl/home/preken-downloaden
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Ik hoorde net dat de diensten van de Gereformeerde Gemeente te Wierden live via de computer mee te beluisteren zijn. Momenteel is er een Goede Vrijdagdienst waarin ds. Verschuure voorgaat. Ik kan Wierden echter nergens vinden. Weet iemand waar en hoe? Of misschien alleen met een wachtwoord?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10450
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:Ik hoorde net dat de diensten van de Gereformeerde Gemeente te Wierden live via de computer mee te beluisteren zijn. Momenteel is er een Goede Vrijdagdienst waarin ds. Verschuure voorgaat. Ik kan Wierden echter nergens vinden. Weet iemand waar en hoe? Of misschien alleen met een wachtwoord?
Op donderdag een Goede Vrijdagdienst?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:Ik hoorde net dat de diensten van de Gereformeerde Gemeente te Wierden live via de computer mee te beluisteren zijn. Momenteel is er een Goede Vrijdagdienst waarin ds. Verschuure voorgaat. Ik kan Wierden echter nergens vinden. Weet iemand waar en hoe? Of misschien alleen met een wachtwoord?
Op donderdag een Goede Vrijdagdienst?
Ja, de gemeente is vacant, heeft zelfs sinds 18-zoveel nog nooit een dominee gehad.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Vorst »

Het blijft zot. Net als oudejaarsdiensten op 30 december. Straks krijg je ook nog erediensten op zaterdag -ook handig voor predikanten die niet op zondag willen rijden.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Ad Anker »

Vorst schreef:Het blijft zot. Net als oudejaarsdiensten op 30 december. Straks krijg je ook nog erediensten op zaterdag -ook handig voor predikanten die niet op zondag willen rijden.
Er worden in gemeenten ook Hemelvaartdiensten belegd op de woensdagavond voorafgaand aan de hemelvaartsdag. Ik vind daar niets zot aan. Niet zo vast zitten aan de door mensen ingestelde feestdagen. Dit geeft gelijk het verschil aan met de zondag. Jouw opmerking daarover is in dit verband niet relevant.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door eilander »

Precies, Ad. "Het blijft zot" vind ik een hele mooie openingszin voor een waardevolle gedachtenwisseling. Maar niet heus.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Vorst »

Ach ja, ieder zijn mening. Hoe je een waardevolle gedachtewisseling over dit onderwerp kunt hebben ontgaat me overigens.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Moderamen »

eilander schreef:Precies, Ad. "Het blijft zot" vind ik een hele mooie openingszin voor een waardevolle gedachtenwisseling. Maar niet heus.
Nouja, als je erover nadenkt: Goede Vrijdag op donderdagavond klopt toch niet helemaal. Anderzijds is het voor vacante gemeenten toch geweldig dat ze op een van de "belangrijkste" dagen toch gepredikt evangelie hebben! Wel op donderdag ja, het blijft wat vreemd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door helma »

Wat maakt het uit. Prima oplossing toch? Het zit m toch niet in de naam of de dag?
Voor mij is ooit (ik denk 1993)een donderdagse Goede Vrijdagdienst tot grote zegen geweest. "Het is volbracht" ; een dienst in een naburige vacante gemeente. (Kon mijn man op Goede Vrijdag naar onze eigen gemeente en ik oppassen.) Tijdens de preek van vanavond kwam veel van die preek terug. Met grote verwondering aan teruggedacht. Alles, alles is voldaan.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Nasrani »

Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Vanavond verbonden geweest met Ridderkerk.
De dienst, waarin ds. van Boven voorging is nog na te luisteren via kerkomroep.
Zoek op kerkverband, plaats enz. Dan kom je wel bij Ridderkerk.
De preek over Johannes op Patmos, het gesloten boek, voor wie dat boek gesloten is en wie dat boek mag inzien.
Van harte aanbevolen om te beluisteren.
https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10510
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie