Preken beluisteren op internet

-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Een preek van ds. I. Kievit, kwam ik tegen. Ik heb zelf de preek nog niet gelezen, maar omdat ik verschillende preken en artikelen van deze predikant heb gelezen meen ik de preek wel te kunnen aanbevelen.
De preek gaar over Job 33: Eén uit duizend.
Calvijn merkte op, wie in het stuk der rechtvaardigmaking dwaalt, dwaalt in alles.
Weet iemand in welke context hij dit zegt? Daar ben ik wel benieuwd naar.

De preek van ds. Kievit:
http://www.theologienet.nl/documenten/K ... b%2033.pdf
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Een preek van ds. I. Kievit, kwam ik tegen. Ik heb zelf de preek nog niet gelezen, maar omdat ik verschillende preken en artikelen van deze predikant heb gelezen meen ik de preek wel te kunnen aanbevelen.
De preek gaar over Job 33: Eén uit duizend.
Calvijn merkte op, wie in het stuk der rechtvaardigmaking dwaalt, dwaalt in alles.
Weet iemand in welke context hij dit zegt? Daar ben ik wel benieuwd naar.

De preek van ds. Kievit:
http://www.theologienet.nl/documenten/K ... b%2033.pdf
Dank!
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Nasrani »

Tweede Paasdag. Gez. dienst HHK.
Ds. A. D. Fokkema.
17/04/17 09:30 - 01:27:13 (15 MB)

Openbaringen 1.
De Opgestane verschijnt aan Johannes.

de troost van Zijn komst.
de troost van Zijn Hand.
de troost van Zijn Woorden.

http://www.cgkkerkwerve.nl/
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef:Calvijn merkte op, wie in het stuk der rechtvaardigmaking dwaalt, dwaalt in alles.
Weet iemand in welke context hij dit zegt? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Dit was een uitspraak van Luther.

Brakel zegt het scherper: "Die hier dwaalt, die dwaalt tot zijn eeuwig bederf."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door helma »

http://www.cgk-culemborg.nl/index.php?page=meeluisteren.
Mooie preek van ds L den Butter, CGK Culemborg, 14 mei 2017, 10.00 uur. Petrus op de golven. Voor iemand misschien een antwoord op de vragen die van de week op het forum gesteld werden.

En een tip voor een 'leespreek'; Ludwig Hofacker over de verhoogde slang.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door aggieoudje »

http://kerkdienstgemist.nl/playlists/97 ... height=480

Link naar de huwelijksdienst van mijn broer en schoonzus gisteren. Te bekijken tot een week na de dienst.
Met een fijne preek van Ds. A. J. Mensink over de bruiloft in Kana.
Johannes 2:2 En Jezus was ook voor de bruiloft uitgenodigd, en Zijn discipelen.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Mara »

helma schreef:http://www.cgk-culemborg.nl/index.php?page=meeluisteren.
Mooie preek van ds L den Butter, CGK Culemborg, 14 mei 2017, 10.00 uur. Petrus op de golven. Voor iemand misschien een antwoord op de vragen die van de week op het forum gesteld werden.
Dank je wel!
Na twee preken gehoord te hebben, dat je gewoon moet gaan geloven, had deze preek wel dat separerende en troostende.
Hij heeft ook een aangename stem om naar te luisteren.
Heel fijn, ik ga hem vaker aanzetten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Moderamen »

Ad Anker schreef:
Vorst schreef:Het blijft zot. Net als oudejaarsdiensten op 30 december. Straks krijg je ook nog erediensten op zaterdag -ook handig voor predikanten die niet op zondag willen rijden.
Er worden in gemeenten ook Hemelvaartdiensten belegd op de woensdagavond voorafgaand aan de hemelvaartsdag. Ik vind daar niets zot aan. Niet zo vast zitten aan de door mensen ingestelde feestdagen. Dit geeft gelijk het verschil aan met de zondag. Jouw opmerking daarover is in dit verband niet relevant.
Wat is eigenlijk de reden dat er in best wat vacante gemeenten vanavond een dienst wordt gehouden, maar dit niet morgenavond (op hemelvaart zelf) kan? Dan heb je toch een dienst op de menselijke hemelvaartsfeestdag, alleen in de avond i.p.v. de gebruikelijke ochtend.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Vorst »

Geen flauw idee.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door DDD »

Moderamen schreef:
Ad Anker schreef:
Vorst schreef:Het blijft zot. Net als oudejaarsdiensten op 30 december. Straks krijg je ook nog erediensten op zaterdag -ook handig voor predikanten die niet op zondag willen rijden.
Er worden in gemeenten ook Hemelvaartdiensten belegd op de woensdagavond voorafgaand aan de hemelvaartsdag. Ik vind daar niets zot aan. Niet zo vast zitten aan de door mensen ingestelde feestdagen. Dit geeft gelijk het verschil aan met de zondag. Jouw opmerking daarover is in dit verband niet relevant.
Wat is eigenlijk de reden dat er in best wat vacante gemeenten vanavond een dienst wordt gehouden, maar dit niet morgenavond (op hemelvaart zelf) kan? Dan heb je toch een dienst op de menselijke hemelvaartsfeestdag, alleen in de avond i.p.v. de gebruikelijke ochtend.
Ik denk dat de dominee en zijn gezin ook een dagje weg willen.
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door ejvl »

Moderamen schreef: Wat is eigenlijk de reden dat er in best wat vacante gemeenten vanavond een dienst wordt gehouden, maar dit niet morgenavond (op hemelvaart zelf) kan? Dan heb je toch een dienst op de menselijke hemelvaartsfeestdag, alleen in de avond i.p.v. de gebruikelijke ochtend.
Bijvoorbeeld in de Ger Gem, ik dacht 151 gemeenten, 59 predikanten waarvan enkelen in het buitenland.
Dus simpelweg kunnen niet alle vacante gemeente een predikant hebben op donderdagavond omdat er niet genoeg predikanten zijn.

Oud ger gem, 60 gemeenten, 8 voorgangers, zelfde verhaal.
GGIN hetzelfde.

Daarom worden er ook andere avonden gekozen.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Moderamen »

ejvl schreef: Dus simpelweg kunnen niet alle vacante gemeente een predikant hebben op donderdagavond omdat er niet genoeg predikanten zijn.
Wijs dan eens een gemeente aan die donderdagavond dienst heeft? Mijn opmerking is juist: er worden juist geen diensten op donderdagavond gehouden en wel op woensdagavond, terwijl desbetreffende predikanten op donderdagavond geen andere diensten heeft. Waarom dan niet op donderdagavond?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door helma »

Misschien omdat predikanten de rest van de dag met hun gezin willen doorbrengen?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door DDD »

Dat schreef ik ook;-) Toch is dat ook wel apart. Het geldt voor meer mensen, maar predikanten kunnen toch bij uitstek hun tijd zelf indelen. Alle dagen dat de kinderen vakantie hebben kunnen ze in principe benutten voor een dagje weg, begrafenissen misschien uitgezonderd.

Een kerkdienst 's avonds is mijns inziens overigens wel veel meer een hinderlijke onderbreking van de dag dan een dienst in de morgen. Maar dat zal aan mijn eigen ritme liggen. Van kerkdiensten 's morgens vroeg word ik ook niet blij. Overigens komt het in de GG wel (veel?) voor dat predikanten om negen en om elf uur preken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door helma »

http://downloadpreken.nl/preken/spreker ... en/2/12317

Preek over de lastering tegen de Heilige Geest. Aangrijpend.
Ik had al eerder een preek over deze tekst gehoord met dezelfde uitleg. Eigenlijk toch wel anders dan er normaal gezegd wordt over de zonde tegen de Heilige Geest. Maar lees je het gedeelte in de context leest dan kom je denk ik toch bij deze uitleg uit.
Dan komt het wel dichterbij..
Vaak wordt gezegd dat deze mensen niet meer in de kerk zitten; maar de Heere Jezus zei dit tegen de farizeën; leiders in de kerk.
Het werk van God wordt bestempeld als duivelswerk. Dan volgt de waarschuwing.
Plaats reactie