Refoforum op een I-PAD

Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Refoforum op een I-PAD

Bericht door Marieke »

Tegenwoordig hebben wij zo'n "aipedgeval"

Op zich heel handig, maar ik krijg Refoforum er maar half op.
Normaal gesproken als ik RF via de normale computer/laptop opstart, zie je rechts gelijk staan wie er gepost heeft e.d. inclusief datum. Die namen/data/tijdstippen vallen nu sowieso weg. Ik zie alleen maar de onderwerpen staan.
Daarnaast, als ik een bericht wil plaatsen, krijg ik een mini-schermpje, waarin ik niets kan typen.
Ook zie ik alleen maar als ik RF opstart mijn PB's staan en daarna (als ik in het forumoverzicht zit) niets meer, ik kan ze ook niet beantwoorden, omdat ik dan weer zo'n mini-schermpje te zien krijg, waar ik niets in kan typen.
Het ligt ongetwijfeld aan het feit dat ik redelijk op weg ben een digibeet genoemd te worden, maar wie kan me helpen?

Moet ik wat aan de RF-instellingen doen of moet ik wat op die I-PAD aanpassen?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door memento »

Vooruit, ik heb het maar even aanpast. IPad komt vanaf nu op de gewone site ipv de mobiele site uit.
Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 337
Lid geworden op: 14 mei 2010, 14:59

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Ria »

Marieke schreef:Tegenwoordig hebben wij zo'n "aipedgeval"

Op zich heel handig, maar ik krijg Refoforum er maar half op.
Normaal gesproken als ik RF via de normale computer/laptop opstart, zie je rechts gelijk staan wie er gepost heeft e.d. inclusief datum. Die namen/data/tijdstippen vallen nu sowieso weg. Ik zie alleen maar de onderwerpen staan.
Daarnaast, als ik een bericht wil plaatsen, krijg ik een mini-schermpje, waarin ik niets kan typen.
Ook zie ik alleen maar als ik RF opstart mijn PB's staan en daarna (als ik in het forumoverzicht zit) niets meer, ik kan ze ook niet beantwoorden, omdat ik dan weer zo'n mini-schermpje te zien krijg, waar ik niets in kan typen.
Het ligt ongetwijfeld aan het feit dat ik redelijk op weg ben een digibeet genoemd te worden, maar wie kan me helpen?

Moet ik wat aan de RF-instellingen doen of moet ik wat op die I-PAD aanpassen?
Op mijn mobiel heb ik ook problemen met de website.
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Marieke »

memento schreef:Vooruit, ik heb het maar even aanpast. IPad komt vanaf nu op de gewone site ipv de mobiele site uit.
Verdraaid, hij doet het! Fantastisch Memento!
Mijn dank is niet om uit te brullen! :super
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Neeltje Jans »

Ria schreef: Op mijn mobiel heb ik ook problemen met de website.
Op mijn mobiel werkt de mobiele weergave perfect, ik mis alleen de link ongelezen berichten. Maar nieuwe berichten en actieve onderwerpen staat er wel, dus vanuit m'n bed kan ik ook RF'en :)
Neeltje Jans, moeder van 4
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Gian »

Kan je op een IPad/blackbarry ook solcon gefilterd internet krijgen? Op de site van Solcon vind ik er niets over.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Neeltje Jans »

Gian schreef:Kan je op een IPad/blackbarry ook solcon gefilterd internet krijgen? Op de site van Solcon vind ik er niets over.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/17092/

Lees vooral ook de reacties eronder.
Neeltje Jans, moeder van 4
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Upquark »

Memento, heb het al eens eerder gevraagd, dus sorry als het als zeuren overkomt, maar: is het wellicht mogelijk om de Tapatalk-plugin te installeren? Het maakt het gebruik van RF op mobieltjes zó veel makkelijker...
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Marnix »

Gian schreef:Kan je op een IPad/blackbarry ook solcon gefilterd internet krijgen? Op de site van Solcon vind ik er niets over.
Wel als je een iPad met Wi-Fi hebt, dan zet je een router op je gefilterde internet en heb je er gewoon dat internet op. Zelfde geldt voor iPhone, Blackberry enzo. 3G heeft solcon niet, gefilterd 3G (overal internet op via sim op laptop (dongel), tablet of smartphone) bestaat niet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Marnix »

Ik zie trouwens dat de wijzigingen ook voor mijn iPhone gelden, wel fijn!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door jakobmarin »

Upquark schreef:Memento, heb het al eens eerder gevraagd, dus sorry als het als zeuren overkomt, maar: is het wellicht mogelijk om de Tapatalk-plugin te installeren? Het maakt het gebruik van RF op mobieltjes zó veel makkelijker...
Is het mogelijk om met Tapatalk het Refoforum te gebruiken? Of op welke andere manier kun je makkelijk met je iPhone RF benaderen?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Upquark »

Helaas nog niet, maar ik blijf hopen! :yahoo

Forums op een mobieltje is erg behelpen, en Tapatalk maakt de boel zoveel makkelijker...
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Tiberius »

Memento is niet meer de technische man achter Refoforum.

Als je een wijziging wilt in de forumsoftware, schrijf dan even duidelijk wat je wilt en hoe. Dan kunnen wij (mods) dat aan de technische mensen van EMG doorgeven. Mij zegt Tapatalk niets (en ik denk de andere mods evenmin), dus wij fungeren slechts als doorgeefluik.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Kislev »

www.tapatalk.com om een forum heel gemakkelijk op smartphone of tabled te kunnen lezen. Als 33.000 forums op aangesloten.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Refoforum op een I-PAD

Bericht door Upquark »

Eerst dien je je te registreren op tapatalk.com, en vervolgens (gekopieerd van de site):
phpBB - Installation

* Place the zip package at the root of your forum system.

* Unzip the package. You should see a directory called "mobiquo" inside your forum system root directory. For example, if your forum URL is http://www.mysite.com/forum, it should be placed at
http://www.mysite.com/forum/mobiquo/.

* Go to Administration Control Panel, Choose "STYLES", then "Templates"

* For each installed template, locate the overall_header.html, locate the following HTML tag:

<head>

* Insert the following line below the tag:

<script type="text/javascript" src="{ROOT_PATH}mobiquo/tapatalkdetect.js"></script>

* Purge the forum cache by "Resynchronize or reset statistics" in the "General" section, click "Purge the cache".
Daarna is het nog een kwestie van wat details invullen, en klaar!

Zo ziet het er vervolgens uit:

Afbeelding
Afbeelding

Al met al is het schat ik 10 minuutjes werk. Als je phpBB-goeroe bent misschien maar 5. :huhu
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Plaats reactie