Preken beluisteren op internet

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Orchidee »

Ik bedoelde eigenlijk te benadrukken dat er écht ouders zijn die liever hebben dat hun zoon een avondje gaat poolen in het café dan dat hij naar een lezing van HC of JD gaat.
Sommigen hebben zelfs liever dat hun kind NIET naar de kerk gaat dan naar een hhg. :-(

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Tiberius »

Verder on-topic aub.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door BJD »

BJD schreef:
-DIA- schreef:
JCRyle schreef:
-DIA- schreef:Vraag die me bezighoudt: Zouden mensen die naar HeartCry of JijDaar! gaan een preek als van ds. Schipaanboord, (zie boven) nog verstaan? Wat werkt dat uit? Ik geloof zeker dat het iets doet met de hoorders. Het is niet waardenvrij toch? Ik vrees dat door deze bijeenkomsten de oude Schriftuurlijk-bevindelijke leer onder vuur komt te liggen. Iets wat we op dit forum al merken.
Dat zal wel meevallen. Ze zullen het hoogstens in andere bewoordingen vertellen, hier en daar wat gezuiverd, en dezelfde boodschap blijft klinken.
Ik geloof zeker dat het veel dieper ligt. Dat er veel meer gaande is dan we wel beseffen.
Relativeren is een woord van deze tijd. En dat horen we steeds frequenter.
Ik weet niet of er nog eentje is die dit opmerkt.
Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?
Terug naar mijn vraag dan maar.. Dia.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Ad Anker »

BJD schreef:
BJD schreef: Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?
Terug naar mijn vraag dan maar.. Dia.
Tja. Het gaat natuurlijk wel ver om van DIA te vragen om op domme vragen te antwoorden. Of op strikvragen, zoals DIA dit waarschijnlijk zal noemen.
Laatst gewijzigd door Ad Anker op 10 jan 2018, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:
BJD schreef:
BJD schreef:
-DIA- schreef: Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?
Terug naar mijn vraag dan maar.. Dia.
Tja. Het gaat natuurlijk wel ver om van DIA te vragen om op domme vragen te antwoorden. Of op strikvragen, zoals DIA dit waarschijnlijk zal noemen.
Beetje verkeerd quote Ad. Nu lijkt het of Dia ds. Schipaanboord niet kent... (Ik heb dus bewust de verkeerde quotes overgenomen, zodat helder is wat ik bedoel.

Maar ik zou zeggen @BJD: ga eens een paar preken van ds. Schipaanboord luisteren. Er staan er meerdere op PrekenWeb.
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Ad Anker »

Dank Mannetje. Bericht aangepast.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door BJD »

Ad Anker schreef:
BJD schreef:
BJD schreef: Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?
Terug naar mijn vraag dan maar.. Dia.
Tja. Het gaat natuurlijk wel ver om van DIA te vragen om op domme vragen te antwoorden. Of op strikvragen, zoals DIA dit waarschijnlijk zal noemen.
Domme vragen bestaan niet werd mij altijd geleerd. Hoezo zou dit een strikvraag zijn?
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Mannetje »

BJD schreef:
Ad Anker schreef:
BJD schreef:
BJD schreef: Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?
Terug naar mijn vraag dan maar.. Dia.
Tja. Het gaat natuurlijk wel ver om van DIA te vragen om op domme vragen te antwoorden. Of op strikvragen, zoals DIA dit waarschijnlijk zal noemen.
Domme vragen bestaan niet werd mij altijd geleerd. Hoezo zou dit een strikvraag zijn?
Na ruim 10 jaar refoforum kun je dit echt nog niet bedenken? Maar als het geen strikvraag maar wel een prangende vraag voor je is: lees Luther, lees Calvijn en beluister preken van ds. Schipaanboord.
Dan kun je zelf het antwoord vinden...
-
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Ter voorbereiding op de zondag:
Een preek die van
ds. C. Hegeman
over
Hooglied 1:5,
Helder en bevindelijk verklarend.
https://www.youtube.com/watch?v=8R0ft3ItjsQ
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door gallio »

-DIA- schreef:Ter voorbereiding op de zondag:
Een preek die van
ds. C. Hegeman
over
Hooglied 1:5,
Helder en bevindelijk verklarend.
https://www.youtube.com/watch?v=8R0ft3ItjsQ
Hoop ik morgen avond te gaan beluisteren. Bedankt voor de link!
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Een nieuwe preek staat op YouTube bij Zuivere Waarheid:

https://www.youtube.com/watch?v=gA8NoTrK6Yk

Het is een heldere duidelijke ernstige preek van ds. A. Verschuure
Hij spreekt hier in de HHK te Arnemuiden. Het is heel duidelijk een interkerkelijke dienst.

De tekst:
Mattheus 13 vers 45-46:
Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een koopman, die schone paarlen zoekt;Dewelke, hebbende een parel van grote waarde gevonden, ging heen en verkocht al wat hij had, en kocht dezelve.
Thema:
De Parel van grote waarde
--------------------------------------------------
Er staat bij de preken die door Zuiver Waarheid worden geupload altijd een korte levenbescbrijving van de predikanten.
Omdat ds. Verschuure een nog levende predikant is staat er een stukje uit een interview:
Ds. Verschuure weet dat de Heere een last op zijn schouders heeft gelegd in zijn roeping tot het ambt van predikant. „De verantwoordelijkheid voor de zielen weegt me zwaar. Alles wat je doet staat in eeuwigheidslicht! We gaan altijd om met mensen die op reis zijn naar de eeuwigheid. Het wijken van het beslag van Gods Woord kan me neerdrukken. De verdeeldheid in de rechterflank van de gereformeerde gezindte, maar ook binnen de Gereformeerde Gemeenten zelf, kan me ook zó tot verdriet zijn. Waren we toch één! De wereldgelijkvormigheid en het feit dat we elkaar soms niet lijken te verstaan als we het hebben over de weg ten leven… Het lijkt soms zo of de Heere Zijn voetstappen inhoudt. Onze jongeren horen zo weinig hoe de Heere werkt. Ik zie het dan als een taak van de dominee om daar in mijn preken nu juist wél iets van te vertellen. Niet om de christen te preken, maar op welke wijze Christus gestalte krijgt in het leven van een doodschuldige zondaar.

Bron: Zuivere Waarheid via YouTube
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Vorst »

Ik zou zeggen: zorg eerst voor eenheid binnen je eigen kerkverband en ga niet ter rechterzijde buiten de deur preken. Dat is nergens goed voor en zorgt alleen maar voor extra zelfgemaakte clubjes.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Vorst schreef:Ik zou zeggen: zorg eerst voor eenheid binnen je eigen kerkverband en ga niet ter rechterzijde buiten de deur preken. Dat is nergens goed voor en zorgt alleen maar voor extra zelfgemaakte clubjes.
De boodschap is duidelijk.
Hopelijk mag de preek even duidelijk voor u zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Vorst »

Dat zal niet. Want die beluister ik niet.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door -DIA- »

Vorst schreef:Dat zal niet. Want die beluister ik niet.
Dan is uw verantwoordelijkheid. Mijn boodschap is om de middelen niet te verzuimen.
Is er soms iets waarom u bij voorbaat de preek afwijst? Wilt u misschien iets niet horen?
U hoeft niet te antwoorden hoor.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie