Preken beluisteren op internet [2]

Luther

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Berichtdoor Luther » 10 Jan 2018, 17:01

.
Laatst gewijzigd door Luther op 11 Jan 2018, 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)

Orchidee

Berichtdoor Orchidee » 10 Jan 2018, 17:07

Ik bedoelde eigenlijk te benadrukken dat er écht ouders zijn die liever hebben dat hun zoon een avondje gaat poolen in het café dan dat hij naar een lezing van HC of JD gaat.
Sommigen hebben zelfs liever dat hun kind NIET naar de kerk gaat dan naar een hhg. :-(

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Ons burgerschap is echter in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus,

Tiberius
Moderator

Berichtdoor Tiberius » 10 Jan 2018, 17:23

Verder on-topic aub.

BJD

Berichtdoor BJD » 10 Jan 2018, 18:31

BJD schreef:
-DIA- schreef:
JCRyle schreef:
-DIA- schreef:Vraag die me bezighoudt: Zouden mensen die naar HeartCry of JijDaar! gaan een preek als van ds. Schipaanboord, (zie boven) nog verstaan? Wat werkt dat uit? Ik geloof zeker dat het iets doet met de hoorders. Het is niet waardenvrij toch? Ik vrees dat door deze bijeenkomsten de oude Schriftuurlijk-bevindelijke leer onder vuur komt te liggen. Iets wat we op dit forum al merken.

Dat zal wel meevallen. Ze zullen het hoogstens in andere bewoordingen vertellen, hier en daar wat gezuiverd, en dezelfde boodschap blijft klinken.

Ik geloof zeker dat het veel dieper ligt. Dat er veel meer gaande is dan we wel beseffen.
Relativeren is een woord van deze tijd. En dat horen we steeds frequenter.
Ik weet niet of er nog eentje is die dit opmerkt.

Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?

Terug naar mijn vraag dan maar.. Dia.

Ad Anker

Berichtdoor Ad Anker » 10 Jan 2018, 20:56

BJD schreef:
BJD schreef:Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?

Tja. Het gaat natuurlijk wel ver om van DIA te vragen om op domme vragen te antwoorden. Of op strikvragen, zoals DIA dit waarschijnlijk zal noemen.
Laatst gewijzigd door Ad Anker op 10 Jan 2018, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 10 Jan 2018, 21:24

Ad Anker schreef:
BJD schreef:
BJD schreef:
-DIA- schreef:Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?

Tja. Het gaat natuurlijk wel ver om van DIA te vragen om op domme vragen te antwoorden. Of op strikvragen, zoals DIA dit waarschijnlijk zal noemen.

Beetje verkeerd quote Ad. Nu lijkt het of Dia ds. Schipaanboord niet kent... (Ik heb dus bewust de verkeerde quotes overgenomen, zodat helder is wat ik bedoel.

Maar ik zou zeggen @BJD: ga eens een paar preken van ds. Schipaanboord luisteren. Er staan er meerdere op PrekenWeb.
Je bent nooit te oud om te spelen, maar je wordt oud omdat je niet meer speelt.

Ad Anker

Berichtdoor Ad Anker » 10 Jan 2018, 21:57

Dank Mannetje. Bericht aangepast.

BJD

Berichtdoor BJD » 11 Jan 2018, 19:06

Ad Anker schreef:
BJD schreef:
BJD schreef:Wijkt Ds Schipaanboord (ken hem niet) dan zo veel af van preken van bv Luther of Calvijn?

Domme vragen bestaan niet werd mij altijd geleerd. Hoezo zou dit een strikvraag zijn?

Mannetje

Berichtdoor Mannetje » 11 Jan 2018, 19:18

BJD schreef:
Ad Anker schreef:
BJD schreef:

Domme vragen bestaan niet werd mij altijd geleerd. Hoezo zou dit een strikvraag zijn?

Na ruim 10 jaar refoforum kun je dit echt nog niet bedenken? Maar als het geen strikvraag maar wel een prangende vraag voor je is: lees Luther, lees Calvijn en beluister preken van ds. Schipaanboord.
Dan kun je zelf het antwoord vinden...
Je bent nooit te oud om te spelen, maar je wordt oud omdat je niet meer speelt.

Terug naar “PC en Internet”