Vraag (pc en internet)

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Een vraag:

Bericht door eilander »

refo schreef:
eilander schreef:Bij ons zijn geen vaste zitplaatsen, maar vaak zitten mensen toch op dezelfde plek. Bij ons blijven dus de bijbels ook nog al eens liggen. Zit er dan toch iemand op onze plek, dan pakken we onze bijbels even mee. Misschien kijk ik dan ook wel boos, maar dat is dan alleen maar omdat mijn gezicht zo het lekkerst zit. Ik ben niet principieel boos in elk geval.
Dat is helemaal onbeleefd. Even laten merken dat het jouw plek is waar die mensen zitten.
:)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Zaterdag had ik kippenlevertjes gekocht bij de kipkraam. Gisteren roken ze niet helemaal goed meer. Ik vertrouwde het niet en heb ze weggegooid. Is dat normaal, dat kippenlevertjes snel bederven?
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Een vraag:

Bericht door CvdW »

Hoe heb je de kippenlevertjes bewaard?
Het beste is wanneer het vlees niet dezelfde dag of de dag erna opgegeten wordt bewaard wordt in de diepvries.
In ga er van uit dat de poelier een gerenommeerd bedrijf is en dat de 'fout' bij de eindgebruiker zit.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

CvdW schreef:Hoe heb je de kippenlevertjes bewaard?
Het beste is wanneer het vlees niet dezelfde dag of de dag erna opgegeten wordt bewaard wordt in de diepvries.
In ga er van uit dat de poelier een gerenommeerd bedrijf is en dat de 'fout' bij de eindgebruiker zit.
Na de kipkraam heb ik nog een visje gekocht, en toen naar huis en de spullen in de koelkast (5 graden). Daarom denk ik niet dat ik zelf iets fout gedaan heb.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23854
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Dodo schreef:Zaterdag had ik kippenlevertjes gekocht bij de kipkraam. Gisteren roken ze niet helemaal goed meer. Ik vertrouwde het niet en heb ze weggegooid. Is dat normaal, dat kippenlevertjes snel bederven?
Lever ruikt nooit goed...
Maar orgaanvlees is volgens mij niet iets om een paar dagen van te voren te kopen. Kopen en bereiden op dezelfde dag.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Een vraag:

Bericht door Orchidee »

refo schreef:
Lever ruikt nooit goed...
Maar orgaanvlees is volgens mij niet iets om een paar dagen van te voren te kopen. Kopen en bereiden op dezelfde dag.[/quote]
Waarom niet?
In de winkel ligt het ook een paar dagen(week).
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3981
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Een vraag:

Bericht door Terri »

Dodo schreef:Zaterdag had ik kippenlevertjes gekocht bij de kipkraam. Gisteren roken ze niet helemaal goed meer. Ik vertrouwde het niet en heb ze weggegooid. Is dat normaal, dat kippenlevertjes snel bederven?
Ik ben vergeten hoe mijn moeder het vroeger klaarmaakte, misschien kan jij me helpen?
"Toevallig" had ik het er van de week met m'n kinderen over, ze gruwden van het idee, maar vroeger was het toch heel normaal eten?
Nu ook nog?
Ik wil het nog een keer klaar maken, maar weet even niet meer goed hoe, vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

Beetje zout, en dan bakken met een uitje. Paar minuten.
Ik vind het echt lekker, maar niet teveel.
En lever is heel gezond.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Zaterdag had ik kippenlevertjes gekocht bij de kipkraam. Gisteren roken ze niet helemaal goed meer. Ik vertrouwde het niet en heb ze weggegooid. Is dat normaal, dat kippenlevertjes snel bederven?
Orgaanvlees ruikt al snel onprettig.
Misschien omdat het goed doorbloed is?
Als ik gekookte lever bij de slager koop (broodbeleg) eten we dat diezelfde dag en alleen nog de dag erna. Dan begint het al te verkleuren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Een vraag:

Bericht door helma »

Als iets niet goed meer ruikt is het meestal ook niet meer goed.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Een vraag:

Bericht door emigrant »

Reden waarom vlees vaak gekruid en gezouten is. Om beginnend bederf te maskeren.
Bij die Turkse winkels bijvoorbeeld hangt soms dagenlang hetzelfde vlees aan het spit. Door de kruiden heen, gaat het dan zelfs rieken.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23854
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

In Nederland gaat dat niet op. Als je dat presteert is het snel afgelopen met je horeca-onderneming,
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Een vraag:

Bericht door Mara »

Zoon heeft een spelcomputer aangeschaft maar hij is erg traag in het uploaden van gegevens e.d.
Hij heeft al een aantal keren via KPN e.e.a. aangepast, maar hij blijft traag vooral tijdens de uren dat de buren kennelijk actief zijn op hun pc.
(Het maakt zelfs uit in welke kamer hij het apparaat plaatst)
Gedacht wordt nu aan een WiFi versterker, maar als je dat googelt zie je door de bomen het bos niet meer, een woud van versterkers van heel goedkoop tot heel duur.
Waar moet je nu op letten om tot een goede aanschaf over te gaan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Een vraag:
Ik zit weer met Gr. Pr. (grote problemen dus).
Ik krijg geen foto meer te zien op Google Earth. :(

Ik krijg bij het aanklikken van een foto deze tekst:
400. That’s an error.
Your client has issued a malformed or illegal request. That’s all we know.400. That’s an error.
Your client has issued a malformed or illegal request. That’s all we know.


Volgens mij had ik dit een paar jaar geleden ofzo ook... hoe het toen weer goed is gekomen weet ik
niet meer. Volgens mij had ik het toen ook in de vragenrubriek van Refoforum geplaatst.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Zoon heeft een spelcomputer aangeschaft maar hij is erg traag in het uploaden van gegevens e.d.
Hij heeft al een aantal keren via KPN e.e.a. aangepast, maar hij blijft traag vooral tijdens de uren dat de buren kennelijk actief zijn op hun pc.
(Het maakt zelfs uit in welke kamer hij het apparaat plaatst)
Gedacht wordt nu aan een WiFi versterker, maar als je dat googelt zie je door de bomen het bos niet meer, een woud van versterkers van heel goedkoop tot heel duur.
Waar moet je nu op letten om tot een goede aanschaf over te gaan?
Bedraad aansluiten of een 5ghz netwerk opzetten als de computer dat ondersteunt.
Je zal ook kunnen kijken je netwerk op een ander kanaal te zetten.
Plaats reactie