Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Een vraag:

Bericht door Auto »

Wim Anker schreef:in de column van Steef de Bruijn "Rustdag op internet" staat het volgende:
....Een Bijbel-app heeft een duidelijke meerwaarde ten opzichte van een papieren versie. je kunt er de grondtekst, verklaringen en vertalingen raadplegen, tekst met tekst vergelijken, de kanttekeningen ernaast leggen, gedeelten uit de Bijbel of de Psalmen 'knippen', notities maken bij een tekst, leesroosters volgen en bladwijzers aanbrengen.....
Weet iemand welke Bijbel app hier wordt bedoeld?
Volgens mij de app die Bijbel heeft EN kanttekeningen. Op mijn telefoon bekend als Bijbel + Kant
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Een vraag:

Bericht door Wim Anker »

Auto schreef:
Wim Anker schreef:in de column van Steef de Bruijn "Rustdag op internet" staat het volgende:
....Een Bijbel-app heeft een duidelijke meerwaarde ten opzichte van een papieren versie. je kunt er de grondtekst, verklaringen en vertalingen raadplegen, tekst met tekst vergelijken, de kanttekeningen ernaast leggen, gedeelten uit de Bijbel of de Psalmen 'knippen', notities maken bij een tekst, leesroosters volgen en bladwijzers aanbrengen.....
Weet iemand welke Bijbel app hier wordt bedoeld?
Volgens mij de app die Bijbel heeft EN kanttekeningen. Op mijn telefoon bekend als Bijbel + Kant
Die zie ik staan in de apple store voor 5.99. Maar kan die al die dingen die hierboven worden genoemd?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Een vraag:

Bericht door Auto »

Wim Anker schreef:
Auto schreef:
Wim Anker schreef:in de column van Steef de Bruijn "Rustdag op internet" staat het volgende:
....Een Bijbel-app heeft een duidelijke meerwaarde ten opzichte van een papieren versie. je kunt er de grondtekst, verklaringen en vertalingen raadplegen, tekst met tekst vergelijken, de kanttekeningen ernaast leggen, gedeelten uit de Bijbel of de Psalmen 'knippen', notities maken bij een tekst, leesroosters volgen en bladwijzers aanbrengen.....
Weet iemand welke Bijbel app hier wordt bedoeld?
Volgens mij de app die Bijbel heeft EN kanttekeningen. Op mijn telefoon bekend als Bijbel + Kant
Die zie ik staan in de apple store voor 5.99. Maar kan die al die dingen die hierboven worden genoemd?
Ja, ik zal maandag wat schermafdrukken plaatsen dan kan je het zien. Hij is een tijdje gratis geweest.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Een vraag:

Bericht door Wim Anker »

Auto schreef:
Wim Anker schreef:
Auto schreef:Volgens mij de app die Bijbel heeft EN kanttekeningen. Op mijn telefoon bekend als Bijbel + Kant
Die zie ik staan in de apple store voor 5.99. Maar kan die al die dingen die hierboven worden genoemd?
Ja, ik zal maandag wat schermafdrukken plaatsen dan kan je het zien. Hij is een tijdje gratis geweest.
tnx! Want als deze app zoveel meer kan dan tekst en kantt. tonen dan wil ik 'em graag hebben!
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Een vraag...
Wellicht weer een domme, maar dan weet men intussen wel van mij.
Is het mogelijk om bij Streetview de gele streep weg te werken?
Op die manier zouden we echt mooie screenshots zijn te maken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

Misschien met het knipprogramma?
Ik heb overigens geen gele streep.
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Misschien met het knipprogramma?
Ik heb overigens geen gele streep.
Als ik nu wist wat een knipprogramma was dan was ik al een eindje verder...

Ik kan wel een screenshot maken, maar de gele rijstreep is altijd hinderlijk aanwezig op de weg die je rijdt.
De streep zie je overigens niet als je opzij kijkt, hij staat alleen op de wegen die openbaar te 'berijden' zijn via
Streetview.
Ook zou ik, maar dat is een heel secuur werk, de gele streep kunnen camoufleren door stukjes van de weg
te knippen met b.v. ScreenHunter. Maar nogmaals dat is erg secuur werk je ziet al snel bij een nader bekijken
dat er stukjes ingeplakt zijn. Dat kun je het beste voorkomen door het uitgeknipte stukje (zo dicht mogelijk bij de
gele streep) te knippen en dan sterk te vervagen, zodat je de geplakte vierkantjes niet zo ziet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:Ik kan wel een screenshot maken, maar de gele rijstreep is altijd hinderlijk aanwezig op de weg die je rijdt.
De streep zie je overigens niet als je opzij kijkt, hij staat alleen op de wegen die openbaar te 'berijden' zijn via
Streetview.
Ook zou ik, maar dat is een heel secuur werk, de gele streep kunnen camoufleren door stukjes van de weg
te knippen met b.v. ScreenHunter. Maar nogmaals dat is erg secuur werk je ziet al snel bij een nader bekijken
dat er stukjes ingeplakt zijn. Dat kun je het beste voorkomen door het uitgeknipte stukje (zo dicht mogelijk bij de
gele streep) te knippen en dan sterk te vervagen, zodat je de geplakte vierkantjes niet zo ziet.
Geen idee of dat kan, maar als het maar om 1 screenshot gaat wil ik die streep wel voor je wegwerken op een dusdanige manier dat je het niet ziet.
Dat kan met een programma als Photoshop naadloos gedaan worden.
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:Ik kan wel een screenshot maken, maar de gele rijstreep is altijd hinderlijk aanwezig op de weg die je rijdt.
De streep zie je overigens niet als je opzij kijkt, hij staat alleen op de wegen die openbaar te 'berijden' zijn via
Streetview.
Ook zou ik, maar dat is een heel secuur werk, de gele streep kunnen camoufleren door stukjes van de weg
te knippen met b.v. ScreenHunter. Maar nogmaals dat is erg secuur werk je ziet al snel bij een nader bekijken
dat er stukjes ingeplakt zijn. Dat kun je het beste voorkomen door het uitgeknipte stukje (zo dicht mogelijk bij de
gele streep) te knippen en dan sterk te vervagen, zodat je de geplakte vierkantjes niet zo ziet.
Geen idee of dat kan, maar als het maar om 1 screenshot gaat wil ik die streep wel voor je wegwerken op een dusdanige manier dat je het niet ziet.
Dat kan met een programma als Photoshop naadloos gedaan worden.
Ik heb helaas geen Photoshop, of eigenlijk wel, maar niet op de pc geïnstalleerd, nadat ik erachter kwam dat
het nogal ingewikkeld is om daarmee te werken. Naderhand heb ik een boekje (handleiding) voor Photoshop gekocht,
maar van een eerdere of latere versie, dus ja, daar begin ik denk ik, maar niet meer aan.
En nee het zou dan niet blijven bij 1 foto, maar misschien kon ik een soort fotoboek maken van "Mooi Nederland".
Er zijn ondaks alles toch nog veel mooie plekjes in Nederland.
Ook heb ik eens wat toertjes gemaakt door het Verenigd Koninkrijk en Denemarken, en ook in de USA en Canada.
Best mooi om dan het huis te zien waar mijn moeders oude hartsvriendin woont in Rosedale bij Chilliwack.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

vraagje:
Is het mogelijk om mp3-bestanden te uploaden?
Het moet volgens wel mogelijk zijn, maar als het maar niet te ingewikkeld is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Een vraag:

Bericht door refo »

-DIA- schreef:vraagje:
Is het mogelijk om mp3-bestanden te uploaden?
Het moet volgens wel mogelijk zijn, maar als het maar niet te ingewikkeld is.
Je wilt ze ergens op het www opslaan?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Een vraag:

Bericht door Dodo »

youtube toch? :OO3
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Een vraag:

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:youtube toch? :OO3
Dat lijkt me niks...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Een vraag:

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:vraagje:
Is het mogelijk om mp3-bestanden te uploaden?
Het moet volgens wel mogelijk zijn, maar als het maar niet te ingewikkeld is.
Dropbox?
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Een vraag:

Bericht door Chrisje72 »

Wat is het doel? Dat bepaalt de methode
Plaats reactie