Gedichten

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gedichten

Bericht door Posthoorn »

2014 bedoel je... En je overtreedt de 50 woordenregel. :rules
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gedichten

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:2014 bedoel je... En je overtreedt de 50 woordenregel. :rules
Nee 2004 staat er.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gedichten

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:2014 bedoel je... En je overtreedt de 50 woordenregel. :rules
Nee 2004 staat er.
Fout van Digibron. Boekje is vorig jaar verschenen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gedichten

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:2014 bedoel je... En je overtreedt de 50 woordenregel. :rules
Nee 2004 staat er.
Fout van Digibron. Boekje is vorig jaar verschenen.
Niks fout. Ds. Oosten heeft er al eerder over geschreven. Nu heeft hij er een boekje van gemaakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17366
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gedichten

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
Posthoorn schreef:2014 bedoel je... En je overtreedt de 50 woordenregel. :rules
Nee 2004 staat er.
Fout van Digibron. Boekje is vorig jaar verschenen.
Niks fout. Ds. Oosten heeft er al eerder over geschreven. Nu heeft hij er een boekje van gemaakt.
Kunnen de mods duidelijk uitleggen wat de 50 woordenregel waar Posthoorn over post over gaat? En als dat een belangrijke regel zou zijn neem hem dan op in de Forumregels.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gedichten

Bericht door Tiberius »

- Het is niet toegestaan auteursrechtelijk beschermd materiaal, zoals krantenartikelen, te plaatsen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gedichten

Bericht door Posthoorn »

eilander schreef:Niks fout. Ds. Oosten heeft er al eerder over geschreven. Nu heeft hij er een boekje van gemaakt.
Je hebt gelijk. Maar de inhoud van het artikel kwam me zo bekend voor, het lijkt veel op dat wat ik onlangs heb gelezen. :)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17366
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gedichten

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:- Het is niet toegestaan auteursrechtelijk beschermd materiaal, zoals krantenartikelen, te plaatsen.
OK dat staat dus in de forumregels maar waar staat dan dat 50 regels uit een artikel wel is toegestaan?

Digibron is een openbaar archief en daar gelden deze regels neem ik aan niet voor?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gedichten

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Tiberius schreef:- Het is niet toegestaan auteursrechtelijk beschermd materiaal, zoals krantenartikelen, te plaatsen.
OK dat staat dus in de forumregels maar waar staat dan dat 50 regels uit een artikel wel is toegestaan?

Digibron is een openbaar archief en daar gelden deze regels neem ik aan niet voor?
Je mag volgens mij alleen een klein gedeelte rechtstreeks hier citeren, en dan kun je de link plaatsen zodat men het verder kan lezen.
Daarbij geldt een max van 50 woorden.
Maar ik vraag me af of hier de digibronpolitie voortdurend meeleest, dus om nu zo in de paniek te schieten, lijkt mij niet nodig.
In zekere zin is het een vorm van reclame. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gedichten

Bericht door Tiberius »

Digibron zal inderdaad niet zo gauw moeilijk doen, omdat wij ook onder EMG vallen. Maar ND heeft ons wel eens een jurist op de nek gestuurd, omdat hier die 50-woorden-met-link regel overtreden werd.
Aangezien de meeste forummers anoniem posten, kunnen we de boete moeilijk verhalen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17366
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gedichten

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Digibron zal inderdaad niet zo gauw moeilijk doen, omdat wij ook onder EMG vallen. Maar ND heeft ons wel eens een jurist op de nek gestuurd, omdat hier die 50-woorden-met-link regel overtreden werd.
Aangezien de meeste forummers anoniem posten, kunnen we de boete moeilijk verhalen.
Die 50 woordenregel is die wettelijk vastgelegd (auteursrechten?) en gaat dat ook op voor internet? Voor mij zijn het open bronnen die ik rustig kopieer in bv een worddocument en zo de hele wereld rondstuur.


Ik heb het zelf al gevonden.
Copyright en voorwaarden Erdee Media BV

update: Apeldoorn 28 maart 2013

Auteursrechten
De website rd.nl is onderdeel van de Erdee Media BV in Apeldoorn. Deze voorwaarden zijn van toepassing op de relatie tussen de uitgever Erdee Media BV en iedere gebruiker van deze site. Door gebruik te maken van deze site, accepteert u deze voorwaarden.

Op artikelen, foto’s, video’s en vormgeving (inclusief logo’s) van de papieren krant, van deze website en iedere andere uiting daarvan, ongeacht de drager, rusten auteursrecht en databankenrecht, die toekomen aan Erdee Media BV dan wel de door haar ingeschakelde derden. Erdee Media BV behoudt zich deze rechten uitdrukkelijk voor. Het is niet toegestaan deze over te nemen in gedrukte of digitale vorm dan wel door te sturen zonder nadrukkelijke toestemming van de hoofdredactie.

Wilt u elementen overnemen van deze site, dien dan uw verzoek in bij de hoofdredactie. Geef aan om welk item het gaat (artikel/foto/video, aantal, auteur, publicatiedatum), en vermeld naam en aard van uw medium (print, digitaal), de oplage of het aantal unieke bezoekers. Voor een complete overname van artikelen hanteert Erdee Media BV tarieven, gebaseerd op de marktwaarde van de content. Het gaat om een tarief van 36 eurocent per woord.

Bij een verzoek tot overname van content van freelancers en andere rechthebbenden zal worden doorverwezen naar desbetreffende personen.

Plaatsing hyperlinks op internet
Plaatsing van hyperlinks naar (delen van) deze site is toegestaan, mits de volgende spelregels in acht worden genomen:
• Het is toegestaan tekstfragmenten van deze site over te nemen, mits daarbij een hyperlink aangebracht is naar het oorspronkelijke artikel, het fragment maximaal 50 woorden telt, de kop van het artikel overgenomen is en het fragment vergezeld is van een duidelijke bronvermelding.
• Het is toegestaan thumbnails van foto’s van deze site te maken, mits de auteursrechten op deze foto’s aan het Reformatorisch Dagblad toekomen, daarbij een hyperlink is aangebracht naar het bijbehorende artikel van deze site en de thumbnail vergezeld is van de bronvermelding Reformatorisch Dagblad. De thumbnail mag bij een gebruikelijke schermresolutie niet groter zijn dan 3 bij 4 centimeter. Indien foto’s worden overgenomen waarvan de rechten bij derden berusten, dan geschiedt dit geheel voor eigen rekening en risico en vrijwaart u Erdee Media Groep voor eventuele claims van derde in verband met dit gebruik.
• Het is niet toegestaan vormen van hyperlinks te gebruiken waardoor de gebruiker misleid of verward kan worden over de herkomst van de informatie. Voorbeelden hiervan zijn framed- en inline-linking.
Dit lijkt mij een zeer achterhaalde zaak. Hoe wil je dit voorkomen als je open en bloot op het WWW publiceert?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Gedichten

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Al wist ik alle ding, maar Christus niet en kende,
Dan was ik maar alleen een winkel vol ellende.
En hoewel ik niets weet maar de Gekruiste ken,
Dan weet ik, dat ik geleerd, voor nu en eeuwig ben.


Jacob Cats
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gedichten

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Digibron zal inderdaad niet zo gauw moeilijk doen, omdat wij ook onder EMG vallen. Maar ND heeft ons wel eens een jurist op de nek gestuurd, omdat hier die 50-woorden-met-link regel overtreden werd.
Aangezien de meeste forummers anoniem posten, kunnen we de boete moeilijk verhalen.
Die 50 woordenregel is die wettelijk vastgelegd (auteursrechten?) en gaat dat ook op voor internet? Voor mij zijn het open bronnen die ik rustig kopieer in bv een worddocument en zo de hele wereld rondstuur.
Niet alleen voor jou, maar velen doen dat. Het is echter illegaal.
Daarom staan we niet toe, dat auteursrechtelijk materiaal hier geplaatst wordt.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gedichten

Bericht door -DIA- »

NAAR DE EINDTIJD

Wanneer de boze geesten, los gelaten,
een aanval doen op al wat heilig is;
wanneer de oorlog woedt in vele staten
en niemand in zijn land meer veilig is;

wanneer de mensen sterven op de straten,
omdat er in het land geen voedsel is;
de grote steden woest zijn en verlaten,
een oord van weedom en van droefenis:

Heft dan uw hoofden opwaarts: Hij zal komen
met koninklijke kracht en heerlijkheid.
Ziet naar de vijgenboom en al de bomen:

Zij spruiten uit, straks is het zomertijd.
De macht van satan wordt, voorgoed ontnomen,
en Christus heerst tot in der eeuwigheid.


Marinus Nijsse


Bron: Jongerenblad Daniël, 20 mei 1977
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gedichten

Bericht door Mara »

Na sombre sabbat beidden zij
de morgen in hun duisternis.
Slechts weinig woorden zeiden zij, zo vol van droef gemis.
Hoe zouden zij de zware steen
verwijderen van de spelonk?

Zij vreesden en een zacht geween
door morgenstilte klonk.
Zij traden schuchter in de hof . .
Zij beefden voor het hemels licht!
Het was of plots een pijl hen trof
bij ''t zien van dat gezicht.

Uit helle gloed een klare stem:
„Weest niet verbaasd en vreest toch niet.
Komt herwaarts, want gij zoekt naar Hem.
Hij is hier niet. O, -.ziet!
Gij zoekt het Leven bij de dood.
De Zoon van God is opgestaan.
Zegt nu Zijn vrienden in hun nood
die blijde boodschap aan".

Zij gingen haastig van het graf,
met vrees en blijdschap aangedaan.
De droefenis viel van hen af:
Hun Meester opgestaan!

De Zon was stralend opgegaan.
Zij hoorden een bekende stem.
Zij zagen toen hun Heiland staan,
en zij herkenden Hem!

MARINUS NIJSSE
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie