Dit vind ik nou weer bizar

Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Dit vind ik nou weer bizar

Bericht door Unionist »

Uit: De Stentor:

Kwart Apeldoorners krijgt advies om op NVU te stemmen


door JOHANNES RUTGERS


2 FEBRUARI 2006 - APELDOORN - Een op de vier Apeldoorners die via http://www.stemwijzer.nl zijn keus wil bepalen voor de gemeenteraadsverkiezingen, krijgt het advies op de extreem-rechtse NVU te stemmen. De gevestigde politiek in Apeldoorn is niet blij met die uitkomst en denkt over aanpassingen. Op de internetpagina kunnen mensen over dertig stellingen hun mening geven. De computer vergelijkt die met de voorkeuren van de elf partijen die meedoen aan de verkiezingen op 7 maart. De partijen hebben daarvoor zelf ook hun meningen ingevoerd. Van de 1096 mensen die de Apeldoornse stemwijzer tot gistermiddag hadden ingevuld, kregen 294 het advies in maart Leefbaar Apeldoorn te kiezen. Op de tweede plek volgt de NVU (260 adviezen). De VVD, op dit moment goed voor ruim 15 procent van de zetels in de gemeenteraad, ‘krijgt’ van de stemwijzer niet meer dan een half procent.

In politiek Apeldoorn klinkt inmiddels het nodige gemor. Henk Schutte, Leefbaar Apeldoorn: ‘Ik koester die eerste plaats, maar het gezelschap is wel heel dubieus’, verwijst hij naar de tweede plek. Zoals velen meent Schutte dat er iets niet klopt. ‘Het lijkt me niet dat een kwart van de Apeldoorners extreem-rechts stemt. Dat mag ik niet hopen.’ Schutte vindt dat met de huidige stellingen in de stemwijzer ‘het gedachtengoed van de NVU niet tot zijn recht komt, positief gezegd’. De Leefbaar-voorman vindt dat juist de extreme standpunten van de NVU erin betrokken moeten worden. VVD-leider Werner Ludwig constateert ook dat ‘de onderscheidende aspecten’ van de verschillende partijen onvoldoende benut worden.

Vanavond praten de negen partijen in de huidige raad over de vraag wat er aan de stemwijzer veranderd kan worden om een beeld te krijgen dat meer op het echte kiesgedrag lijkt. ‘Wellicht dat we als partij een aantal vragen anders moeten benaderen’, zegt Ludwig. ‘Waar we ‘neutraal’ hebben gestemd, moeten we misschien meer stelling nemen.’ Hij betreurt wel dat er blijkbaar aan de oorspronkelijke antwoorden geschaafd moet worden om zo een ander beeld tevoorschijn te toveren.

Juist vanavond zou ook de officiële aftrap zijn van de Apeldoornse stemwijzer. Onduidelijk is of dat doorgaat.
Is dit weer een staaltje tolerantie van de democraten?

Goed, ik zie
dit soort types ook liever niet in de Raad, maar dan moet je de kiezers met argumenten overtuigen, toch?
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Tja dat is het voordeel van zo'n stemwijzer... Komen de resultaten niet zo mooi uit als dat je zelf wilt?... Even aanpassen gewoon...

P.S. Solcon blokkeert de NVU site.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

olfie schreef: P.S. Solcon blokkeert de NVU site.
Hee gek, Kliksafe niet.

Er staan ook wel héle rare dingen op...
Breekijzertje

Re: Dit vind ik nou weer bizar

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:Goed, ik zie
dit soort types ook liever niet in de Raad, maar dan moet je de kiezers met argumenten overtuigen, toch?
Goeiendag!

Wat een nazikoppen zeg! (da's mijn eerste gedachte)

Maar het zijn ook naasten op weg naar de eeuwigheid! (da's mijn tweede gedachte)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dit vind ik nou weer bizar

Bericht door Hendrikus »

Breekijzertje schreef:
Unionist schreef:Goed, ik zie
dit soort types ook liever niet in de Raad, maar dan moet je de kiezers met argumenten overtuigen, toch?
Goeiendag!

Wat een nazikoppen zeg!
Solcon schreef: Filter

> Melding

TOEGANG GEWEIGERD


De toegang tot http://www.nvu.info/070306/lijst_apeldoorn.html werd geweigerd.

* Toon reden van de blokkade
Klik op deze link om te zien waarom de pagina werd geblokkeerd
(filtergebruikersnaam en -wachtwoord eenmalig vereist)
* Onterecht geblokkeerde pagina
Klik op bovenstaande link indien u vindt dat deze pagina niet
gefilterd had moeten zijn.
* Filter passeren
Om het filter te kunnen passeren dient u te beschikken over
filtergebruikersnaam en -wachtwoord (1x per sessie).
* Veelgestelde vragen over het filter
vindt u op onze Helpdeskpagina's.
Is 't zó erg??
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ik denk dat hij niet op de gezichten van de kandidaten filtert, maar op de inhoud van de andere pagina's. Kransleggingen bij NSB-graven bijvoorbeeld. Of DVD's over het leven van Anton Mussert.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Als ik de pagina zo es bekijk, kan ik t geen serieuze partij vinden. Nu hou ik er zelf ook een erg rechtse visie op na, maar met dit soort tuig kan en wil ik me toch absoluut niet associeren.

Wat betreft dat een kwart van Amersfoort extreem-rechtse ideeën heeft, daarover valt te twisten. Over t algemeen zijn blanken die wonen in een stad (zoals Amersfoort dus), wel erg rechts, met name omdat ze de bittere ervaring hebben van hangjongeren, ruitjes die ingegooid worden, veel vandalisme, asociaal gedrag waardoor velen 's avonds niet meer alleen op straat durven (mn ouderen), etc. Allemaal problemen die merendeels door allochtonen veroorzaakt worden.
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

Wat fotootjes voor Hendrikus:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Wel maf om hun perceptie van de geschiedenis te lezen. Bijvoorbeeld onderstaande stukje over Michiel de Ruyter:
Deze man, die ons zeevolk verhief boven de status van boef en huurling, ons volk zo vaak beschermde en mede daardoor ons de Gouden Eeuw gaf, verdient terecht bewondering en dank, in oude dagen gewoon, nu vergeten door onze Germaanse jeugd en bevolking! Gedenke hierbij deze man! Intaminatus fulget honoribus Hij blinkt in onbezoedelde ere!
Alleen hadden ze takkie wel even mogen inhuren om de spelling te controleren :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Corydoras schreef:Wat fotootjes voor Hendrikus:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Aardig van je. Maar ook nu mag ik ze niet zien van ome Solcon :|
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

memento schreef:Als ik de pagina zo es bekijk, kan ik t geen serieuze partij vinden. Nu hou ik er zelf ook een erg rechtse visie op na, maar met dit soort tuig kan en wil ik me toch absoluut niet associeren.

Wat betreft dat een kwart van Amersfoort extreem-rechtse ideeën heeft, daarover valt te twisten. Over t algemeen zijn blanken die wonen in een stad (zoals Amersfoort dus), wel erg rechts, met name omdat ze de bittere ervaring hebben van hangjongeren, ruitjes die ingegooid worden, veel vandalisme, asociaal gedrag waardoor velen 's avonds niet meer alleen op straat durven (mn ouderen), etc. Allemaal problemen die merendeels door allochtonen veroorzaakt worden.
Ho ho, het ging om Apeldoorn, niet om Amersfoort. En het verschil tussen deze twee plaatsen is dat Apeldoorn een uit zijn kluiten gegroeid dorp is, waar veel grotestandsproblemen wel meevallen. Vergeleken bij b.v. Deventer of Arhhem is Apeldoorn een rustig dorp.

Hoe het komt dat veel mensen op de NVU uitkomen: dat hangt gewoon van de stellingen af. Wellicht is de NVU voor goedkoper parkeren, voor betere busverbindingen, tegen milieuvervuiling en tegen betaald voetbal. Daar gingen de meeste stellingen over in de stemwijzer, niet over hakenkruisvlaggen op het stadhuis.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Hendrikus, gewoon je haar wegdenken en boos in de spiegel kijken.
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

Hendrikus schreef:
Corydoras schreef:Wat fotootjes voor Hendrikus:
Aardig van je. Maar ook nu mag ik ze niet zien van ome Solcon :|
Ow, 't complete domein wordt geblockt? Toch fijn dat ome Solcon zo goed over je waakt :roll:

[edit]Even de foto's uit de quote gehaald, zo leuk zijn die koppen niet om tegenaan te kijken...[/edit]
Afbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Dit vind ik nou weer bizar

Bericht door helma »

http://iksteelpotlodenbijdeikea.hyves.nl/

moet je die berichtjes eens lezen... :oO ::lol
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: Dit vind ik nou weer bizar

Bericht door JALP »

helma schreef:http://iksteelpotlodenbijdeikea.hyves.nl/

moet je die berichtjes eens lezen... :oO ::lol
Whahahaha, zou een poll op refoforum waard zijn... wie steelt er wel een potloden bij de Ikea...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Dit vind ik nou weer bizar

Bericht door jvdg »

JALP schreef:
helma schreef:http://iksteelpotlodenbijdeikea.hyves.nl/

moet je die berichtjes eens lezen... :oO ::lol
Whahahaha, zou een poll op refoforum waard zijn... wie steelt er wel een potloden bij de Ikea...
Deze poll is overbodig.
Een ieder die de forumregels onderschreven heeft, heeft daarmee ook verklaard dat stelen verboden is.
:fi
Plaats reactie