De islam in huis

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door samanthi »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:Ik zie nog wel uit naar de theologische bezinning die hierbij past ;)
Bereid uw huis, want gij zult sterven.
En nee, dit is geen spot of een geintje.
De reactie van o.a Herman gaat velen het leven kosten.

Ik zag ook een videootje langs komen waarin kinderen met speelgoedwapens voor joden sprongen en pief,paf jij dood riepen. De moeders stonden aan de kant erom te lachen.
Bemoeging

Ik zal gerust in vrede slapen
en liggen ongestoord ter neer
want Gij o God mijn schild en wapen
schoon 't onheil schijnt voor mij geschapen
zal mij doen zeker wonen Heer'
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Islam in Huis

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:
-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef:Ik kan mij niet aan de overtuiging onttrekken dat de Islam steeds meer en meer zich als een antichristelijke macht openbaart, in de zin zoals de Bijbel dat bedoeld. Een wereldmacht die langzaam steeds grotere vormen aan neemt.
Samuel Huntington schreef in in de jaren 90 al een boek over: The Clash of Civilizations.
En ook de kanttekeningen van de Statenvertaling zinspelen daar al op. Die hebben nog oudere papieren.
Jammer dar de HSV die moet missen.
Je creëert een tegenstelling die er niet is. De HSV mist helemaal geen kantekeningen want bij de SV zijn hele goede kantekeningen, die kunnen gewoon gebruikt worden, ook bij de HSV, zeggen de mensen van de HSV zelf.
O dan weet ik genoeg, de mensen van de GBS zoeken zaken om tegen te HSV te zijn.... Of zou het toch nog ietsjes anders liggen... Dat laatste denk ik namelijk wel. Maar waarom zijn zoveel (alle bevindelijke) predikanten dan toch zo tegen die HSV gekant? Daarom geloof ik toch dat er meer aan de hand is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:Ik zie nog wel uit naar de theologische bezinning die hierbij past ;)
Bereid uw huis, want gij zult sterven.
En nee, dit is geen spot of een geintje.
De reactie van o.a Herman gaat velen het leven kosten.

Ik zag ook een videootje langs komen waarin kinderen met speelgoedwapens voor joden sprongen en pief,paf jij dood riepen. De moeders stonden aan de kant erom te lachen.
Bemoeging

Ik zal gerust in vrede slapen
en liggen ongestoord ter neer
want Gij o God mijn schild en wapen
schoon 't onheil schijnt voor mij geschapen
zal mij doen zeker wonen Heer'
Dan moet het wel kunnen he? Het kan ook zijn, dat het niet kan, wie het vat die vatte het.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De Islam in Huis

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:
O dan weet ik genoeg, de mensen van de GBS zoeken zaken om tegen te HSV te zijn.... Of zou het toch nog ietsjes anders liggen... Dat laatste denk ik namelijk wel. Maar waarom zijn zoveel (alle bevindelijke) predikanten dan toch zo tegen die HSV gekant? Daarom geloof ik toch dat er meer aan de hand is.
Het gaat hier niet over de HSV, geloof ik.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: De Islam in Huis

Bericht door ejvl »

-DIA- schreef:
O dan weet ik genoeg, de mensen van de GBS zoeken zaken om tegen te HSV te zijn.... Of zou het toch nog ietsjes anders liggen... Dat laatste denk ik namelijk wel. Maar waarom zijn zoveel (alle bevindelijke) predikanten dan toch zo tegen die HSV gekant? Daarom geloof ik toch dat er meer aan de hand is.
Het is offtopic, maar het gaat er niet om of er wel of niets aan de hand is, jij zegt dat je het jammer vind dat de HSV de kantekeningen mist, dat is een tegenstelling die niet juist is, en daarop zeg ik dat ook de HSV mensen zeggen dat de SV kantekeningen zeer waardevol zijn, die kunnen gewoon gebruikt worden.
Wat er allemaal wel of niet mis is met de HSV, draait het hier niet om.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:Ik zie nog wel uit naar de theologische bezinning die hierbij past ;)
Bereid uw huis, want gij zult sterven.
En nee, dit is geen spot of een geintje.
De reactie van o.a Herman gaat velen het leven kosten.

Ik zag ook een videootje langs komen waarin kinderen met speelgoedwapens voor joden sprongen en pief,paf jij dood riepen. De moeders stonden aan de kant erom te lachen.
Bemoeging

Ik zal gerust in vrede slapen
en liggen ongestoord ter neer
want Gij o God mijn schild en wapen
schoon 't onheil schijnt voor mij geschapen
zal mij doen zeker wonen Heer'
Dan moet het wel kunnen he? Het kan ook zijn, dat het niet kan, wie het vat die vatte het.
Ja ik had deze reactie verwacht, maar we moeten altijd bereid, niet alleen met de dreiging van de Islam, maar zeker omdat de Heere het waard is om gediend en geprezen te worden.

Late we het niet op het laatst doen aankomen. Dan kan het voor eeuwig te laat zijn.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De Islam in Huis

Bericht door Zita »

Het gaat hier over de Islam, niet over de HSV of kanttekeningen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De Islam in Huis

Bericht door Mara »

Kleuter die 'ongelovig varken' zegt, heeft dat niet van zichzelf'

Kinderen doen uitspraken die uit de orthodoxe, salafistische lezing van de Koran komen, zonder dat zelf te beseffen.

http://www.ad.nl/buitenland/kleuter-die ... f~a13341de
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De Islam in Huis

Bericht door MarcoBijl »

Samanhi ; klopt ........Ze komen met de zelfde stroom mee.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De Islam in Huis

Bericht door samanthi »

MarcoBijl schreef:Samanhi ; klopt ........Ze komen met de zelfde stroom mee.
Wat zou je daar aan kunnen doen?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De Islam in Huis

Bericht door MarcoBijl »

Wij kunnen niks doen. Als burger ben je overgeleverd aan de overheid.
Wat ik opmerk is als er een aanslag komt ....dat er altijd sprake is van dat de persoon of personen bekenden zijn en dat ze hun al lang in het vizier hadden.

Ik ken imaans die opruiend prediken en vrij zijn in Europa te prediken.
Mag allemaal vd wet.
Er zijn foto's van bekend Islam aanhangers die met de stoom vluchtelingen meer reisden. Die kun je er zo uitpikken . Waarom dat nie gebeurd is ??????
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: De Islam in Huis

Bericht door Ouddorp »

Dat is een lastig vraagstuk. Een stikte scheiding tussen vluchtelingen en (economische) migranten aanhouden. Dit zorgt voor draagvlak onder de bevolking en geeft geen onnodige belasting op onze verzorgingsstaat. Hiermee voorkom je nog geen terrorisme, maar het schier onbeperkt binnenlaten van veelal jonge mannen voor wie nauwelijks werk is in Europa is onverantwoord. Hiermee blijft de inburgering beheersbaar en wordt een nieuwe onderklasse die vatbaar is voor radicale ideeen voorkomen. Bij veel aanslagen de laatste jaren waren asielzoekers betrokken (o.a. Parijs, Berlijn, Stockholm en laatst in Turku).
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De Islam in Huis

Bericht door MarcoBijl »

Ouddorp ; zeker een lastig vraagstuk. Zeker tegenwoordig. Als je maar iets zegt ben je al racist. Als je iets zegt discrimineer je al. En zo zit de wet ook in elkaar en vandaar je het kaf van het koren moeilijk kan verwijderen
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De Islam in Huis

Bericht door samanthi »

MarcoBijl schreef:Ouddorp ; zeker een lastig vraagstuk. Zeker tegenwoordig. Als je maar iets zegt ben je al racist. Als je iets zegt discrimineer je al. En zo zit de wet ook in elkaar en vandaar je het kaf van het koren moeilijk kan verwijderen
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat wel 2chte vluchtelingen binnen moeten laten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: De islam in huis

Bericht door MarcoBijl »

Samanthi ; absoluut ...zonder twijfel .....altijd!
Plaats reactie