De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Simon schreef:
Mara schreef:
Chrisje72 schreef:Ik heb het juist niet over kinderen. Kinderen worden om van alles en nog wat gepest. Maar ik heb het nu over volwassenen die gepest worden.
En als ik het artikel goed begrijp is het niet alleen het COC maar ook juist een gereformeerde stichting?
Ja dat wel. Maar is dit niet gewoon een taak van het onderwijzend personeel?
NEE !!

Het is de taak van de ouders om hun kinderen op te voeden in liefde, verdraagzaamheid en tucht, de leraar leert waar de Sinaii ligt en hoeveel 2+10 is.
Juist omdat vele ouders het allemaal maar aan de school overlaten, die emotioneel echter geen band heeft met die kinderen, moet nu een of andere stichting de gevallen steken maar oprapen?
Triest.
Een ouder hoort zijn kind bij te brengen dat iedereen evenveel respect verdiend, zeker wanneer het gaat oim iets waarmee een kind geboren wordt, of dat nu rood haar, asthma, of een gebrek aan bepaalde hormonen, is.
Je hebt gelijk. Alleen moeten de ouders van nu werken om geld te verdienen voor de boot, het tweede huis en de vriede vakantie van dit jaar.
Als ouders hun plichten zouden verstaan, dan zou het onderwijzend personeel het een stuk minder zwaar hebben. In onderwijzen zit weliswaar altijd wel een stukje opvoeden, maar eigenlijk is het toch heel wat anders.
Nu moet je eerst de leerlingen leren dat ze naar een leerkracht moeten luisteren en dan pas kan je beginnen met lesgeven :jongle
M.a.w. het moet dus niet van een opgedrongen stichting afkomen, maar zoals het hoort dus: ouders dienen hun kinderen in liefde op te voeden ( en dat kost tijd en investering ) en hen bij te brengen dat er nooit gepest en getreiterd mag worden, om geen enkele reden.
En dat homofilie niet iets is om eenzaam mee rond te lopen, maar te bespreken met je ouders, die dan echt niet minder van je gaan houden.
Zo zou het moeten zijn, helaas is de praktijk anders. :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Chrisje72 »

Precies!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door vlinder »

Mara schreef:De beste stuurlui staan aan wal :huhu
Met alle respect, maar dit vind ik altijd een verschrikkelijk vervelende reactie.
Het wil niet zeggen dat als je geen kinderen hebt dat je nergens een mening over mag hebben. Hoewel je niet uit ervaring spreekt, kan het wel zijn dat je de blinde vlekken can sommige ouders ziet if dat je het idee hebt dat het anders kan. Dit soort opmerkingen slaan de discussie dood en zorgen ervoor dat de ander geen opmerking meer kan maken.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Mara schreef:De beste stuurlui staan aan wal :huhu
Met alle respect, maar dit vind ik altijd een verschrikkelijk vervelende reactie.
Het wil niet zeggen dat als je geen kinderen hebt dat je nergens een mening over mag hebben. Hoewel je niet uit ervaring spreekt, kan het wel zijn dat je de blinde vlekken can sommige ouders ziet if dat je het idee hebt dat het anders kan. Dit soort opmerkingen slaan de discussie dood en zorgen ervoor dat de ander geen opmerking meer kan maken.
Soms wel ja, maar "de ander" die jij hier bedoelt laat zich echt niet het zwijgen opleggen. :hum
Mensen zonder kinderen hebben ook een mening inderdaad, soms nog een veel betere dan mensen met kinderen.
Dus hij was niet algemeen bedoeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
vlinder schreef:
Mara schreef:De beste stuurlui staan aan wal :huhu
Met alle respect, maar dit vind ik altijd een verschrikkelijk vervelende reactie.
Het wil niet zeggen dat als je geen kinderen hebt dat je nergens een mening over mag hebben. Hoewel je niet uit ervaring spreekt, kan het wel zijn dat je de blinde vlekken can sommige ouders ziet if dat je het idee hebt dat het anders kan. Dit soort opmerkingen slaan de discussie dood en zorgen ervoor dat de ander geen opmerking meer kan maken.
Soms wel ja, maar "de ander" die jij hier bedoelt laat zich echt niet het zwijgen opleggen. :hum
Mensen zonder kinderen hebben ook een mening inderdaad, soms nog een veel betere dan mensen met kinderen.
Dus hij was niet algemeen bedoeld.
Dat noemen we dus ook wel eens "op de persoon spelen"....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:
vlinder schreef:
Mara schreef:De beste stuurlui staan aan wal :huhu
Met alle respect, maar dit vind ik altijd een verschrikkelijk vervelende reactie.
Het wil niet zeggen dat als je geen kinderen hebt dat je nergens een mening over mag hebben. Hoewel je niet uit ervaring spreekt, kan het wel zijn dat je de blinde vlekken can sommige ouders ziet if dat je het idee hebt dat het anders kan. Dit soort opmerkingen slaan de discussie dood en zorgen ervoor dat de ander geen opmerking meer kan maken.
Soms wel ja, maar "de ander" die jij hier bedoelt laat zich echt niet het zwijgen opleggen. :hum
Mensen zonder kinderen hebben ook een mening inderdaad, soms nog een veel betere dan mensen met kinderen.
Dus hij was niet algemeen bedoeld.
Dat noemen we dus ook wel eens "op de persoon spelen"....
Inderdaad, maar het betreft nu toch geen hele groep? :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Chrisje72 »

Nee dan heet het "op de groep spelen" :bobo
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

Chrisje72 schreef:Nee dan heet het "op de groep spelen" :bobo
Nog een keertje dan, je kunt een hele groep bedoelen of 1 persoon! :sweat
Ik zie hier met regelmaat op de persoon gespeeld worden, alleen zodanig dat het niet direct in het oog springt.
Is dat dan wel geoorloofd?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Tiberius »

Op de persoon spelen ("ad hominem") kan ook voor een hele groep gelden.

Een op-de-persoon opmerking heeft de volgende vorm:
- Persoon X doet bewering A.
- Er is "iets mis" met persoon X; dat kan zijn persoonlijk of omdat hij/zij tot een groep behoort
- Dus bewering A is niet waar.

In jouw redenering:
- Vlinder zegt iets over kinderen opvoeden (wat precies doet er niet toe)
- Vlinder heeft geen kinderen
- Dus ze kan (in jouw optiek) niets zinnigs over kinderen opvoeden zeggen.

Wel degelijk een ad-hominem argument dus.

Niet meer doen dus, a.u.b.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

Zie pb!
Ik heb hier Vlinder absoluut niet mee bedoeld en weet van haar verdriet.
Ook zij heeft inmiddels een pb van mij ontvangen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door refo »

Maar alle andere mensen zonder kinderen nog wel?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door jakobmarin »

Jacobus Koelman had ook geen kinderen, maar schreef wel een veelgelezen opvoedboek:
Afbeelding
Of het nu nog gezaghebbend is, daar heb ik zo mijn twijfels over...
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

refo schreef:Maar alle andere mensen zonder kinderen nog wel?
Citaat uit mijn posting van hierboven:
Mensen zonder kinderen hebben ook een mening inderdaad, SOMS NOG EEN VEEL BETERE dan mensen met kinderen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door vlinder »

Tiberius schreef:Op de persoon spelen ("ad hominem") kan ook voor een hele groep gelden.

Een op-de-persoon opmerking heeft de volgende vorm:
- Persoon X doet bewering A.
- Er is "iets mis" met persoon X; dat kan zijn persoonlijk of omdat hij/zij tot een groep behoort
- Dus bewering A is niet waar.

In jouw redenering:
- Vlinder zegt iets over kinderen opvoeden (wat precies doet er niet toe)
- Vlinder heeft geen kinderen
- Dus ze kan (in jouw optiek) niets zinnigs over kinderen opvoeden zeggen.

Wel degelijk een ad-hominem argument dus.

Niet meer doen dus, a.u.b.
Kleine correctei: ik zei niks over kinderen, dat was Simon. Ik reageerde alleen op de opmerking over beste stuurlui. Ik weet dat mara het vast niet vervelend bedoeld, alleen deze opmerking wordt best wel vaak gebezigd, iets wat niet fijn is. Ook ik/wij hebben af en toe een mening :-) en dat begrijp mara ook wel :super

Ontopic maar weer. ::salut
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door caprice »

Chrisje72 schreef:Homo's worden in elkaar geslagen of stelselmatig genegeerd vanwege hun geaardheid. Ook door volwassenen. Zulk gedrag heb ik niet gehoord over astmapuffers. Het is goed om kinderen bij te brengen respect te hebben voor mensen die anders zijn. Daar kunnen ze hun hele leven profijt van hebben In het verleden was dat 'buitenlanders', nu is het homo's, een volgende keer is het weer een ander thema.
Als ik het goed begrijp, willen ze er dus naar toe dat de tegenstanders van homosexualiteit/homohuwelijk dus voortaan in elkaar geslagen worden. 8|
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie