De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

Een bepaalde groep homo's zou er goed aan doen, om het grote volksdeel wat anders denkt, niet zo te prikkelen.
Nu wil bijv. de gemeente Rotterdam ook een soort gaypride gaan organiseren, omdat er geen grachten zijn, op de straten :fi
Dit is toch gewoon niet te bevatten?
Geen enkele groepering krijgt dit voor elkaar en waarom zou je ook.
Maar goed, terug maar weer naar de vrijheid.... is die er wel?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door caprice »

De duivel geeft de mens een vrijheid in gebondenheid. Wel vrijheid om hem te dienen, maar geen vrijheid om God te dienen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Simon »

Mara schreef:Een bepaalde groep homo's zou er goed aan doen, om het grote volksdeel wat anders denkt, niet zo te prikkelen.
Nu wil bijv. de gemeente Rotterdam ook een soort gaypride gaan organiseren, omdat er geen grachten zijn, op de straten :fi
Dit is toch gewoon niet te bevatten?
Geen enkele groepering krijgt dit voor elkaar en waarom zou je ook.
Maar goed, terug maar weer naar de vrijheid.... is die er wel?
Erger je je ook zo aan de marathon, red bull race, antilliaans carnaval, de dance parade, filmfestival, wereld havendagen, wat is er nog meer aan werelds vermaak?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Chrisje72 »

caprice schreef:
Chrisje72 schreef:Homo's worden in elkaar geslagen of stelselmatig genegeerd vanwege hun geaardheid. Ook door volwassenen. Zulk gedrag heb ik niet gehoord over astmapuffers. Het is goed om kinderen bij te brengen respect te hebben voor mensen die anders zijn. Daar kunnen ze hun hele leven profijt van hebben In het verleden was dat 'buitenlanders', nu is het homo's, een volgende keer is het weer een ander thema.
Als ik het goed begrijp, willen ze er dus naar toe dat de tegenstanders van homosexualiteit/homohuwelijk dus voortaan in elkaar geslagen worden. 8|
haal je dat uit mijn post? Of waar haal je dat vandaan dat ze willen dat er iemand in elkaar geslagen wordt?
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door caprice »

Chrisje72 schreef:
caprice schreef:
Chrisje72 schreef:Homo's worden in elkaar geslagen of stelselmatig genegeerd vanwege hun geaardheid. Ook door volwassenen. Zulk gedrag heb ik niet gehoord over astmapuffers. Het is goed om kinderen bij te brengen respect te hebben voor mensen die anders zijn. Daar kunnen ze hun hele leven profijt van hebben In het verleden was dat 'buitenlanders', nu is het homo's, een volgende keer is het weer een ander thema.
Als ik het goed begrijp, willen ze er dus naar toe dat de tegenstanders van homosexualiteit/homohuwelijk dus voortaan in elkaar geslagen worden. 8|
haal je dat uit mijn post? Of waar haal je dat vandaan dat ze willen dat er iemand in elkaar geslagen wordt?
Logischerwijze moet dat het gevolg wezen van al deze staatshomopropaganda.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

Simon schreef:
Mara schreef:Een bepaalde groep homo's zou er goed aan doen, om het grote volksdeel wat anders denkt, niet zo te prikkelen.
Nu wil bijv. de gemeente Rotterdam ook een soort gaypride gaan organiseren, omdat er geen grachten zijn, op de straten :fi
Dit is toch gewoon niet te bevatten?
Geen enkele groepering krijgt dit voor elkaar en waarom zou je ook.
Maar goed, terug maar weer naar de vrijheid.... is die er wel?
Erger je je ook zo aan de marathon, red bull race, antilliaans carnaval, de dance parade, filmfestival, wereld havendagen, wat is er nog meer aan werelds vermaak?
Nee ik stort me er voor 100% in :bobo
En vergeet de marathon niet, op zondag!
Op zulke dagen mijd ik Rotterdam. Je hebt ook nog een zondag waarop er geraced wordt met snelle bolides, onze m.p. Balkenende was destijds ook aanwezig en reed een rondje, drijfnat geregend.
De dance parade mag niet meer trouwens. Dat was helemaal vreselijk :fi
Terug naar vrijheid van onderwijs maar weer......
Misschien dat er in de toekomst 1 staatsschool komt, wie weet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Simon »

caprice schreef:
Chrisje72 schreef:Homo's worden in elkaar geslagen of stelselmatig genegeerd vanwege hun geaardheid. Ook door volwassenen. Zulk gedrag heb ik niet gehoord over astmapuffers. Het is goed om kinderen bij te brengen respect te hebben voor mensen die anders zijn. Daar kunnen ze hun hele leven profijt van hebben In het verleden was dat 'buitenlanders', nu is het homo's, een volgende keer is het weer een ander thema.
Als ik het goed begrijp, willen ze er dus naar toe dat de tegenstanders van homosexualiteit/homohuwelijk dus voortaan in elkaar geslagen worden. 8|
Een beter voorbeeld van zwart-wit denken, polariseren en iets compleet uit proportie blazen, had je niet kunnen geven.
Je hebt het dus niet begrepen, ''ze'' willen slechts dat kinderen niet andere kinderen gaan pesten en treiteren of later in elkaar trappen en uitschelden om iets waar betreffend kind ook niets aan kan doen.
respect en manieren bijbrengen, dus.
Omdat de ouders er klaarblijkelijk te weinig aan gedaan hebben of tijd voor hadden, anders was dit niet nodig geweest, lijkt me.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Simon »

Mara schreef:
Simon schreef:
Mara schreef:Een bepaalde groep homo's zou er goed aan doen, om het grote volksdeel wat anders denkt, niet zo te prikkelen.
Nu wil bijv. de gemeente Rotterdam ook een soort gaypride gaan organiseren, omdat er geen grachten zijn, op de straten :fi
Dit is toch gewoon niet te bevatten?
Geen enkele groepering krijgt dit voor elkaar en waarom zou je ook.
Maar goed, terug maar weer naar de vrijheid.... is die er wel?
Erger je je ook zo aan de marathon, red bull race, antilliaans carnaval, de dance parade, filmfestival, wereld havendagen, wat is er nog meer aan werelds vermaak?
Nee ik stort me er voor 100% in :bobo
En vergeet de marathon niet, op zondag!
Op zulke dagen mijd ik Rotterdam. Je hebt ook nog een zondag waarop er geraced wordt met snelle bolides, onze m.p. Balkenende was destijds ook aanwezig en reed een rondje, drijfnat geregend.
De dance parade mag niet meer trouwens. Dat was helemaal vreselijk :fi
Terug naar vrijheid van onderwijs maar weer......
Misschien dat er in de toekomst 1 staatsschool komt, wie weet.
Hebben de ouders wat meer te doen :-)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

Simon schreef: Misschien dat er in de toekomst 1 staatsschool komt, wie weet.
Hebben de ouders wat meer te doen :-)[/quote]
=================================================================
We fantaseren verder..... een SGPer als m.p. en een rechts, christelijk kabinet.
Dus onder deze regering wordt er 1 staatsschool opgericht.
Ben je dan nog steeds vóór Simon? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
François Turretini
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 jun 2012, 20:45

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door François Turretini »

Mara schreef:Misschien dat er in de toekomst 1 staatsschool komt, wie weet.
Dat is wel wat liberale partijen het liefst willen, toch? Enkel openbare scholen. Ik vraag me af of in Nederland dan ook aan 'homeschooling' gedaan zou kunnen worden, net zoals in Amerika. De komende tijd verwacht ik nog geen kinderen op te zullen voeden, maar het vooruitzicht dat alle kinderen opgevoed worden aan een school waar de liberale partijen uit maken wat er geleerd wordt, dat baart mij wel enige zorgen. Dat zal ook wel verwarrend worden voor kinderen van reformatorische huize, wanneer ze thuis de hele tijd iets anders horen dan op school.

Destijds heeft Abraham Kuyper vrijheid van onderwijs toch bemiddelt in en dealtje met de seculiere partijen? De confessionelen zouden voor vrouwenstemrecht stemmen, en de seculiere partijen voor vrijheid van onderwijs, meen ik mij te herinneren. Als ze de vrijheid van onderwijs dan weer willen terugdraaien, dan moeten ze eigenlijk het vrouwenstemrecht ook weer wegnemen. :tilt ;)

EDIT: ik heb het even opgezocht. http://nl.wikipedia.org/wiki/Pacificatie_van_1917
het ging niet alleen om het kiesrecht voor vrouwen, maar ook het algemeen kiesrecht voor mannen, blijkbaar. Had ik beter op moeten letten bij geschiedenis. :hum
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Simon »

Wie voedt nu eigenlijk een kind op, de ouders of de school?
die paar uur ''godsdienstonderwijs'' vallen toch zowiezo in het niet bij de rest van de tijd dat een kind door zijn ouders wordt grootgebracht?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: de vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Simon »

Mara schreef:
Simon schreef: Misschien dat er in de toekomst 1 staatsschool komt, wie weet.
Hebben de ouders wat meer te doen :-)
=================================================================
We fantaseren verder..... een SGPer als m.p. en een rechts, christelijk kabinet.
Dus onder deze regering wordt er 1 staatsschool opgericht.
Ben je dan nog steeds vóór Simon? ;)[/quote]

Is het mode om na toepassing van onrealistische fantasieen, iemands standpunten in het uiterst tegenovergestelde te trekken?
Christelijk is nooit rechts, maar links, want het is gebaseerd op een ideologie en verdraagzaamheid.
Dat laatste is iets wat rechts niet kent.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
François Turretini
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 jun 2012, 20:45

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door François Turretini »

Simon schreef:Wie voedt nu eigenlijk een kind op, de ouders of de school?
die paar uur ''godsdienstonderwijs'' vallen toch zowiezo in het niet bij de rest van de tijd dat een kind door zijn ouders wordt grootgebracht?
Nouja, godsdienstonderwijs, evolutietheorie e.d. bij biologie, allerlei soorten voorlichting (nu dus ook omtrent homoseksualiteit).

Natuurlijk horen de ouders het opvoeden te doen, maar daar onderwijs sowieso een belangrijk deel van de opvoeding vormt, en er allerlei ideologische aspecten aan bod kunnen komen op school, zou de school daar toch wel eens een behoorlijke invloed op kunnen hebben.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Mara »

Simon schreef:Wie voedt nu eigenlijk een kind op, de ouders of de school?
die paar uur ''godsdienstonderwijs'' vallen toch zowiezo in het niet bij de rest van de tijd dat een kind door zijn ouders wordt grootgebracht?
Paar uur kom je niet eens aan. En een jong kind vertoeft verhoudingsgewijs een heel groot deel van zijn dag op school.
Ik woon vlakbij een school en veel kindjes worden na school opgehaald door een busje van de buitenschoolse opvang of een opa/oma.
Op veel scholen is een zgn doorlopend lesrooster, d.w.z. dat het kind tussen de middag niet meer naar huis komt.
Dus is er voor veel ouders niet zo veel tijd meer om op te voeden op een normale schooldag. Om en nabij de avondmaaltijd en het naar bed brengen dan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: De vrijheid van onderwijs weer ter discussie

Bericht door Simon »

Verder is er nog een compleet weekend hoor.
vroeger werkten de mensen 6 dagen per wekk, en misschien wel 12 uur per dag.
Mijn pa was er 1 van 12 en alle 12 goed opgevoed, ondanks dat er maar 1 ouder was, ook nog eens een keer.
Dus tijd zat over, tegnwoordig.

En Fransje Tortellinni, ;) 9 van de 10 ouders lichten hun kinderen niet voor omtrent homosexualiteit, uit schaamte, of ''omdat dat ''bij ons niet voorkomt'', dus wordt het wel eens tijd dat dat wel gebeurt, denk ik.
En net als bij een gierigaard, een materialist, of homo kun je wel verbieden niet gierig of homo te zijn, maar dat gaat je niet lukken,hoor. Dat wordt menselijke werkheiligheid, die nergens op uit loopt.
Die karaktereigenschap zit er nu eenmaal in, en dat is het kruis dat wij mensen dragen, iedereen weer wat anders, niemand zonder kruis.
Allemaal eigenschappen van dat oude leven, waaraan wij dienen te sterven, want wij zijn niets beter dan een jood of iemand uit Papoea new Guinee
Wie geen enkele slechte eigenschap heeft, heeft geluk, en heeft de medicijnmeester niet nodig.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Plaats reactie