Rutte III

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Rutte III

Bericht door Auto »

Wie volgt het debat rond de regeringsverklaring? En hoe doen de politici het?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Rutte III

Bericht door Mara »

Gisteren een paar keer geluisterd en fragmenten gezien.
Het zijn veelal andere poppetjes die elkaar aftroeven met spitsvondige oneliners.
Maar niet iedereen is daar even goed in. Bij Klaas Dijkhoff hoef je het niet te proberen, want hij is de winnaar qua snelheid van reageren.
Wilders floot (vals) zijn oude liedje weer, maar Marianne Thieme bleek zich goed voorbereid te hebben, zodat ze hem op een nette manier, inhoudelijk kon bevragen. Hij had daar geen gedegen antwoord op.
"Die woestijnvolken hoef ik niet hier!
Tja, maar dat wisten we al.
O en ik vind de kamervoorzitter mevrouw Arib echt top!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Rutte III

Bericht door refo »

Ik begrijp alleen niet dat de indruk bestaat dat 'grote bedrijven' minder belasting gaan betalen. Dat is helemaal niet waar.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Rutte III

Bericht door Mara »

refo schreef:Ik begrijp alleen niet dat de indruk bestaat dat 'grote bedrijven' minder belasting gaan betalen. Dat is helemaal niet waar.
Ik begreep van Barbara Baarsma (waarom vragen ze haar niet als minister?) dat dit buitenlandse bedrijven betreft, gestationeerd in Nederland.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Rutte III

Bericht door Luther »

Mara schreef:
refo schreef:Ik begrijp alleen niet dat de indruk bestaat dat 'grote bedrijven' minder belasting gaan betalen. Dat is helemaal niet waar.
Ik begreep van Barbara Baarsma (waarom vragen ze haar niet als minister?) dat dit buitenlandse bedrijven betreft, gestationeerd in Nederland.
Is gevraagd door de VVD en heeft nee gezegd.

Verder ben ik onder de indruk van Kees van der Staaij die het opnieuw voor elkaar kreeg dat de hele Kamer en het hele kabinet na 12 uur debat ademloos zaten te luisteren naar zijn bijdrage als 11e spreker.

Verder heb ik genoten van de nieuwe VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff. Nuchter, humorvol, etc. En hij vloerde op een bijzondere wijze Thierry Baudet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Rutte III

Bericht door Mara »

Luther schreef: Is gevraagd door de VVD en heeft nee gezegd.
O, dat had ik even gemist.
Als zij het uitlegt, snap ik ineens alles van economie. :)
(Net als Beatrice de Graaf uitlegt hoe terrorisme in elkaar steekt)
Sommige mensen zijn geboren docenten.
Luther schreef:Verder ben ik onder de indruk van Kees van der Staaij die het opnieuw voor elkaar kreeg dat de hele Kamer en het hele kabinet na 12 uur debat ademloos zaten te luisteren naar zijn bijdrage als 11e spreker.
O, en waarom schreef hij dan dit? Mijn zoon volgt hem op FB:

Het was laat in de avond gisteren, toen de SGP aan de beurt was bij het debat. Er lag een uitgebreide tekst klaar, over dankdag, eenverdieners, Israël en andere onderwerpen. Maar alle Kamerleden waren zo moe, dat ik besloot een samenvatting in tien tweets voor te lezen. Dat kan je hieronder zien. De volledige tekst zal ik ook zo plaatsen, voor de liefhebbers.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Rutte III

Bericht door refo »

---knip, offtopic---
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Rutte III

Bericht door refo »

Luther schreef:
Mara schreef:
refo schreef:Ik begrijp alleen niet dat de indruk bestaat dat 'grote bedrijven' minder belasting gaan betalen. Dat is helemaal niet waar.
Ik begreep van Barbara Baarsma (waarom vragen ze haar niet als minister?) dat dit buitenlandse bedrijven betreft, gestationeerd in Nederland.
Is gevraagd door de VVD en heeft nee gezegd.

Verder ben ik onder de indruk van Kees van der Staaij die het opnieuw voor elkaar kreeg dat de hele Kamer en het hele kabinet na 12 uur debat ademloos zaten te luisteren naar zijn bijdrage als 11e spreker.

Verder heb ik genoten van de nieuwe VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff. Nuchter, humorvol, etc. En hij vloerde op een bijzondere wijze Thierry Baudet.
Dit zijn allemaal waarnemingen vanuit een bepaalde voorkeur. Dijkhoff 'vloerde' Baudet niet. En 'ademloos' is gewoon 'beleefd'.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Rutte III

Bericht door ZWP »

refo schreef:---knip---
Is ook zonder account leesbaar: https://nl-nl.facebook.com/keesvanderstaaij/

En gezien de knipoog bij die posting: ik neem aan dat ie wel gewoon zn verhaal heeft gedaan en niet 10 tweets voorgelezen...
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Rutte III

Bericht door Wandelende »

Soms heb ik weleens het idee dat Roemer echt alleen nog maar over de zorg kan praten. Altijd negatief ook. Jammer.
(~)
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Rutte III

Bericht door emigrant »

Wandelende schreef:Soms heb ik weleens het idee dat Roemer echt alleen nog maar over de zorg kan praten. Altijd negatief ook. Jammer.
Begrijpelijk als je leest dat zelfs een dominee zich verrijkt aan zorggelden
https://www.ad.nl/dordrecht/ex-bestuurd ... ~a1d4c8c3/
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Rutte III

Bericht door Roos2017 »

En Wilders - wat een verrassing - kan alleen maar over Islam spreken:
https://www.youtube.com/watch?v=bVE9jiwz4NY
Harry65
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jun 2017, 09:35

Re: Rutte III

Bericht door Harry65 »

ZWP schreef:
refo schreef:---knip---
Is ook zonder account leesbaar: https://nl-nl.facebook.com/keesvanderstaaij/

En gezien de knipoog bij die posting: ik neem aan dat ie wel gewoon zn verhaal heeft gedaan en niet 10 tweets voorgelezen...
Van der Staaij heeft toch echt zijn 10 tweets voorgelezen en toegelicht.
Er zaten enkele sterke opmerking bij (vond ik).
O.a. zijn tweet + toelichting over de wiet-wet.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Rutte III

Bericht door ejvl »

Roos2017 schreef:En Wilders - wat een verrassing - kan alleen maar over Islam spreken:
https://www.youtube.com/watch?v=bVE9jiwz4NY
Dat is ook een zeer groot gevaar van onze samenleving. Alhoewel ik het vaak niet eens ben met zijn benaderingswijze, vind ik het wel terecht dat hij hier fors de aandacht voor vraagt.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: RE: Re: Rutte III

Bericht door Roos2017 »

ejvl schreef:Dat is ook een zeer groot gevaar van onze samenleving. Alhoewel ik het vaak niet eens ben met zijn benaderingswijze, vind ik het wel terecht dat hij hier fors de aandacht voor vraagt.
Ben ik zeker met je eens.
Plaats reactie