Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:
helma schreef:Bizar, die foto die Geert Wilders twittert. Eigenlijk geen woorden voor.
Je bedoeld die foto van Merkel? Dat is inderdaad bizar en laat zien dat deze man alles geoorloofd vindt als hij maar meer stemmen krijgt.
Angela Merkel is een vrouw die tegen de stroom in mensen heeft geholpen die alles kwijt waren. Voor haar heb ik diep respect.
Ik vind de foto eigenlijk wel terecht, zeker nadat wat er vandaag weer bekend is geworden. Het "wir schaffen dass" van Angela Merkel betekende eigenlijk, gelet op wat er nu bekend wordt over mogelijke daders, dat de eigen bevolking in gevaar is gebracht door grove nalatigheid. Door wegkijken. Met steeds meer doden tot gevolg.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef:
huisman schreef:
helma schreef:Bizar, die foto die Geert Wilders twittert. Eigenlijk geen woorden voor.
Je bedoeld die foto van Merkel? Dat is inderdaad bizar en laat zien dat deze man alles geoorloofd vindt als hij maar meer stemmen krijgt.
Angela Merkel is een vrouw die tegen de stroom in mensen heeft geholpen die alles kwijt waren. Voor haar heb ik diep respect.
Ik vind de foto eigenlijk wel terecht, zeker nadat wat er vandaag weer bekend is geworden. Het "wir schaffen dass" van Angela Merkel betekende eigenlijk, gelet op wat er nu bekend wordt over mogelijke daders, dat de eigen bevolking in gevaar is gebracht door grove nalatigheid. Door wegkijken. Met steeds meer doden tot gevolg.
Het "wir schaffen dass" van Angela Merkel was grootspraak, of onderschatting van de situatie.
Misschien ook wel om "das Volk" rustig te houden.
Maar ik vind zo'n foto in geen enkel geval van goed fatsoen getuigen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door helma »

Merkel's visie op vluchtelingen is gebaseerd op Bijbelse principes. Maar ik begrijp dat daarover onze mening verschilt, en (dus) ook over de foto van Wilders.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Hendrien »

helma schreef:Merkel's visie op vluchtelingen is gebaseerd op Bijbelse principes. Maar ik begrijp dat daarover onze mening verschilt, en (dus) ook over de foto van Wilders.
Helemaal mee eens, die foto is echt weerzinwekkend!
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Wim Anker »

helma schreef:Merkel's visie op vluchtelingen is gebaseerd op Bijbelse principes. Maar ik begrijp dat daarover onze mening verschilt, en (dus) ook over de foto van Wilders.
Merkels visie is niet gebaseerd op de Schrift. Waar staat in de Schrift dat de overheid vreemdelingen moet huisvesten? Waar staat in de Schrift dat de met de veiligheid van de eigen bevolking wel een loopje genomen mag worden?
Ik lees wel dat de overheid er is om het kwaad te weren.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 21 dec 2016, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Wim Anker »

---knip--- Gebruik fatsoenlijke taal
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17254
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:
helma schreef:Merkel's visie op vluchtelingen is gebaseerd op Bijbelse principes. Maar ik begrijp dat daarover onze mening verschilt, en (dus) ook over de foto van Wilders.
Merkels visie is niet gebaseerd op de Schrift. Waar staat in de Schrift dat de overheid vreemdelingen moet huisvesten? Waar staat in de Schrift dat de met de veiligheid van de eigen bevolking wel een loopje genomen mag worden?
Ik lees wel dat de overheid er is om het kwaad te weren.
Jij hebt inderdaad een andere Bijbel dan wij. Als jij zelfs Wilders verdedigd in het plaatsen van een weerzinwekkende foto ben ik uitgepraat.

Als je je dan ook nog beroept op de Schrift ben ik echt met stomheid geslagen. Denk je nu echt dat de HEERE goedkeuring geeft aan het plaatsen van zo'n foto ?

Zoek in de concordantie het woord "vreemdeling" en laat je onderwijzen door het Woord.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Wim Anker »

Ik heb een wat unheimisch gevoel bij de visie dat met veiligheid van het eigen volk wel gespeeld mag worden en dat gemeenschapsgeld gebruikt moet worden voor het eigen goede naastenliefde gevoel. Ik wordt wat kriegel van de gearriveerde burgers die omdat ze belasting betalen vinden dat aan hunnie (lees: de overheid) ook wel de christenplichten kunnen worden uitbesteed.

Vreemdelingen moesten zich in Israël houden aan de wetten van het land en de inwoners moesten ze dan normaal behandelen. (Als waren ze zelf vreemdelingen) Dat zegt de Schrift. Niet minder, maar ook niet meer. En Merkel (en Rutte) is opgedragen om te werken aan onze veiligheid. De taak om te zorgen dat de vreemdeling zich aan de wet houdt ligt bij de overheid. De zorg voor de vreemdeling ligt bij de burger of burgerlijke organisaties. De constatering is dat ze nalatig zijn geweest in het veiligheidsdomein en zich wel bemoeien met zorg waarvoor ze niet zijn aangesteld.

Dat Wilders ook pleit voor b.v de afschaffing van de ontwikkelingshulp vanuit de overheid is een goed plan. Dat hoort de overheid ook helemaal niet te doen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 21 dec 2016, 22:49, 3 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Merkel's visie op vluchtelingen is gebaseerd op Bijbelse principes. Maar ik begrijp dat daarover onze mening verschilt, en (dus) ook over de foto van Wilders.
Maar ze had er dan toch bij behoren te zeggen: We zullen het redden in de kracht Gods. Zij was te zelfverzekerd van eigen kunnen, en toonde zich niet afhankelijk van God. Dàt bedoel ik. Verder zeg ik ook niets kwaads over Angela Merkel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door BJD »

Wim Anker schreef:Ik heb een wat unheimisch gevoel bij de visie dat met veiligheid van het eigen volk wel gespeeld mag worden en dat gemeenschapsgeld gebruikt moet worden voor het eigen goede naastenliefde gevoel. Ik wordt wat kriegel van de gearriveerde burgers die omdat ze belasting betalen vinden dat aan hunnie (lees: de overheid) ook wel de christenplichten kunnen worden uitbesteed.

Vreemdelingen moesten zich in Israël houden aan de wetten van het land en de inwoners moesten ze dan normaal behandelen. (Als waren ze zelf vreemdelingen) Dat zegt de Schrift. Niet minder, maar ook niet meer. En Merkel (en Rutte) is opgedragen om te werken aan onze veiligheid. De taak om te zorgen dat de vreemdeling zich aan de wet houdt ligt bij de overheid. De zorg voor de vreemdeling ligt bij de burger of burgerlijke organisaties. De constatering is dat ze nalatig zijn geweest in het veiligheidsdomein en zich wel bemoeien met zorg waarvoor ze niet zijn aangesteld.

Dat Wilders ook pleit voor b.v de afschaffing van de ontwikkelingshulp vanuit de overheid is een goed plan. Dat hoort de overheid ook helemaal niet te doen.
Ik heb hier een unheimisch gevoel bij..
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Ik heb een wat unheimisch gevoel bij de visie dat met veiligheid van het eigen volk wel gespeeld mag worden en dat gemeenschapsgeld gebruikt moet worden voor het eigen goede naastenliefde gevoel. Ik wordt wat kriegel van de gearriveerde burgers die omdat ze belasting betalen vinden dat aan hunnie (lees: de overheid) ook wel de christenplichten kunnen worden uitbesteed.

Vreemdelingen moesten zich in Israël houden aan de wetten van het land en de inwoners moesten ze dan normaal behandelen. (Als waren ze zelf vreemdelingen) Dat zegt de Schrift. Niet minder, maar ook niet meer. En Merkel (en Rutte) is opgedragen om te werken aan onze veiligheid. De taak om te zorgen dat de vreemdeling zich aan de wet houdt ligt bij de overheid. De zorg voor de vreemdeling ligt bij de burger of burgerlijke organisaties. De constatering is dat ze nalatig zijn geweest in het veiligheidsdomein en zich wel bemoeien met zorg waarvoor ze niet zijn aangesteld.

Dat Wilders ook pleit voor b.v de afschaffing van de ontwikkelingshulp vanuit de overheid is een goed plan. Dat hoort de overheid ook helemaal niet te doen.
Dan is zorg voor ouderen, gehandicapten, weduwen etc ook geen overheidstaak, ook onderwijs is geen verantwoordelijkheid van de overheid volgens de Bijbel. Daarbij als Wilders zijn zin krijgt is er weinig mogelijkheid om bijvoorbeeld vervolgde Christenen te helpen. Ze zijn niet welkom in Nederland tenslotte (blijkt uit verkiezingsprogramma A4tje en ingediende moties in tweede kamer).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door helma »

Wim, als je leest hoe de Bijbel spreekt over onze houding tegenover vreemdelingen, tegenover onze naaste en Matth. 5 dan ook expliciet spreekt over onze vijandige naaste liefhebben kan je geen andere conclusie trekken dan dat Angela Merkel gedaan heeft. Bij alle beslissingen die je neemt zitten ook risico's, en daar is zij zich heus wel van bewust geweest. Ik neem aan dat dit voor haar ook (nog steeds)een worsteling is. Maar zij heeft deze beslissing biddend genomen en mag het dan verder loslaten en in Gods handen leggen. En ik denk dat dat de enige juiste houding is die je kan hebben. Gehoorzaam zijn aan Gods Woord, je verantwoordelijkheden daaraan ondergeschikt maken en het verdere verloop in Gods handen leggen.
Het ND schreef over haar in een interview: Merkel: "Voor elke belangrijke beslissing ga ik in gebed en vraag God of ik een juist besluit mag nemen." Ik wilde dat al onze politieke leiders zo hun beslissingen zouden nemen!

Dat de wereld dat niet kan begrijpen hoeft ons niet te vervreemden. Maar ik vind het moeilijk dat je als christen hier geen respect voor hebt. Ook al zou je zelf een andere beslissing nemen, dan nog dien je te respecteren als een andere christen biddend tot andere inzichten komt, ook al brengt dat soms ingrijpende gevolgen met zich mee.
Denk bijvoorbeeld aan inenten. Ik weet dat jij ook je kinderen niet laat inenten; maar ik zal in dit voorbeeld bij mezelf blijven. Biddend en zoekend in Gods Woord kom je tot een keuze. De keuze van niet inenten. Andere christenen komen biddend tot een andere keuze, maar voor jezelf zie je duidelijk dat de Heere deze weg vraagt: Die vermelden van wagens, die van paarden; maar wij vermelden de Naam des Heeren onzes Gods. Je weet dat die keuze gevolgen kan hebben. Risico's met zich meebrengt. Voor je eigen kinderen. Ook voor andere mensen! Kwetsbare babies bijvoorbeeld die nog niet alle prikken gehad hebben. Ouderen waar het vaccin al uitgewerkt is. Toch meen je ervan overtuigd te zijn dat dit is wat God van je vraagt. En je legt de uitkomst ook biddend in Gods handen. Je blijft ermee worstelen. Want je weet de gevaren! En veel mensen begrijpen je niet. Kunnen jouw gedachtegang niet meemaken. Als er een interview met je gehouden wordt en je leest op internet terug wat mensen je toewensen en durven te zeggen zou je haast ineenschrompelen; was het niet dat je er voor jezelf van overtuigd bent dat dit de enige keus is die je wil maken. Je kan het ook eigenlijk nog wel begrijpen ook, want het lijkt ook tegen het gezonde verstand in te gaan.
Stel dat je kind wat polio/mazelen krijgt anderen besmet en dat dat de dood tot gevolg zou hebben; die kans is aanwezig. En dat iemand een foto met bloed besmeurde handen van jou op internet zet....want jij bent schuldig door jouw keuze van niet-inenten. Jouw keuze (waarvan je eerlijk dacht dat God dat van je vroeg) had risico's voor anderen en die gevolgen zijn er nu dus ook. Dat is aangrijpend; maar toch kon je niet anders.

Snap je hoe erg die foto is voor Angela Merkel?

God wijst ons een weg. Die moeten we gaan. In gehoorzaamheid. En verder ligt het in Gods handen. Hoe het ook gaat. En dan gaat het soms anders dan we denken, dan we hopen. Toch vervult God hierin Zijn raad.
Erik
Verbannen
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 nov 2014, 15:42

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Erik »

---knip--- Gebruik fatsoenlijke taal
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Hendrien »

helma schreef:Wim, als je leest hoe de Bijbel spreekt over onze houding tegenover vreemdelingen, tegenover onze naaste en Matth. 5 dan ook expliciet spreekt over onze vijandige naaste liefhebben kan je geen andere conclusie trekken dan dat Angela Merkel gedaan heeft. Bij alle beslissingen die je neemt zitten ook risico's, en daar is zij zich heus wel van bewust geweest. Ik neem aan dat dit voor haar ook (nog steeds)een worsteling is. Maar zij heeft deze beslissing biddend genomen en mag het dan verder loslaten en in Gods handen leggen. En ik denk dat dat de enige juiste houding is die je kan hebben. Gehoorzaam zijn aan Gods Woord, je verantwoordelijkheden daaraan ondergeschikt maken en het verdere verloop in Gods handen leggen.
Het ND schreef over haar in een interview: Merkel: "Voor elke belangrijke beslissing ga ik in gebed en vraag God of ik een juist besluit mag nemen." Ik wilde dat al onze politieke leiders zo hun beslissingen zouden nemen!

Dat de wereld dat niet kan begrijpen hoeft ons niet te vervreemden. Maar ik vind het moeilijk dat je als christen hier geen respect voor hebt. Ook al zou je zelf een andere beslissing nemen, dan nog dien je te respecteren als een andere christen biddend tot andere inzichten komt, ook al brengt dat soms ingrijpende gevolgen met zich mee.
Denk bijvoorbeeld aan inenten. Ik weet dat jij ook je kinderen niet laat inenten; maar ik zal in dit voorbeeld bij mezelf blijven. Biddend en zoekend in Gods Woord kom je tot een keuze. De keuze van niet inenten. Andere christenen komen biddend tot een andere keuze, maar voor jezelf zie je duidelijk dat de Heere deze weg vraagt: Die vermelden van wagens, die van paarden; maar wij vermelden de Naam des Heeren onzes Gods. Je weet dat die keuze gevolgen kan hebben. Risico's met zich meebrengt. Voor je eigen kinderen. Ook voor andere mensen! Kwetsbare babies bijvoorbeeld die nog niet alle prikken gehad hebben. Ouderen waar het vaccin al uitgewerkt is. Toch meen je ervan overtuigd te zijn dat dit is wat God van je vraagt. En je legt de uitkomst ook biddend in Gods handen. Je blijft ermee worstelen. Want je weet de gevaren! En veel mensen begrijpen je niet. Kunnen jouw gedachtegang niet meemaken. Als er een interview met je gehouden wordt en je leest op internet terug wat mensen je toewensen en durven te zeggen zou je haast ineenschrompelen; was het niet dat je er voor jezelf van overtuigd bent dat dit de enige keus is die je wil maken. Je kan het ook eigenlijk nog wel begrijpen ook, want het lijkt ook tegen het gezonde verstand in te gaan.

Stel dat je kind wat polio/mazelen krijgt anderen besmet en dat dat de dood tot gevolg zou hebben; die kans is aanwezig. En dat iemand een foto met bloed besmeurde handen van jou op internet zet....want jij bent schuldig door jouw keuze van niet-inenten. Jouw keuze (waarvan je eerlijk dacht dat God dat van je vroeg) had risico's voor anderen en die gevolgen zijn er nu dus ook. Dat is aangrijpend; maar toch kon je niet anders.

Snap je hoe erg die foto is voor Angela Merkel?

God wijst ons een weg. Die moeten we gaan. In gehoorzaamheid. En verder ligt het in Gods handen. Hoe het ook gaat. En dan gaat het soms anders dan we denken, dan we hopen. Toch vervult God hierin Zijn raad.
Van harte mee eens!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:Beste mensen,

Discussieer inhoudelijk en niet op de persoon aub.
Daarom heb ik hier wat berichten verwijderd.
De discussie moet echt fatsoenlijker, anders gaan we dit topic sluiten.

Met vriendelijke groet,
Tiberius
Bij dezen dan maar. :lock
Gesloten