Onbehoorlijk

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Onbehoorlijk

Bericht door -DIA- »

De libertijnen zijn onverzettelijk! Basta!*
http://www.rd.nl/opinie/commentaar/rech ... -1.1110009

*Uit RD commentaar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Onbehoorlijk

Bericht door -DIA- »

39 weergaves
0 reacties

Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar dit onrecht raakt me tot in het diepst van mijn hart.
Welke geest heeft ons bevangen? We zouden moeten schrikken, en we doen het niet.
We zouden in de schuld moeten komen, maar we gaan door of er niets aan de hand is.
Dit is verontrustend, of... ben ik dan alleen maar een zwartkijker.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Onbehoorlijk

Bericht door eilander »

Ik begrijp dit wel enigszins, al ben ik het er niet mee eens: we moeten nu eenmaal naar een situatie toe dat homoseksualiteit volkomen geaccepteerd is. Daarbinnen past deze stichting niet.
Als je aan Gods Woord niet meer wilt vasthouden, is deze handelswijze nog wel verdedigbaar ook.

En andersom: een bezwaar hiertegen snijdt alleen echt hout als je ook de Bijbel als richtsnoer wilt gebruiken.
Anders blijft dat toch een beetje hangen in 'keuzevrijheid', 'liberaal denken' en dat is naar mijn mening geen bijbels idee: gewetensdwang is fout, maar daarom is een ieder nog wel geboden om naar Gods Woord te leven (en daarin de vreugde te genieten).
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Onbehoorlijk

Bericht door Vorst »

Waarom moet een dergelijke stichting overheidssubsidie krijgen?
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Onbehoorlijk

Bericht door Martijn »

Ik snap je wel DIA. Aan de andere kant kun je denk ik zeggen dat we tegenwoordig in een heidens land leven en dan past de visie van deze stichting niet en daarbij ook de kerken niet. Misschien dat we dit moeten zien als iets wat op vervolging gaat lijken (beetje zware term). Niet om dat te verheerlijken maar wel om op te letten. Met een beetje goede wil is er van uit de achterban of de kerken wel iets te organiseren lijkt me.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Onbehoorlijk

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Ik begrijp dit wel enigszins, al ben ik het er niet mee eens: we moeten nu eenmaal naar een situatie toe dat homoseksualiteit volkomen geaccepteerd is. Daarbinnen past deze stichting niet.
Als je aan Gods Woord niet meer wilt vasthouden, is deze handelswijze nog wel verdedigbaar ook.

En andersom: een bezwaar hiertegen snijdt alleen echt hout als je ook de Bijbel als richtsnoer wilt gebruiken.
Anders blijft dat toch een beetje hangen in 'keuzevrijheid', 'liberaal denken' en dat is naar mijn mening geen bijbels idee: gewetensdwang is fout, maar daarom is een ieder nog wel geboden om naar Gods Woord te leven (en daarin de vreugde te genieten).
We leven inderdaad in een seculier land, dat met alles heeft afgerekend uit het verleden.
Toch zou ons hier geen begripvol woord passen. Ook niet een onverschillig berusten of zeggen:
Ja, het is nu eenmaal zo.
Hier gaan we immers moedwillig, tegen beter weten in Gods Woord aan de kant schuiven.
Ik weet het wel, ervoor vechten met een Jehu's ijver ook geen zin zal hebben,
als de ware verootmoediging ontbreekt, prikt de seculiere mens er toch wel door.
Maar dat houdt dan wel in dat we worden overgegeven aan ons zelf.
En wat daarvan moet komen kunnen we weten als we de Schrift wat verstaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Onbehoorlijk

Bericht door mulder »

-DIA- schreef:Hier gaan we immers moedwillig, tegen beter weten in Gods Woord aan de kant schuiven.
Waarom toch altijd van die beschuldigingen naar de rest van het forum? wat wilt u daarmee bereiken?

1. de Bijbel gebiedt nergens dat een stichting subsidie van de overheid dient te krijgen. "we gaan door of er niets aan de hand is": in principe is er ook niets aan de hand?
2. er is in dit land wel helaas een ontwikkeling gaande dat christenen niet meer hardop de mening over homoseksualiteit kenbaar mogen maken, dat is vreselijk, maar dat wordt in de toekomst nog velen malen erger. Daar is dit slechts een voorbode van. ik vraag me af hoelang onze mening over homoseksualiteit nog beschreven mag worden in boekjes, uitgesproken in preken.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Onbehoorlijk

Bericht door -DIA- »

mulder schreef:
-DIA- schreef:Hier gaan we immers moedwillig, tegen beter weten in Gods Woord aan de kant schuiven.
Waarom toch altijd van die beschuldigingen naar de rest van het forum? wat wilt u daarmee bereiken?

1. de Bijbel gebiedt nergens dat een stichting subsidie van de overheid dient te krijgen. "we gaan door of er niets aan de hand is": in principe is er ook niets aan de hand?
2. er is in dit land wel helaas een ontwikkeling gaande dat christenen niet meer hardop de mening over homoseksualiteit kenbaar mogen maken, dat is vreselijk, maar dat wordt in de toekomst nog velen malen erger. Daar is dit slechts een voorbode van. ik vraag me af hoelang onze mening over homoseksualiteit nog beschreven mag worden in boekjes, uitgesproken in preken.
Wij spreken in de wij-vorm. Het is niet aan het adres een mede-forummer bedoeld.
Verder zij opgemerkt dat niet weinige mede-forummers niet zelden anders denken dan wij gewend zijn.
Ik meen toch mijn eigen gedacht uit te sluiten. We hopen objectief-gereformeerd te blijven in ons denken.
Een subjectieve menig mag wel, in zoverre die strijd met wat ons Gods Woord leert.
En dan het probleem van nu: Hier wordt verschillend over gedacht. Dat maakt ons menselijk gesproken zwak.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Onbehoorlijk

Bericht door modesto »

-DIA- schreef:Wij spreken in de wij-vorm.
Ik niet, maar hier moet ik toch wel even om gniffelen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Onbehoorlijk

Bericht door emigrant »

Volgende stappen zijn:
1. Ontslag voor alle weigerambtenaren die blijven weigeren
2. Dominees worden verplicht homohuwelijken te sluiten. Anders aanklacht wegens discriminatie.
3. Scholen idem.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Onbehoorlijk

Bericht door Zita »

emigrant schreef:Volgende stappen zijn:
1. Ontslag voor alle weigerambtenaren die blijven weigeren
2. Dominees worden verplicht homohuwelijken te sluiten. Anders aanklacht wegens discriminatie.
3. Scholen idem.
Scholen sluiten geen huwelijken, toch?
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Onbehoorlijk

Bericht door modesto »

Dominees sluiten ook geen huwelijken. Dat is voorbehouden aan ambtenaren van de burgelijke stand. Maar je kunt je wel afvragen welke wettelijke situatie er ontstaat wanneer een dominee een huwelijk tussen twee mensen van gelijk geslacht weigert te zegenen. Ik weet niet welke legale argumenten hierop van toepassing zijn.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Onbehoorlijk

Bericht door -DIA- »

modesto schreef:
-DIA- schreef:Wij spreken in de wij-vorm.
Ik niet, maar hier moet ik toch wel even om gniffelen.
Moet je dan ook lachen om het gebed van Daniël, de woorden van Jeremia enz?
Dat waren mensen die wisten dat ze niet beter waren, dan de rest, maar sloten zich erbij in:
Wij hebben gezondigd, enz.
Ik bedoel dus niet het 'verheven-vorstelijke' als van Wij, DIA, denken er zo en zo over...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Onbehoorlijk

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
emigrant schreef:Volgende stappen zijn:
1. Ontslag voor alle weigerambtenaren die blijven weigeren
2. Dominees worden verplicht homohuwelijken te sluiten. Anders aanklacht wegens discriminatie.
3. Scholen idem.
Scholen sluiten geen huwelijken, toch?
Volgens mij is er wel een verplichte leerstof, en als die er niet is, dan kan het er snel genoeg komen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Onbehoorlijk

Bericht door -DIA- »

Oké, nu ik mijn formuleren van zinnen nalees valt me ook op dat het oer-archaïsch klinkt...
Maar ja, wiens brood men eet, wiens woord men spreekt zegt een spreekwoord. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie