Presidentsverkiezingen USA 2016

Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Netflix! Wow.....
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Zita »

Netflix is geen bron in een serieuze discussie (tenzij die discussie over Netflix gaat). En het lijkt me niet de bedoeling om op refoforum een medium als Netflix te gaan promoten.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Zita »

Mara schreef: Ze zijn beiden machtswellustelingen, bezig met zichzelf ipv het goede voor de gehele mensheid te zoeken.
Wat zoekt Trump dan volgens jou? Ik kan niet zo goed overzien waarom Trump zuiver uit eigenbelang president zou willen worden, gegeven zijn uitgangspositie.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Zita schreef:Netflix is geen bron in een serieuze discussie (tenzij die discussie over Netflix gaat). En het lijkt me niet de bedoeling om op refoforum een medium als Netflix te gaan promoten.
Dat hoeft niet gepromoot te worden, die kijktip kreeg ik van een groep dertigers, allen vallend onder het begrip: refo.
Je hebt er nl. geen televisie voor nodig.
Maar dit terzijde.
Zita schreef:Wat zoekt Trump dan volgens jou? Ik kan niet zo goed overzien waarom Trump zuiver uit eigenbelang president zou willen worden, gegeven zijn uitgangspositie.
Ik zie en hoor nergens een man die echt bewogen is met zijn onderdanen.
Het is populistisch gebral, heel veel beloven, maar wat is er nu veranderd sinds januari?
Laten we de Nederlandse media dan maar even voor wat het is en zien wat in het land zelf geschreven wordt:


The Economist vindt het verstandig dat de nieuwe chef-staf, generaal Kelly, de grofgebekte Scaramucci meteen de laan uit stuurde. Maar we moeten er niet op rekenen dat Trump zich onder invloed van Kelly meer presidentieel zal gaan gedragen.

Continetti vergelijkt Trump met die andere outsider: Jimmy Carter. Die ging ten onder aan gebeurtenissen die hij maar half begreep en niet onder controle kreeg. ‘Als Trump het lot van Carter wil vermijden, moet hij zich realiseren dat hij een oorlog op alle fronten waarschijnlijk zal verliezen en dat een overwinning bondgenoten vereist.’

Matthew Continetti sluit zich daarbij aan in The New York Times. In alles is Trump de tegenpool van de kernwaarden waar Washington voor staat: conventies, procedures en het vermijden van conflicten. ‘Het is te zwak uitgedrukt dat president Trump deze consensus ter discussie stelt. Hij is niet alleen politiek incorrect, zijn manier van doen en de taal die hij uitslaat gaan in tegen alles waarin de bewoners van Washington zijn opgevoed.’
opinieblog Volkskrant, een selectie van interessante debatten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Orchidee »

Wim Anker schreef:Netflix! Wow.....
Het is beslist helemaal off topic maar doe niet of netflix bijzonder is!
Minimaal de helft van de "refo's" die ik ken heeft daar een abonnement op!
Het is tenslotte géén tv en legaal te bekijken op pc, laptop, tablet en smartphone!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
parsifal schreef: Ik kan me voorstellen dat mensen liever Trump zien dan Clinton, maar dat Trump goed bezig is en dat hij stijgt in populariteit lijkt me wat ver van de realiteit af staan.
Onder zijn eigen achterban, is nog wel een hoog percentage tevreden. Blinde verering wellicht?

Maar bij zijn achterban ligt Trump nog steeds goed. In die groep kan hij bij 94 procent op goedkeuring rekenen voor zijn koers. Bij de Republikeinen ligt dat op 84 procent. Op de vraag of ze spijt hebben van hun keuze voor Trump antwoordde twee procent met ja, 96 procent blijft achter hun stem staan. Hetzelfde percentage zou Trump ook herverkiezen.

Slechts 42 procent steunt het beleid van Trump, dat is het slechtste resultaat na de eerste 100 dagen als Amerikaans president in de periode sinds Dwight D. Eisenhower. Drieënvijftig procent keurt de politiek van Trump af. Ter vergelijking: het slechtste resultaat vo/o/r Trump na ongeveer 100 dagen in functie was volgens de Washington Post voor de Democraat Bill Clinton. Zijn koers werd in april 1993 afgekeurd door 39 procent. Rond deze tijd acht jaar geleden scoorde Barack Obama 69 procent op de populariteitsmeter, bij maar 26 procent viel zijn beleid in slechte aarde.
BRON
Wat ik begreep is de groep mensen die zich als Republikein associeert kleiner geworden, dus de 84% zou een overschatting kunnen zijn. Verder is het natuurlijk wel zo dat je geen meerderheid in de "popular vote" hoeft te hebben om de presidentsrace te winnen (en dat is iets waar ik eigenlijk geen problemen mee hebt, anders hebben Idaho en Alaska helemaal geen stem meer).
Ik begrijp trouwens werkelijk niet hoe mensen geen problemen kunnen hebben met hoe slecht de president geinformeerd lijkt te zijn (of gewoon liegt). Als je bijvoorbeeld de volgende lijst ziet https://www.nytimes.com/interactive/201 ... -lies.html dan moet dat toch te denken geven. Ook Trump's toespraak bij de boy scouts was niet echt getuigend van wat je van een president mag verwachten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

http://www.nu.nl/economie/4883102/trump ... leden.html
Trump lijkt verdere problemen te krijgen. Sommige grote bedrijven willen niet meer met hem geassociseerd worden en gezien zijn tweet van dinsdag, was het schrappen van deze adviesraden niet geheel van harte.

Ondertussen ligt hij onder vuur vanwege zijn late veroordeling van racistische en nazi geluiden. Hoewel de nuance die hij dinsdag in zijn speech aanbracht niet geheel uit de lucht gegrepen is, staat het niet erg goed dat zo'n beetje de eerste keer dan Trump genuanceerd is, het komt bij een veroordeling van duidelijk racisme en neo-nazis is. Groepen die nu openlijk Trump voor hun karretje spannen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ouddorp »

Ik moet zeggen dat ik de woede om het niet expliciet veroordelen van Trump wel wat hypocriet vind. Dezelfde media en belangengroepen zijn juist zeer genuanceerd als er een moslimaanslag plaats vind. Dat mag het kwaad juist niet expliciet worden genoemd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Ouddorp schreef:Ik moet zeggen dat ik de woede om het niet expliciet veroordelen van Trump wel wat hypocriet vind. Dezelfde media en belangengroepen zijn juist zeer genuanceerd als er een moslimaanslag plaats vind. Dat mag het kwaad juist niet expliciet worden genoemd.
Ten dele waar. Al is het nu wel zo dat Trump wel over het gebeuren praatte en tijdens dit commentaar niet expliciet de achtergrond van "white-surpamacists", neo-nazis en KKK veroordeelden. Terwijl de spreekbuizen van deze organisaties zich wel met Trump associeren.

Ik kan me voorstellen dat vredelievende moslims zich niet verantwoordelijk voelen voor zeg een theater aanslag in Parijs. Maar als hier toch over praten en zeggen "heel erg en verkeerd, maar de band die daar optrad was echt slecht en satanisch", dan krijg ik toch problemen met die persoon. Niet omdat hij geen gelijk heeft, maar omdat het een moordpartij deels goedpraat. Trump doet dit ten dele ook: ja misschien is het zo dat Robert E. Lee niet heel erg slecht was, ja misschien is het zo dat sommige van de tegendemonstranten geen lievertjes zijn, ja Washington was ook een slavenhouder. Echter dat maakt het scanderen van anti-Joodse leuzen, het dragen van hakenkruizen en schilden met fascisme symbolen en uitingen van blanke-superioriteit niet begrijpelijk of minder erg.

Verder is het zo dat juist Trump normaal gesproken niet zo veel moeite heeft om harde oordelen uit te spreken over groepen zonder al te veel nuance. Zijn aanval op de burgemeester van Londen na de aanslagen daar is daar een voorbeeld van. Juist op dit moment de nuance zoeken, geeft te denken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ireneüs van Lyon »

Verder is het zo dat juist Trump normaal gesproken niet zo veel moeite heeft om harde oordelen uit te spreken over groepen zonder al te veel nuance. Zijn aanval op de burgemeester van Londen na de aanslagen daar is daar een voorbeeld van. Juist op dit moment de nuance zoeken, geeft te denken.
Dat lijkt mij een zeer belangrijke observatie: waarom nu wel de nuance zoeken?
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Het hypocriete maakt dat ik volledig met Trump instem. Juist de de linkse.kerk in NL is zeer antisemitisch (sp'ers die hamas leuzen scanderen kan ik me herinneren). Nu zijn de joden ineens zielig omdat Trump het voor ze opneemt.

Trump heeft gelijk. Beide kampen in.de vs zijn bad.

Gelukkig is Trump verder heel erg goed bezig.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door refo »

En Obama is niet erg op de hoogte van de inhoud van de bijbel. Hij gaat ervan uit dat het kwaad de mens aangeleerd wordt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Het hypocriete maakt dat ik volledig met Trump instem. Juist de de linkse.kerk in NL is zeer antisemitisch (sp'ers die hamas leuzen scanderen kan ik me herinneren). Nu zijn de joden ineens zielig omdat Trump het voor ze opneemt.

Trump heeft gelijk. Beide kampen in.de vs zijn bad.

Gelukkig is Trump verder heel erg goed bezig.
Die laatste zin, plaatst je een beetje in de categorie voetbal-supporter die blijft roepen dat zijn club de beste is, ondanks dat ze 20 wedstrijden op rij verloren hebben.

Die SP'ers die aanwezig waren toen Hamas leuzen werden geschreeuwd (ik kan me niet herinneren dat ze dat zelf deden) kregen behoorlijk wat kritiek (en terecht). En nee, het zijn niet de Joden die zielig zijn. Het zijn de mensen die met hakenkruizen lopen die heel erg verkeerd bezig zijn en een tegenprotest is daarbij op zijn plaats (zolang dat tegenprotest maar geweldloos gebeurt).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

refo schreef:En Obama is niet erg op de hoogte van de inhoud van de bijbel. Hij gaat ervan uit dat het kwaad de mens aangeleerd wordt.
En Trump zegt geen vergeving nodig te hebben. Obama doet op het moment niet zo ter zake, die is al een tijdje geen president meer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:Het hypocriete maakt dat ik volledig met Trump instem. Juist de de linkse.kerk in NL is zeer antisemitisch (sp'ers die hamas leuzen scanderen kan ik me herinneren). Nu zijn de joden ineens zielig omdat Trump het voor ze opneemt.

Trump heeft gelijk. Beide kampen in.de vs zijn bad.

Gelukkig is Trump verder heel erg goed bezig.
Die laatste zin, plaatst je een beetje in de categorie voetbal-supporter die blijft roepen dat zijn club de beste is, ondanks dat ze 20 wedstrijden op rij verloren hebben.

Die SP'ers die aanwezig waren toen Hamas leuzen werden geschreeuwd (ik kan me niet herinneren dat ze dat zelf deden) kregen behoorlijk wat kritiek (en terecht). En nee, het zijn niet de Joden die zielig zijn. Het zijn de mensen die met hakenkruizen lopen die heel erg verkeerd bezig zijn en een tegenprotest is daarbij op zijn plaats (zolang dat tegenprotest maar geweldloos gebeurt).
Eens. Dat zegt Trump toch ook? Wat is je probleem nu eigenlijk?

P.S. Zelfs Hennis melde gisteren dat de VS goed bezig is (NK, Venazuela etc.)
Plaats reactie