Presidentsverkiezingen USA 2016

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef: Mooie cijfers @Mara!
Vermeld jouw nieuwsbron ook welke shampoo Trump gebruikt itt tot Obama? En wat vinden de top analisten van de media daar van?
Als je de link had aangeklikt, had je kunnen zien uit welke bron dit komt.
Al ben ik wel benieuwd naar het kleurnummer van zijn blonde verf.
Wim Anker schreef:Als ze echt niets beters tegen hem kunnen vinden dan dit soort flauwekul ........
ach, een feit is ook maar een mening. toch?

Maar wacht jij rustig de resultaten af, tot 2024. Bij leven en welzijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:
Wim Anker schreef: Mooie cijfers @Mara!
Vermeld jouw nieuwsbron ook welke shampoo Trump gebruikt itt tot Obama? En wat vinden de top analisten van de media daar van?
Als je de link had aangeklikt, had je kunnen zien uit welke bron dit komt.
Al ben ik wel benieuwd naar het kleurnummer van zijn blonde verf.
Dat dacht ik wel :haha :haha
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:
Mara schreef:
Wim Anker schreef: Mooie cijfers @Mara!
Vermeld jouw nieuwsbron ook welke shampoo Trump gebruikt itt tot Obama? En wat vinden de top analisten van de media daar van?
Als je de link had aangeklikt, had je kunnen zien uit welke bron dit komt.
Al ben ik wel benieuwd naar het kleurnummer van zijn blonde verf.
Dat dacht ik wel :haha :haha
Omdat ik iemand die zulk potsierlijk haar heeft, niet serieus hoef te nemen.
Ik stel voor dat Melania Trump zijn plaats inneemt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Harry65
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jun 2017, 09:35

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Harry65 »

Wim Anker schreef:Turmp heeft in 6 maanden tijd IS bijna gedecimeerd, in Syrië de rust grotendeels teruggebracht, NK gedimt - door China de wacht aan te zeggen -, de economie een boost gegeven en de begroting van de US heel wat florissanter gemaakt. In Afghanistan doen hij de goede dingen - zoals hij zelf zegt door te luisteren naar zijn generaals.
NPO noemde het overigens weer "kraaiend" het breken van een verkiezingsbelofte.
2 kanttekeningen.

1.
Het decimeren van IS is niet "dankzij" de USA, en helemaal niet "dankzij Trump", maar hooguit "met een beetje (lucht)steun van".
Ik denk dat Iraakse en sjiïtische en Koerdische strijders veel meer daaraan hebben bijgedragen.

2.
Of de USA in Afghanistan (of sowieso op internationaal gebied) "de goede dingen" doen, waag ik te betwijfelen.
Zijn uitspraak gisteren: "Wij zijn niet in Afghanistan om het land op te bouwen, maar om terroristen te doden".
Dit valt wat mij betreft in de categorie "wij zijn alleen bezig met eigenbelang en niet met andermans belang."
Daar vind ik weinig goeds aan, helemaal niet als het in 'andermans' land gebeurt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Wim Anker schreef:Turmp heeft in 6 maanden tijd IS bijna gedecimeerd, in Syrië de rust grotendeels teruggebracht, NK gedimt - door China de wacht aan te zeggen -, de economie een boost gegeven en de begroting van de US heel wat florissanter gemaakt. In Afghanistan doen hij de goede dingen - zoals hij zelf zegt door te luisteren naar zijn generaals.
NPO noemde het overigens weer "kraaiend" het breken van een verkiezingsbelofte.
Nu even de andere kant, met feiten en cijfers!
Sorry, maar dit artikel waar je naar verwijst is van een ontstellend niveau. Het is in elk geval niet 'de andere kant', dan zou je de dingen die Wim noemt moeten ontkrachten met feiten.

Dit hoort in een krantje onder de rubriek "Wist u dat..." Ligt er echt iemand in de bosjes te tellen hoevaak Trump op het golfterrein te zien is? Aan dat soort berichtgeving moet je toch niet mee willen doen!

Ik ga me nu echt wat ergeren aan de anti-Trumphouding in de media. Obama kon speechen als geen ander ter wereld, maar als Trump een goede speech houdt (Afghanistan) dan heeft hij zich beter aan de tekst van de speechwriter gehouden... Dat is toch geen objectieve berichtgeving?

Ik heb ook veel twijfels bij Trump, en ben het zeker niet met Wim eens dat hij het zo goed doet. Maar we moeten niet naar de andere kant doorslaan.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

eilander schreef: Ik heb ook veel twijfels bij Trump, en ben het zeker niet met Wim eens dat hij het zo goed doet. Maar we moeten niet naar de andere kant doorslaan.
Doorslaan is nooit goed. ;)
Maar feiten zijn nu eenmaal feiten en het leven van een president ligt onder een vergrootglas.
En ik kan me vergissen, maar er is volgens mij nog nooit zoveel negatieve berichtgeving rondom een Amerikaanse regeringsleider geweest. (maar misschien kan Huisman daar ons meer over vertellen?)
Dat heeft toch een oorzaak?
En ik blijf echt niet snappen waarom zoveel refo's zo kritiekloos over deze president kunnen blijven en elk snippertje positief iets eveneens uitvergroten. Dan gebeurt het zelfde als in het andere kamp, nl. van degenen die hem belachelijk maken en op de hak nemen.
Wat ik trouwens afkeur!
Is dit nu alleen maar omdat de andere keuze - mevrouw Clinton - nog dramatischer was?
Als ik denk aan het gegeven dat deze man de beschikking heeft over de grote rode knop, huiver ik.
Maar dat denk ik ook als ik Poetin of Kim Jong-un zie.
Het gebeurt al onder de toelating Gods. Maar niet altijd met Zijn goedkeuring!
In de Bijbel wordt ook gesproken van dwaze of wrede heersers.

Ik neem aan dat de voorstanders ook dit artikel in het RD hebben gelezen?
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/ch ... -1.1374553

Minstens twee groepen in de wereld zijn enthousiast over Donald Trump. Dat zijn Israëliërs en evangelische christenen. Lang niet allemaal natuurlijk, maar toch heel veel. Maar de steun die ze de Amerikaanse president geven, kan hun wel eens duur komen te staan.
Trump is ongeschikt om de VS te leiden, vindt de Amerikaanse hoogleraar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef: Ik heb ook veel twijfels bij Trump, en ben het zeker niet met Wim eens dat hij het zo goed doet. Maar we moeten niet naar de andere kant doorslaan.
Doorslaan is nooit goed. ;)
Maar feiten zijn nu eenmaal feiten en het leven van een president ligt onder een vergrootglas.
Maar waarom ga je dit soort kolderieke informatie delen, vraag ik me dan af. Zó kom je wel aan een veelheid van negatieve informatie, ja.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

[knip]
En Trump en Kim Jong-un in 1 zin noemen "om te huiveren" is gewoon minderwaardig. Hoe haal je het in je hoofd een moordenaar als Kim Jong-un even gelijk te stellen met de democratisch verkozen president van de VS zonder strafblad? Ga je mond spoelen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

eilander schreef:Maar waarom ga je dit soort kolderieke informatie delen, vraag ik me dan af. Zó kom je wel aan een veelheid van negatieve informatie, ja.
Is het RD ook kolderiek?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Maar waarom ga je dit soort kolderieke informatie delen, vraag ik me dan af. Zó kom je wel aan een veelheid van negatieve informatie, ja.
Is het RD ook kolderiek?
Als het RD ook informatie gaat delen over hoe vaak Trump gesignaleerd wordt op een golfterrein en dat soort onzin, dan wel ja.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
eilander schreef:Maar waarom ga je dit soort kolderieke informatie delen, vraag ik me dan af. Zó kom je wel aan een veelheid van negatieve informatie, ja.
Is het RD ook kolderiek?
Als het RD ook informatie gaat delen over hoe vaak Trump gesignaleerd wordt op een golfterrein en dat soort onzin, dan wel ja.
Het gaat over verbroken beloftes! Dit is zo wat Trump ook doet, het afwimpelen als borrelpraattaal, fake news.
En de rest van mijn vragen blijft dus onbeantwoord.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef: Goed he? Tijd dat de fake media eens wordt aangepakt. Eindelijk iemand die duidelijk maakt dat journalisten het nieuws moeten verslaan, niet maken.
Kom op. Natuurlijk moet het kleuren van nieuws aangepakt worden. Maar dat doe je niet door zelf constant met onwaarheden te komen (wat Trump doet) of Fox News te prijzen en the New York Times als fake news aan te vallen. Mogelijk (maar niet zeker) is CNN zo gekleurd als Fox News, maar NYT is dat zeker niet (al zit er nog steeds een kleurtje aan, dat is niet te voorkomen).

En begin niet over tegenwerking van zijn beleid. De republikeinen hebben overal een meerderheid en ze krijgen weinig voor elkaar. Waarbij hij ook nog de makkelijke weg neemt door de republikeinen Senaat zelf met een voorstel te laten komen (zolang Obama Care er maar aan gaat, is alles goed) en zelf niets toe te voegen, buiten wat tweets met half-verhulde bedreigingen naar senatoren die niet meegaan met het plan.

Je hoeft het niet met Obama eens te zijn, maar hij wist waar hij het over had en kende zijn dossiers. Trump geeft constant reden om te denken dat hij de dossiers niet kent.

Tja. Ook jij roept enkel dingen over methoden. Ik let op resultaat.
Niet helemaal. Trump heeft nog weinig resultaat behaald (en je kunt ook niet verwachten dat de effecten van maatregelen binnen een half jaar meetbaar zijn). Waar je nu naar kunt kijken is in welke richting je veranderingen kunt verwachten gezien de beleidsveranderingen die er zijn. Dingen zoals het uitkleden van Dodd-Frank en bescherming van drinkwater lijken voor mij erg riskant (net als voor vrijwel alle Democraten in senaat en congres). Meer troepen naar Afghanistan lijkt eindelijk iets waar Trump mee komt, waar daardwerkelijk een plan achter zit.

Verder zijn de methoden natuurlijk wel belangrijk. Trump wordt nu onderzocht door een onderzoekscommissie. Hij heeft de schijn tegen als het familiebedrijf van Trump inkomsten haalt uit de reizen die hij of zijn familie maakt op kosten van de belastingbetaler. Het is relevant dat de kosten die samenhangen met Trumps reizen (oa zijn golftrips) vele male hoger zijn dan die van andere presidenten.

Verder wordt door Trumps gedrag en zijn vrije omgang met de waarheid het ambt van president behoorlijk aangetast. Trump zoekt een confrontatie met de pers (zoals de NYT), Obama werd ook keihard aangevallen door bijvoorbeeld Fox (tot aan beschuldigingen van het vervalsen van een geboortecertificaat en het in het geheim moslim-zijn toe) maar hij ging er toch meer presidentieel mee om.

Trump valt mensen keihard aan. Yates beschuldigde hij in een tweet van verraad (maar laat het niet tot een formele aanklacht komen), Comey hoort van zijn ontslag terwijl hij een toespraak houdt; hij valt Sessions in het openbaar aan (om wat precies?); hij krijgt het voor elkaar om mensen uit adviserende commissies weg te jagen, zodanig dat de commissies moeten worden opgeheven. Ondertussen zijn nog veel posities die Trump zou moeten invullen niet ingevuld (onderandere de ambassadeur in Seoul, wat een beetje pijnlijk is met de oorlogstaal die tussen Kim en Trump werd uitgewisseld). Ja het is moeilijk om goede mensen te vinden voor die posities, maar het wordt niet veel makkelijker als de chef er een gewoonte van maakt om zijn ondergeschikten in het openbaar af te vallen en zelfs er nog wat valse beschuldigingen bij te doen (Comey zou niet goed liggen binnen de FBI).

Voor Eilander: Ik heb niets tegen speechwriters. Een kritiekpunt op Trump is juist dat hij te vaak gaat inproviseren en zich nauwelijks laat sturen door verstandige mensen. Ik geloof dat Obama ook wel een speechwriter gebruikte, maar hij komt in zijn speeches consistent over. Toespraken van presidenten zijn belangrijk, maar een president die niet in staat is een goede toespraak zelf te schrijven hoeft geen slechte president te zijn- verre van dat-, hij heeft alleen de juiste medewerkers nodig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

parsifal schreef:
Voor Eilander: Ik heb niets tegen speechwriters. Een kritiekpunt op Trump is juist dat hij te vaak gaat inproviseren en zich nauwelijks laat sturen door verstandige mensen. Ik geloof dat Obama ook wel een speechwriter gebruikte, maar hij komt in zijn speeches consistent over. Toespraken van presidenten zijn belangrijk, maar een president die niet in staat is een goede toespraak zelf te schrijven hoeft geen slechte president te zijn- verre van dat-, hij heeft alleen de juiste medewerkers nodig.
Ik geloof niet dat je mijn punt helemaal peilt. Het gaat mij alleen om het verschil in beoordeling: als Obama iets goed doet, is dat aan hemzelf te danken, bij Trump altijd aan anderen.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef:[knip]
En Trump en Kim Jong-un in 1 zin noemen "om te huiveren" is gewoon minderwaardig. Hoe haal je het in je hoofd een moordenaar als Kim Jong-un even gelijk te stellen met de democratisch verkozen president van de VS zonder strafblad? Ga je mond spoelen!
Het feit dat Trump geen strafblad heeft is niet zo relevant. Andere presidenten (zonder strafblad) hebben ook oorlogen ontketend in het verleden, en de dreiging van kernoorlog met misschien miljoenen slachtoffers was er voor enkele weken, en dat is om te huiveren. Dat Kim zich nu even rustig houdt is nog geen redden om te juichen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

eilander schreef:
parsifal schreef:
Voor Eilander: Ik heb niets tegen speechwriters. Een kritiekpunt op Trump is juist dat hij te vaak gaat inproviseren en zich nauwelijks laat sturen door verstandige mensen. Ik geloof dat Obama ook wel een speechwriter gebruikte, maar hij komt in zijn speeches consistent over. Toespraken van presidenten zijn belangrijk, maar een president die niet in staat is een goede toespraak zelf te schrijven hoeft geen slechte president te zijn- verre van dat-, hij heeft alleen de juiste medewerkers nodig.
Ik geloof niet dat je mijn punt helemaal peilt. Het gaat mij alleen om het verschil in beoordeling: als Obama iets goed doet, is dat aan hemzelf te danken, bij Trump altijd aan anderen.
Mijn punt over de speechwriter was niet zozeer om af te doen aan de toespraak zelf of aan het positieve over Trump (ik was hier ook blij mee, net als over het Witte Huis schrijven over de aanslag in Barcelona). Meer om aan te geven dat ik nog niet te hard juich en een consistent meer presidentiele Trump verwacht, die probeert een land samen te brengen. Daarvoor moet hij denk ik iets consistenter niet improviseren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie