Presidentsverkiezingen USA 2016

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Haat verblind wel zo te lezen.....
Ik neem aan dat je dat, net als telkens als je beweert dat Trump goed bezig is, geen verdere toelichting gaat geven op deze post.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

parsifal schreef:
eilander schreef:
parsifal schreef:We moeten bidden voor Trump, maar we kunnen nog steeds zijn beleid of gebrek daar aan bekritiseren.
Maar gaat het wel echt over zijn beleid?
Deze week hoorde ik over positieve economische ontwikkelingen "maar," werd er bij gezegd: "dat komt nog door het beleid dat door Obama is ingezet." Ja ja...
Dat laatste is denk ik wel waar. De beurzen gaan omhoog, maar gaat het echt harder dan onder Obama? De werkeloosheid daalt, maar daalt het echt sneller dan onder de laatste jaren van Obama? (Obama had te maken met een gigantische crisis in het begin van zijn beleid).

Verder is er gewoon weinig beleid gemaakt sinds Trump aan de macht is. Het zou mooi zijn als buiten het wijzen op dat het economisch beter zou gaan, ook te kijken naar met welke politieke beslissingen dit kan samenhangen.
De werkeloosheid daalt al ongeveer 7 jaar en de trend is vrij regelmatig. Daar heeft Trump dus nog geen invloed op gehad. Ook economisch is er niet echt een impact van Trump te bespeuren.

Het is wel zo dat de beurzen het optimisme van de zakenwereld lieten zien, met name omdat er belastingherziening in het vooruitzicht lag. Dat is nu minder geworden omdat nu al duidelijk is dat de Republicans de wensen van Trump niet zomaar opvolgen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:Haat verblind wel zo te lezen.....
Net als verering...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Wim Anker schreef:Haat verblind wel zo te lezen.....
Net als verering...
Zit er ook niet iets tussenin?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
Wim Anker schreef:Haat verblind wel zo te lezen.....
Net als verering...
Zit er ook niet iets tussenin?
Aan wie vraag je dit? Wie begint over haat?
En als je tussenin zit, ben je niet verblind. Dan heb je oog voor de realiteit.
Lees eens wat de man twittert, hoe hij overkomt op journaalbeelden.
Maar hij houdt van schoonvegen, Bannon is de 9e medewerker die ontslagen wordt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Met zijn tweet over de Boston demonstratie van zaterdag lijkt Trump wel vrede te zoeken. Dat is positief. Ook de steunbetuiging van Trump aan premier Rajoy van Spanje over Barcelone was goed denk ik (al is het officiele Witte Huis schrijven over de president van Spanje wat slordig, maar dat is een foutje dat makkelijk wordt gemaakt).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

De speech van Trump over de inzet in Afghanistan vond ik wel goed overkomen. Hij noemde ronduit dat hij in zijn verkiezingstijd vond dat Amerika de troepen moest terugtrekken, maar dat hij nu andere beslissingen moest nemen. Je kunt dat het breken met een verkiezingsbelofte noemen, maar ik vond het verfrissend dat hij deze 'draai' gewoon benoemde. Dat moet ook kunnen, vind ik, als je het goed uitlegt.

Ook vind ik het verstandig dat hij zei dat Amerika daar is om terroristen te bestrijden, niet om daar een westerse democratie te importeren. Of de uiteindelijke beslissing om méér militairen te sturen verstandig is, weet ik niet; daar heb ik geen verstand van.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

eilander schreef:De speech van Trump over de inzet in Afghanistan vond ik wel goed overkomen. Hij noemde ronduit dat hij in zijn verkiezingstijd vond dat Amerika de troepen moest terugtrekken, maar dat hij nu andere beslissingen moest nemen. Je kunt dat het breken met een verkiezingsbelofte noemen, maar ik vond het verfrissend dat hij deze 'draai' gewoon benoemde. Dat moet ook kunnen, vind ik, als je het goed uitlegt.

Ook vind ik het verstandig dat hij zei dat Amerika daar is om terroristen te bestrijden, niet om daar een westerse democratie te importeren. Of de uiteindelijke beslissing om méér militairen te sturen verstandig is, weet ik niet; daar heb ik geen verstand van.
Mee eens. De speech was meer samenhangend dan gewoonlijk en vermoedelijk hield hij zich nu bij het werk van de speechwriter (zoals andere presidenten ook deden, waar Trump in de afgelopen nogal eens ging improviseren). Laten we hopen dat Trump zich vanaf nu door goede adviseurs laat adviseren (en hij de adviezen ter harte neemt).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

Helaas is zijn nieuwste speech weer wat minder... Het leek nu weer alsof hij op verkiezingstournee was. Beetje jammer.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Turmp heeft in 6 maanden tijd IS bijna gedecimeerd, in Syrië de rust grotendeels teruggebracht, NK gedimt - door China de wacht aan te zeggen -, de economie een boost gegeven en de begroting van de US heel wat florissanter gemaakt. In Afghanistan doen hij de goede dingen - zoals hij zelf zegt door te luisteren naar zijn generaals.
NPO noemde het overigens weer "kraaiend" het breken van een verkiezingsbelofte.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Turmp heeft in 6 maanden tijd IS bijna gedecimeerd,
Hoe heeft Trump dat gedaan? Welke acties van Trump spelen daar mee?
in Syrië de rust grotendeels teruggebracht,
Welke acties van Trump spelen daar mee? Die Moab?
NK gedimt - door China de wacht aan te zeggen -
Hoe is NK gedimt? frequentere raketproeven onder Trump dan daarvoor en een concrete dreiging voor Guam, die inderdaad afgezwakt is.
, de economie een boost gegeven en de begroting van de US heel wat florissanter gemaakt.
Welke maatregelen hebben hiertoe geleid? Zit er niet ook een risico aan het wegwerken van Dodd-Frank?
In Afghanistan doen hij de goede dingen - zoals hij zelf zegt door te luisteren naar zijn generaals.
NPO noemde het overigens weer "kraaiend" het breken van een verkiezingsbelofte.
Dat Trump naar wijzere mensen begint te luisteren is inderdaad goed. Ik weet niet of wat hij in Afghanistan doet goed is. Ik hoop dat hij buiten het leger ook met diplomatie wat probeert te bereiken daar.

Verder is het natuurlijk wel zo dat Trump verkiezingsbeloftes breekt. Hij wordt ook aangevallen door zijn voormalige fans op Breitbart. Clinton werd door veel tegenstanders oorlogszuchtig genoemd en Trump zou daar minder voor zijn. Nu blijkt dit verschil er niet meer te zijn. Misschien goed, maar in dit geval lijkt het me wel terecht om er op te wijzen dat Trump iets anders had gezegd tijdens de verkiezingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:Turmp heeft in 6 maanden tijd IS bijna gedecimeerd, in Syrië de rust grotendeels teruggebracht, NK gedimt - door China de wacht aan te zeggen -, de economie een boost gegeven en de begroting van de US heel wat florissanter gemaakt. In Afghanistan doen hij de goede dingen - zoals hij zelf zegt door te luisteren naar zijn generaals.
NPO noemde het overigens weer "kraaiend" het breken van een verkiezingsbelofte.
Nu even de andere kant, met feiten en cijfers!

Tijdens zijn campagne verscheen Trump dagelijks voor de camera’s, maar sinds zijn inauguratie is het een ander verhaal. Sinds 20 januari heeft hij nog maar één solo persconferentie gehouden. Volgens The American Presidency Project doet hij het daarmee beduidend minder dan zijn voorgangers. President Obama gaf in zijn eerste presidentsjaar elf persconferenties, George W. Bush hield er vijf en Bill Clinton zelfs twaalf.

Trump heeft in zijn regeerperiode al 42 wetten ondertekend, maar geen enkele heeft te maken met zijn grote verkiezingsbeloftes. Zijn omstreden inreisverbod is tot twee keer toe onderuit gehaald. En ook op het vlak van infrastructuur, belastinghervorming en een hervorming van Obamacare heeft Trump nog geen verandering kunnen doorvoeren.

Een opvallend verschil tussen Donald Trump en zijn voorgangers: het gedrag op Twitter. Trump neemt geen blad voor de mond en heeft sinds zijn eedaflegging maar liefst 991 tweets vanuit zijn persoonlijk account, @RealDonaldTrump, gestuurd. In 82 tweets haalt hij uit naar ‘fake news’, ‘fake media’ of ‘fake stories’. In 22 tweets wordt zijn Democratische concurrentie tijdens de verkiezingen Hillary Clinton met de grond gelijk gemaakt.

De relatie tussen Trump en de media ligt dan ook beneden het vriespunt.
Van zes maanden dat Trump president is, bracht hij 40 dagen een bezoek aan een golfterrein. Dat gaat nochtans volledig in tegen zijn verkiezingsbeloftes. Tijdens zijn campagne beloofde hij namelijk dat hij amper op vakantie zou gaan of zou gaan golfen omdat er teveel werk te doen is.

Ook nog voor hij presidentskandidaat was, leverde hij kritiek op voormalig president Barack Obama omdat die volgens hem te vaak reisde of op het golfterrein te vinden was.

6 MAANDEN TRUMP - feiten en cijfers
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:
Wim Anker schreef:Turmp heeft in 6 maanden tijd IS bijna gedecimeerd, in Syrië de rust grotendeels teruggebracht, NK gedimt - door China de wacht aan te zeggen -, de economie een boost gegeven en de begroting van de US heel wat florissanter gemaakt. In Afghanistan doen hij de goede dingen - zoals hij zelf zegt door te luisteren naar zijn generaals.
NPO noemde het overigens weer "kraaiend" het breken van een verkiezingsbelofte.
Nu even de andere kant, met feiten en cijfers!

Tijdens zijn campagne verscheen Trump dagelijks voor de camera’s, maar sinds zijn inauguratie is het een ander verhaal. Sinds 20 januari heeft hij nog maar één solo persconferentie gehouden. Volgens The American Presidency Project doet hij het daarmee beduidend minder dan zijn voorgangers. President Obama gaf in zijn eerste presidentsjaar elf persconferenties, George W. Bush hield er vijf en Bill Clinton zelfs twaalf.
Prima hoor. Ik ben niet zo geïnteresseerd in deze story en libelle verhaaltjes. Misschien drinkt hij ook zijn koffie anders? Met melk i.p.v. zwart? Dat zou echt een indicatie zijn voor zijn extreem rechtse sympathieën tenslotte!
Mara schreef:Trump heeft in zijn regeerperiode al 42 wetten ondertekend, maar geen enkele heeft te maken met zijn grote verkiezingsbeloftes. Zijn omstreden inreisverbod is tot twee keer toe onderuit gehaald. En ook op het vlak van infrastructuur, belastinghervorming en een hervorming van Obamacare heeft Trump nog geen verandering kunnen doorvoeren.
Komt nog. Hij heeft tot 2024. De tegenwerking van goed beleid is inderdaad overigens zeer frustrerend.
Mara schreef:Een opvallend verschil tussen Donald Trump en zijn voorgangers: het gedrag op Twitter. Trump neemt geen blad voor de mond en heeft sinds zijn eedaflegging maar liefst 991 tweets vanuit zijn persoonlijk account, @RealDonaldTrump, gestuurd. In 82 tweets haalt hij uit naar ‘fake news’, ‘fake media’ of ‘fake stories’. In 22 tweets wordt zijn Democratische concurrentie tijdens de verkiezingen Hillary Clinton met de grond gelijk gemaakt.
De relatie tussen Trump en de media ligt dan ook beneden het vriespunt.
Goed he? Tijd dat de fake media eens wordt aangepakt. Eindelijk iemand die duidelijk maakt dat journalisten het nieuws moeten verslaan, niet maken.
Mara schreef:Van zes maanden dat Trump president is, bracht hij 40 dagen een bezoek aan een golfterrein. Dat gaat nochtans volledig in tegen zijn verkiezingsbeloftes. Tijdens zijn campagne beloofde hij namelijk dat hij amper op vakantie zou gaan of zou gaan golfen omdat er teveel werk te doen is.
Ik let op zijn beleid @Mara. Waar hij voor de rest uithangt boeit me niet.

Mara schreef:Ook nog voor hij presidentskandidaat was, leverde hij kritiek op voormalig president Barack Obama omdat die volgens hem te vaak reisde of op het golfterrein te vinden was.
Terecht. Want als iemand er niets van bakt dan frustrerend om te zien dat er ook nog met de pet naar wordt gegooid.

Mooie cijfers @Mara!
Vermeld jouw nieuwsbron ook welke shampoo Trump gebruikt itt tot Obama? En wat vinden de top analisten van de media daar van?


Overigens een prima! illustratie van de frustratie van de media. Als ze echt niets beters tegen hem kunnen vinden dan dit soort flauwekul ........
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: Goed he? Tijd dat de fake media eens wordt aangepakt. Eindelijk iemand die duidelijk maakt dat journalisten het nieuws moeten verslaan, niet maken.
Kom op. Natuurlijk moet het kleuren van nieuws aangepakt worden. Maar dat doe je niet door zelf constant met onwaarheden te komen (wat Trump doet) of Fox News te prijzen en the New York Times als fake news aan te vallen. Mogelijk (maar niet zeker) is CNN zo gekleurd als Fox News, maar NYT is dat zeker niet (al zit er nog steeds een kleurtje aan, dat is niet te voorkomen).

En begin niet over tegenwerking van zijn beleid. De republikeinen hebben overal een meerderheid en ze krijgen weinig voor elkaar. Waarbij hij ook nog de makkelijke weg neemt door de republikeinen Senaat zelf met een voorstel te laten komen (zolang Obama Care er maar aan gaat, is alles goed) en zelf niets toe te voegen, buiten wat tweets met half-verhulde bedreigingen naar senatoren die niet meegaan met het plan.

Je hoeft het niet met Obama eens te zijn, maar hij wist waar hij het over had en kende zijn dossiers. Trump geeft constant reden om te denken dat hij de dossiers niet kent.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef: Goed he? Tijd dat de fake media eens wordt aangepakt. Eindelijk iemand die duidelijk maakt dat journalisten het nieuws moeten verslaan, niet maken.
Kom op. Natuurlijk moet het kleuren van nieuws aangepakt worden. Maar dat doe je niet door zelf constant met onwaarheden te komen (wat Trump doet) of Fox News te prijzen en the New York Times als fake news aan te vallen. Mogelijk (maar niet zeker) is CNN zo gekleurd als Fox News, maar NYT is dat zeker niet (al zit er nog steeds een kleurtje aan, dat is niet te voorkomen).

En begin niet over tegenwerking van zijn beleid. De republikeinen hebben overal een meerderheid en ze krijgen weinig voor elkaar. Waarbij hij ook nog de makkelijke weg neemt door de republikeinen Senaat zelf met een voorstel te laten komen (zolang Obama Care er maar aan gaat, is alles goed) en zelf niets toe te voegen, buiten wat tweets met half-verhulde bedreigingen naar senatoren die niet meegaan met het plan.

Je hoeft het niet met Obama eens te zijn, maar hij wist waar hij het over had en kende zijn dossiers. Trump geeft constant reden om te denken dat hij de dossiers niet kent.

Tja. Ook jij roept enkel dingen over methoden. Ik let op resultaat.
Plaats reactie