Presidentsverkiezingen USA 2016

alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door alexv »

Trump is de winnaar en de nieuwe president. Laatste hoop voor de USA.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door CvdW »

Dat er gebed mag wezen onder degenen die bidden geleerd hebben.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mister »

alexv schreef:Laatste hoop voor de USA.
:quoi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Tiberius »

CvdW schreef:Dat er gebed mag wezen onder degenen die bidden geleerd hebben.
Bidden geleerd?
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door CvdW »

Ik begrijp uw opmerking niet.

Onbekeerde mensen kunnen niet bidden (uiteraard komt hier direct een reactie op), echter bekeerde mensen wel, hoewel met veel gebrek.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Kaw »

CvdW schreef:Ik begrijp uw opmerking niet.

Onbekeerde mensen kunnen niet bidden (uiteraard komt hier direct een reactie op), echter bekeerde mensen wel, hoewel met veel gebrek.
Ik heb daar een keer een preek van dominee N. den Ouden over gehoord. Hij stelde dit ook zo zwart/wit in de preek om de boel onder spanning te zetten. (theo)Logisch gezien kun je deze uitspraak doen. Tegelijk liet hij zien dat het bijbels gezien niet stand houdt. (Rom. 10) Een onbekeerde kan en mag zijn/haar knieën buigen en bidden. God zegent het zelfs. Het is een groot wonder van Zijn genade.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door CvdW »

Ik begrijp het.
De discipelen vroegen aan de Heere Jezus: "Leer ons bidden." Dit mag/moet ook wel onze vraag, elke keer weer.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Tiberius »

Ik herken je uitdrukking wel hoor. Alleen vind ik het een vreemde uitdrukking. Dan denk ik vaak: 'wie zou zich nu aangesproken voelen?' als er gezegd word 'die bidden geleerd hebben'. Ik denk eerder dat het blokkerend werkt.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door DDD »

Onbekeerde mensen kunnen zeker wel bidden. Maar als iemand zich werkelijk naar God heeft omgekeerd, zal hij niet snel beweren dat hij inmiddels 'heeft leren bidden'. Ik zou haast zeggen: als iemand dat beweert, is dat het bewijs dat hij nog een hoop bidden moet leren.

Maar goed, bedoeld is dat de heilige Geest iemand heeft leren bidden. En dat is ook weer een bijbelse gedachte.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

In de VS doen ze niet aan nieuwe verkiezingen, dus misschien is dit niet het juiste topic.

Gezien de val van Flynn en de tweets van Trump vandaag
https://twitter.com/realDonaldTrump?ref ... r%5Eauthor
verwacht ik dat we nog voor het eind van het jaar president Pence of Ryan hebben.
De onthullingen van de NYT kunnen best wel eens waar zijn (Trump klaagt over een lek) en nu valt hij ook nog de NSA en FBI aan.

Ik hoop dat de Supreme Court benoeming van Neil Gorsuch niet in gevaar komt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Ze zouden eens een peiling moeten houden onder de Trump-kiezers. Hoeveel er nu spijt hebben van hun keuze.
Het is elke dag weer afwachten wie er nu weer ontslagen is, opstapt, het haasje is, is geschoffeerd...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:Ze zouden eens een peiling moeten houden onder de Trump-kiezers. Hoeveel er nu spijt hebben van hun keuze.
Het is elke dag weer afwachten wie er nu weer ontslagen is, opstapt, het haasje is, is geschoffeerd...
Sorry @Mara, de populariteit van Trump in de VS stijgt. De kans op herverkiezing in 2020 s groot. Hij is - gelukkig - zeer goed bezig.
Maar stem gerust verder in met het gejammer in de media.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
Mara schreef:Ze zouden eens een peiling moeten houden onder de Trump-kiezers. Hoeveel er nu spijt hebben van hun keuze.
Het is elke dag weer afwachten wie er nu weer ontslagen is, opstapt, het haasje is, is geschoffeerd...
Sorry @Mara, de populariteit van Trump in de VS stijgt. De kans op herverkiezing in 2020 s groot. Hij is - gelukkig - zeer goed bezig.
Maar stem gerust verder in met het gejammer in de media.
Waar haal je dit vandaan?
http://www.gallup.com/poll/203198/presi ... trump.aspx
Die 1 procent van de afgelopen week ligt waarschijnlijk binnen de foutmarge.

In welk opzicht is Trump goed bezig? Het is een soort van chaos in het Witte Huis met weer wat mensen die de afgelopen dagen moesten vertrekken. Wetgeving komt er niet door. Trump houdt een belachelijke toespraak bij de boyscouts. Trump tweet over transseksuelen in het leger, maar de legerleiding lijkt niet al te enthousiast om actie te ondernemen (en zegt te wachten op formele wetgeving). Trump bekritiseerd Sessions via Twitter. Ondertussen is er nog steeds een onderzoek gaande naar betrokkenheid bij Russische inmenging bij de verkiezingen.

Ik kan me voorstellen dat mensen liever Trump zien dan Clinton, maar dat Trump goed bezig is en dat hij stijgt in populariteit lijkt me wat ver van de realiteit af staan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

parsifal schreef: Ik kan me voorstellen dat mensen liever Trump zien dan Clinton, maar dat Trump goed bezig is en dat hij stijgt in populariteit lijkt me wat ver van de realiteit af staan.
Onder zijn eigen achterban, is nog wel een hoog percentage tevreden. Blinde verering wellicht?

Maar bij zijn achterban ligt Trump nog steeds goed. In die groep kan hij bij 94 procent op goedkeuring rekenen voor zijn koers. Bij de Republikeinen ligt dat op 84 procent. Op de vraag of ze spijt hebben van hun keuze voor Trump antwoordde twee procent met ja, 96 procent blijft achter hun stem staan. Hetzelfde percentage zou Trump ook herverkiezen.

Slechts 42 procent steunt het beleid van Trump, dat is het slechtste resultaat na de eerste 100 dagen als Amerikaans president in de periode sinds Dwight D. Eisenhower. Drieënvijftig procent keurt de politiek van Trump af. Ter vergelijking: het slechtste resultaat vo/o/r Trump na ongeveer 100 dagen in functie was volgens de Washington Post voor de Democraat Bill Clinton. Zijn koers werd in april 1993 afgekeurd door 39 procent. Rond deze tijd acht jaar geleden scoorde Barack Obama 69 procent op de populariteitsmeter, bij maar 26 procent viel zijn beleid in slechte aarde.
BRON

Op Netflix kun je een serie over het Witte Huis volgen. Daarin kun je zien hoe een president voortdurend onder zeer hoge spanning moeilijke beslissingen moet nemen, vaak op leven en dood.
Hij "beheert" in feite de wereldvrede. Zijn adviserend team bestaat uit zeer hooggeleerden, maar de president is wel de eindverantwoordelijke!
Het is niet alleen Trump die dan totaal dat vertrouwen onderuit haalt, Poetin net zo goed.
Ze zijn beiden machtswellustelingen, bezig met zichzelf ipv het goede voor de gehele mensheid te zoeken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie