Presidentsverkiezingen USA 2016

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

ZWP schreef:En gaat er (weer?) een Republikeinse senator weg...
Wat een "koninklijke" reactie gaf hij.
I.t.t. de reactie van Trump op dit nieuws.
En nee, dat is niet verdraaid door de schrijvende pers, beelden liegen nl. niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door helma »

Niet alleen woorden maar ook daden!

https://thebridgehead.ca/2018/01/18/the ... providers/
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

helma schreef:Niet alleen woorden maar ook daden!

https://thebridgehead.ca/2018/01/18/the ... providers/
Goed inderdaad.
Ik hoop dat er nu ook meer gedaan wordt aan preventie en hulp voor vrouwen die ongewenst zwanger zijn. De abortus cijfers gingen naar beneden, laten we hopen en bidden dat doorzet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Ondertussen heeft de Trump regering ervoor gekozen om sancties tegen Rusland (die door senaat en congres zijn aangenomen) niet uit te voeren. Dit staat wel slecht, gezien dat er juist nu een onderzoek loopt naar de relatie tussen Trump en Rusland.

Ook de consequente aanvallen via Twitter op onderzoeksinstanties en op Mueller in het bijzonder zijn niet erg goed voor een land. Het is jammer dat veel van de pers aandacht gaat naar Trump's grove woorden over andere landen of mogelijke buitenechtelijke relaties in het verleden, in plaats van zaken die qua beleid en toekomst van het land belangrijker lijken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door helma »

De pagina in het RD vandaag over Melanie Trump heeft een hoog Storygehalte.
(De andere artikelen heb ik niet gelezen trouwens over eerdere presidentsvrouwen. Ik hoop dat die wat meer op feiten berustten)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Zita »

helma schreef:De pagina in het RD vandaag over Melanie Trump heeft een hoog Storygehalte.
(De andere artikelen heb ik niet gelezen trouwens over eerdere presidentsvrouwen. Ik hoop dat die wat meer op feiten berustten)
Mwah. Het RD blinkt hier weer eens niet uit in kwaliteitsjournalistiek. Ik heb een stuk of zes van die artikelen gelezen, en de diepgang is ver te zoeken. Wat huiselijke details, wat smeuïge anekdotes en er is weer een pagina volgebabbeld. Maar ja, ik weet niet of over Melania Trump al een biografie is verschenen. Over de andere presidentsvrouwen wel, vermoed ik. Dat maakt het schrijven van die artikelen wel wat makkelijker (al vraag ik me af of er werkelijk een biografie gelezen is; het lijkt meer op bijelkaargegooglede brokjes).
(Maar goed, het artikel over dorpsgenoten van Prinses Beatrix vond ik nóg tenenkrommender; daar is het nieuwsgehalte werkelijk nul. Op zulke dagen weet ik weer waarom ik echt geen RD-abonnement blief.)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ad Anker »

helma schreef:De pagina in het RD vandaag over Melanie Trump heeft een hoog Storygehalte.
(De andere artikelen heb ik niet gelezen trouwens over eerdere presidentsvrouwen. Ik hoop dat die wat meer op feiten berustten)
Eens, erg onsmakelijk. Had ik niet van Kranendonk verwacht eigenlijk.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef: (Maar goed, het artikel over dorpsgenoten van Prinses Beatrix vond ik nóg tenenkrommender; daar is het nieuwsgehalte werkelijk nul. Op zulke dagen weet ik weer waarom ik echt geen RD-abonnement blief.)
Van de Beatrixbijlage heb ik dan wel weer erg genoten. Heerlijk! Ik ben ook een echte koningshuisfan. Oftewel, ik was het. Ik heb met het huidige koningspaar iets minder.
ZWP
Berichten: 1669
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door ZWP »

Ad Anker schreef:
helma schreef:De pagina in het RD vandaag over Melanie Trump heeft een hoog Storygehalte.
(De andere artikelen heb ik niet gelezen trouwens over eerdere presidentsvrouwen. Ik hoop dat die wat meer op feiten berustten)
Eens, erg onsmakelijk. Had ik niet van Kranendonk verwacht eigenlijk.
@Helma
Hoewel inderdaad het stuk wat luchtig geschreven is, zie ik niet veel zaken die 'niet op feiten berusten'. Heb je een voorbeeld?

Vond overigens de andere artikelen over presidentsvrouwen ook wel interessant om te lezen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Dodo »

Ze wilde namelijk dat haar oogappel zijn schooljaar zou afmaken voordat ze gingen verhuizen. Dat het gescheiden leven van het presidentiële paar duizenden dollars aan belastinggeld opslokte omdat er extra veiligheidsmaatregelen nodig waren, deerde haar niet. Dat was de consequentie van het feit dat haar man zo nodig president wilde worden.
Het woord "oogappel". "deerde haar niet". "zo nodig".
Stemmingsmakende uitdrukkingen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Luther »

Zita schreef:(Maar goed, het artikel over dorpsgenoten van Prinses Beatrix vond ik nóg tenenkrommender; daar is het nieuwsgehalte werkelijk nul. Op zulke dagen weet ik weer waarom ik echt geen RD-abonnement blief.)
Wij hebben wel een abo, maar op zulke dagen vind ik het RD echt prut. Hou toch op met al die verhalen en foto's over het Koninklijk huis. Voegt niets toe.

Nu ik toch bezig ben: waarom er iedere dag een foto-pagina midden in de bijlage ; staat, is mij een raadsel. Schrijf daar liever een goed achtergrondverhaal dat twee pagina's beslaat. Of elke dag twee pagina's met ingezonden brieven. Is ook altijd om te genieten. Meest humoristische rubriek in het RD...:)

Wat ik wel een goede bijlage vond: die over 65 jaar Watersnoodramp.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Om het meer over de Amerikaanse politiek te hebben.
Na een oproep voor meer politieke samenwerking in de "State of the Union", gaat president Trump weer vol los op twitter tegen de Democraten. Zelfs de FBI (vaak als voornamelijk Republikeins gezien) en het ministerie van justitie (met een top door Trump aangesteld) worden er door Trump van beschuldigd de Democraten te steunen (hoe precies is niet duidelijk).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Uiteraard. De warming-up voor Mr. President is na een jaar ongeveer afgelopen. Nu gaat het echte werk beginnen. Ik kan niet wachten!
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef:Uiteraard. De warming-up voor Mr. President is na een jaar ongeveer afgelopen. Nu gaat het echte werk beginnen. Ik kan niet wachten!
De laatste goodwill van de Republikeinen is zo'n beetje opgebruikt. Met de Democraten kan hij soms een overeenkomst maken als er maar genoeg tegenover staat, en dat wil de laatste tijd ook niet lukken. Een government shut down ligt meer voor de hand op dit moment dan 'echt werk' verzetten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Luther schreef:Of elke dag twee pagina's met ingezonden brieven
Dit is de stijlfiguur overdrijving?
De ingezonden brieven afdeling vind ik maar zozo. In de afdeling opinie staan vaak stuk betere teksten. Die zou ik niet graag missen, ook al heb ik niet in alle onderwerpen interesse.
Plaats reactie