Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door MoesTuin »

DV 19 Maart 2014 zijn er de Gemeenteraads Verkiezingen

Leeft dit al een beetje
Verdiept u zich al in de bestaande partijen binnen uw gemeente (van de bekende landelijke partijen, tot en met lokale partijen wat van plaats tot plaats verschilt)

Een verschil met Landelijke Verkiezingen is dat bij Gemeenteraadsverkiezingen toch ook zeker meespeelt wat er lokaal aan de hand is in een gemeente, wat er speelt

Hoe is dit voor U?
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door MoesTuin »

en opeens is de SGP in het nieuws met Zoetermeer en een vrouw op de lijst. (onverkiesbare plaats of er moeten heel veel stemmen komen)
Is dat nou echt nog steeds zo bijzonder?

Nog 7 weken en dan mogen we kiezen voor de gemeenteraad?
Al een idee op welke partij te stemmen, traditioneel of lokaal of niet of.....
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door sirdanilot »

Ik heb geen idee wat ik ga stemmen, gemeente Leiden is niet bepaald een SGP gemeente natuurlijk. CU is er wel, maar ik ken meer mensen op de CDA lijst dan op de CU lijst. Bovendien kan de CDA in Leiden ook wel een verschil maken (bijvoorbeeld door de sluiting van een seksclub in een kinderrijke buurt dat soort dingen), en de CU zal nooit veel stemmen halen in Leiden.

Wat doen anderen, die in gemeenten wonen zonder SGP fractie? Als er een SGP is lijkt het me voor de meesten hier wel duidelijk, al kun je vanwege de lokale politiek natuurlijk ook altijd anders stemmen.

Als ik nog in Terneuzen had gewoond, was het CU geworden (omdat ik daar meer mensen op de lijst ken) of de SGP lijst. Maar ik vind het altijd toch wel leuk om de partij te stemmen waarvan ik mensen ken die bij de fractie zitten, een beetje 'ons kent ons'.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door MoesTuin »

en....begint het al te leven.....
Velen gaan niet stemmen omdat het niet leeft was laatst in het nieuws.
"stemmen" haalt niks uit, er wordt toch niet geluisterd is het motto van veel mensen geworden helaas....
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door elbert »

Aangezien de partijen in mijn gemeente al jaren geld over de balk hebben gegooid (een miljoenenstrop) en de SGP een van de weinige partijen is geweest die daar altijd tegen heeft gewaarschuwd, staat voor mij al vast op welke partij ik op 19 maart wil gaan stemmen. Als de CU nou wat beter op de winkel had gepast, dan was het een keuze tussen die twee geworden, maar helaas heeft de CU zich ook wat al teveel laten leiden door de uitgavezucht van de andere partijen. Voor mij is het dus een makkelijke keus deze keer.
Laatst gewijzigd door elbert op 25 feb 2014, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door -DIA- »

sirdanilot schreef:Ik heb geen idee wat ik ga stemmen, gemeente Leiden is niet bepaald een SGP gemeente natuurlijk. CU is er wel, maar ik ken meer mensen op de CDA lijst dan op de CU lijst. Bovendien kan de CDA in Leiden ook wel een verschil maken (bijvoorbeeld door de sluiting van een seksclub in een kinderrijke buurt dat soort dingen), en de CU zal nooit veel stemmen halen in Leiden.

Wat doen anderen, die in gemeenten wonen zonder SGP fractie? Als er een SGP is lijkt het me voor de meesten hier wel duidelijk, al kun je vanwege de lokale politiek natuurlijk ook altijd anders stemmen.

Als ik nog in Terneuzen had gewoond, was het CU geworden (omdat ik daar meer mensen op de lijst ken) of de SGP lijst. Maar ik vind het altijd toch wel leuk om de partij te stemmen waarvan ik mensen ken die bij de fractie zitten, een beetje 'ons kent ons'.
Toen wij in de gemeente Holten woonden (toen nog een zelfstandige gemeente) werd er door mijn ouders, naar ik meen, ARP of CHU gestemd. Daarna in de gemeente Wierden deed toentertijd de SGP nog wel mee, maar heeft nooit een zetel behaald. In de gemeente waar we thans wonen is het geen probleem.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
reformator
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 mar 2012, 19:50

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door reformator »

Tja, helaas doet de SGP niet mee in onze gemeente maar ik zou er deze keer wel op willen stemmen. Gewoon zuinig en zet vraagtekens bij de goede dingen.
Dan toch maar CDA of een lokale partij.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Desiree »

Ik heb me er helemaal nog niet in verdiept, ik wist zelfs de datum niet :) .

'k Kom niet echt gemotiveerd over voor degene die zich daarvoor zo inzetten...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door FlyingEagle »

Tja het word mij wel heel moeilijk gemaakt twee partijen die zich beroepen op Gereformeerd zijn. Nou ja moeilijk...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef:Tja het word mij wel heel moeilijk gemaakt twee partijen die zich beroepen op Gereformeerd zijn. Nou ja moeilijk...
Kies gewoon de oudste; zit je altijd goed.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:Tja het word mij wel heel moeilijk gemaakt twee partijen die zich beroepen op Gereformeerd zijn. Nou ja moeilijk...
Kies gewoon de oudste; zit je altijd goed.
:super
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door ejvl »

FlyingEagle schreef:Tja het word mij wel heel moeilijk gemaakt twee partijen die zich beroepen op Gereformeerd zijn. Nou ja moeilijk...
Dat probleem heb ik ook, en inderdaad de oudste :super
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door SecorDabar »

sirdanilot schreef:Ik heb geen idee wat ik ga stemmen, gemeente Leiden is niet bepaald een SGP gemeente natuurlijk. CU is er wel, maar ik ken meer mensen op de CDA lijst dan op de CU lijst. Bovendien kan de CDA in Leiden ook wel een verschil maken (bijvoorbeeld door de sluiting van een seksclub in een kinderrijke buurt dat soort dingen), en de CU zal nooit veel stemmen halen in Leiden.

Wat doen anderen, die in gemeenten wonen zonder SGP fractie? Als er een SGP is lijkt het me voor de meesten hier wel duidelijk, al kun je vanwege de lokale politiek natuurlijk ook altijd anders stemmen.

Als ik nog in Terneuzen had gewoond, was het CU geworden (omdat ik daar meer mensen op de lijst ken) of de SGP lijst. Maar ik vind het altijd toch wel leuk om de partij te stemmen waarvan ik mensen ken die bij de fractie zitten, een beetje 'ons kent ons'.
In onze burgelijke gemeente heeft de CU één zetel.
Ik heb daar destijds ook op gestemd.
Bij ons is het sinds kort besloten dat hier elke zondag de winkels opengesteld mogen worden.
Het was wel een nipte meerderheid die dit besluit tot zondagsopenstelling wilde.
De CU wilde niet de winkels, maar vond wel dat het zwembad open moest op zondag.
Nu de zondagsopenstelling er door is, wil deze partij niet meer op dit besluit terug komen.
De CU heeft zich er bij neergelegd, maar wil wel over een aantal jaren een evaluatie over deze openstelling.

Ik zit dus met een dilemma. Want er staat geschreven in het boek Prediker:
Vreest God en houdt Zijn geboden, want dit betaamt alle mensen.

Ook de zondagsrust is m.i. geboden voor alle mensen, hun ten goede.

Het blijft dus voor ons een dilemma.
Ik ben benieuwd naar reacties van de forumleden :)
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Dodo »

Zouden jullie voor een ander stemmen, en dan op een partij die hij/zij wil? Ook als dat bijvoorbeeld PvdA is?
Ik mag voor zoon stemmen. "Doe maar wat". Maar stel dat hij per se een stem op VVD of zo wilde?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door refo »

Je mag als gevolmachtigde stemmen wat je wilt.
Wil je dat er VVD gestemd wordt dan moet je een VVD-er zoeken en die volmacht verlenen.
En zelfs dan kun je je vergissen.
Plaats reactie