Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in de Nederlandse bevolking (of de Zweedse) of welke bevolking dan ook. De geschiedenis heeft ons genoeg lessen geleerd wat dat betreft.
De geschiedenis leert ons vooral lessen over onszelf, niet zozeer over (de) ander(e) mensen die - samen met onszelf - volkeren vormen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef:
parsifal schreef: Jaren geleden wist mijn zusje naar aanleiding van campingevangelisatiewerk al te vertellen dat sommige kinderen heel kwaad werden toen het verhaal van de barmhartige samaritaan werd vertaald naar de barmhartige marokkaan (zeg nooit wat goeds over Marokkanen) en de aankomend arts met wie ik in Utrecht samenwerkte wist ooit ontdaan te vertellen dat haar nichtje van 5 door tieners werd uitgescholden omdat ze Marokkaan was. Dit soort dingen moeten gewoon niet gevoed worden.
Tja. Dit vind ik dan weer van die -selectieve - onderbuik verhalen waardoor de echte problemen onderbelicht blijven. Omdat deze verhalen - ten onrechte - worden uitvergroot en aan racisme wordt gerelateerd.
Als dit geen racisme is dan vraag ik me af wat het wel is. Dit is van hetzelfde niveau als iemand uitschelden omdat hij Jood is. Zolang mensen niet om hun afkomst in elkaar worden geslagen of letterlijk buitengesloten is het misschien niet een van de "echte problemen", maar de stap is werkelijk klein. En ja dit soort racisme is niet meer verwerpelijk dan racisme van Marokkanen naar westerse mensen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:
WimA schreef:
parsifal schreef: Jaren geleden wist mijn zusje naar aanleiding van campingevangelisatiewerk al te vertellen dat sommige kinderen heel kwaad werden toen het verhaal van de barmhartige samaritaan werd vertaald naar de barmhartige marokkaan (zeg nooit wat goeds over Marokkanen) en de aankomend arts met wie ik in Utrecht samenwerkte wist ooit ontdaan te vertellen dat haar nichtje van 5 door tieners werd uitgescholden omdat ze Marokkaan was. Dit soort dingen moeten gewoon niet gevoed worden.
Tja. Dit vind ik dan weer van die -selectieve - onderbuik verhalen waardoor de echte problemen onderbelicht blijven. Omdat deze verhalen - ten onrechte - worden uitvergroot en aan racisme wordt gerelateerd.
Als dit geen racisme is dan vraag ik me af wat het wel is. Dit is van hetzelfde niveau als iemand uitschelden omdat hij Jood is. Zolang mensen niet om hun afkomst in elkaar worden geslagen of letterlijk buitengesloten is het misschien niet een van de "echte problemen", maar de stap is werkelijk klein. En ja dit soort racisme is niet meer verwerpelijk dan racisme van Marokkanen naar westerse mensen.
Ik ben toen ik een jaar of 10 / 11 was wel uitgescholden voor "brillenjood". Door een klasgenootje die niet mijn vriendje was. Was of is dit klasgenootje nu een antisemiet?
Jouw voorbeelden bevinden zich ook op dat niveau en het is echt flauwekul om wat kinderen onderling vertellen of uitvechten te misbruiken ten behoeve van het eigen gelijk. Het verbaast me echt dat juist jij - die zo hamert op de statistiek en wetenschappelijke onderbouwing in andere topics - nu meent te kunnen volstaan met wat verhalen van collega's en/of familieleden over kinderen waarvan je geen flauw benul hebt wat de achtergronden zijn en/of dit representatief is/was.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Floppy »

WimA schreef: De geschiedenis leert ons vooral lessen over onszelf, niet zozeer over (de) ander(e) mensen die - samen met onszelf - volkeren vormen.
? Ik geloof dat het grootste deel van de geschiedenis zich heeft afgespeeld zonder mijn aanwezigheid?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef:
Ik ben toen ik een jaar of 10 / 11 was wel uitgescholden voor "brillenjood". Door een klasgenootje die niet mijn vriendje was. Was of is dit klasgenootje nu een antisemiet?
Jouw voorbeelden bevinden zich ook op dat niveau en het is echt flauwekul om wat kinderen onderling vertellen of uitvechten te misbruiken ten behoeve van het eigen gelijk. Het verbaast me echt dat juist jij - die zo hamert op de statistiek en wetenschappelijke onderbouwing in andere topics - nu meent te kunnen volstaan met wat verhalen van collega's en/of familieleden over kinderen waarvan je geen flauw benul hebt wat de achtergronden zijn en/of dit representatief is/was.
Daar werd je niet uitgescholden omdat je jood bent, maar omdat je een bril droeg (wat ook niet goed is). Nee ik heb geen sterke statistische onderbouwing voor de toename van racisme. Wat betreft de kinderen op de camping heb ik een redelijk idee waar het over gaat en ik zie een verband met de houding van de ouders en ja ik zie dan een gelijkenis met de houding in Hongarije t.o.v Roma (en ja daar heb ik ook het een en ander gezien). Om terug te gaan naar het onderwerp. "Criminelen aanpakken" okee. Hierbij aandacht geven aan "cultuurgerelateerde problemen" ook okee. Zelfs extra aandacht geven aan mensen die uit een groep komen die oververtegenwoordigd is in de statistieken, geen probleem (Ik heb er ook geen probleem mee als ik als alleenreizende Nederlandse man relatief vaak mijn koffer moet opendoen op het vliegveld). Echter "minder Marokkanen" roepen of aanzwepen van een groep die het roept is generaliseren, leidt af van haalbare niet-verwerpelijke oplossingen en maakt oplossingen alleen maar moeilijker te bereiken. Met de uitspraken die Wilders deed val je ook de Marokkaanse meisjes aan die het eigenlijk helemaal niet zo slecht doen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:
WimA schreef:
Ik ben toen ik een jaar of 10 / 11 was wel uitgescholden voor "brillenjood". Door een klasgenootje die niet mijn vriendje was. Was of is dit klasgenootje nu een antisemiet?
Jouw voorbeelden bevinden zich ook op dat niveau en het is echt flauwekul om wat kinderen onderling vertellen of uitvechten te misbruiken ten behoeve van het eigen gelijk. Het verbaast me echt dat juist jij - die zo hamert op de statistiek en wetenschappelijke onderbouwing in andere topics - nu meent te kunnen volstaan met wat verhalen van collega's en/of familieleden over kinderen waarvan je geen flauw benul hebt wat de achtergronden zijn en/of dit representatief is/was.
Daar werd je niet uitgescholden omdat je jood bent, maar omdat je een bril droeg (wat ook niet goed is). Nee ik heb geen sterke statistische onderbouwing voor de toename van racisme. Wat betreft de kinderen op de camping heb ik een redelijk idee waar het over gaat en ik zie een verband met de houding van de ouders en ja ik zie dan een gelijkenis met de houding in Hongarije t.o.v Roma (en ja daar heb ik ook het een en ander gezien). Om terug te gaan naar het onderwerp. "Criminelen aanpakken" okee. Hierbij aandacht geven aan "cultuurgerelateerde problemen" ook okee. Zelfs extra aandacht geven aan mensen die uit een groep komen die oververtegenwoordigd is in de statistieken, geen probleem (Ik heb er ook geen probleem mee als ik als alleenreizende Nederlandse man relatief vaak mijn koffer moet opendoen op het vliegveld). Echter "minder Marokkanen" roepen of aanzwepen van een groep die het roept is generaliseren, leidt af van haalbare niet-verwerpelijke oplossingen en maakt oplossingen alleen maar moeilijker te bereiken. Met de uitspraken die Wilders deed val je ook de Marokkaanse meisjes aan die het eigenlijk helemaal niet zo slecht doen.
Een ieder die enigzins thuis is in NL weet dat Wilders dat niet beoogd, "de Marokkaanse meisjes aanvallen die het eigenlijk helemaal niet zo slecht doen.". Dat tot in den treure toch herhalen en hem daarvan beschuldigen is gewoon onterecht. En juist degenen die telkens menen het "genuanceerde" verhaal te vertellen zijn bewust misleidend hierin.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef:
parsifal schreef:
WimA schreef:
Ik ben toen ik een jaar of 10 / 11 was wel uitgescholden voor "brillenjood". Door een klasgenootje die niet mijn vriendje was. Was of is dit klasgenootje nu een antisemiet?
Jouw voorbeelden bevinden zich ook op dat niveau en het is echt flauwekul om wat kinderen onderling vertellen of uitvechten te misbruiken ten behoeve van het eigen gelijk. Het verbaast me echt dat juist jij - die zo hamert op de statistiek en wetenschappelijke onderbouwing in andere topics - nu meent te kunnen volstaan met wat verhalen van collega's en/of familieleden over kinderen waarvan je geen flauw benul hebt wat de achtergronden zijn en/of dit representatief is/was.
Daar werd je niet uitgescholden omdat je jood bent, maar omdat je een bril droeg (wat ook niet goed is). Nee ik heb geen sterke statistische onderbouwing voor de toename van racisme. Wat betreft de kinderen op de camping heb ik een redelijk idee waar het over gaat en ik zie een verband met de houding van de ouders en ja ik zie dan een gelijkenis met de houding in Hongarije t.o.v Roma (en ja daar heb ik ook het een en ander gezien). Om terug te gaan naar het onderwerp. "Criminelen aanpakken" okee. Hierbij aandacht geven aan "cultuurgerelateerde problemen" ook okee. Zelfs extra aandacht geven aan mensen die uit een groep komen die oververtegenwoordigd is in de statistieken, geen probleem (Ik heb er ook geen probleem mee als ik als alleenreizende Nederlandse man relatief vaak mijn koffer moet opendoen op het vliegveld). Echter "minder Marokkanen" roepen of aanzwepen van een groep die het roept is generaliseren, leidt af van haalbare niet-verwerpelijke oplossingen en maakt oplossingen alleen maar moeilijker te bereiken. Met de uitspraken die Wilders deed val je ook de Marokkaanse meisjes aan die het eigenlijk helemaal niet zo slecht doen.
Een ieder die enigzins thuis is in NL weet dat Wilders dat niet beoogd, "de Marokkaanse meisjes aanvallen die het eigenlijk helemaal niet zo slecht doen.". Dat tot in den treure toch herhalen en hem daarvan beschuldigen is gewoon onterecht. En juist degenen die telkens menen het "genuanceerde" verhaal te vertellen zijn bewust misleidend hierin.
Komop, hij heeft tot 2 keer toe kritiek gehad op het ongenuanceerde "minder marokkanen" en zijn antwoord is op het nog eens over te doen zonder nuance. Dan doet hij het erom.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door DDD »

Hendrikus schreef:
DDD schreef:Nee, het zijn de fatsoenlijke mensen die hier een punt van maken. Daar hoef je heus geen artiest voor te zijn. Een beetje beschaving is voldoende. Ik kan het niet anders zien.
Alsof artiesten geen fatsoenlijke en beschaafde mensen zouden kunnen zijn :huhu
Ik zeg alleen dat niet alleen artiesten beschaafde en fatsoenlijke mensen zijn...
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:
WimA schreef:
parsifal schreef:
WimA schreef:
Ik ben toen ik een jaar of 10 / 11 was wel uitgescholden voor "brillenjood". Door een klasgenootje die niet mijn vriendje was. Was of is dit klasgenootje nu een antisemiet?
Jouw voorbeelden bevinden zich ook op dat niveau en het is echt flauwekul om wat kinderen onderling vertellen of uitvechten te misbruiken ten behoeve van het eigen gelijk. Het verbaast me echt dat juist jij - die zo hamert op de statistiek en wetenschappelijke onderbouwing in andere topics - nu meent te kunnen volstaan met wat verhalen van collega's en/of familieleden over kinderen waarvan je geen flauw benul hebt wat de achtergronden zijn en/of dit representatief is/was.
Daar werd je niet uitgescholden omdat je jood bent, maar omdat je een bril droeg (wat ook niet goed is). Nee ik heb geen sterke statistische onderbouwing voor de toename van racisme. Wat betreft de kinderen op de camping heb ik een redelijk idee waar het over gaat en ik zie een verband met de houding van de ouders en ja ik zie dan een gelijkenis met de houding in Hongarije t.o.v Roma (en ja daar heb ik ook het een en ander gezien). Om terug te gaan naar het onderwerp. "Criminelen aanpakken" okee. Hierbij aandacht geven aan "cultuurgerelateerde problemen" ook okee. Zelfs extra aandacht geven aan mensen die uit een groep komen die oververtegenwoordigd is in de statistieken, geen probleem (Ik heb er ook geen probleem mee als ik als alleenreizende Nederlandse man relatief vaak mijn koffer moet opendoen op het vliegveld). Echter "minder Marokkanen" roepen of aanzwepen van een groep die het roept is generaliseren, leidt af van haalbare niet-verwerpelijke oplossingen en maakt oplossingen alleen maar moeilijker te bereiken. Met de uitspraken die Wilders deed val je ook de Marokkaanse meisjes aan die het eigenlijk helemaal niet zo slecht doen.
Een ieder die enigzins thuis is in NL weet dat Wilders dat niet beoogd, "de Marokkaanse meisjes aanvallen die het eigenlijk helemaal niet zo slecht doen.". Dat tot in den treure toch herhalen en hem daarvan beschuldigen is gewoon onterecht. En juist degenen die telkens menen het "genuanceerde" verhaal te vertellen zijn bewust misleidend hierin.
Komop, hij heeft tot 2 keer toe kritiek gehad op het ongenuanceerde "minder marokkanen" en zijn antwoord is op het nog eens over te doen zonder nuance. Dan doet hij het erom.
Wat hij (erom) doet is degenen die hem op taal proberen een hak te zetten als stumperds wegzetten. Dat is een bepaalde stijl die echter inhoudelijk niets veranderd in zijn opvattingen. Dit nu toch suggereren klopt niet en speelt Wilders weer precies in de kaart. Want denk nu niet dat men niet ziet dat Wilders weer met oneigenlijke argumenten wordt bestreden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

WimA schreef:Wat hij (erom) doet is degenen die hem op taal proberen een hak te zetten als stumperds wegzetten. Dat is een bepaalde stijl die echter inhoudelijk niets veranderd in zijn opvattingen. Dit nu toch suggereren klopt niet en speelt Wilders weer precies in de kaart. Want denk nu niet dat men niet ziet dat Wilders weer met oneigenlijke argumenten wordt bestreden.
Ik weet niet precies waar je naar toe wilt, maar eventueel heeft Wilders nog voldoende vacante zetels voor je beschikbaar. Kijk even op http://www.isereenpvveropgestapt.nl/ voor een mogelijke baan bij de PVV.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

WimA schreef:Een ieder die enigzins thuis is in NL weet dat Wilders dat niet beoogd, "de Marokkaanse meisjes aanvallen die het eigenlijk helemaal niet zo slecht doen.". Dat tot in den treure toch herhalen en hem daarvan beschuldigen is gewoon onterecht. En juist degenen die telkens menen het "genuanceerde" verhaal te vertellen zijn bewust misleidend hierin.
Toch vreemd dat die Marokkaanse meisjes die het zo goed doen dat heel anders hebben ervaren. Wilders liet met opzet de bijvoegelijke naamwoorden weg. De man wordt gedreven door haat. En menselijk gezien kan ik dat nog begrijpen ook: je zult maar 10 jaar niet meer in vrijheid kunnen leven, dat word je ook wel paranoïde van. Maar dat wil niet zeggen dat hij een evenwichtige blik op de werkelijkheid heeft.
Zijn er dan geen levensgrote problemen m.n. onder de Marokkaanse Nederlanders? Jazeker, hele grote zelfs! Maar het zijn wel ónze Marokkanen. Die ga je niet terugsturen! Je pakt de problemen aan, desnoods met behulp van anderen uit die groep. Maar door ongenuanceerd de hele groep aan te vallen, sluiten de gelederen zich en is de oplossing verder van ooit. De weerzin tegen de Nederlandse samenleving groeit alleen maar door dit soort roekeloos verbaal gedrag.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door DDD »

Ik geloof dat het niet gek zou zijn als de verdedigers van Wilders de leespreek van ds. W. Visscher over zondag 40 van de Heidelbergse Catechismus even zouden doorkijken.

Dan is gelijk duidelijk waarom het zondig is om zulke uitspraken te verdedigen. Ik hoorde de preek toevallig afgelopen zondag, en ik moest gelijk aan deze discussie denken.

http://www.prekenweb.nl/nl/Zoeken?Gebeu ... erOp=Datum
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

DDD schreef:Ik geloof dat het niet gek zou zijn als de verdedigers van Wilders de leespreek van ds. W. Visscher over zondag 40 van de Heidelbergse Catechismus even zouden doorkijken.

Dan is gelijk duidelijk waarom het zondig is om zulke uitspraken te verdedigen. Ik hoorde de preek toevallig afgelopen zondag, en ik moest gelijk aan deze discussie denken.

http://www.prekenweb.nl/nl/Zoeken?Gebeu ... erOp=Datum
@DDD: Heb jij al aangifte gedaan tegen Wilders?
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door MoesTuin »

Er wordt veels te veel aandacht gegeven aan Wilder momenteel
Andere partijen zijn hierin veel te veel (onbewust? bewust?) de nadruk op het leggen.

Nu wil Groen Links een Debat over uitspraken Wilders, PvdA wil ook van alles,plannen en inbreng PVV blokkeren enz..... maar Wilders geeft aan niet te komen dan, en debat wordt weer afgeblazen.
Wilders draait de rollen nu om en geeft aan dat andere politieke partijen een hetze tegen hem aan het organiseren zijn.

Ik kan (hoewel normaal niet zo veel) nu meegaan met Alexander Pechtold, D'66 die aangeeft dat Wilders toch serieus genomen moet worden, omdat erachter wel een schare kiezers schuilt en die kan je niet zo maar negeren.

Ik vrees dat als niet snel tot de orde van de dag wordt overgegaan, Wilders nog wel eens veel te veel aandacht en verkeerde profijt van dit alles gaat hebben.

De Politiek verlaagd zich momenteel teveel door in deze kwestie veel te veel en te lang, zich te laten meeslepen.

MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door huisman »

MoesTuin schreef:Er wordt veels te veel aandacht gegeven aan Wilder momenteel
Andere partijen zijn hierin veel te veel (onbewust? bewust?) de nadruk op het leggen.

Nu wil Groen Links een Debat over uitspraken Wilders, PvdA wil ook van alles,plannen en inbreng PVV blokkeren enz..... maar Wilders geeft aan niet te komen dan, en debat wordt weer afgeblazen.
Wilders draait de rollen nu om en geeft aan dat andere politieke partijen een hetze tegen hem aan het organiseren zijn.

Ik kan (hoewel normaal niet zo veel) nu meegaan met Alexander Pechtold, D'66 die aangeeft dat Wilders toch serieus genomen moet worden, omdat erachter wel een schare kiezers schuilt en die kan je niet zo maar negeren.

Ik vrees dat als niet snel tot de orde van de dag wordt overgegaan, Wilders nog wel eens veel te veel aandacht en verkeerde profijt van dit alles gaat hebben.

De Politiek verlaagd zich momenteel teveel door in deze kwestie veel te veel en te lang, zich te laten meeslepen.

MoesTuin
De uitkomst van Wilders zijn "meer of minder" retoriek is minder PVV'ers en dat verheugd mij zeer :sorc
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie