Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Ouddorp »

Huisman schreef: Solliciteer maar eens als goed opgeleide Achmed Mustafa en probeer dan maar eens te winnen van Jan Smit...niet te doen vanwege alle racisten in ons (refo)land.

Werkgevers prefereren inderdaad geen Marokkanen en als je Achmed Mustafa heet gaat het heel lastig worden. Maar ligt dat aan de werkgever of aan de bevolkingsgroep? Is Nederland echt zo rascistisch als wordt beweerd? Als je een Chinese naam hebt kom je vrij gemakkelijk aan de bak.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef:
parsifal schreef: Ja, wat zou er precies anders geweest zijn als we geluisterd hadden naar een groot deel van de bevolking? Zouden dan mensen die hier geboren en opgegroeid zijn "terug" gestuurd zijn naar Marokko? Of zouden we geen bezoekers meer toelaten uit Marokko? Overvallen plegen en schieten is vreselijk, je lost het alleen niet op met leuzen scanderen of vreselijk generaliseren, waarbij ook degenen die wel hard werken en goede burgers zijn ook scheef aangekeken worden.
Wat een vreemde reactie weer. Maar typisch de reactie die ook Bosma in zijn column zo hekelde. Kom eens met bewijzen dat de goede burgers van buitenlandse oorsprong scheef worden aangekeken? Kom eens met die video's?
Niet alleen Wilders, maar o.a. de PvdA voert een hetze omwille van hun zetels. En ervan uitgaande dat alle politici hypocrieten zijn prefereer ik Wilders boven Samson, van Aartsen, van der Laan en meer van deze linkse huichelaars.
Het is niet zo dat je hebt te kiezen tussen het "niet benoemen van problemen" het "zonder onderscheid een hele groep als schuldig wegzetten". Het is niet zo dat fouten van andere politici, Wilders' actie rechtvaardigen. Het is ook niet zo dat bijvoorbeeld binnen de VVD of het CDA (of andere partijen) het probleem dat veroorzaakt wordt door een heel grote groep Marokkaanse jongeren niet benoemd wordt. Er is daar echter wel oog voor het mens-zijn van Marokkanen, die je niet zomaar als een hele groep kunt wegzetten.

Voor de verkiezingsavond deed Wilders al de uitspraak "minder Marokkanen" en toen hem gevraagd werd of hij doelde op criminele Marokkanen kwam zijn antwoord neer op "ik heb gezegd wat ik heb gezegd" en bracht hij geen nuance aan. Het waren trouwens niet alleen Wilders' politieke tegenstanders die over zijn uitspraken vielen, maar ook redelijk wat partijgenoten die afscheid namen van de PVV om deze uitspraken.

En nee ik heb geen video's of bewijzen van hoe Marokkanen met een scheef oog worden aangekeken. Ik heb kleine voorbeelden van twee voormalige collegas over hoe ze het zelf ervaarden. Ik weet dat Wilders eerder ook de Marokkaanse vrouwen wilden aanpakken met zijn "kopvoddentax". Een oud voorbeed van discriminatie kun je hier vinden: http://weblogs.nrc.nl/discussie/2009/07 ... arokkanen/.

Ik kan me meer vinden in wat Marcouch zegt. Hij benoemt problemen, maar doet ook de moeite om uit te leggen wat hij precies bedoelt en blijft niet in one-liners steken. Ook komt hij niet met zogenaamde oplossingen die juridisch niet haalbaar zijn of de welwillende mens voor het gemak in hetzelfde hokje plaatst als overvallers. Met Marcouch' stuk zullen ook aardig wat Marokkanen het eens zijn. Waarschijnlijk niet de twintig man die gingen protesteren in Deurne of de jongeren die overvallen plegen, op straat hangen en vrouwen lastigvallen of homos in elkaar slaan. Dat zijn inderdaad de mensen die aangepakt moeten worden. Ook mag meer gedaan worden aan racisme onder een grote groep Marokkanen. Wilders' aanpak lijkt te zijn om racisme te bestrijden door lekker overzichtelijke groepen te maken en die groep als een geheel te bespreken (dat komt in de buurt van racisme). Het blijft hier bij bespreken, want behandelen is er niet bij.

Verder ben ik niet bepaald een PvdA-kiezer, en heb ik het niet zo op veel van de standpunten. Van het populisme waarmee Pechtold Wilders bestrijdt, heb ik ook een grote afkeer, maar woorden als "huichelaar" verdienen toch wel wat onderbouwing.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

huisman schreef:
WimA schreef:
parsifal schreef:
WimA schreef:Wat blijft het stil in dit topic. Leuzen scanderen is blijkbaar veel erger dan overvallen en schieten. Zie o.a. deze link:
Link

Als men beter zou luisteren naar een groot deel van de bevolking zou dit m.i. niet zijn gebeurd. In mijn ogen is de hele linkse kliek - incl. vele refo's - medeverantwoordelijk voor de dood van deze gasten.

Ben benieuwd welke preek er nu geadviseerd gaat worden.
Ja, wat zou er precies anders geweest zijn als we geluisterd hadden naar een groot deel van de bevolking? Zouden dan mensen die hier geboren en opgegroeid zijn "terug" gestuurd zijn naar Marokko? Of zouden we geen bezoekers meer toelaten uit Marokko? Overvallen plegen en schieten is vreselijk, je lost het alleen niet op met leuzen scanderen of vreselijk generaliseren, waarbij ook degenen die wel hard werken en goede burgers zijn ook scheef aangekeken worden.
Wat een vreemde reactie weer. Maar typisch de reactie die ook Bosma in zijn column zo hekelde. Kom eens met bewijzen dat de goede burgers van buitenlandse oorsprong scheef worden aangekeken? Kom eens met die video's?
Niet alleen Wilders, maar o.a. de PvdA voert een hetze omwille van hun zetels. En ervan uitgaande dat alle politici hypocrieten zijn prefereer ik Wilders boven Samson, van Aartsen, van der Laan en meer van deze linkse huichelaars.
ik prefereer politiek op grond van de Schrift (SGP/CU) Ik prefereer Wilders (pro abortus, pro euthanasie, puur liberaal) absoluut niet. Hij maakt van de vreemdeling in onze poorten demonen en dat is zeer tegen Gods Woord.

Solliciteer maar eens als goed opgeleide Achmed Mustafa en probeer dan maar eens te winnen van Jan Smit...niet te doen vanwege alle racisten in ons (refo)land
TOP! Helemaal eens, huisman!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

huisman schreef:
WimA schreef: Wat een vreemde reactie weer. Maar typisch de reactie die ook Bosma in zijn column zo hekelde. Kom eens met bewijzen dat de goede burgers van buitenlandse oorsprong scheef worden aangekeken? Kom eens met die video's?
Niet alleen Wilders, maar o.a. de PvdA voert een hetze omwille van hun zetels. En ervan uitgaande dat alle politici hypocrieten zijn prefereer ik Wilders boven Samson, van Aartsen, van der Laan en meer van deze linkse huichelaars.
ik prefereer politiek op grond van de Schrift (SGP/CU) Ik prefereer Wilders (pro abortus, pro euthanasie, puur liberaal) absoluut niet. Hij maakt van de vreemdeling in onze poorten demonen en dat is zeer tegen Gods Woord.
Tja, ik denk toch echt, ondanks een ieder die het anders zegt, dat gras overwegend groen van kleur is. Eigenlijk is iemand die daar anders over denkt niet serieus te nemen.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

Luther schreef:
huisman schreef:Solliciteer maar eens als goed opgeleide Achmed Mustafa en probeer dan maar eens te winnen van Jan Smit...niet te doen vanwege alle racisten in ons (refo)land
TOP! Helemaal eens, huisman!
Hier zou ik toch wel graag de bewijzen voor willen zien. Mijn ervaring - en ook wel de signalen uit de markt - zijn toch echt anders. Aan de "bovenkant" van de samenleving hebben o.a. allochtonen bij gelijke geschiktheid eerder voorrang, aan de "onderkant" van het markt zijn de meeste geliefd en welkom. Behalve bepaalde groepen waarin de Marokkanen oververtegenwoordigd zijn.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

WimA schreef:
huisman schreef:
WimA schreef: Wat een vreemde reactie weer. Maar typisch de reactie die ook Bosma in zijn column zo hekelde. Kom eens met bewijzen dat de goede burgers van buitenlandse oorsprong scheef worden aangekeken? Kom eens met die video's?
Niet alleen Wilders, maar o.a. de PvdA voert een hetze omwille van hun zetels. En ervan uitgaande dat alle politici hypocrieten zijn prefereer ik Wilders boven Samson, van Aartsen, van der Laan en meer van deze linkse huichelaars.
ik prefereer politiek op grond van de Schrift (SGP/CU) Ik prefereer Wilders (pro abortus, pro euthanasie, puur liberaal) absoluut niet. Hij maakt van de vreemdeling in onze poorten demonen en dat is zeer tegen Gods Woord.
Tja, ik denk toch echt, ondanks een ieder die het anders zegt, dat gras overwegend groen van kleur is. Eigenlijk is iemand die daar anders over denkt niet serieus te nemen.
En wat bedoel je hiermee?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Marco »

WimA schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Solliciteer maar eens als goed opgeleide Achmed Mustafa en probeer dan maar eens te winnen van Jan Smit...niet te doen vanwege alle racisten in ons (refo)land
TOP! Helemaal eens, huisman!
Hier zou ik toch wel graag de bewijzen voor willen zien. Mijn ervaring - en ook wel de signalen uit de markt - zijn toch echt anders. Aan de "bovenkant" van de samenleving hebben o.a. allochtonen bij gelijke geschiktheid eerder voorrang, aan de "onderkant" van het markt zijn de meeste geliefd en welkom. Behalve bepaalde groepen waarin de Marokkanen oververtegenwoordigd zijn.
Een ding ben ik met je eens: positieve discriminatie is ook discriminatie en dus ongewenst. Maar daar gaat het niet om. Het gaat ook niet om bewijzen of signalen dat iets het geval zou zijn. Het gaat erom, dat je geen oproepen moet willen die ervoor zorgen dat het gaat gebeuren. Wilders' houding leidt tot het over een kam scheren van een hele bevolkingsgroep en is daarom fout. En dat is helemaal los van de vraag, of dat over een kam scheren nu aan de orde is of niet.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:
WimA schreef:
parsifal schreef: Ja, wat zou er precies anders geweest zijn als we geluisterd hadden naar een groot deel van de bevolking? Zouden dan mensen die hier geboren en opgegroeid zijn "terug" gestuurd zijn naar Marokko? Of zouden we geen bezoekers meer toelaten uit Marokko? Overvallen plegen en schieten is vreselijk, je lost het alleen niet op met leuzen scanderen of vreselijk generaliseren, waarbij ook degenen die wel hard werken en goede burgers zijn ook scheef aangekeken worden.
Wat een vreemde reactie weer. Maar typisch de reactie die ook Bosma in zijn column zo hekelde. Kom eens met bewijzen dat de goede burgers van buitenlandse oorsprong scheef worden aangekeken? Kom eens met die video's?
Niet alleen Wilders, maar o.a. de PvdA voert een hetze omwille van hun zetels. En ervan uitgaande dat alle politici hypocrieten zijn prefereer ik Wilders boven Samson, van Aartsen, van der Laan en meer van deze linkse huichelaars.
Het is niet zo dat je hebt te kiezen tussen het "niet benoemen van problemen" het "zonder onderscheid een hele groep als schuldig wegzetten". Het is niet zo dat fouten van andere politici, Wilders' actie rechtvaardigen. Het is ook niet zo dat bijvoorbeeld binnen de VVD of het CDA (of andere partijen) het probleem dat veroorzaakt wordt door een heel grote groep Marokkaanse jongeren niet benoemd wordt. Er is daar echter wel oog voor het mens-zijn van Marokkanen, die je niet zomaar als een hele groep kunt wegzetten.
Het zou fijn zijn als Eberhard van der Laan, burgemeester van Amsterdam, deze nuance ook had willen aanbrengen bij de demonstratie onlangs. Het zou fijn zijn als je hem net zo hard zou veroordelen omdat hij racistische en antisemitische uitlatingen stilzwijgend accepteerde als dat je dat bij Wilders doet. Dat zou een nuance aanbrengen. En het ontbreken van deze nuance wordt zo gemist en dat maakt de PVV alsmaar groter.
parsifal schreef:Voor de verkiezingsavond deed Wilders al de uitspraak "minder Marokkanen" en toen hem gevraagd werd of hij doelde op criminele Marokkanen kwam zijn antwoord neer op "ik heb gezegd wat ik heb gezegd" en bracht hij geen nuance aan. Het waren trouwens niet alleen Wilders' politieke tegenstanders die over zijn uitspraken vielen, maar ook redelijk wat partijgenoten die afscheid namen van de PVV om deze uitspraken.
Tja, dit is al zodanig uitkauwt dat ik hier geen antwoord meer op ga geven.
parsifal schreef:En nee ik heb geen video's of bewijzen van hoe Marokkanen met een scheef oog worden aangekeken. Ik heb kleine voorbeelden van twee voormalige collegas over hoe ze het zelf ervaarden. Ik weet dat Wilders eerder ook de Marokkaanse vrouwen wilden aanpakken met zijn "kopvoddentax". Een oud voorbeeld van discriminatie kun je hier vinden: http://weblogs.nrc.nl/discussie/2009/07 ... arokkanen/.
Die "kopvoddentax" ging niet specifiek over Marokkanen hoor. s.v.p. zuiver blijven redeneren. Verder vind ik het jammer dat je beschuldigingen uit die je niet kan onderbouwen, gebaseerd op de "ervaringen" van een paar collega's. Dat moet beter kunnen lijkt mij.
parsifal schreef:Ik kan me meer vinden in wat Marcouch zegt. Hij benoemt problemen, maar doet ook de moeite om uit te leggen wat hij precies bedoelt en blijft niet in one-liners steken. Ook komt hij niet met zogenaamde oplossingen die juridisch niet haalbaar zijn of de welwillende mens voor het gemak in hetzelfde hokje plaatst als overvallers. Met Marcouch' stuk zullen ook aardig wat Marokkanen het eens zijn. Waarschijnlijk niet de twintig man die gingen protesteren in Deurne of de jongeren die overvallen plegen, op straat hangen en vrouwen lastigvallen of homos in elkaar slaan. Dat zijn inderdaad de mensen die aangepakt moeten worden. Ook mag meer gedaan worden aan racisme onder een grote groep Marokkanen. Wilders' aanpak lijkt te zijn om racisme te bestrijden door lekker overzichtelijke groepen te maken en die groep als een geheel te bespreken (dat komt in de buurt van racisme). Het blijft hier bij bespreken, want behandelen is er niet bij.
Mee eens hoor. Het is alleen zo jammer dat men wel dit zegt - tenminste als het echt niet anders kan - maar verder niets doet en Wilders telkenmale weer de kans geeft zo te scoren.
parsifal schreef:Verder ben ik niet bepaald een PvdA-kiezer, en heb ik het niet zo op veel van de standpunten. Van het populisme waarmee Pechtold Wilders bestrijdt, heb ik ook een grote afkeer, maar woorden als "huichelaar" verdienen toch wel wat onderbouwing.
Antisemitisme en Racisme in een demonstratie maar accepteren - tenslotte is het tegen Wilders - verdient verdere onderbouwing als dat als huichelen wordt aangemerkt?
Het feit dat je wel bij Wilders zo op de ketting springt en niet bij deze demonstratie - en het gedogen door de burgemeester - vind ik ook huichelachtig. Doe het dan bij beide!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door huisman »

WimA schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Solliciteer maar eens als goed opgeleide Achmed Mustafa en probeer dan maar eens te winnen van Jan Smit...niet te doen vanwege alle racisten in ons (refo)land
TOP! Helemaal eens, huisman!
Hier zou ik toch wel graag de bewijzen voor willen zien. Mijn ervaring - en ook wel de signalen uit de markt - zijn toch echt anders. Aan de "bovenkant" van de samenleving hebben o.a. allochtonen bij gelijke geschiktheid eerder voorrang, aan de "onderkant" van het markt zijn de meeste geliefd en welkom. Behalve bepaalde groepen waarin de Marokkanen oververtegenwoordigd zijn.
FNV heeft daar een onderzoek naar gedaan en ook anderen hebben dezelfde persoon exact dezelfde cv en brief laten sturen naar diverse werkgevers de één ondertekend met Jan en de andere met Achmed..resultaat in 100% van de gevallen werd Jan uitgenodigd voor een gesprek. Voor een goed opgeleide en goed ingeburgerde Marokkaan is het ook moeilijk om aan werk te komen. (google maar eens op internet dan kom je deze voorbeelden wel tegen)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

Marco schreef:Het gaat erom, dat je geen oproepen moet willen die ervoor zorgen dat het gaat gebeuren. Wilders' houding leidt tot het over een kam scheren van een hele bevolkingsgroep en is daarom fout. En dat is helemaal los van de vraag, of dat over een kam scheren nu aan de orde is of niet.
Nee, daar gaat het niet om. Het gaat hier - en dat heb ik telkenmale betoogd - om het principe "De Splinter en de Balk".
Niemand praat hier de splinter goed. Daarom is wat @Parsifal betoogd eigenlijk lasterlijk en zijn het oneigenlijke argumenten.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

huisman schreef:
WimA schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Solliciteer maar eens als goed opgeleide Achmed Mustafa en probeer dan maar eens te winnen van Jan Smit...niet te doen vanwege alle racisten in ons (refo)land
TOP! Helemaal eens, huisman!
Hier zou ik toch wel graag de bewijzen voor willen zien. Mijn ervaring - en ook wel de signalen uit de markt - zijn toch echt anders. Aan de "bovenkant" van de samenleving hebben o.a. allochtonen bij gelijke geschiktheid eerder voorrang, aan de "onderkant" van het markt zijn de meeste geliefd en welkom. Behalve bepaalde groepen waarin de Marokkanen oververtegenwoordigd zijn.
FNV heeft daar een onderzoek naar gedaan en ook anderen hebben dezelfde persoon exact dezelfde cv en brief laten sturen naar diverse werkgevers de één ondertekend met Jan en de andere met Achmed..resultaat in 100% van de gevallen werd Jan uitgenodigd voor een gesprek. Voor een goed opgeleide en goed ingeburgerde Marokkaan is het ook moeilijk om aan werk te komen. (google maar eens op internet dan kom je deze voorbeelden wel tegen)
Quatsch. Het is namelijk al flauwekul om dezelfde cv en dezelfde brief te sturen, de een ondertekend met Achmed en de ander ondertekend met Jan. Of ik zou idd de brief van Jan afwijzen als zijnde niet kloppend of de brief van Achmed als zijnde niet kloppend. Gelet op het resultaat zal de brief van Achmed wel niet geklopt hebben.
Heb je voorbeelden van de verstuurde brieven? Dan zal ik het wel ff aanwijzen hoe je dat kan zien......
Regel 1 bij solliciteren is: Wees jezelf.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Mara »

Je moet onderscheid maken tussen Marokkanen opgegroeid in stedelijke omgeving en de Berbers, uit bergachtige streken afkomstig. De laatste zijn in de regel onaangepast en gaan dit ook niet doen. Een bijzondere uitzondering is burgemeester Aboutaleb.
Voor hem lijkt me dit vraagstuk heel moeilijk, hij ziet de problemen ook, die de onaangepasten veroorzaken, maar het zijn wel landgenoten!
De Nederlander staat ook niet zo gunstig bekend in veel toeristenstreken. We hebben de naam luidruchtig te zijn, op luide toon ons ongenoegen te laten blijken.
Dus daar kunnen "wij" ons ook wel plaatsvervangend voor schamen.
Het is dus zeker niet gepast om in algemeenheden, zoals DE Marokkanen, te spreken.
Bij mijn man op het bedrijf werken momenteel 2 Turken en 3 Marokkanen, zeer tot tevredenheid. Ze spreken allemaal goed Nederlands, hebben een Nederlands paspoort en zijn prettig en betrouwbaar.
Eén Turkse werknemer is 4 jaar geleden teruggekeerd naar zijn geboorteland, na hier ruim 20 jaar te hebben gewoond.
Hij vond de mentaliteit van de Nederlandse en Turkse jongens alhier, niet aangenaam en maakte zich bezorgd om zijn dochters.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef: Het zou fijn zijn als Eberhard van der Laan, burgemeester van Amsterdam, deze nuance ook had willen aanbrengen bij de demonstratie onlangs. Het zou fijn zijn als je hem net zo hard zou veroordelen omdat hij racistische en antisemitische uitlatingen stilzwijgend accepteerde als dat je dat bij Wilders doet. Dat zou een nuance aanbrengen. En het ontbreken van deze nuance wordt zo gemist en dat maakt de PVV alsmaar groter.
Het verschil is dat Wilders een politiek en publiek figuur is en daarom eerder aangesproken dient te worden op wat de gevolgen van zijn woorden zijn. Een raadslid die Wilders met Hitler vergelijkt krijgt ook commentaar en een van Bommel die zich associeert met anti-semmitisme kreeg ook de wind van voren en volkomen terecht. Neemt niet weg dat het racisme van veel Marokkanen net zo verwerpelijk is als het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen .
parsifal schreef:Voor de verkiezingsavond deed Wilders al de uitspraak "minder Marokkanen" en toen hem gevraagd werd of hij doelde op criminele Marokkanen kwam zijn antwoord neer op "ik heb gezegd wat ik heb gezegd" en bracht hij geen nuance aan. Het waren trouwens niet alleen Wilders' politieke tegenstanders die over zijn uitspraken vielen, maar ook redelijk wat partijgenoten die afscheid namen van de PVV om deze uitspraken.
Tja, dit is al zodanig uitkauwt dat ik hier geen antwoord meer op ga geven.
Het grote bezwaar is dat Wilders zich veel te veel bedient van one-liners en bewust verwarring zaait. In dit bezwaar gaan dus ook wat volksvertegenwoordigers van de PVV mee
Die "kopvoddentax" ging niet specifiek over Marokkanen hoor. s.v.p. zuiver blijven redeneren. Verder vind ik het jammer dat je beschuldigingen uit die je niet kan onderbouwen, gebaseerd op de "ervaringen" van een paar collega's. Dat moet beter kunnen lijkt mij.
Klopt, de kopvoddentax was meer het aanpakken van de groep moslims die het relatief goed doet: de vrouwen en waar de aanknopingspunten liggen om de problemen van binnenuit aan te pakken.
parsifal schreef: Mee eens hoor. Het is alleen zo jammer dat men wel dit zegt - tenminste als het echt niet anders kan - maar verder niets doet en Wilders telkenmale weer de kans geeft zo te scoren.


Maar hoe moet het probleem dan aangepakt worden? Het is niet zo duidelijk wat nu al effectief is binnen de wet, en het veranderen van wetten kost tijd. Zwaarder straffen? zero tolerance? three strikes out? Beter onderwijs? Opvoedhulp?
parsifal schreef: Antisemitisme en Racisme in een demonstratie maar accepteren - tenslotte is het tegen Wilders - verdient verdere onderbouwing als dat als huichelen wordt aangemerkt?
Het feit dat je wel bij Wilders zo op de ketting springt en niet bij deze demonstratie - en het gedogen door de burgemeester - vind ik ook huichelachtig. Doe het dan bij beide!
Nogmaals, het gaat bij Wilders om uitspraken die hij zelf doet en zegt, niet om wat hij gedoogt van verder onbekende burgers. En ja ik walg ook van sommige acties van Gretta Duisenberg, van Van Bommel of als hier in Zweden Sverige Demokraterna weer eens met Hitler vergeleken worden (hoewel ik sommige standpunten van de partij zelf net zo verwerpelijk vind als sommige aandachttrekkende standpunten van de PVV).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:
WimA schreef: Het zou fijn zijn als Eberhard van der Laan, burgemeester van Amsterdam, deze nuance ook had willen aanbrengen bij de demonstratie onlangs. Het zou fijn zijn als je hem net zo hard zou veroordelen omdat hij racistische en antisemitische uitlatingen stilzwijgend accepteerde als dat je dat bij Wilders doet. Dat zou een nuance aanbrengen. En het ontbreken van deze nuance wordt zo gemist en dat maakt de PVV alsmaar groter.
Het verschil is dat Wilders een politiek en publiek figuur is en daarom eerder aangesproken dient te worden op wat de gevolgen van zijn woorden zijn. Een raadslid die Wilders met Hitler vergelijkt krijgt ook commentaar en een van Bommel die zich associeert met anti-semmitisme kreeg ook de wind van voren en volkomen terecht. Neemt niet weg dat het racisme van veel Marokkanen net zo verwerpelijk is als het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen
De burgemeester van Amsterdam is een publiek figuur. Het blijft een wat meten met 2 maten.
parsifal schreef:
WimA schreef:
Parsifal schreef:Voor de verkiezingsavond deed Wilders al de uitspraak "minder Marokkanen" en toen hem gevraagd werd of hij doelde op criminele Marokkanen kwam zijn antwoord neer op "ik heb gezegd wat ik heb gezegd" en bracht hij geen nuance aan. Het waren trouwens niet alleen Wilders' politieke tegenstanders die over zijn uitspraken vielen, maar ook redelijk wat partijgenoten die afscheid namen van de PVV om deze uitspraken.
Tja, dit is al zodanig uitkauwt dat ik hier geen antwoord meer op ga geven.
Het grote bezwaar is dat Wilders zich veel te veel bedient van one-liners en bewust verwarring zaait. In dit bezwaar gaan dus ook wat volksvertegenwoordigers van de PVV mee
Ik zie dat probleem niet zo, de kiezer is niet gek. Het is - typisch linkse - arrogantie om te denken dat als men het niet men hun eens is men dus wordt misleid door one-liners. Denken dat de kiezers van Wilders worden misleid i.p.v. dat ze gewoon nadenken en op grond daarvan keuzen maken.
parsifal schreef:
WimA schreef: Mee eens hoor. Het is alleen zo jammer dat men wel dit zegt - tenminste als het echt niet anders kan - maar verder niets doet en Wilders telkenmale weer de kans geeft zo te scoren.
Maar hoe moet het probleem dan aangepakt worden? Het is niet zo duidelijk wat nu al effectief is binnen de wet, en het veranderen van wetten kost tijd. Zwaarder straffen? zero tolerance? three strikes out? Beter onderwijs? Opvoedhulp?
Het argument dat het veranderen van wetten tijd kost klopt. Dat was 10 jaar geleden ook het argument. Fijn hoor zo'n argument.
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Marco »

WimA schreef:
Marco schreef:Het gaat erom, dat je geen oproepen moet willen die ervoor zorgen dat het gaat gebeuren. Wilders' houding leidt tot het over een kam scheren van een hele bevolkingsgroep en is daarom fout. En dat is helemaal los van de vraag, of dat over een kam scheren nu aan de orde is of niet.
Nee, daar gaat het niet om. Het gaat hier - en dat heb ik telkenmale betoogd - om het principe "De Splinter en de Balk".
Niemand praat hier de splinter goed. Daarom is wat @Parsifal betoogd eigenlijk lasterlijk en zijn het oneigenlijke argumenten.
Dat principe is verwerpelijk en discussies die op die manier gevoerd worden leiden tot niets. Alsof wij moeten bepalen welke zonde de ergste is, en alsof de minst erge dan wel zou kunnen. Splits dan de discussie en houd het zuiver.

Tot die tijd: ::bye
Plaats reactie