Stemmen

Wat zou je nu stemmen?

VVD
0
Geen stemmen
PvdA
2
2%
PVV
6
5%
SP
1
1%
CDA
4
4%
D66
2
2%
CU
17
15%
GL
1
1%
SGP
75
67%
Anders
4
4%
 
Totaal aantal stemmen: 112

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Stemmen

Bericht door refo »

Bruna schreef:
Moderamen schreef:Zou de hoge opkomst negatief kunnen uitpakken voor SGP (en ook CU)?
Dat zou kunnen. Stel dat de opkomst 80% is ipv 74% de vorige keer dan moet je toch voor een zetel ca 65.000 stemmen hebben ipv 60.000 de vorige keer.
13 miljoen x 80% : 150 = 69333
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Stemmen

Bericht door Bruna »

Marco schreef:
Bruna schreef:Wellicht mag dit je overtuigen:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/246 ... cu-en-sgp/
Moet je wel twee kanten weergeven. Wordt het toch nog wat ingewikkelder op:

https://www.christenunie.nl/blog/2017/0 ... -n-pot-nat

..en om eerlijk te blijven, zou nu dus ook het CDA er nog bij moeten.. :hum
De link staat er toch bij dus dan kan men het hele antwoord lezen. Het is mijn bedoeling om te overtuigen voor een stem op de SGP.
Vindt het ook een rare reactie op die site van de CU van Sonneveld. Hij geeft aan dat de SGP en PVV zich het meest vervreemd voelen van Nederland. Hij doelt dan als ik het moet duiden op kritiek op de islam, verbod op gebedsoproepen etc. Nou m.i. is dat juist een gevaar om tegen te waarschuwen en weet je juist goed waar Nederland voor staat en de geschiedenis van ons land.
Verder staat er bijvoorbeeld dat SGP geen basisbeurs wil. Nee dat is zo, maar de SGP wil juist een hogere aanvullende beurs. Basisbeurs is voor iedereen ook de miljonairs, dan kun je het beter geven/lenen aan degenen die een lager inkomen hebben.
In één generatie energieneutraal is natuurlijk leuk gezegd maar is haast niet te bekostigen.
Ook wist Segers in het interview onlangs bij Nieuwsuur niet juist te duiden hoe e.e.a moest. Een deskundig hoogleraar sprak dat punt tegen. Hierop kwam een zwakke verdediging, alles werd overgelaten aan de innovatie en hier werd niet verder op doorgegaan anders had hij echt afgegaan.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Stemmen

Bericht door Bruna »

refo schreef:
Bruna schreef:
Moderamen schreef:Zou de hoge opkomst negatief kunnen uitpakken voor SGP (en ook CU)?
Dat zou kunnen. Stel dat de opkomst 80% is ipv 74% de vorige keer dan moet je toch voor een zetel ca 65.000 stemmen hebben ipv 60.000 de vorige keer.
13 miljoen x 80% : 150 = 69333
Dan nu met exactere aantallen als mijn 'aannameberekening' hierboven.
In 2012 was de kiesdeler 62.829 zie ik staan, opkomst 74,27% (12.689.000 kiesgerechtigden)
Er zijn nu bijna 13 miljoen kiesgerechtigden. Zie berekening hierboven van refo voor de kiesdeler nu bij stel een opkomst van 80% dus 69.333
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Stemmen

Bericht door Zita »

Ik sprak vandaag een hogere pief uit de SGP, en die ging tamelijk onbekommerd uit van een vierde zetel.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Stemmen

Bericht door Auto »

Zita schreef:Ik sprak vandaag een hogere pief uit de SGP, en die ging tamelijk onbekommerd uit van een vierde zetel.
Ze mogen blij zijn als ze de 3 zetels vasthouden.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Stemmen

Bericht door Moderamen »

Laten we er voor bidden. Al heb je weinig aan een vierde zetel van de SGP, als het bijv. gaat om bijzonder onderwijs, dan draait het om het CDA.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Stemmen

Bericht door Mara »

Zita schreef:Ik sprak vandaag een hogere pief uit de SGP, en die ging tamelijk onbekommerd uit van een vierde zetel.
Nou, wie zou dat nu zijn? :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Stemmen

Bericht door Tom »

Ik denk: fors meer SGP stemmers door de heldere Bijbelse koers. Maar door de hoge opkomst toch echt maximaal 3 zetels, met zelfs een kans op 2.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Stemmen

Bericht door Vorst »

Zita schreef:Ik sprak vandaag een hogere pief uit de SGP, en die ging tamelijk onbekommerd uit van een vierde zetel.
Hoogmoed komt voor de val.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Stemmen

Bericht door Moderamen »

Erg flauw Vorst. Volgens de peilingen -zonder meegerekende hoge opkomst- zat 4 zetels er écht in. Jezelf baseren op peilingen kan je politiek gezien echt geen hoogmoed noemen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stemmen

Bericht door helma »

In ieder geval winst voor christelijke partijen. CDA lijkt het aardig goed gedaan te hebben.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Stemmen

Bericht door refo »

Vorst schreef:
Zita schreef:Ik sprak vandaag een hogere pief uit de SGP, en die ging tamelijk onbekommerd uit van een vierde zetel.
Hoogmoed komt voor de val.
Dat is ook weer een reactie van likmevestje. De christelijke mensen hebben cda gestemd en dat is heel verstandig. De 5e zetel is naar de vvd terug gegaan.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Stemmen

Bericht door Vorst »

CDA is nog steeds geen SGP. Dus wat wil je zeggen?

Ik vind 'onbekommerd uitgaan van' iets heel anders dan '(op basis van peilingen) hopen op'.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Stemmen

Bericht door Hendrien »

Weer thuis na een pittig dagje op het stembureau. Hoge opkomst, enorm grote stembiljetten. Maar het is allemaal gelukt! Proces-verbaal is ook goedgekeurd op het gemeentehuis. Nu maar eens proberen om te slapen en morgen lekker rustig aandoen!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stemmen

Bericht door Desiree »

Zo ja, dat geloof ik.. respect. Fijne dag vandaag!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie