Stemmen

Wat zou je nu stemmen?

VVD
0
Geen stemmen
PvdA
2
2%
PVV
6
5%
SP
1
1%
CDA
4
4%
D66
2
2%
CU
17
15%
GL
1
1%
SGP
75
67%
Anders
4
4%
 
Totaal aantal stemmen: 112

Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Stemmen

Bericht door Reiziger »

Het leek me leuk om een poll te maken van wat RF'ers stemmen.
Wat zou je stemmen als je nu kon kiezen?
En heb je afgelopen verkiezingen iets anders gestemd?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Stemmen

Bericht door freek »

Inmiddels zou ik weer redelijk overtuigd SGP stemmen. Al zie ik het nut van stemmen steeds minder.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Stemmen

Bericht door Reiziger »

Wie komt er met onderbouwingen?
SGP-stemmers, waarom?
CU-stemmers, waarom?
PVV-stemmer, waarom?
Anders-stemmer, welke partij zou je/u stemmen? PvdD, 50+ of misschien PPNL? En waarom?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stemmen

Bericht door huisman »

Forummer schreef:Wie komt er met onderbouwingen?
SGP-stemmers, waarom?
CU-stemmers, waarom?
PVV-stemmer, waarom?
Anders-stemmer, welke partij zou je/u stemmen? PvdD, 50+ of misschien PPNL? En waarom?
Waarom ik SGP stem? O.a hierom:

Vandaag tijd gehad om de algemene politieke beschouwingen te kijken. Van der Staaij was net als gisteren erg goed en regelde
en passant 50 miljoen voor defensie om de door de WUL( Wet uniformering loonbegrip) getroffen salarissen van militairen te repareren. Dat doet mijn militaire hart goed. De SGP was met de CU trouwens de enige partij die zijn zorg uitsprak over de zoveelste bezuiniging op defensie.
Ik heb altijd SGP gestemd en zal dat blijven doen. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Stemmen

Bericht door MarthaMartha »

Forummer schreef:Wie komt er met onderbouwingen?
SGP-stemmers, waarom?
CU-stemmers, waarom?
PVV-stemmer, waarom?
Anders-stemmer, welke partij zou je/u stemmen? PvdD, 50+ of misschien PPNL? En waarom?
Luister de algemene beschouwingen en ik weet het weer...
Getuigenis van vd Staaij gehoord? Als de SGP er niet meer is, wie moet het dan doen?
Geen partij is zó getuigenispartij.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stemmen

Bericht door helma »

Ik heb ook altijd al SGP gestemd.
Ik sluit me volledig bij M&M aan.
Zeer veel respect voor 'onze' mannen in Den Haag.

en oh ja... Ik kan echt niet begrijpen dat je als christen op een niet-christelijke partij kan stemmen.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Stemmen

Bericht door Reiziger »

helma schreef:Ik heb ook altijd al SGP gestemd.
Ik sluit me volledig bij M&M aan.
Zeer veel respect voor 'onze' mannen in Den Haag.

en oh ja... Ik kan echt niet begrijpen dat je als christen op een niet-christelijke partij kan stemmen.
Mee eens

Maar nu de vraag:
Welke partij is ´anders´????????
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Stemmen

Bericht door Bonny »

Van degenen die nu in het Parlement zitten: Partij voor de dieren en 50Plus. Daarnaast zijn er nog diverse partijen die niet in de kamers vertegenwoordigd zijn.
Bijvoorbeeld de Liberale Partij
The Groom's still waiting at the altar
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Stemmen

Bericht door alexv »

helma schreef:Ik heb ook altijd al SGP gestemd.
Ik sluit me volledig bij M&M aan.
Zeer veel respect voor 'onze' mannen in Den Haag.

en oh ja... Ik kan echt niet begrijpen dat je als christen op een niet-christelijke partij kan stemmen.

Helma, hoe kun je dat nu doen? De SGP die haar beginsel verlogend om maar mee te kunnen blijven doen. Die samenwerking zoekt met de Roomsen http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... eken.dhtml die aan vervloekte afgoderij doen. Weet je ooit was er "de nacht van Kersten" en sinds dien is niet Rome veranderd , maar de SGP. De SGP die voorstemt om Gaddafie in de pan te hakken en daardoor meeverantwoordelijk is voor de dood van hem en velen. Ze stemden dus voor moord.

De SGP die in sommige gevallen voor Moslimscholen stemt om hun eigen scholen niet in gevaar te brengen, de SGP die zegt op de 3 formulieren van enigheid te staan en vrijheid van godsdienst beloven wat tegen de belijdenis is.
De SGP die vanuit Gods Woord altijd tegen vrouwen in de politiek was en nu onder druk van de wereld dat opgeven.

En jij hebt daar respect voor? Dat kan ik niet geloven.

Ik heb postings van je gezien waarvoor ik erg veel respect heb. Zoals je als moeder in het leven staat daar neem ik m'n petje voor af.
Maar hierin ga je heel erg de fout in.

Christelijke politiek is in Nederland onmogenlijk vanwege de grondwet die in strijd is met Gods Woord. Er kan alleen maar getuigt worden zonder aktief deel te nemen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Stemmen

Bericht door parsifal »

alexv schreef:
Christelijke politiek is in Nederland onmogenlijk vanwege de grondwet die in strijd is met Gods Woord. Er kan alleen maar getuigt worden zonder aktief deel te nemen.
Als je een theocratie nastreeft zou je gelijk kunnen hebben.
Verder om vdStaaij aan te halen: Geldt dat ook voor tegenstanders van de EU? Zijn ze alleen geloofwaardig als ze de euro niet gebruiken?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Stemmen

Bericht door MoesTuin »

alexv schreef:
Christelijke politiek is in Nederland onmogenlijk vanwege de grondwet die in strijd is met Gods Woord. Er kan alleen maar getuigt worden zonder aktief deel te nemen.
Hallo Alexv

Zou dat het alternatief zijn, om aan de kant te gaan staan en niet meer aktief deel te nemen?

Zou dat de opdracht zijn van de Heere God aan de streng Reformatorische Christenen?

"Ga maar aan de kant staan, in een hoekje en hou je zo stil mogelijk, want alleen ik heb het goed en voor de rest is de hele wereld boos en verdorven en er is geen redden meer aan" (even heel scherp gesteld wellicht)

Als we de Heere Jezus als voorbeeld nemen vanuit de Bijbel, dan ging de Heere Jezus juist actief op zoek naar "anders denkenden" en begaf zich tussen hen.

Zo behoort het, en ook voor de SGP en de CU

Niet van deze wereld zijn, maar wel in deze wereld staan, dat is denk ik de opdracht.

Wat is het doel van het leven hier op aarde van een (Reformatorisch) Christen?

Vul het antwoord maar in. We hebben een grote opdracht en verantwoordelijkheid, niet alleen voor elkaar als gemeenschap van (Reformatorische) Christenen, maar zeer zeker en vooral ook de liefde en geduld voor onze (on)gelovige Naasten.

Dit is tevens ook het Grote Gebod door de Heere onze God ons gegeven

naar Lukas 10:25-29
25 En zie, een wetgeleerde stond op om Hem te verzoeken en zeide : Meester, wat moet ik doen om het eeuwige leven te beërven?
26 En Hij zeide tot hem: Wat staat in de wet geschreven? Hoe leest gij?
27 Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf .
28 En Hij zeide tot hem: Gij hebt juist geantwoord; doe dat en gij zult leven.
29 Maar hij wilde zich rechtvaardigen en zeide tot Jezus: En wie is mijn naaste?


De Liefde voor de naaste.

Zoals bijvoorbeeld de heer vd Staaij van de SGP afgelopen woensdag aan de algemene beschouwingen heeft deelgenomen was een zeer groot getuigenis voor velen, ook ongelovigen, mede politieke kamerleden, tot artikelen in vele landelijke dagbladen

ik citeer hieronder vanuit de volkskrant 25-sept 2013


19.00 uur - Show van SGP-leider Kees Van der Staaij
Kees van der Staaij heeft een originele speech en krijgt de lachers op zijn hand. Hij doet een gedachtenexperiment. Als de fractievoorzitters alle Kamerleden mochten meenemen op werkbezoek, wat zouden ze dan kiezen? Van der Staaij grapt dat Samsom zou kiezen voor een bezoek aan de JSF, waarbij de producent zou zeggen dat hij zo blij is met de beloofde banengroei voor Nederland. En CDA-leider Buma, die denkt nog na over waar hij heen wil. Wilders wil nergens heen, en D66-leider Pechtold wil naar het strand van Scheveningen (waar hij voor de zomer het inmiddels beroemde gesprek had met Samsom).

Van der Staaij herhaalt zijn eerdere oproep dat de regering iets moet doen tegen overspelwebsites als Second Love. 'Er moet op zijn minst een bijsluiter komen; vreemdgaan dupeert kinderen.'

Van der Staaij oppert zelf op werkbezoek te gaan naar de Ark van Noach in Dordrecht. Er is daar een ondernemer die er zijn levenswerk van heeft gemaakt. 'Die man heeft veel obstakels moeten overwinnen. Dat is de mentaliteit die Nederland nodig heeft.'

De SGP-leider besluit met te zeggen dat Jezus 'de ark van behoud' is. 'Keer om, kijk verder, kijk omhoog, dan is het niet altijd mooi weer, maar kan de regen van Gods trouw gaan vallen.'

Debatrecensie: 'Van der Staaij start met humor, een middel dat niet zonder risico is'
De debatrecensenten van het Nederlands Debatinstituut zijn lovend over de SGP'er:

Kees van der Staaij levert een bijzondere prestatie. Na een urenlang debat dat het afgelopen uur als een nachtkaars leek uit te gaan en waar iedereen verlangt naar het diner weet hij de volledige aandacht van iedereen voor zich te winnen. Hij start met humor, een middel dat niet zonder risico is want grappen die door je gehoor niet als grappig ervaren worden, zijn zeker in deze fase van het debat dodelijk.

Maar Van der Staaij is grappig met zijn verzonnen anekdote over de werkbezoeken die iedere fractie voor de Kamer zou willen organiseren. Hij loopt alle fracties langs dus iedereen blijft luisteren. Hij kapittelt niemand; integendeel. Je blijft luisteren want je wilt weten waar dit betoog naar toe gaat leiden. En zo voert hij je spelenderwijs langs de standpunten en visie van de SGP.

Gaandeweg begint zijn betoog de vormen van een preek aan te nemen maar dat deert niemand want hij heeft de sympathie van zijn gehoor gewonnen. En zo brengt hij ons naar de essentie van zijn betoog: de geborgenheid van Gods liefde. En zelfs dan interrumpeert niemand. Dat zou zonde zijn. .



Wat een Getuigenis....in de Volkskrant, en temidden van de wereld en vele vele mensen tot wie het Politieke woord, maar nu ook tegelijk het Evangelie Woord van onze Heere God de wijde wereld in gaat, live op dat moment via TV Internet Radio en later de kranten commentaren, Face book en andere social media.

Iedereen is vol lof over de SGP, het veroorzaakt zelfs een "opwekking" in de tweede kamer, iedereen was al zo'n beetje in slaap gevallen, maar vd Staaij haalt iedereen erbij en iedereen luisterd!

Al was de SGP nu al in een hoekje gaan zitten kniesoren over de boze wereld en je er verre van houden, je moet er niet aan denken.

We mogen de Heere God juist heel erg dankbaar zijn, dat dit op deze manier vandaag de dag kan en gebeurt.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stemmen

Bericht door Luther »

Prachtig antwoord MoesTuin. Geheel met je eens.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stemmen

Bericht door Desiree »

Is de getuigenis van Van der Staaij nog terug te zien?

Ik heb zojuist alleen de 'werkbezoeken' gezien.. knap trouwens van Van der Staaij. Helaas stopt daarna de video.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Stemmen

Bericht door MoesTuin »

Desiree schreef:Is de getuigenis van Van der Staaij nog terug te zien?

Ik heb zojuist alleen de 'werkbezoeken' gezien.. knap trouwens van Van der Staaij. Helaas stopt daarna de video.
Jazeker

Het is geweldig om nog weer eens te bekijken in alle opzichten

SGP mag blij en dankbaar zijn met zo'n Lijsttrekker! (maar dat is wellicht niet iedereen hier met mij eens, maar ik hoop het wel....)

Desiree zie

http://nos.nl/video/555339-van-der-staa ... onnen.html

Helaas staat op deze video niet de mooie afsluiting van vd Staaij zijn betoog, die heeft de NOS er natuurlijk "netjes" uitgeknipt, heel jammer, maar die is wel te lezen hier iets boven in de reacties van dit topic

O...nu snap ik je pas Desiree, we bedoelen het zelfde, kom ik nu pas achter, maar goed....het is hier inmiddels wel bekend dat Moestuin dom is in vele opzichten, nu weer wellicht.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Stemmen

Bericht door Curatorium »

Sinds het gewijzigde en onbijbelse vrouwenstandpunt gewijzigd is, zal het dit jaar voor mij sinds lange tijd weer SGP zijn.
Plaats reactie