3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
huisman schreef:
Gewoon grote onzin, ook bij de aankoop van de F16 werd dit gezegd.....en de feiten: Er zijn 213 F16's gekocht en alle kosten zijn binnen het budget gebleven en de F16 gaat al bijna 10 jaar langer mee dan gepland.
Al zijn concurenten (Mirage F1,Saab Viggen enz.) zijn al lang buiten dienst. Als wij toen Europees gekocht hadden waren wij veel duurder uit geweest .
Fijn dat je ook op de rest van mijn posting ingaat. (Not :hum )

De amerikaanse luchtmacht gaat nu Zweedse producten kopen (http://www.thelocal.se/50238/20130913/)
Ik vraag me echt af of Nederland zoveel duurder uitgeweest was als ze voor Saab was gegaan, ook omdat Saab in de afspraak wilde laten opnemen dat ze een boete zouden betalen bij laat opleveren. Als de VS zelfs voor Saab gaan, zie ik echt niet in waarom Nederland niet beter af was geweest met de Grippen.
De Grippen voegt niets toe aan ons 30 jaar oude F16. De F35 (JSF) is het beste toestel en ik ben zeer verheugd dat wij dit toestel gaan kopen....alleen veel te weinig.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door alexv »

Huisman, ben je bekent met deze site? http://www.jsfnieuws.nl
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Eppo Gremdaat »

Ooit een verkondiging gehoord over 'Gij zult niet doden' .......en God voert oorlogen.
Was wel een verkondiging om over na te denken......

Gelukkig is er in de troonrede niet alleen over aankoop van oorlogstuig gesproken!!!!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door huisman »

alexv schreef:Huisman, ben je bekent met deze site? http://www.jsfnieuws.nl
Yep...en nog duizenden andere sites!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Bert Mulder »

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door alexv »

Eppo Gremdaat schreef:Of met pijl en boog.....
Uit de laatste postings spreekt geen vredelievendheid......
Wat bedoel je hier nu mee te zeggen?

Je bent toch met me eens dat deze wapens alleen worden gebruikt om "onze" wil op te leggen. Tegen welke "vijand" moet bv Ned zich nu gaan verdedigen?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
De Grippen voegt niets toe aan ons 30 jaar oude F16. De F35 (JSF) is het beste toestel en ik ben zeer verheugd dat wij dit toestel gaan kopen....alleen veel te weinig.
Werkelijk? Maar de Amerikanen kopen wel de Grippen, terwijl ze zelf vliegtuigen kunnen produceren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
huisman schreef:
De Grippen voegt niets toe aan ons 30 jaar oude F16. De F35 (JSF) is het beste toestel en ik ben zeer verheugd dat wij dit toestel gaan kopen....alleen veel te weinig.
Werkelijk? Maar de Amerikanen kopen wel de Grippen, terwijl ze zelf vliegtuigen kunnen produceren.
De Grippen doet mee om hun trainingstoestel (T38) te vervangen. In deze toestellen doen de vliegers hun advanced fighter training. (Ook onze luchtmachtvliegers) .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door refo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door parsifal »

De Grippen doet mee om hun trainingstoestel (T38) te vervangen. In deze toestellen doen de vliegers hun advanced fighter training. (Ook onze luchtmachtvliegers) .
Gripen is ook veel gebruikt in Libie. De JSF lijkt op het moment de betere gevechtsvlieger, maar het is wel een gok of stealth niet door de wetenschap wordt ingehaald. De JSF leek ooit goedkoper dan de Gripen, maar ik denk dat men er nu al anders over denkt en de Zweden beter in het schatten van de prijzen zijn dan de Amerikanen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Afbeelding
Denk dat er niet bepaald veel vraag naar zal zijn... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:Denk dat er niet bepaald veel vraag naar zal zijn... :)
Een mens zit graag op de troon...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Zita »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:Denk dat er niet bepaald veel vraag naar zal zijn... :)
Een mens zit graag op de troon...
Bovendien is zo'n afdakje boven je stoel bij de huidige weersomstandigheden niet geheel onaantrekkelijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
De Grippen doet mee om hun trainingstoestel (T38) te vervangen. In deze toestellen doen de vliegers hun advanced fighter training. (Ook onze luchtmachtvliegers) .
Gripen is ook veel gebruikt in Libie. De JSF lijkt op het moment de betere gevechtsvlieger, maar het is wel een gok of stealth niet door de wetenschap wordt ingehaald. De JSF leek ooit goedkoper dan de Gripen, maar ik denk dat men er nu al anders over denkt en de Zweden beter in het schatten van de prijzen zijn dan de Amerikanen.
Begrijpelijk is jouw voorkeur voor Zweedse producten maar zelfs onze 30 jaar oude F16 is na zijn Midlife update volkomen opgewassen tegen dit vliegtuig. De JSF is gewoon een totaal andere categorie .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door parsifal »

Het is niet alleen mijn voorkeur voor Zweedse produkten (die troon is natuurlijk ook wel een goed idee). De Gripen is voor veel landen een serieuze optie. Hij is goedkoper en hij deed zijn werk in Libie al. De JSF kun je daarbij bijna helemaal afschrijven op het moment dat de stealth techniek wordt ingehaald.

De vraag is wat je met een Nederlands leger wil? Voorbereid zijn op een inval vanuit Duitsland, Belgie (of misschien Rusland), dan is de vraag sowieso of de JSF het verschil gaat maken. Bij de missies soortgelijk aan waar Nederland de afgelopen decenia bij betrokken was voldoet de Gripen echt wel. Besef trouwens ook dat traditioneel neutrale landen als Zwitserland en Zweden wel voor de Gripen hebben gekozen en juist voor die landen is een goede defensie erg belangrijk omdat ze minder op hun buren kunnen vertrouwen.
Het is leuk als Nederland het modernste van het modernste heeft, maar de vraag is of dat het geld waard is.

Zelf werk ik in de wetenschap en ik zou het ook leuk vinden als Nederland en/of Zweden meer zou investeren in de universiteiten om deze zo internationaal tot de absolute top te laten behoren. Echter ik zou als belastingbetaler toch moeite hebben met zoveel extra geld naar de universiteiten om top-onderzoekers aan te trekken (zoals bijvoorbeeld Singapore doet).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie