Obama of Romney

Ik zou stemmen op:

1. Romney
11
35%
2. Obama
15
48%
3. Geen van beiden
5
16%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Obama of Romney

Bericht door refo »

Een Republikein gaat de wereld weer extra onveilig maken. Dat wordt weer ergens een oorlog.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Obama of Romney

Bericht door Simon »

refo schreef:Een Republikein gaat de wereld weer extra onveilig maken. Dat wordt weer ergens een oorlog.
Inderdaad, Amerika's macht moet en zal weer wereldwijd gelden, zegt Romney.
Iran staat al op de agenda.Syrie vast ook wel.
Denk dat we wensen dat het nog Bush was, op zich ook al een warmonger natuurlijk, maar dit wordt echt huilen, ben ik bang.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Obama of Romney

Bericht door Fjodor »

Je zou de conservatieve Amerikaanse christenen eens moeten vertellen dat er op een behoudend christelijk forum in Nederland evenveel mensen op Obama als op Romney zouden stellen..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Obama of Romney

Bericht door huisman »

Bert Mulder schreef:
huisman schreef:
Bert Mulder schreef:
huisman schreef:
Oké jij stemt niet op Obama..kun je wel op een mormoonse miljonair stemmen ?
Ik ben dankbaar dat ik niet voor die keuze gesteld wordt.

Oh sorry ..You are a Canadian ?
yep
congratulations :super (whoever i don't know anything about canadian politics)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9192
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Obama of Romney

Bericht door parsifal »

Fjodor schreef:Je zou de conservatieve Amerikaanse christenen eens moeten vertellen dat er op een behoudend christelijk forum in Nederland evenveel mensen op Obama als op Romney zouden stellen..
Derek Webb zingt in zijn lied "a King and a Kingdom"
there are two great lies that i’ve heard:
“the day you eat of the fruit of that tree, you will not surely die”
and that Jesus Christ was a white, middle-class republican
and if you wanna be saved you have to learn to be like Him
Soms lijkt het wel alsof Christenen "politiek rechts" als intrinsiek Christelijk beschouwen. Dat we wat we gewoon vinden een Christelijk sausje geven. Dat vind ik eng (net als Christenen die progressief moeten zijn om het progressief zijn).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Obama of Romney

Bericht door Simon »

Fjodor schreef:Je zou de conservatieve Amerikaanse christenen eens moeten vertellen dat er op een behoudend christelijk forum in Nederland evenveel mensen op Obama als op Romney zouden stellen..
nog meer op Romney, zelfs.
Inderdaad onbegrijpelijk.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Obama of Romney

Bericht door gallio »

parsifal schreef: Het links zijn van Obama is volgens mij in Nederland gewoon vrij VVD achtig en ook voor Canadese begrippen nog vrij rechts (om over Zweden maar te zwijgen).
Klopt, als Canada moest kiezen werdt Obama het met 78% van de stemmen, Romney zou 12% krijgen en die andere 10% weet het ws nog niet. Zelfs van de aanhangers van de Conservatieve Partij zouden er net zo veel op Obama als op Romney stemmen.

http://news.nationalpost.com/2012/11/04 ... or-romney/
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Obama of Romney

Bericht door gallio »

jan34willem schreef:
dennis schreef:Obama heeft zich recent voor het homohuwelijk uitgesproken. Alleen al daarom zou ik niet op hem stemmen..

Als ik in de VS woonde zou ik het heel lastig vinden.
Maar Obamas "door en door" linkse sociale plannen sluiten wel het beste aan bij Gods gebod dat we onze naasten moeten liefhebben als onszelf.
Helemaal mee eens, ik zou nooit stemmen op iemand die Obamacare te radicaal vindt, die regeringshulp bij natuurrampen af wil schuiven op de staat of nog liever op particulieren, en die zich niet bekommert om de onderste 47% van de samenleving qua inkomen. Volgens mij beseffen de meeste Nederlanders (en Canadezen) niet eens hoe groot het verschil tussen rijk en arm in the US is. Volgens mij beseft Romney dat zelf ook niet eens.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Obama of Romney

Bericht door refo »

gallio schreef:
jan34willem schreef:
dennis schreef:Obama heeft zich recent voor het homohuwelijk uitgesproken. Alleen al daarom zou ik niet op hem stemmen..

Als ik in de VS woonde zou ik het heel lastig vinden.
Maar Obamas "door en door" linkse sociale plannen sluiten wel het beste aan bij Gods gebod dat we onze naasten moeten liefhebben als onszelf.
Helemaal mee eens, ik zou nooit stemmen op iemand die Obamacare te radicaal vindt, die regeringshulp bij natuurrampen af wil schuiven op de staat of nog liever op particulieren, en die zich niet bekommert om de onderste 47% van de samenleving qua inkomen. Volgens mij beseffen de meeste Nederlanders (en Canadezen) niet eens hoe groot het verschil tussen rijk en arm in the US is. Volgens mij beseft Romney dat zelf ook niet eens.
Ik heb al in een ander topic gemeld dat ik Geert Maks 'Reizen zonder John' aan het lezen ben. Af en toe wrijf je je ogen uit: het is echt vre-se-lijk daar als je niet normaal kunt meedraaien in de maatschappij. Van een middle class bestaan kun je binnen een jaar aan de bedelstaf raken, alleen maar doordat je ziek wordt en/of werkloos raakt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Obama of Romney

Bericht door Mara »

refo schreef:
gallio schreef:
jan34willem schreef:
dennis schreef:Obama heeft zich recent voor het homohuwelijk uitgesproken. Alleen al daarom zou ik niet op hem stemmen..

Als ik in de VS woonde zou ik het heel lastig vinden.
Maar Obamas "door en door" linkse sociale plannen sluiten wel het beste aan bij Gods gebod dat we onze naasten moeten liefhebben als onszelf.
Helemaal mee eens, ik zou nooit stemmen op iemand die Obamacare te radicaal vindt, die regeringshulp bij natuurrampen af wil schuiven op de staat of nog liever op particulieren, en die zich niet bekommert om de onderste 47% van de samenleving qua inkomen. Volgens mij beseffen de meeste Nederlanders (en Canadezen) niet eens hoe groot het verschil tussen rijk en arm in the US is. Volgens mij beseft Romney dat zelf ook niet eens.
Ik heb al in een ander topic gemeld dat ik Geert Maks 'Reizen zonder John' aan het lezen ben. Af en toe wrijf je je ogen uit: het is echt vre-se-lijk daar als je niet normaal kunt meedraaien in de maatschappij. Van een middle class bestaan kun je binnen een jaar aan de bedelstaf raken, alleen maar doordat je ziek wordt en/of werkloos raakt.
En juist die arm-geworden middleclass, vormt een groot probleem nu, heb ik begrepen. Vanwege al die huizen die onverkoopbaar en onbetaalbaar zijn geworden bijv. en de uitgaven die nu niet meer worden gedaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Obama of Romney

Bericht door huisman »

..en wie is morgen de nieuwe president van de USA...ik verwacht toch dat Obama een vrij duidelijke overwinning boekt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Obama of Romney

Bericht door Simon »

Mara schreef: En juist die arm-geworden middleclass, vormt een groot probleem nu, heb ik begrepen. Vanwege al die huizen die onverkoopbaar en onbetaalbaar zijn geworden bijv. en de uitgaven die nu niet meer worden gedaan.
Tsja, het prijskaartje voor oorlogje voeren in o.a. Irak en Afghanistan, he?
Wat de SU daar niet lukte destijds, lukt US ook niet, zoals voorspeld.
Gevolgen hetzelfde, talloze doden, nog meer haat en fundamentalisme, christenen verjaagd en vervolgd (en Bush maar zeggen dat God hem deze opdracht had gegeven) en een nog legere schatkist..
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
hervormde
Berichten: 522
Lid geworden op: 25 jan 2008, 21:49

Re: Obama of Romney

Bericht door hervormde »

En wij maar met onze Nederlandse en dus ook westerse ogen naar de verkiezingen in de VS kijken. En daarbij moet Romney het in de westerse media ontgelden. Vreemd volk die Amerikanen. In de peilingen gaan ze gelijk op. Dan moeten miljoenen Amerikanen redelijk gestoord zijn. Wie verlicht is stemt Obama. Ik zou zeggen vraag het eens aan de gemiddelde Amerikaan. Leg daar je oor eens te luister. En laat dit gezegd zijn: het maakt echt niet zo heel veel uit: Obama of Romney. Het zou wel eens kunnen zijn dat Obama zich heel goed thuis voelt bij een neo-liberale partij als de VVD.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Obama of Romney

Bericht door gallio »

hervormde schreef:En wij maar met onze Nederlandse en dus ook westerse ogen naar de verkiezingen in de VS kijken. En daarbij moet Romney het in de westerse media ontgelden. Vreemd volk die Amerikanen. In de peilingen gaan ze gelijk op. Dan moeten miljoenen Amerikanen redelijk gestoord zijn. Wie verlicht is stemt Obama. Ik zou zeggen vraag het eens aan de gemiddelde Amerikaan. Leg daar je oor eens te luister. En laat dit gezegd zijn: het maakt echt niet zo heel veel uit: Obama of Romney. Het zou wel eens kunnen zijn dat Obama zich heel goed thuis voelt bij een neo-liberale partij als de VVD.
tja, met wat voor ogen wil je dan naar deze verkiezingen kijken? iedereen bekijkt het toch van uit zn eigen optiek?

miljoenen Amerikanen hoeven echt niet redelijk gestoord te zijn, maar laten zich wel van alles vertellen over hoe goed en hoe slecht deze mannen voor Amerika zullen zijn. de natie is gewoon tot op het bot verdeeld over de politieke keuzes die gemaakt worden, en is dat al veel langer dan vandaag.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Obama of Romney

Bericht door Bert Mulder »

gallio schreef:
jan34willem schreef:
dennis schreef:Obama heeft zich recent voor het homohuwelijk uitgesproken. Alleen al daarom zou ik niet op hem stemmen..

Als ik in de VS woonde zou ik het heel lastig vinden.
Maar Obamas "door en door" linkse sociale plannen sluiten wel het beste aan bij Gods gebod dat we onze naasten moeten liefhebben als onszelf.
Helemaal mee eens, ik zou nooit stemmen op iemand die Obamacare te radicaal vindt, die regeringshulp bij natuurrampen af wil schuiven op de staat of nog liever op particulieren, en die zich niet bekommert om de onderste 47% van de samenleving qua inkomen. Volgens mij beseffen de meeste Nederlanders (en Canadezen) niet eens hoe groot het verschil tussen rijk en arm in the US is. Volgens mij beseft Romney dat zelf ook niet eens.
Het is niet de taak van de staat om diakonie te bedrijven. Dat is de taak van de kerk en ook de individuele persoon. De staat speelt dus in wezen Robin Hood. Ze stelen van de zogenaamde rijken, en geven het aan de zogenaamde armen. En God komt er niet aan te pas. De realizatie dat we alle goeds van God verkrijgen is niet eens in gedachte.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie