Verkiezingen 2012

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Verkiezingen 2012

Bericht door Mara »

Er mag vanaf nu niet meer gejokt worden, aldus Hero Brinkman.

Lijsttrekker Brinkman van het Democratisch Politiek Keerpunt (DPK) vindt dat alle lijsttrekkers voorafgaand aan een campagne een verklaring van eerlijkheid moeten tekenen. Dat zei hij tegen de NOS. De politici zouden dat in overleg met elkaar moeten doen en de verklaring "plechtig moeten ondertekenen".

"Ik erger me groen en geel aan alle loze beloften van politici", zei hij. Zelf zegt Brinkman nooit iets te beloven dat niet klopt.

"Ik roep de media nadrukkelijk op om de politici daar ook aan te houden. Kijk naar wat zij zeggen, kijk of de feiten kloppen en draai ze er mee om de oren als het niet klopt", aldus Brinkman over de verklaring van eerlijkheid.

bron: NOS.nl

Goed plan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door tukkertje »

Wat is eerlijk?? Het is een pot nat allemaal. totaal ongeloofwaardig. of het nu Rutte is of Wilders of Pechtold. Zijn allemaal draaikonten. Heb nog weinig echte campagne gezien. Het is continu elkaar de vlooien afvangen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mara »

Maar waarom zou Brinkman dit voorstellen? Eerlijkheid zou toch vóór alles moeten gaan?
Laat uw JA JA zijn, daar moet je toch geen overeenkomst voor nodig hebben?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Afgewezen »

We hebben toch een rubriek 'Politiek'? :)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mara »

Elke verkiezingsstrijd is toch weer nieuw(s)? :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Simon »

Mara schreef:Elke verkiezingsstrijd is toch weer nieuw(s)? :)
Welnee, het is altijd weer hetzelfde recept.
Van alles beloven aan de kiezer, en het de dag erna al ''vergeten''.
Lood om oud ijzer, gedraai en ontwijken van duidelijke antwoorden, een groot toneelstuk.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door refo »

Toch is deze campagne de meest bloedeloze die ik in mijn leven heb meegemaakt.

Iedere kandidaat straalt een beetje uit: het wordt toch nix.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door elbert »

refo schreef:Iedere kandidaat straalt een beetje uit: het wordt toch nix.
Inderdaad, wat dat betreft hebben ze ook wel een beetje realiteitszin, het wordt ook niks. :hum
Dan heb ik het nog niet eens over wat er na 12 september gaat gebeuren: een formatieproces zonder de koningin. Ik ben benieuwd of we hier Belgische toestanden gaan krijgen of dat het in de achterkamertjes bekokstoofd gaat worden. De droom van D66 (een transparant formatieproces) lijkt me in elk geval niet realistisch.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door refo »

elbert schreef:
refo schreef:Iedere kandidaat straalt een beetje uit: het wordt toch nix.
Inderdaad, wat dat betreft hebben ze ook wel een beetje realiteitszin, het wordt ook niks. :hum
Dan heb ik het nog niet eens over wat er na 12 september gaat gebeuren: een formatieproces zonder de koningin. Ik ben benieuwd of we hier Belgische toestanden gaan krijgen of dat het in de achterkamertjes bekokstoofd gaat worden. De droom van D66 (een transparant formatieproces) lijkt me in elk geval niet realistisch.
Nee, want dan moeten ze van elke verspreking naar de 2e kamer om D66 uit te leggen wat de bedoeling van die verspreking was. Want volgens Freud geven die juist weer wat je ten diepste had willen zeggen.
Wanneer bieden ze die Pechtold nu eens een functie aan waar-dan-ook-bahalve-in-Den-Haag?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door refo »

Opgepikt uit de Romneycampagne: "We're not going to let our campaign be dictated by fact-checkers."
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door elbert »

Het schijnt dat de linkse kerk nog echte predikanten in dienst heeft ook: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_670437
Ik ga hun advies in elk geval niet opvolgen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door refo »

Een predikant is per definitie links.
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door claus »

Ten aanzien van peilingen, veelal linkse peilingen, in Nederland: al bijna 40 jaar is het zo dat hoe meer de verkiezingen naderen, hoe sterker de PvdA er voor komt te staan in die zogenaamde peilingen. Dit constateer k al jaren. Ook nu gaat het weer aardig die kant op. Met name de linkse pers stuwt de PvdA omhoog, ten koste van alles wat als 'bedreigend' voor die 'lieve' PvdA overkomt, al is het een linkse partij. Zoals nu de SP weer, die holt achteruit. Hopelijk komen wij met onze SGP er goed uit en verkrijgen we deze keer 3 zetels. Een hele verlichting voor de 2 huidige SGP-Kamerleden zal dat zijn! Hopen, maar vooral bidden! Ook voor Kees van der Staaij, waarover de bittere vijandschap, met name van links, is uitgegoten. 'Ze hebben Mij gehaat. Ze zullen ook u haten...'
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door refo »

Dat verhaal over linkse peilingen heeft een hoog Pinoccio-gehalte.

Lees over de slotpeling van 2010:

Slotpeiling: VVD behoudt voorsprong op PvdA

8 juni 2010

Enkele dagen voor de verkiezingen lijkt de VVD haar comfortabele voorsprong op de achtervolgers te behouden. In vergelijking met vorige week zakt de VVD weliswaar van 37 naar 36 zetels, maar ook de PvdA levert iets in (van 31 naar 29 zetels). Het CDA herstelt zich niet (21 zetels). De PVV stabiliseert op achttien zetels. De SP stijgt door: van negen zetels twee weken geleden naar vijftien zetels nu. Ook D66 en GroenLinks herstellen zich licht. De ChristenUnie levert op de valreep drie zetels in en zakt naar zes zetels. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO, in samenwerking met de Volkskrant.

De afgelopen vier weken is er opvallend weinig veranderd in de onderlinge krachtsverhoudingen. De VVD bestendigde haar eerste plaats, PvdA bleef steken rond de dertig zetels, CDA en PVV schommelen rond de twintig zetels, de SP herstelde zich enigszins.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door refo »

De uitslag week destijds op maar 1 punt nogal sterk af: de PVV kreeg ten koste van de VVD 5 zetels meer dan de slotpeiling.
Dus Rutte zal af en toe nog wel wakker liggen van de peilingen.
Plaats reactie