StemWijzer is Online!

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door henriët »

Wat heb je nu aan stemwijzer?
Waarom vul je dat in?

Je weet toch neem ik aan waar je voor staat???!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door vlinder »

henriët schreef:Wat heb je nu aan stemwijzer?
Waarom vul je dat in?

Je weet toch neem ik aan waar je voor staat???!!!
Ik weet zeker waar ik voor sta. Nu nog een partij vinden die daar het dichtst bij aansluit... :nananere
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door henriët »

vlinder schreef:
henriët schreef:Wat heb je nu aan stemwijzer?
Waarom vul je dat in?

Je weet toch neem ik aan waar je voor staat???!!!
Ik weet zeker waar ik voor sta. Nu nog een partij vinden die daar het dichtst bij aansluit... :nananere
:)
Eigenlijk als christen hoef je alleen maar te kijken welke partij(en) willen vanuit Gods Woord regeren..
dan valt er zeeeeer veel af..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10443
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door Zita »

henriët schreef:
vlinder schreef:
henriët schreef:Wat heb je nu aan stemwijzer?
Waarom vul je dat in?

Je weet toch neem ik aan waar je voor staat???!!!
Ik weet zeker waar ik voor sta. Nu nog een partij vinden die daar het dichtst bij aansluit... :nananere
:)
Eigenlijk als christen hoef je alleen maar te kijken welke partij(en) willen vanuit Gods Woord regeren..
dan valt er zeeeeer veel af..
Stel dat er wat christelijke partijen betreft alleen een refo-VVD bestond in Nederland, en jij bent er van overtuigd dat de Bijbel 'linkser' beleid voorschrijft. Een ruimer asielbeleid, hogere uitkeringen, veel zorg voor het milieu, ondersteuning van minderheden enzovoorts. In dat geval zou je kunnen vinden dat de SP christelijker is dan de refo-VVD. Of niet?
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door Simon »

PvdA
GroenLinks
PVV
Piratenpartij
VVD
SP
D66
Partij voor de Dieren
CDA
ChristenUnie
Libertarische Partij
Anti Europa Partij
SGP
50Plus


Onvoorstelbaar, deze uitkomst LOOOOL
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door astroguy »

Simon schreef:PvdA
GroenLinks
PVV
Piratenpartij
VVD
SP
D66
Partij voor de Dieren
CDA
ChristenUnie
Libertarische Partij
Anti Europa Partij
SGP
50Plus


Onvoorstelbaar, deze uitkomst LOOOOL
Ik vind het heel knap hoe je de eerste drie bijelkaar hebt gekregen...
Atze
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door Gian »

Zita schreef:
henriët schreef:
vlinder schreef:
henriët schreef:Wat heb je nu aan stemwijzer?
Waarom vul je dat in?

Je weet toch neem ik aan waar je voor staat???!!!
Ik weet zeker waar ik voor sta. Nu nog een partij vinden die daar het dichtst bij aansluit... :nananere
:)
Eigenlijk als christen hoef je alleen maar te kijken welke partij(en) willen vanuit Gods Woord regeren..
dan valt er zeeeeer veel af..
Stel dat er wat christelijke partijen betreft alleen een refo-VVD bestond in Nederland, en jij bent er van overtuigd dat de Bijbel 'linkser' beleid voorschrijft. Een ruimer asielbeleid, hogere uitkeringen, veel zorg voor het milieu, ondersteuning van minderheden enzovoorts. In dat geval zou je kunnen vinden dat de SP christelijker is dan de refo-VVD. Of niet?
Daarom klopt er iets niet in de verhouding politiek en bijbel, en gaat het altijd mis als je beide wil verenigen. Het aardse is niet te verenigen met het hemelse. Voor mij een reden om bewust afstand te nemen van politiek. (voor zover dat lukt althans :) )
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door parsifal »

Gian schreef:
Daarom klopt er iets niet in de verhouding politiek en bijbel, en gaat het altijd mis als je beide wil verenigen. Het aardse is niet te verenigen met het hemelse. Voor mij een reden om bewust afstand te nemen van politiek. (voor zover dat lukt althans :) )
Maar hoe werk je dat uit? Concreet: Mijn verloofde komt uit Indonesië, als ik in Nederland zou wonen, zouden we na ons trouwen eerst een hele tijd apart moeten wonen, zou zij inburgeringstoetsen moeten doen en een hoop geld betalen voordat ze naar Nederland kan komen en we ook daadwerkelijk als man en vrouw samen kunnen leven. Er zijn extremere gevallen waarbij het kan gebeuren dat een man met Nederlandse vrouw en kinderen zelfs het land uitgezet kan worden. Ik heb over dit soort zaken een duidelijke mening, waarvan ik denk dat deze op de Bijbel is gebaseerd, maar ik zie ook niet in hoe je rechtvaardigheid op dit gebied zonder politiek kan verwezenlijken.

Historisch gezien zie je ook dat Christenen door politiek hebben kunnen werken. Zo is er in Nederland vrijheid van onderwijs, zo heeft Wilberforce via politieke weg een statement gemaakt tegen de slavernij en zo zijn er best nog meer voorbeelden te noemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door Jongere »

Ik voel daarom ook het meest voor iets dat neigt naar iets Luther-achtigs, een 'tweerijkenleer'.
In die zin dat je goed moet onderscheiden tussen welke taken bij de politiek liggen en wat bij het koninkrijk van God hoort. Dat zijn verschillende dingen. Het koninkrijk van God wordt niet door aardse middelen tot stand gebracht. Daarom voel ik ook niet voor een via de politiek verplichte rustdag voor alle Nederlanders. De overtuiging van het vieren van de opstandingsdag van de Heere Jezus moet innerlijk tot stand komen. En dat gebeurt via de gemeente, waar vanuit het woord van de opstanding de wereld wordt ingedragen. Dat zijn dus geen politieke middelen.

Maar in onze situatie is het wél zo dat de landsinrichting door mensen wordt geregeld. Het is absoluut onjuist om in zo'n situatie dat helemaal aan de onchristelijken te laten en zo de wereld maar op te geven. Over dingen als recht, zorg, etc. mogen en moeten we ook meedenken. Zodat je wel samen met de SP bijvoorbeeld tot een winkeltijdenwet kunt komen, omdat je samen de waarde van een rustdag inzien in een week.

Er zijn mensen die dan gaan tieren omdat de SP dat uit heel andere principes zou doen. In de politiek is dat niet het punt denk ik. Daar moet je op zoek naar de Bijbelse waarden die je kunt toepassen in een samenleving. Dat is toaal iets anders dan de gedachte het koninkrijk van God te willen vestigen door de politiek of iets dergelijks. Het is ook iets anders dan dat er een theocratie te bewerkstelligen zou zijn via de overheid.

Maar ook totaal iets anders dan de wereld aan zichzelf overlaten. We moeten onze verantwoordelijkheid nemen waar dat kan. En in het rijk van de wereld geen hemels koninkrijk willen bouwen. Maar in dat rijk wél zorgdragen voor gerechtigheid, goede zorg, etc.
Gebruikersavatar
François Turretini
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 jun 2012, 20:45

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door François Turretini »

Zita schreef:Stel dat er wat christelijke partijen betreft alleen een refo-VVD bestond in Nederland, en jij bent er van overtuigd dat de Bijbel 'linkser' beleid voorschrijft. Een ruimer asielbeleid, hogere uitkeringen, veel zorg voor het milieu, ondersteuning van minderheden enzovoorts. In dat geval zou je kunnen vinden dat de SP christelijker is dan de refo-VVD. Of niet?
Blanco stemmen :super
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door caprice »

Jongere schreef:Ik voel daarom ook het meest voor iets dat neigt naar iets Luther-achtigs, een 'tweerijkenleer'.
In die zin dat je goed moet onderscheiden tussen welke taken bij de politiek liggen en wat bij het koninkrijk van God hoort. Dat zijn verschillende dingen. Het koninkrijk van God wordt niet door aardse middelen tot stand gebracht. Daarom voel ik ook niet voor een via de politiek verplichte rustdag voor alle Nederlanders. De overtuiging van het vieren van de opstandingsdag van de Heere Jezus moet innerlijk tot stand komen. En dat gebeurt via de gemeente, waar vanuit het woord van de opstanding de wereld wordt ingedragen. Dat zijn dus geen politieke middelen.
Gods wetten gelden alle mensen, dus waar een christen in de politiek invloed heeft, heeft hij deze dag met hand en tand te verdedigen. Het is immers een van de twee paradijsbloemen die overgebleven zijn uit het paradijs, naast het huwelijk, wat ook al zo aangetast is. God komt daarover met Zijn oordelen over een land, en het is niet zo dat de kerk of de christen zich kan verontschuldigen. Nee, met de nationale zonden in de schuld komen, en niet meebabbelen met de tot het heidendom teruggekeerde mensen over zorg, en andere dingen die een christen wel zouden betamen.

Gods Woord betaamt alle mensen. Dat houdt in dat ook Gods geboden voor alle mensen zijn. Het staat buiten kijf dat alleen inwendige overtuiging kan leiden tot het houden van Gods dag op de wijze zoals de Heere deze bedoeld heeft.
Daarbij komt dat het een verdedigen is van iets wat al eeuwenoud is (ja, van de dagen der schepping af) en wij niet zonder slag of stoot af zullen moeten kunnen laten nemen, want vroeg of laat wordt je dan verplicht, of van je verwacht dat je op zondag ook beschikbaar bent in de maatschappij, en wordt er dan niet meer gevraagd of je christen ben. Denk bijvoorbeeld aan het stemmen op zondag.

Ik ben ook wel voor twee rijken, maar die hebben we al. Hier op aarde is 's vijands grondgebied, het rijk van de vorst der duisternis, maar Gods Koninkrijk is er ook. En dat loopt dwars door maatschappij en kerk heen, en voeren voortdurend strijd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door caprice »

François Turretini schreef:
Zita schreef:Stel dat er wat christelijke partijen betreft alleen een refo-VVD bestond in Nederland, en jij bent er van overtuigd dat de Bijbel 'linkser' beleid voorschrijft. Een ruimer asielbeleid, hogere uitkeringen, veel zorg voor het milieu, ondersteuning van minderheden enzovoorts. In dat geval zou je kunnen vinden dat de SP christelijker is dan de refo-VVD. Of niet?
Blanco stemmen :super
Nee, lid worden en je invloed laten gelden. Dat moeten alle SGP-leden doen als de SGP verboden wordt. Allemaal lid worden van de D'66 (het is volgens hen immers discriminatie om dat te weigeren), en met zijn allen de partij van binnenuit reformeren.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door Simon »

caprice schreef:
François Turretini schreef:
Zita schreef:Stel dat er wat christelijke partijen betreft alleen een refo-VVD bestond in Nederland, en jij bent er van overtuigd dat de Bijbel 'linkser' beleid voorschrijft. Een ruimer asielbeleid, hogere uitkeringen, veel zorg voor het milieu, ondersteuning van minderheden enzovoorts. In dat geval zou je kunnen vinden dat de SP christelijker is dan de refo-VVD. Of niet?
Blanco stemmen :super
Nee, lid worden en je invloed laten gelden. Dat moeten alle SGP-leden doen als de SGP verboden wordt. Allemaal lid worden van de D'66 (het is volgens hen immers discriminatie om dat te weigeren), en met zijn allen de partij van binnenuit reformeren.
Wellicht zou je eerst iets moeten ondertekenen, waar je niet echt achter staat of erger ;)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door parsifal »

caprice schreef: Nee, lid worden en je invloed laten gelden. Dat moeten alle SGP-leden doen als de SGP verboden wordt. Allemaal lid worden van de D'66 (het is volgens hen immers discriminatie om dat te weigeren), en met zijn allen de partij van binnenuit reformeren.
Voor zover ik kan zien vraagt D66 niet om iets te ondertekenen. Aangezien SGP vrij veel leden heeft, zou het zomaar kunnen dat de SGP in staat moet zijn om zo net voor de verkiezingen partijen als D66 en GL op te heffen. :) Straks houd je op deze manier alleen de PVV over, omdat die partij geen leden heeft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: StemWijzer is Online!

Bericht door refo »

Gaat uiteraard niet werken.
Artikel 6 Einde lidmaatschap
1. Het lidmaatschap eindigt door:
a. overlijden van het lid;
b. opzegging door het lid, welke schriftelijk dient te geschieden bij het Landelijk Bestuur van de partij, uiterlijk op de maand voorafgaand aan de opgegeven datum.;
c. opzegging door de partij, welke schriftelijk dient te geschieden door het Landelijk Bestuur van de partij; deze kan geschieden wanneer een lid heeft opgehouden te voldoen aan de eisen voor het lidmaatschap bij de statuten gesteld, wanneer hij zijn financiële verplichtingen gedurende een in het huishoudelijk reglement bepaalde termijn niet nakomt, alsook wanneer redelijkerwijs van de partij niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren;
d. ontzetting, welke schriftelijk dient te geschieden door het Landelijk Bestuur; deze kan alleen worden uitgesproken wanneer een lid in strijd met de statuten, reglementen of besluiten der partij handelt of de partij op onredelijke wijze benadeelt.
2. Van een besluit tot opzegging van het lidmaatschap door de partij op grond dat redelijkerwijs van de partij niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren en van een besluit tot ontzetting uit het lidmaatschap staat de betrokkene binnen vier weken na de ontvangst van de kennisgeving van het besluit beroep open bij het Geschillencollege. Hij wordt daartoe ten spoedigste schriftelijk van het besluit met opgave van redenen in kennis gesteld. Gedurende de beroepstermijn en hangende het beroep is het lid geschorst.
3. Opzegging door het lid ontslaat hem niet van de verplichting tot betaling van de contributie over het lopende jaar.
4. Beëindiging van het lidmaatschap op grond van het bepaalde in lid 1. sub c. of d. gaat in op de datum van het verstrijken van de beroepstermijn tegen het besluit dan wel indien beroep is ingesteld op de datum van de uitspraak.
5. Beëindiging van het lidmaatschap op grond van het bepaalde in lid 1. sub c. of d. ontslaat het lid niet van de verplichting tot betaling van de contributie over het lopende jaar.
Voldoende ontsnappingsmogelijkheden.
Iets dergelijks zal de SGP ook wel hebben.
Plaats reactie