Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door Mara »

Simon schreef:
Mara schreef:
Simon schreef:
refo schreef:Zo exotisch is twitteren niet, hoor.

Ik weet niet of je een account moet hebben, maar hier zijn alle tweets met het betreffende woord:
https://twitter.com/#!/search/realtime/weigerambtenaar

Waar mensen zich allemaal niet druk om maken....
;) :haha
Ik ben niet van dat gekwetter, jij?
Afgezien van het medium twitter, waar ik niets mee heb,
had ik het meer over het feit dat mensen zo nodig een moraal menen op te moeten leggen aan ''de buitenplaats''.
Als je niet voor een regering wilt werken die ook ,( incl de koningin), haar goedkeurende handtekening heeft gezet onder euthanasie, abortus en nu dan homohuwelijk, dan moet je ontslag nemen en wat anders zoeken.
Dan had ik je verkeerd begrepen, ik dacht dat het over het gekwetter ging waar jij je aan ergert (of juist niet) :)
Tja, ik denk dat dan alle forummers richting jou moeten komen. Bij jou is het toch ook niet "zuiver"?
Waar wel trouwens?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door Simon »

Hier op aarde is NIETS ''zuiver''.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door refo »

De SGP-ers waren allemaal zo trots: kijk eens hoe belangrijk we zijn! Wij maken het verschil.
Intussen werd de anti-SGP spanning zo opgevoerd. Zodra de meerderheid de handen vrij had zouden er snel de SGP onwelgevallige dingen verzonnen worden.
Zo snel mogelijk, want als straks de één of andere coalitie de ene of de twee stemmen van de SGP weer nodig heeft duurt het wéér 4 jaar...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door Mara »

Simon schreef:Hier op aarde is NIETS ''zuiver''.
Nee, daar heb jij gelijk in. Dus we blijven maar hier :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door caprice »

Het klinkt wel ernstig allemaal: 'Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar'.

Wat wordt het? De galg? Of de guillotine?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door Simon »

caprice schreef:Het klinkt wel ernstig allemaal: 'Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar'.

Wat wordt het? De galg? Of de guillotine?
Of gewoon een andere baan voor meneer of mevrouw de Weigeraart.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:Het klinkt wel ernstig allemaal: 'Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar'.

Wat wordt het? De galg? Of de guillotine?
Het is wat ongelukkig geformuleerd.
Maar dat las ik er toch niet in... Ik zie het anders wel ernstig.
Of het op een daadwerkelijke vervolging uitloopt weet ik ook niet, maar het kan nog erger.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door TSD »

-DIA- schreef:
caprice schreef:Het klinkt wel ernstig allemaal: 'Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar'.

Wat wordt het? De galg? Of de guillotine?
Het is wat ongelukkig geformuleerd.
Maar dat las ik er toch niet in... Ik zie het anders wel ernstig.
Of het op een daadwerkelijke vervolging uitloopt weet ik ook niet, maar het kan nog erger.
Misschien ter verduidelijking: Het einde van het feit dat er gewetensbezwaarde ambtenaren zijn, ze behoren straks tot het verleden. En misschien is het wat minder gelukkig geformuleerd, maar ga het niet wijzigen hoor ;)

Overgens lijkt de soep toch weer iets minder gegeten dan ze wordt opgediend aangezien er wel een kamermeerderheid voor de motie was, maar het kabinet niet direct van zins is om die motie uit te voeren. Dan wordt het toch weer wachten op een volgend kabinet en de samenstelling daarvan weten we nog niet.

Al denk ik wel dat alles alleen maar uitstel is. Ik vrees vooral dat, wanneer er een keer een soortement Paars kabinet komt, dat dan zaken opeens in een hoge versnelling zullen gaan... als het ene namelijk gerealiseerd is, worden de pijlen automatisch op het volgende gericht. Dat blijkt uit de achterliggende jaren wel.

In de tijd van legalisering van het homohuwelijk stonden partijen als Groenlinks vooraan om zich hard te maken voor de ruimte voor gewetensbezwaarde ambtenaren. Er moest immers ruimte zijn voor alle partijen? Je ziet wat er van over is. Het is dan toch niet heel moeilijk om de lijnen wat verder door te trekken? En soms kan het lijken dat al die ontwikkelingen nagenoeg stil staan maar als je ziet welke steeds groter wordende fictieve meerderheden er inmiddels zijn voor ontzettend veel voorstellen dan moet je toch wel bijna blind zijn om te denken dat het allemaal wel mee valt?
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door caprice »

Het oordeel der verharding trekt door. Het oordeel der verwoesting zal er zeker op volgen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
EdgarB
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2011, 23:59

Re: Einde van de gewetensbezwaarde ambtenaar?

Bericht door EdgarB »

Als Christen kan ik niet goed begrijpen waarom hier zo panisch op gereageerd wordt. Allerlei doemscenarios worden er geschetst

We leven in een land met veel vrijheden, multicultureel, multi-religieus. Laten we in 1e instantie dankbaar daarvoor zijn. Vrijheid wil niet zeggen dat we alles maar (mogen) opeisen. Dan wordt vrijheid een dictatuur. M.a.w. vrijheid heeft (ook) zijn grenzen. Dit geldt voor Christenen, Moslims, maar ook voor het COC b.v.

In de politiek zoekt men naar een afgewogen oordeel. Wiens grenzen worden overschreden. Welke "belangen" spelen er. Het feit dat er in de politiek zoveel over gedebatteerd, geeft aan dat het geen eenvoudige uitgemaakte zaak is. Zo hoort het m.i. ook.

Het recht dat homofielen hebben om te mogen trouwen is verankerd in onze moderne wetgeving. Dat recht mag je hen niet meer ontzeggen. Ik ben het ook niet altijd eens met wat de overheid voor mij/ons bepaalt, maar je moet het wel vanuit het grote perspectief bekijken. Nederland bestaat tenslotte niet allemaal uit (verdeelde !) Christenen.

Tenslotte nog over de " terreur van het gelijkheidsdenken" wat ik hier vaak hoor. Dit is een volkomen ongepast begrip geworden.
Er is hier in NL GEEN gelijkheidsdenken, integendeel.... Er heerst hier in NL een "gelijke-RECHTEN-denken", waar ik als, Christen én als mens, volkomen achtersta.
Plaats reactie