De zegeningen van Europa

Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Panny »

Leerling schreef:Dat ik op m'n mobiel aan het forummen ben, maar anders Panny, had ik per direct je schijnbare moraliteit onder uit gehaald als pro-EU-roeptoeter. Daar werd Hitler al genoemd, de PVV en nog meer. Van beide kanten is het niet fraai qua wan-argumenten.
Volgens mij moet je het bericht van Huisman even goed lezen:

"Vox objectief noemen is hetzefde als Hitler een vriend van Israel noemen."

Hij maakt een vergelijk. Hij zegt niet dat Vox een Hitlervriend is of iets dergelijks.
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Leerling »

eilander schreef:
Leerling schreef:
eilander schreef:Een mooi topic om je onderschrift eens toe te lichten, @Leerling.
Zeker niet, gezien de manier van reageren hier. Vergelijken met Nazi-Duitsland vind ik vrij ver gaan. Daarnaast de scheld-'argumenten', bijvoorbeeld door huisman, alexv en Anker, W.. daar bedank ik dus zeer hartelijk voor.

Vroeger zeiden de ouden: twee onderwerpen zijn not done op een verjaardag; Kerk en Politiek.
Nu: Ik neig ernaar om de wijze woorden over te nemen, maar ook door te trekken naar forums.
... maar niet naar onderschriften? :)
Dat zie ik als prive-sferen, dus daar mag het dan weer wel. :yahoo
Overigens wordt het wellicht veranderd. Blijf voor een Nexit, maar distanteer mij ten zeerste van de Engesle wanpraktijken. Waar is het Gentleman-gehalte gebleven!? :bobo
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Leerling »

Panny schreef:
Leerling schreef:Dat ik op m'n mobiel aan het forummen ben, maar anders Panny, had ik per direct je schijnbare moraliteit onder uit gehaald als pro-EU-roeptoeter. Daar werd Hitler al genoemd, de PVV en nog meer. Van beide kanten is het niet fraai qua wan-argumenten.
Volgens mij moet je het bericht van Huisman even goed lezen:

"Vox objectief noemen is hetzefde als Hitler een vriend van Israel noemen."

Hij maakt een vergelijk. Hij zegt niet dat Vox een Hitlervriend is of iets dergelijks.
---knip---
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Bonny »

Nou, de Britten winden er geen doekjes om. Ze zijn nu ook verslagen met voetbal door IJsland op het Europees Kampioenschap. Nog en Brexit :D ::bye
The Groom's still waiting at the altar
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Leerling »

Leerling schreef:
Panny schreef:
Leerling schreef:Dat ik op m'n mobiel aan het forummen ben, maar anders Panny, had ik per direct je schijnbare moraliteit onder uit gehaald als pro-EU-roeptoeter. Daar werd Hitler al genoemd, de PVV en nog meer. Van beide kanten is het niet fraai qua wan-argumenten.
Volgens mij moet je het bericht van Huisman even goed lezen:

"Vox objectief noemen is hetzefde als Hitler een vriend van Israel noemen."

Hij maakt een vergelijk. Hij zegt niet dat Vox een Hitlervriend is of iets dergelijks.
---knip---
---knip, geen discussies over het modbeleid ---
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Wim Anker »

De zegeningen van Europa moeten blijken uit het vertrek van de UK. Vandaar dat Brussel probeert Engeland te beschadigen. Gelukkig is Engeland niet achterlijk en zullen ze met beleid hun vertrek regelen.

En dat vinden ze in Brussel zo'n beetje het ergste wat er kan gebeuren. Want zij weten ook wel dat Engeland daarmee gaat aantonen dat de EU overbodig is.

Overigens is het opvallend om te zien dat Merkel en ook Rutte een totaal ander signaal afgeven over de ruimte die Engeland moet worden gegund (al beslist Engeland het gewoon zelf) om het vertrek in goede banen te leiden dan Juncker.

Qua fatsoen hebben de Engelsen in ieder geval meer punten gescoord dan Brussel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door eilander »

Op dit moment heb ik nog niet het idee dat ze in Engeland veel laten zien van goed beleid, maar misschien gaan ze zich weer goed 'herpakken'. En inderdaad hoor je dat de EU het zo vervelend mogelijk moet maken voor Engeland, om zo geen andere uitstappers te stimuleren.

Dat klinkt vervelend, moet ik zeggen: als de EU dan zo waardevol is heb je dit soort maatregelen niet nodig. Als ik tegen mijn vrouw moet zeggen "let op, als je wilt gaan scheiden zal ik dat zo pijnlijk mogelijk voor je maken" mag ik me wel afvragen of dat nu de béste reden is dat ze bij me blijft.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Auto »

eilander schreef:Op dit moment heb ik nog niet het idee dat ze in Engeland veel laten zien van goed beleid, maar misschien gaan ze zich weer goed 'herpakken'. En inderdaad hoor je dat de EU het zo vervelend mogelijk moet maken voor Engeland, om zo geen andere uitstappers te stimuleren.

Dat klinkt vervelend, moet ik zeggen: als de EU dan zo waardevol is heb je dit soort maatregelen niet nodig. Als ik tegen mijn vrouw moet zeggen "let op, als je wilt gaan scheiden zal ik dat zo pijnlijk mogelijk voor je maken" mag ik me wel afvragen of dat nu de béste reden is dat ze bij me blijft.
Ach het behoort tot de gebruikelijke diplomatieke oorlogsvoering. Het ligt allemaal vast in een een verdrag hoe het gaat. En het zal blijken wat de gevolgen zijn.

Ik las net al dat diverse multinationals publiekelijk hebben uitgesproken om hun hoofdkwartieren te gaan verplaatsen. Zoals Vodafone, Visa en EasyJet. Hoort ook bij het gekrakeel om te kijken wat er uit te slepen is. Maar dit heeft wel consequenties voor de werkgelegenheid. Zowel in UK als in de rest van Europa.

UK heeft wel een voordeel dat ze het handelscircuit met het Gemenebest hebben .. en daar gaat voor de EU de connecties op slot.
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Leerling »

huisman schreef:Vox objectief noemen is hetzefde als Hitler een vriend van Israel noemen.
Zou je deze woorden willen terugnemen?! De gruwel daden van Hitler gebruiken om je punt te maken is werkelijk stuitend. [...]
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Curie »

Wim Anker schreef:Gelukkig is Engeland niet achterlijk en zullen ze met beleid hun vertrek regelen.
Dat beleid komt erop neer dat er helemaal geen Brexit zal komen ... Tenminste als we de volgende theorie moeten geloven: http://www.welingelichtekringen.nl/poli ... opt-2.html.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Auto »

Leerling schreef:
huisman schreef:Vox objectief noemen is hetzefde als Hitler een vriend van Israel noemen.
Zou je deze woorden willen terugnemen?! De gruwel daden van Hitler gebruiken om je punt te maken is werkelijk stuitend. [...]
Manmanman er zijn andere dingen om je druk te maken, let op de strekking van wat huiman bedoelt. En deze uitdrukking wordt vaker gebruikt
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door huisman »

Leerling schreef:
huisman schreef:Vox objectief noemen is hetzefde als Hitler een vriend van Israel noemen.
Zou je deze woorden willen terugnemen?! De gruwel daden van Hitler gebruiken om je punt te maken is werkelijk stuitend. [...]
Ja hoor ik neem het terug .......en nu?
Bergrijpend lezen is trouwens te leren Leerling!


Even een nieuwe vergelijking verzinnen:

Vox objectief noemen is hetzelfde als IS een club van aardige sinterklaasen noemen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Wim Anker »

Nu Trump de nominatie heeft en een running mate heeft gekozen die onze steun waard is is het duidelijk dat ik eerder hoop op Trump als president dan Hilary.

Gecombineerd met een UK wat de eigen weg gaat en een Turkije waarvan zelfs de stekeblinde EU de ware aard van gaat onderkennen en een zetelaantal in 2017 voor Wilders wat niet meer te negeren valt door de NL elite is er hoop voor een reëele koers die onze (christelijke) beschaving en cultuur beschermt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:Nu Trump de nominatie heeft en een running mate heeft gekozen die onze steun waard is is het duidelijk dat ik eerder hoop op Trump als president dan Hilary.

Gecombineerd met een UK wat de eigen weg gaat en een Turkije waarvan zelfs de stekeblinde EU de ware aard van gaat onderkennen en een zetelaantal in 2017 voor Wilders wat niet meer te negeren valt door de NL elite is er hoop voor een reëele koers die onze (christelijke) beschaving en cultuur beschermt.
Aha een uitlok posting. OK ik pak de handschoen op :huhu


Als nu de NSDAP in Duitsland en de NSB in Nederland weer terugkomen is de wereld de perfectie nabij. :bobo

Ik zou nooit mijn stem aan zo'n Trump geven ( ook niet aan mevrouw Clinton trouwens) Christenen in de USA blijf aub thuis en stem niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Wim Anker »

Is het wel mogelijk de verwijzingen naar het facisme achterwege te laten?
Plaats reactie