De zegeningen van Europa

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door huisman »

alexv schreef:
huisman schreef:
alexv schreef:
huisman schreef:
Waarom? Fascisme en bv communisme waren invloedrijke politieke stromingen die je niet mag vergeten.
Je ziet in Turkije waar een democratisch gekozen sterke man toe in staat is. Zulke op macht beluste mannen waren en zijn gevaarlijk. En ja daar schaar ik Wilders en Trump ook onder.
Waar leid je uit af dat Trump op macht is belust. Hij heeft een uitgesproken mening maar iedereen die voor president gaat wil toch de macht hebben? Of zie ik dat verkeerd?
Nee dat zie je goed maar bij Trump zie ik alleen maar macht en ( eigen) grootheid in zijn ogen. Ik moet er niet aan denken dat hij de commander-in-chief zou zijn van de enige supermacht in de wereld.

Clinton en Trump zijn m.i. voor een christen niet te stemmen . Thuisblijven dus.
Je kunt hem natuurlijk niet veroordelen op zijn ogen. Amerikanen hebben het altijd over geld en hun macht. Maar inhoudenlijk wat is je bezwaar? Hij is still controlled bij de democratie voorzover die er nog is.
Dat laatste is waar maar ik heb Trump nog niet kunnen betrappen op een samenhangend politiek verhaal. Oneliners en schoppen tegen van alles en nog wat .

Ik verwacht trouwens nog een verrassing in aanloop naar de verkiezingen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door parsifal »

Ach zolang de Trumps schaamteloos van de Obamas kopieren zal het allemaal wel meevallen :).
Clinton lijkt voorspelbaarder dan Trump, iemand waar je in ieder geval van weet wat je er aan hebt (en daar word ik niet blij van) toch zou ik er denk ik toch nog op stemmen omdat Trump echt geen politieke visie lijkt te hebben.

Ik hoop nog steeds dat Clinton een fatsoenlijke running mate kiest en vervolgens dat ze zelf gearresteerd wordt of iets dergelijks.

Ik ben op het moment in Engeland. Best interessant, ik heb verschillende Noord-Ieren ontmoet en ze hebben allemaal hun aanvraag voor een Iers paspoort ingediend. Nu ben ik in Cambridge, wat sowieso overwegend voor blijven stemde (en hiervoor was ik in Edinburgh waar het ook erg pro EU was), maar ik denk dat er weinig Noord-Ieren overblijven met alleen een Brits paspoort.

Het is makkelijk tegen de EU te zijn (en er is veel terechte kritiek en de Europese politici mogen en moeten misschien ook hard afgestraft worden), maar ik denk dat de voordelen van de EU de nadelen wel versaan.

Hoe Wilders de Christelijke waarden in Nederland beschermt vraag ik me ook af.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Ach zolang de Trumps schaamteloos van de Obamas kopieren zal het allemaal wel meevallen :).
Clinton lijkt voorspelbaarder dan Trump, iemand waar je in ieder geval van weet wat je er aan hebt (en daar word ik niet blij van) toch zou ik er denk ik toch nog op stemmen omdat Trump echt geen politieke visie lijkt te hebben.

Ik hoop nog steeds dat Clinton een fatsoenlijke running mate kiest en vervolgens dat ze zelf gearresteerd wordt of iets dergelijks.

Ik ben op het moment in Engeland. Best interessant, ik heb verschillende Noord-Ieren ontmoet en ze hebben allemaal hun aanvraag voor een Iers paspoort ingediend. Nu ben ik in Cambridge, wat sowieso overwegend voor blijven stemde (en hiervoor was ik in Edinburgh waar het ook erg pro EU was), maar ik denk dat er weinig Noord-Ieren overblijven met alleen een Brits paspoort.

Het is makkelijk tegen de EU te zijn (en er is veel terechte kritiek en de Europese politici mogen en moeten misschien ook hard afgestraft worden), maar ik denk dat de voordelen van de EU de nadelen wel versaan.

Hoe Wilders de Christelijke waarden in Nederland beschermt vraag ik me ook af.
Op wat details na ( ik zou nooit op Clinton stemmen) ben ik het zeer eens met jou. Ook wel eens verfrissend :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Wim Anker »

Tekstschrijvers kopiëren...... Het IQ van beide dames wordt niet afdoende geacht een eigen tekst voorste dragen blijkbaar.

In de UK heeft de meerderheid voor 'leave" gestemd. Als @Parsifal dan enkel mensen tegenkomt die wilden blijven is dat natuurlijk mogelijk maar objectiviteit is dan niet te verwachten.

En verder ken ik geen voordelen van de EU die de EEG niet had. De EU kent die blijkbaar ook niet, want die moet het hebben van dreigen......

De ING maakte onlangs bekend dat hun beleggers, die in op 3 locaties actief zijn worden samengevoegd. De huidige locaties zijn Amsterdam, Parijs en Londen. Wedden dat de nieuwe locatie gewoon Londen wordt?
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door alexv »

Dat laatste is waar maar ik heb Trump nog niet kunnen betrappen op een samenhangend politiek verhaal. Oneliners en schoppen tegen van alles en nog wat .

Ik verwacht trouwens nog een verrassing in aanloop naar de verkiezingen.






Dat kun je vinden maar er zijn toch heel veel mensen die zijn verhaal wel samenhangend vinden. Make Amerika great again is natuurlijk een heel wijd begrip. Maar het spreekt wel aan. En ik durf te beweren dat de meeste politicie geen samenhangend verhaal hebben. Heel veel van hetzelfde.
Je moet je wel realiseren dat de populairiteit van zowel Wilders als Trump een reaktie is op de politiek die gevoerd is in de past. En als dat een samenhangend politiek verhaal is heeft dat enorm gefaald. Obama had zeker geen beter verhaal en heeft er ook niks van gemaakt.

Ik denk ook dat er nog verrassingen komen. Ik denk dat er drie mogenlijkheden zijn:

1) Trump wint
2) Hillary wint
3) Er komen geen verkiezingen omdat Obama de Martial Law afkondigt.

Als Trump wint gaat Hillary de gevangenis in daar is hij heel duidelijk over. En het is de vraag of the establishment dat laat gebeuren.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door huisman »

alexv schreef:Dat laatste is waar maar ik heb Trump nog niet kunnen betrappen op een samenhangend politiek verhaal. Oneliners en schoppen tegen van alles en nog wat .

Ik verwacht trouwens nog een verrassing in aanloop naar de verkiezingen.






Dat kun je vinden maar er zijn toch heel veel mensen die zijn verhaal wel samenhangend vinden. Make Amerika great again is natuurlijk een heel wijd begrip. Maar het spreekt wel aan. En ik durf te beweren dat de meeste politicie geen samenhangend verhaal hebben. Heel veel van hetzelfde.
Je moet je wel realiseren dat de populairiteit van zowel Wilders als Trump een reaktie is op de politiek die gevoerd is in de past. En als dat een samenhangend politiek verhaal is heeft dat enorm gefaald. Obama had zeker geen beter verhaal en heeft er ook niks van gemaakt.

Ik denk ook dat er nog verrassingen komen. Ik denk dat er drie mogenlijkheden zijn:

1) Trump wint
2) Hillary wint
3) Er komen geen verkiezingen omdat Obama de Martial Law afkondigt.

Als Trump wint gaat Hillary de gevangenis in daar is hij heel duidelijk over. En het is de vraag of the establishment dat laat gebeuren.
Wat is de Martial Law?

De verrassing die ik verwacht is dat Trump moet terugtreden vanwege een schandaal.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door alexv »

parsifal schreef:Ach zolang de Trumps schaamteloos van de Obamas kopieren zal het allemaal wel meevallen :).
Clinton lijkt voorspelbaarder dan Trump, iemand waar je in ieder geval van weet wat je er aan hebt (en daar word ik niet blij van) toch zou ik er denk ik toch nog op stemmen omdat Trump echt geen politieke visie lijkt te hebben.

Ik hoop nog steeds dat Clinton een fatsoenlijke running mate kiest en vervolgens dat ze zelf gearresteerd wordt of iets dergelijks.

Ik ben op het moment in Engeland. Best interessant, ik heb verschillende Noord-Ieren ontmoet en ze hebben allemaal hun aanvraag voor een Iers paspoort ingediend. Nu ben ik in Cambridge, wat sowieso overwegend voor blijven stemde (en hiervoor was ik in Edinburgh waar het ook erg pro EU was), maar ik denk dat er weinig Noord-Ieren overblijven met alleen een Brits paspoort.

Het is makkelijk tegen de EU te zijn (en er is veel terechte kritiek en de Europese politici mogen en moeten misschien ook hard afgestraft worden), maar ik denk dat de voordelen van de EU de nadelen wel versaan.

Hoe Wilders de Christelijke waarden in Nederland beschermt vraag ik me ook af.

Voor Clinton stemmen is absoluut gekkenwerk. Blijf dan met Huisman thuis. Als je maar even zoekt naar The hearings van het congress en je volgt dat dan rijzen de haren je te berge. Ze heeft classified materiaal on beschermt op haar server gezet. Er zijn vele veroordelingen geweest voor veel minder. Het is vrij zeker dat de Russen alles hebben en wie weet nog meer.
Maar het grootste probleem is niet het email schandaal maar de Clinton Foundation. Zelfs FBI medewerkers zijn shocked.

Wat betreft Brexit. Ik werk voor een bedrijf dat betonmixers maakt en we shippen er elke week een naar de UK. Mijn baas stond 3 weken geleden op een beurs en heeft aan 30 business people gevraagt wat ze van de Brexit vonden. Niet een was er tegen, allemaal grote voorstanders.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door alexv »

huisman schreef:
alexv schreef:Dat laatste is waar maar ik heb Trump nog niet kunnen betrappen op een samenhangend politiek verhaal. Oneliners en schoppen tegen van alles en nog wat .

Ik verwacht trouwens nog een verrassing in aanloop naar de verkiezingen.






Dat kun je vinden maar er zijn toch heel veel mensen die zijn verhaal wel samenhangend vinden. Make Amerika great again is natuurlijk een heel wijd begrip. Maar het spreekt wel aan. En ik durf te beweren dat de meeste politicie geen samenhangend verhaal hebben. Heel veel van hetzelfde.
Je moet je wel realiseren dat de populairiteit van zowel Wilders als Trump een reaktie is op de politiek die gevoerd is in de past. En als dat een samenhangend politiek verhaal is heeft dat enorm gefaald. Obama had zeker geen beter verhaal en heeft er ook niks van gemaakt.

Ik denk ook dat er nog verrassingen komen. Ik denk dat er drie mogenlijkheden zijn:

1) Trump wint
2) Hillary wint


3) Er komen geen verkiezingen omdat Obama de Martial Law afkondigt.

Als Trump wint gaat Hillary de gevangenis in daar is hij heel duidelijk over. En het is de vraag of the establishment dat laat gebeuren.
Wat is de Martial Law?

De verrassing die ik verwacht is dat Trump moet terugtreden vanwege een schandaal.
Staat van beleg vanwege de vele shootings.

Als dat zo is dan zou Clinton niet eens mee hebben kunnen doen. Dat is een schandaal in het quardraad.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Tekstschrijvers kopiëren...... Het IQ van beide dames wordt niet afdoende geacht een eigen tekst voorste dragen blijkbaar.

In de UK heeft de meerderheid voor 'leave" gestemd. Als @Parsifal dan enkel mensen tegenkomt die wilden blijven is dat natuurlijk mogelijk maar objectiviteit is dan niet te verwachten.

En verder ken ik geen voordelen van de EU die de EEG niet had. De EU kent die blijkbaar ook niet, want die moet het hebben van dreigen......

De ING maakte onlangs bekend dat hun beleggers, die in op 3 locaties actief zijn worden samengevoegd. De huidige locaties zijn Amsterdam, Parijs en Londen. Wedden dat de nieuwe locatie gewoon Londen wordt?
Ik denk dat het weinig met IQ te maken heeft dat de dames hun eigen teksten niet schrijven. Zeker Michelle Obama heeft een vrij goede carriere achter de rug (en niet door de kruiwagen van haar man).

In de UK heeft de meerderheid leave gestemd, maar de groepen waren vrij verdeeld. De Schotten stemden voornamelijk remain (en je vindt vrij veel Schotten in Edinburgh) en ook zag je bij de hoogopgeleiden meer de voorkeur voor remain en van die hoogopgeleiden heeft Cambridge weer een overschot. Ik ken de "representatieve Brit" niet. Het is m.i. gewoon opvallend dat ook Noord-Ierland voornamelijk remain heeft gestemd, terwijl de inwoners daar de minste nadelen ondervinden van Brexit omdat ze allemaal per direct een Iers paspoort kunnen aanvragen (wat ze ook massaal doen).

Ik ga hier ook de EU in het gedrag niet verdedigen. Ik kan Angela Merkel wel waarderen die direct zei dat de EU niet aan UK straffen moet denken. Ook kan ik het niet waarderen dat Brussel zegt dat de EU haast moet maken met de uittredingsprocedure in gang zetten. Dat mag de UK helemaal zelf bepalen. Er is veel mis in de EU, maar het vrij verkeer van mensen heeft zijn voordelen. Ik heb het idee dat ook landen als Polen en de Baltische staten er redelijk van geprofiteerd hebben en daardoor dichter bij andere Europese landen zijn gekomen. (In Nederland is het Polenmeldpunt van Wilders trouwens een behoorlijk zachte dood gestorven, nu is het toch vooral "die Polen werken zo hard"). Iets wat mij persoonlijk veel voordeel heeft opgeleverd is dat de EU het voor getrouwde mensen makkelijker maakt om samen te leven dan Nederland doet. Binnen de Nederlandse wetgeving betekent een huwelijk niet zo veel (en voor Wilders nog wat minder). Je kunt getrouwd zijn, maar als je echtgenoot of echtgenote niet uit de EU komt, mag hij/zij pas het land in na een inburgeringstoets en taaltest. Dat je als echtpaar dan een hele tijd niet samen kunt leven geeft niet zoveel.

Wat ING gaat doen weet ik niet. New York Times was al druk bezig steden te beoordelen die de rol van Londen over kunnen nemen.


Oh en AlexV, als je tussen twee personen kunt stemmen, dan lijkt mij stemmen voor het minste kwaad een goede oplossing. Het wordt toch een van de twee (hoewel als ik Amerikaan was ik toch even goed zou kijken wat de derde en vierde kandidaat eigenlijk willen). En ik had ook liever gezien dat Hillary de gevangenis inging. De FBI vond het niet ernstig genoeg voor dat blijkbaar en ik mag zeker hopen dat de president zich niet zodanig met de rechtspraak gaat bemoeien dat zijn of haar tegenstanders in het gevang belanden. Dat lijkt me meer iets voor Turkije.

Ik had liever gezien dat Sanders of Biden voor de Democraten kandidaat zou zijn (waarbij ik Sanders als een soort Jan Pronk zie, iemand die ik zonder veel wantrouwen geld uit zou lenen, maar niet zou inhuren om mijn geld te beleggen) en voor de GOP is zowat iedereen beter dan Trump, al had ik Jeb Bush en Kasich daar vooral hoog staan. Hillary heeft heel vieze handen gemaakt in Libie en heeft heel domme dingen geroepen over Syrie en het bewapenen van rebellen. Echter je weet ongeveer wat je aan haar hebt en zal nog wel met wat mensen willen samenwerken. Bij Trump verwacht ik een soort Berlusconi gedrag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door alexv »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:Tekstschrijvers kopiëren...... Het IQ van beide dames wordt niet afdoende geacht een eigen tekst voorste dragen blijkbaar.

In de UK heeft de meerderheid voor 'leave" gestemd. Als @Parsifal dan enkel mensen tegenkomt die wilden blijven is dat natuurlijk mogelijk maar objectiviteit is dan niet te verwachten.

En verder ken ik geen voordelen van de EU die de EEG niet had. De EU kent die blijkbaar ook niet, want die moet het hebben van dreigen......

De ING maakte onlangs bekend dat hun beleggers, die in op 3 locaties actief zijn worden samengevoegd. De huidige locaties zijn Amsterdam, Parijs en Londen. Wedden dat de nieuwe locatie gewoon Londen wordt?
Ik denk dat het weinig met IQ te maken heeft dat de dames hun eigen teksten niet schrijven. Zeker Michelle Obama heeft een vrij goede carriere achter de rug (en niet door de kruiwagen van haar man).

In de UK heeft de meerderheid leave gestemd, maar de groepen waren vrij verdeeld. De Schotten stemden voornamelijk remain (en je vindt vrij veel Schotten in Edinburgh) en ook zag je bij de hoogopgeleiden meer de voorkeur voor remain en van die hoogopgeleiden heeft Cambridge weer een overschot. Ik ken de "representatieve Brit" niet. Het is m.i. gewoon opvallend dat ook Noord-Ierland voornamelijk remain heeft gestemd, terwijl de inwoners daar de minste nadelen ondervinden van Brexit omdat ze allemaal per direct een Iers paspoort kunnen aanvragen (wat ze ook massaal doen).

Ik ga hier ook de EU in het gedrag niet verdedigen. Ik kan Angela Merkel wel waarderen die direct zei dat de EU niet aan UK straffen moet denken. Ook kan ik het niet waarderen dat Brussel zegt dat de EU haast moet maken met de uittredingsprocedure in gang zetten. Dat mag de UK helemaal zelf bepalen. Er is veel mis in de EU, maar het vrij verkeer van mensen heeft zijn voordelen. Ik heb het idee dat ook landen als Polen en de Baltische staten er redelijk van geprofiteerd hebben en daardoor dichter bij andere Europese landen zijn gekomen. (In Nederland is het Polenmeldpunt van Wilders trouwens een behoorlijk zachte dood gestorven, nu is het toch vooral "die Polen werken zo hard"). Iets wat mij persoonlijk veel voordeel heeft opgeleverd is dat de EU het voor getrouwde mensen makkelijker maakt om samen te leven dan Nederland doet. Binnen de Nederlandse wetgeving betekent een huwelijk niet zo veel (en voor Wilders nog wat minder). Je kunt getrouwd zijn, maar als je echtgenoot of echtgenote niet uit de EU komt, mag hij/zij pas het land in na een inburgeringstoets en taaltest. Dat je als echtpaar dan een hele tijd niet samen kunt leven geeft niet zoveel.

Wat ING gaat doen weet ik niet. New York Times was al druk bezig steden te beoordelen die de rol van Londen over kunnen nemen.


Oh en AlexV, als je tussen twee personen kunt stemmen, dan lijkt mij stemmen voor het minste kwaad een goede oplossing. Het wordt toch een van de twee (hoewel als ik Amerikaan was ik toch even goed zou kijken wat de derde en vierde kandidaat eigenlijk willen). En ik had ook liever gezien dat Hillary de gevangenis inging. De FBI vond het niet ernstig genoeg voor dat blijkbaar en ik mag zeker hopen dat de president zich niet zodanig met de rechtspraak gaat bemoeien dat zijn of haar tegenstanders in het gevang belanden. Dat lijkt me meer iets voor Turkije.

Ik had liever gezien dat Sanders of Biden voor de Democraten kandidaat zou zijn (waarbij ik Sanders als een soort Jan Pronk zie, iemand die ik zonder veel wantrouwen geld uit zou lenen, maar niet zou inhuren om mijn geld te beleggen) en voor de GOP is zowat iedereen beter dan Trump, al had ik Jeb Bush en Kasich daar vooral hoog staan. Hillary heeft heel vieze handen gemaakt in Libie en heeft heel domme dingen geroepen over Syrie en het bewapenen van rebellen. Echter je weet ongeveer wat je aan haar hebt en zal nog wel met wat mensen willen samenwerken. Bij Trump verwacht ik een soort Berlusconi gedrag.
Ik hoor nog steeds niet wat er nu echt fout is aan Trump. Ik volg dit process vrij intensief en weet dat als Hillary president wordt er echt oorlog met Rusland en misschien wel China komt. Zoek maar eens wat ze over Putin zegt. Ze is onderdeel van het establischment en zet het beleid van haar voorgangers door. Ze was zo blij en enthousiast over de dood van Gadaffie niet eens menselijk. Zij heeft inhoudenlijk nog veel minder te vertellen dan Trump dat kan ik je wel verzekeren. Trump zegt openlijk dat hij geen oorlogen wil en dat de US zich niet overal mee moet bemoeien. Hij is tegen abortus en Hillary is er een hele grote voorstander van. Wie is hier de minst kwalijke?
Bernie Sanders heeft met het endorsement van Clinton zijn hele geloofwaardigheid overboord gezet tot grote ergenis van veel van zijn kiezers die nu gedeeltelijk op Trump zullen stemmen.
En Jep ja dat is een echte leider kijk de discussies met de canidaten maar eens. Deze man heeft geen ruggegraad.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door parsifal »

alexv schreef: Ik hoor nog steeds niet wat er nu echt fout is aan Trump. Ik volg dit process vrij intensief en weet dat als Hillary president wordt er echt oorlog met Rusland en misschien wel China komt. Zoek maar eens wat ze over Putin zegt. Ze is onderdeel van het establischment en zet het beleid van haar voorgangers door. Ze was zo blij en enthousiast over de dood van Gadaffie niet eens menselijk. Zij heeft inhoudenlijk nog veel minder te vertellen dan Trump dat kan ik je wel verzekeren. Trump zegt openlijk dat hij geen oorlogen wil en dat de US zich niet overal mee moet bemoeien. Hij is tegen abortus en Hillary is er een hele grote voorstander van. Wie is hier de minst kwalijke?
Bernie Sanders heeft met het endorsement van Clinton zijn hele geloofwaardigheid overboord gezet tot grote ergenis van veel van zijn kiezers die nu gedeeltelijk op Trump zullen stemmen.
En Jep ja dat is een echte leider kijk de discussies met de canidaten maar eens. Deze man heeft geen ruggegraad.
In de debatten kwam Trump vooral over als de pestkop die maar overging op bijnamen, de vrouw van een tegenkandidaat. Ook het suggereren dat een journaliste ongesteld was, was niet echt heel netjes (niet terzake en geeft aan dat hij niet goed met kritiek kan omgaan).
Zijn Twitter lijkt vooral om het eigen ego te draaien en als we het toch over draaien hebben verandert Trump zijn mening naar aanleiding met wie hij praat (denk aan zijn mening over planned parenthood). Ik zie het niet gebeuren dat Trump ook maar iets gaat doen om het aantal abortussen terug te dringen (Clinton misschien nog wel door steun voor zwangere meisjes/vrouwen).
Trump doet zo af en toe ook wel uitspraken die wat zorgen baren over zijn kennis van zaken. Denk aan zijn blunder toen hij in Schotland wat over Brexit op twitter gooide. Het is nu ook weer niet zo dat in Schotland de remain groep maar een kleine meerderheid had.

Clinton wordt eigenlijk niet aangevallen op het voorgestelde beleid of haar stemgedrag in de senaat, buiten dat ze in geval van twijfel voor bommen gooien lijkt te kiezen (waarom ik totaal niet blij ben met haar als kandidaat). Trump wordt ook niet echt op zijn voorgestelde beleid aangevallen omdat voorgestelde beleid er niet echt is.
Trump is niet heel duidelijk over welke conflicten hij zich mee wil mee bemoeien. De Baltische staten zijn wat dat betreft wat ongerust. Zijn uitspraken over hoe om te gaan met ISIS zijn ook niet erg consistent.

Ik kan me zo voorstellen dat Sanders, Clinton een minder slechte keus vindt dan Trump (net als ik trouwens). Zijn endorsement kwam niet van harte.

Jeb Bush kwam niet altijd goed uit de debatten, hij lijkt meer op zijn gemak in een inhoudelijk debat. Maar goed hij is niet meer zo relevant voor deze verkiezingen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door refo »

Het ergste van deze verkiezingen is dat één van de twee wint.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door parsifal »

refo schreef:Het ergste van deze verkiezingen is dat één van de twee wint.
daar ben ik het wel weer mee eens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door modesto »

refo schreef:Het ergste van deze verkiezingen is dat één van de twee wint.
Tenzij huisman op tijd zijn verrassing uit zijn hoed tovert.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Habitat »

Aan beide presidentskandidaten kleven 'schandaaltjes'. Tot nu toe heeft dat geen consequenties gehad. Maar dat zou kunnen veranderen en dan komen er verrassende laatste maanden van de verkiezingen aan.
Plaats reactie