SGP: Waar staan we? (vervolg)

-DIA-

Re: SGP: Waar staan we? (vervolg)

Berichtdoor -DIA- » 06 Mar 2017, 23:33

Desiree schreef:Ik vind het wel lastig. Het is niet alleen dhr. Pechtold. We zitten middenin de wereld en vaak klinken argumenten heel logisch en menswaardig. Je merkt toch dat je niet een van hen bent... je kent God of je wilt Hem leren kennen en je wilt Zijn wil doen en daarmee ook het goede voor anderen zoeken. Sommige refo tradities worden grijs ipv zwart-wit voor mij, maar bij dit soort vraagstukken heb ik geen compromis. Lukt gewoon niet. Alleen God kan je hierin leiden, denk ik. Afhankelijk van God en onafhankelijk van de mensen.

Het is de tijd waarin we leven. Tot op heden worden we nog niet lijfelijk vervolgd, en is er nog een mate van vrijheid. We hoeven echter maar wat geluiden (ook van dhr. Pechtold) op te vangen om te beseffen dat we samen wel in een zeer ernstige tijd leven. Zondag merkte ds. nog weer eens op, dat het juist de rust is, dat we zo rustig onder alles zijn, terwijl de oordelen zeer laag over ons hangen. We zien het niet. Of we zien het misschien wel, maar doorgronden de ernst niet op de juiste wijze.
Ik heb liever geen onderschrift.

Refoforum2017

Berichtdoor Refoforum2017 » 08 Aug 2017, 22:34

Mara schreef:Ik ben benieuwd hoeveel stemmen Lilian Janse krijgt vandaag.
Ik heb haar weer gezien in een docu en ze heeft haar nuchtere houding bewaard.
Ze blijft onder alle omstandigheden zichzelf en dat is knap.
Ik denk dat veel vrouwen dit haar gunnen.

Citaat uit: Dit is de dag:
We staan in Den Haag achter al onze mensen, dus ook achter Lilian Janse. Dat zei SGP-partijleider Kees van der Staaij in Dit is de Dag over hoe hij aankijkt tegen deze eerste vrouwelijke SGP-lijsttrekker.

Hij sluit niet uit dat er in de toekomst ook SGP-vrouwen op provinciale kandidatenlijsten zullen staan. 'We hebben aanvaard dat gezegd is door rechter: dit hoort bij onze rechtsstaat. Met die spanning zullen we als SGP moeten omgaan'.

Dat hij niet naar Vlissingen is afgereisd als SGP-partijleider heeft niets te maken met het feit dat Janse daar de lijst aanvoert. 'Voor zover mij bekend is er vanuit die plaats geen verzoek binnengekomen.'

Ik heb altijd het idee gehad dat Lilian Wisse kerkelijk aangesloten was bij de Gereformeerde Gemeente van Vlissingen. Maar vandaag hoorde ik dat ze kerkelijke verbonden is aan de Gereformeerde Gemeente van Middelburg-Centrum, waar ds. De Heer predikant is.

Delftenaar

Berichtdoor Delftenaar » 08 Aug 2017, 22:49

Dat was, zelfs bij mij in Zuid-Holland, al langer bekend.

Het zal, maar maakt dat uit voor haar politieke daden? En aangezien ze als gemeenteraadslid vooral politicus is zal men haar daar op moeten beoordelen en dan met name haar achterban in Vlissingen. Waar ze als privé-persoon ter kerke gaat is aan haar, maar dat maakt voor haar daden als SGP-raadslid in Vlissingen toch verder niet uit?

Of, met excuses voor het cynisme, is ze dan opeens gewogen en zwaar genoeg bevonden omdat de GG in Vlissingen als "licht" (wat is "licht"?) bekend staat en de GG in Middelburg van ds. De Heer niet?

DDD

Berichtdoor DDD » 08 Aug 2017, 23:09

Toch is dat apart. Ik las in een interview met een collega of wethouder iets over een kerkdienst, en dat was toch in Vlissingen. Maar goed. Het is altijd goed om het laatste nieuws te weten;-)

http://www.eo.nl/magazines/visie/artike ... en-moment/

huisman

Berichtdoor huisman » 08 Aug 2017, 23:14

DDD schreef:Toch is dat apart. Ik las in een interview met een collega of wethouder iets over een kerkdienst, en dat was toch in Vlissingen. Maar goed. Het is altijd goed om het laatste nieuws te weten;-)

http://www.eo.nl/magazines/visie/artike ... en-moment/

Heb een paar keer in de GG Vlissingen gekerkt en kwam daar deze beroemde mevrouw ook tegen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.

DDD

Berichtdoor DDD » 08 Aug 2017, 23:19

Het lijkt me een verstandige keuze.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 08 Aug 2017, 23:21

Er is qua ligging best een groot verschil tussen Vlissingen en Middelburg Centrum (voorheen Segeerkerk)
Ik heb liever geen onderschrift.

Zita
Moderator

Berichtdoor Zita » 08 Aug 2017, 23:56

Ontopic, aub

Terug naar “Politiek”