Presidentsverkiezingen USA 2016

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Dat de VS vele fouten heeft gemaakt en nog maakt is helder. Bij mij blijft wel de vraag naar het waarom van de disproportionele reactie op de VS, want andere landen, waaronder Rusland, China maken nog veel grotere fouten en die worden lang niet zo gehaat.

Daarom neem ik geen genoegen met de m.i. te simpele verklaring die jij geeft v.w.b.t de haat tegen de VS. Dat verdoezeld m.i.de echte oorzaken.
Dat is niet geheel waar. Ik ken meerdere mensen (en ik schaar mijzelf daar onder) die niet snel naar Rusland of China op vakantie zouden gaan of die landen voor werk bezoeken. (En ik heb redelijk wat Chinese vrienden). Een verschil tussen de VS aan de ene kant en Rusland en China aan de andere kant is dat de laatste twee er niet echt een geheim van maken dat ze niet op morele gronden aanspreekbaar zijn. De VS claimt "the moral high ground" en daar moet het ook op aangesproken worden. Om terug te gaan op de verkiezingen Trump lijkt een uitzondering te zijn en lijkt mensenrechten niet echt hoog te hebben staan (denk aan zijn woorden over martelen en het willen voortzetten van Guantanamo waar mensen zonder proces en zonder uitzicht op een proces worden vastgehouden). Clinton's buitenland beleid belooft weinig goeds, maar ze is aanspreekbaar op menselijkheid omdat ze daarvoor claimt te staan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door huisman »

Hij heeft het niet officieel bevestigd, maar George Bush sr. heeft zich laten ontvallen tegen een prominent lid van de Kennedy-familie dat zijn stem naar Hillary Clinton zal gaan. Een opmerkelijke stap, maar ergens ook begrijpelijk als je terugdenkt aan de vele momenten dat Donald Trump de vloer aanveegde met zijn zonen Jeb en George W. Bush.

"Ik word zo ziek van die man", zei Barbara Bush in een tv-interview over de Republikeinse presidentskandidaat. De Bush-familie liet zich al niet zien tijdens de partijconventie, maar met het overlopen naar Clinton heeft Bush sr. olie op het vuur gegooid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Bert Mulder »

At the end of the day, virtually every criticism of Trump is true. He’s a huckster. He doesn’t care about most, if any, of the issues that are important to Christians. He’s probably just making promises to ensure that Christians show up and vote for him in November. But on the other hand, Hillary Clinton is passionate about these issues. She’s passionate about the ongoing destruction of human life by abortion, and she’s passionate about furthering the secular progressive agenda that has been backing Christians up against a wall for eight years. So when people point out that Donald Trump will probably do nothing, many Christians respond that yes, that’s the point. He probably won’t. She definitely will.

That’s why the left-wing pundits don’t understand why Christians could countenance voting for Trump, and why no one is listening to them. Because they think that Donald Trump is crazy, but they also think that dismembering and beheading a child in the womb is a wonderful right. They think that chemically castrating a gender-confused child is a sane thing to do. They think that people should have the right to kill themselves. They think that Christians are backwards, stupid, and outdated. And thus they don’t understand that when Christians read their columns pointing out how obvious it is that Hillary Clinton is the only reasonable candidate to vote for, they read that in context of everything else they believe—and they don’t take it particularly seriously.

The Left is sure that Trump would end the world as they know it. Christians fear that Clinton would turn the United States of America into a hostile nation for them to live in. And thus, the two sides will never see eye-to-eye.
https://www.lifesitenews.com/blogs/the- ... -for-trump
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Bert Mulder schreef:
At the end of the day, virtually every criticism of Trump is true. He’s a huckster. He doesn’t care about most, if any, of the issues that are important to Christians. He’s probably just making promises to ensure that Christians show up and vote for him in November. But on the other hand, Hillary Clinton is passionate about these issues. She’s passionate about the ongoing destruction of human life by abortion, and she’s passionate about furthering the secular progressive agenda that has been backing Christians up against a wall for eight years. So when people point out that Donald Trump will probably do nothing, many Christians respond that yes, that’s the point. He probably won’t. She definitely will.

That’s why the left-wing pundits don’t understand why Christians could countenance voting for Trump, and why no one is listening to them. Because they think that Donald Trump is crazy, but they also think that dismembering and beheading a child in the womb is a wonderful right. They think that chemically castrating a gender-confused child is a sane thing to do. They think that people should have the right to kill themselves. They think that Christians are backwards, stupid, and outdated. And thus they don’t understand that when Christians read their columns pointing out how obvious it is that Hillary Clinton is the only reasonable candidate to vote for, they read that in context of everything else they believe—and they don’t take it particularly seriously.

The Left is sure that Trump would end the world as they know it. Christians fear that Clinton would turn the United States of America into a hostile nation for them to live in. And thus, the two sides will never see eye-to-eye.
https://www.lifesitenews.com/blogs/the- ... -for-trump
Ik kan me wat voorstellen bij het argument dat men een conservatieve nieuwe rechter in het hooggerechtshof wil. Ik kan me ook veel voorstellen dat men Hillary Clinton als president een heel slecht idee vindt (daar ben ik het ook volledig mee eens). Maar dat abortus verhaal gaat m.i. niet op. Ik las ergens dat veel tegenstanders van abortus meer "pro-birth" dan "pro-life" zijn, door vrij weinig te geven om wat er met de kinderen van de armen gebeurd nadat ze geboren zijn. Het is ook niet zo dat vorige presidenten die tegenstanders van abortus waren de cijfers ook maar iets omlaag kregen en ik denk dat het tweede gedeelte van wat Obama zei voor hij aan de macht kwam een goede kans moet krijgen: "we moeten niet inzetten op abortus verbieden, maar op de vraag naar abortus verminderen". Een verhoging van het minimum-loon, meer toegankelijk onderwijs, strengere wapenwetgeving zijn wat mij betreft ook "pro-life" standpunten die mee moeten wegen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Habitat »

Dinsdag al verkiezingen. Maar opvallend rustig in dit topic de afgelopen weken. Hoe zou dat komen?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Het is ver weg en we moeten het vooral ook daar laten.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Luther »

Habitat schreef:Dinsdag al verkiezingen. Maar opvallend rustig in dit topic de afgelopen weken. Hoe zou dat komen?
Misschien wel vanwege de weerzin tegen beide kandidaten.
Je zou zomaar nu al terugverlangen naar de wijze Obama.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Habitat schreef:Dinsdag al verkiezingen. Maar opvallend rustig in dit topic de afgelopen weken. Hoe zou dat komen?
Misschien wel vanwege de weerzin tegen beide kandidaten.
Je zou zomaar nu al terugverlangen naar de wijze Obama.
Laat dat 'wijze' maar weg .. de rest zou best een punt kunnen zijn. :haha
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Luther schreef:
Habitat schreef:Dinsdag al verkiezingen. Maar opvallend rustig in dit topic de afgelopen weken. Hoe zou dat komen?
Misschien wel vanwege de weerzin tegen beide kandidaten.
Je zou zomaar nu al terugverlangen naar de wijze Obama.
Laat dat 'wijze' maar weg .. de rest zou best een punt kunnen zijn. :haha
Wijze... Ik ben het lang niet in alles met Obama eens, maar zijn speeches getuigen van een boel wijsheid, die helaas in het RD van gisteren een beetje werd miskend.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Auto »

Luther schreef: Wijze... Ik ben het lang niet in alles met Obama eens, maar zijn speeches getuigen van een boel wijsheid, die helaas in het RD van gisteren een beetje werd miskend.
Hmm, veel holle retoriek. Klinkt goed, maar verder ..
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Luther schreef: Wijze... Ik ben het lang niet in alles met Obama eens, maar zijn speeches getuigen van een boel wijsheid, die helaas in het RD van gisteren een beetje werd miskend.
Hmm, veel holle retoriek. Klinkt goed, maar verder ..
Holle retoriek hoor ik vooral bij Trump en Clinton. Verder ook bij de republikeinse senatoren die vooral gericht zijn op destructie.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Habitat »

Bij het RD was gisteren een katern over de verkiezingen in de VS met als titel "vote or not?". Wat zouden jullie doen als jullie stemgerechtigd waren? Stemmen of niet?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door huisman »

Habitat schreef:Bij het RD was gisteren een katern over de verkiezingen in de VS met als titel "vote or not?". Wat zouden jullie doen als jullie stemgerechtigd waren? Stemmen of niet?
Not.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door refo »

Habitat schreef:Bij het RD was gisteren een katern over de verkiezingen in de VS met als titel "vote or not?". Wat zouden jullie doen als jullie stemgerechtigd waren? Stemmen of niet?
Niet stemmen is ook stemmen. Er zijn meer kandidaten dan alleen C of T.
Erik
Verbannen
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 nov 2014, 15:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Erik »

---knip--- Spreek met respect over anderen a.ub.
Plaats reactie