3 kandidaten Ger. Gem.

Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Ander »

Voor kand. Boeder zal het niet zo eenvoudig zijn. Hij krijgt t.n.t. geen beroepen. Toch zal er ook voor hem wel een plekje zijn.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Luther »

Lees nog even dit...
http://www.nd.nl/artikelen/2009/juni/30/183539

Ik ben het overigens niet met ds. Van Eckeveld eens. het beroep gaat imers pas per 29 juni in.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door jvdg »

Ander schreef:Voor kand. Boeder zal het niet zo eenvoudig zijn. Hij krijgt t.n.t. geen beroepen. Toch zal er ook voor hem wel een plekje zijn.
:offtopic

Dus het beste plekje.
Hij hoeft wss. niet te kiezen.
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Klaas-Jan »

Luther schreef:Lees nog even dit...
http://www.nd.nl/artikelen/2009/juni/30/183539

Ik ben het overigens niet met ds. Van Eckeveld eens. het beroep gaat imers pas per 29 juni in.
Het is inderdaad jammer dat het zo steeds loopt, maar ik denk dat jij ds. Van Eckeveld ook niet goed begrijpt, Luther! Het lijkt me dat Van Eckeveld doelt op het feit dat de beroepsbrief vorige week al is verstuurd met de mededeling dat het beroep op 29 juni ingaat. En daar ben ik met Van Eckeveld eens, dat dat absoluut geen goede gang van zaken is. Op zich heb ik er geen bezwaar tegen dat er vorige week al ledenvergaderingen werden gehouden, maar stuur de beroepsbrief pas maandag op. Maar Van Eckeveld heeft een punt dat het gewoon netter is om deze week pas een ledenvergadering te houden...
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Jongere »

Terecht dat ds. van Eckeveld dit zegt. Er heerst nu iets ongezonds vind ik.
Overigens erger ik me altijd aan het toontje in het ND. Ligt dat nu aan mijn overgevoeligheid?
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Ander »

jvdg schreef:
:offtopic
Waarom?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Luther »

Klaas-Jan schreef:
Luther schreef:Lees nog even dit...
http://www.nd.nl/artikelen/2009/juni/30/183539

Ik ben het overigens niet met ds. Van Eckeveld eens. het beroep gaat imers pas per 29 juni in.
Het is inderdaad jammer dat het zo steeds loopt, maar ik denk dat jij ds. Van Eckeveld ook niet goed begrijpt, Luther! Het lijkt me dat Van Eckeveld doelt op het feit dat de beroepsbrief vorige week al is verstuurd met de mededeling dat het beroep op 29 juni ingaat. En daar ben ik met Van Eckeveld eens, dat dat absoluut geen goede gang van zaken is. Op zich heb ik er geen bezwaar tegen dat er vorige week al ledenvergaderingen werden gehouden, maar stuur de beroepsbrief pas maandag op. Maar Van Eckeveld heeft een punt dat het gewoon netter is om deze week pas een ledenvergadering te houden...
Al die gemeenten benadrukkenb dat deze week pas de beroepsbrief op de post is gegaan.
Maar uit praktische overwegingen vorige week al de ledenvergadering plannen, is m.i. de vrijheid van elke kerkenraad.
Daarnaast: In de CGK en HHK is het heel gebruikelijk om een beroep al eerder bekend te maken en vervolgens te zeggen: Het gaat dan en dan in.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Auto »

Jongere schreef: Overigens erger ik me altijd aan het toontje in het ND. Ligt dat nu aan mijn overgevoeligheid?
Nee hoor, er zijn meerderen die zulke gevoelens hebben.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Tiberius »

Auto schreef:
Jongere schreef: Overigens erger ik me altijd aan het toontje in het ND. Ligt dat nu aan mijn overgevoeligheid?
Nee hoor, er zijn meerderen die zulke gevoelens hebben.
Ik vind het dit keer nog wel meevallen, eerlijk gezegd.
Meestal schopt het ND venijniger als het over de GerGem gaat, zo is in het verleden meermalen gebleken; tot soms zelfs regelrechte laster toe.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Auto schreef:
Jongere schreef: Overigens erger ik me altijd aan het toontje in het ND. Ligt dat nu aan mijn overgevoeligheid?
Nee hoor, er zijn meerderen die zulke gevoelens hebben.
Ik vind het dit keer nog wel meevallen, eerlijk gezegd.
Meestal schopt het ND venijniger als het over de GerGem gaat, zo is in het verleden meermalen gebleken; tot soms zelfs regelrechte laster toe.
Ik vind het deze keer wel meevallen hoor.Vorig jaar hadden ze ook een dergelijk stukje, inclusief een interview met kand. Labee.
Kijk, dat het ND soms zit te jennen ligt ook een beetje aan onszelf. De GG is zo bang voor openheid op bepaalde gebieden, dat het voor een krant extra leuk is (dat is gewoon journalistiek) om er dan een beetje in te roeren.
Ik zou willen zeggen: Iets meer kramp eraf en je zult zien dat het ND gewoon netjes is, maar wel openheid wil.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Auto schreef:
Jongere schreef: Overigens erger ik me altijd aan het toontje in het ND. Ligt dat nu aan mijn overgevoeligheid?
Nee hoor, er zijn meerderen die zulke gevoelens hebben.
Ik vind het dit keer nog wel meevallen, eerlijk gezegd.
Meestal schopt het ND venijniger als het over de GerGem gaat, zo is in het verleden meermalen gebleken; tot soms zelfs regelrechte laster toe.
Ik vind het deze keer wel meevallen hoor.Vorig jaar hadden ze ook een dergelijk stukje, inclusief een interview met kand. Labee.
Kijk, dat het ND soms zit te jennen ligt ook een beetje aan onszelf. De GG is zo bang voor openheid op bepaalde gebieden, dat het voor een krant extra leuk is (dat is gewoon journalistiek) om er dan een beetje in te roeren.
Ik zou willen zeggen: Iets meer kramp eraf en je zult zien dat het ND gewoon netjes is, maar wel openheid wil.
Welke openheid mis je precies in dit verband?
Of eventueel in het verband van de zendingspredikanten die niet in Nederland zouden mogen preken?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Auto »

Luther schreef:Ik vind het dit keer nog wel meevallen, eerlijk gezegd.

Kijk, dat het ND soms zit te jennen ligt ook een beetje aan onszelf. De GG is zo bang voor openheid op bepaalde gebieden, dat het voor een krant extra leuk is (dat is gewoon journalistiek) om er dan een beetje in te roeren.
Ik zou willen zeggen: Iets meer kramp eraf en je zult zien dat het ND gewoon netjes is, maar wel openheid wil.
Nee, hier ben ik het niet mee eens. Elke keer als er problemen zijn in een gemeente wordt er geprobeerd in een artikel aan te geven wat de problemen zijn. Elke keer draait het op een roddel-rubriek uit. Dat er standpunten worden weergegeven die niet in zijn geheel worden weergegeven (anders is het niet meer smeuig) wat meer problemen soms veroorzaakt dan het oplost. En de dagen erop kan je weer ingezonden brieven verwachten waar dan de boel rechtgezet moet worden. En als journalisten gaan ver in hun werkzaamheden, zelfs op de zondag. En wij vinden het nog prachtig ook nog.

Maar wat me opvalt is dat het ND het geestelijke gehalte vaak niet helemaal begrijpt en niet thuis is in bepaalde gewoonten en daardoor vaak een karikatuur neerzet.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Luther »

Tiberius schreef: Welke openheid mis je precies in dit verband?
Of eventueel in het verband van de zendingspredikanten die niet in Nederland zouden mogen preken?
1 voorbeeld: Dat tijdens het openbare deel van de Generale Synode gewoon de pers aanwezig mag zijn en zelf een verslag mag maken zonder goedkeuring van het moderamen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
Tiberius schreef: Welke openheid mis je precies in dit verband?
Of eventueel in het verband van de zendingspredikanten die niet in Nederland zouden mogen preken?
1 voorbeeld: Dat tijdens het openbare deel van de Generale Synode gewoon de pers aanwezig mag zijn en zelf een verslag mag maken zonder goedkeuring van het moderamen.
Zodat ze nog meer uit het verband kunnen rukken en nog meer karikaturen kunnen maken?

Nee, dat lijkt me niet echt verstandig.

Een ander argument: Ledenvergaderingen zijn voor leden en niet voor niet-leden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef: Welke openheid mis je precies in dit verband?
Of eventueel in het verband van de zendingspredikanten die niet in Nederland zouden mogen preken?
1 voorbeeld: Dat tijdens het openbare deel van de Generale Synode gewoon de pers aanwezig mag zijn en zelf een verslag mag maken zonder goedkeuring van het moderamen.
Zodat ze nog meer uit het verband kunnen rukken en nog meer karikaturen kunnen maken?

Nee, dat lijkt me niet echt verstandig.

Een ander argument: Ledenvergaderingen zijn voor leden en niet voor niet-leden.
Precies. Bovendien is dat een kip-ei probleem: voorheen mocht men dat wel, maar vanwege de karikaturen en schoppen is die regel daarin aangescherpt.
Gesloten