3 kandidaten Ger. Gem.

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Bonny »

Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef: Welke openheid mis je precies in dit verband?
Of eventueel in het verband van de zendingspredikanten die niet in Nederland zouden mogen preken?
1 voorbeeld: Dat tijdens het openbare deel van de Generale Synode gewoon de pers aanwezig mag zijn en zelf een verslag mag maken zonder goedkeuring van het moderamen.
Zodat ze nog meer uit het verband kunnen rukken en nog meer karikaturen kunnen maken?

Nee, dat lijkt me niet echt verstandig.

Een ander argument: Ledenvergaderingen zijn voor leden en niet voor niet-leden.
En als je als journalist nu lid bent van de Gergem?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Tiberius »

Bonny schreef:
Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef: Welke openheid mis je precies in dit verband?
Of eventueel in het verband van de zendingspredikanten die niet in Nederland zouden mogen preken?
1 voorbeeld: Dat tijdens het openbare deel van de Generale Synode gewoon de pers aanwezig mag zijn en zelf een verslag mag maken zonder goedkeuring van het moderamen.
Zodat ze nog meer uit het verband kunnen rukken en nog meer karikaturen kunnen maken?

Nee, dat lijkt me niet echt verstandig.

Een ander argument: Ledenvergaderingen zijn voor leden en niet voor niet-leden.
En als je als journalist nu lid bent van de Gergem?
Dan ga je in de eerste plaats als lid naar de Generale Synode, niet als journalist. :)
Jan
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 apr 2008, 14:54

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Jan »

Vr.112. Wat wil het negende gebod?
Antw. Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve, niemand zijn woorden verdraaie, geen achterklapper of lasteraar zij, niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen; maar allerlei liegen en bedriegen, als eigen werken des duivels, vermijde, tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil; insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde; ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.

Zolang men zich hieraan houdt, is er niet zoveel mis mee toch?
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door vlinder »

Precies. Daarnaast hebben we diverse keren een kort abonnement op beide kranten gehad. Het RD en het ND. ND heeft regelmatig nieuws eerder dan het RD. Andersom kon dit maar in 2 gevallen gezegd worden. Dat vind ik jammer. Wij willen geen krant omdat hij zo duur is. Maar als we een krant nemen is dat zeker niet het RD en ws. wel het ND! Ik houd ook van openheid. Waarom moet je dingen achterhouden als synode als je alles eerlijk laat verlopen? Waarom moeten er uitspraken weggelaten worden? Dat vind ik achter de ellebogen!

Maar goed:
:offtopic
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Ander »

vlinder schreef:Precies. Daarnaast hebben we diverse keren een kort abonnement op beide kranten gehad. Het RD en het ND. ND heeft regelmatig nieuws eerder dan het RD. Andersom kon dit maar in 2 gevallen gezegd worden. Dat vind ik jammer. Wij willen geen krant omdat hij zo duur is. Maar als we een krant nemen is dat zeker niet het RD en ws. wel het ND! Ik houd ook van openheid. Waarom moet je dingen achterhouden als synode als je alles eerlijk laat verlopen? Waarom moeten er uitspraken weggelaten worden? Dat vind ik achter de ellebogen!

Maar goed:
:offtopic
Ach, je went aan je krant. Ik vind het ND drie keer niks. En wat je noemt over openheid en achterhouden, dat slaat nergens op.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door vlinder »

Ander schreef:
vlinder schreef:Precies. Daarnaast hebben we diverse keren een kort abonnement op beide kranten gehad. Het RD en het ND. ND heeft regelmatig nieuws eerder dan het RD. Andersom kon dit maar in 2 gevallen gezegd worden. Dat vind ik jammer. Wij willen geen krant omdat hij zo duur is. Maar als we een krant nemen is dat zeker niet het RD en ws. wel het ND! Ik houd ook van openheid. Waarom moet je dingen achterhouden als synode als je alles eerlijk laat verlopen? Waarom moeten er uitspraken weggelaten worden? Dat vind ik achter de ellebogen!

Maar goed:
:offtopic
Ach, je went aan je krant. Ik vind het ND drie keer niks. En wat je noemt over openheid en achterhouden, dat slaat nergens op.
Daar denk ik anders over....als we weer eens een abonnement hebben zal ik het je bewijzen.
(al ontbreekt me de lust daar toe). Niet alles wat niet in je straatje past is per definitie "slaat nergens op".
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Toeschouwer »

Gijs83 schreef:Inderdaad, dus niet alleen voor de kandidaten in de GG, maar ook voor die van GGN(M.Krijgsman) en dhr.P.van Veen die als lerend ouderling beroepbaar is in OGGN en dan is er nog Kandidaat Klaver in de CGK. Misschien zijn er nog wel meer...
Er zijn er veel meer, in de HHK, PKN (GB), sommigen wachten op een beroep (soms jaren).
Blijkbaar is dat niet zo interessant voor dit forum.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Jongere »

Toeschouwer schreef:
Gijs83 schreef:Inderdaad, dus niet alleen voor de kandidaten in de GG, maar ook voor die van GGN(M.Krijgsman) en dhr.P.van Veen die als lerend ouderling beroepbaar is in OGGN en dan is er nog Kandidaat Klaver in de CGK. Misschien zijn er nog wel meer...
Er zijn er veel meer, in de HHK, PKN (GB), sommigen wachten op een beroep (soms jaren).
Blijkbaar is dat niet zo interessant voor dit forum.
Gezien de doelgroep (forumregels) zou je daar inderdaad gelijk in kunnen hebben.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door MarthaMartha »

Jongere schreef:
Toeschouwer schreef:
Gijs83 schreef:Inderdaad, dus niet alleen voor de kandidaten in de GG, maar ook voor die van GGN(M.Krijgsman) en dhr.P.van Veen die als lerend ouderling beroepbaar is in OGGN en dan is er nog Kandidaat Klaver in de CGK. Misschien zijn er nog wel meer...
Er zijn er veel meer, in de HHK, PKN (GB), sommigen wachten op een beroep (soms jaren).
Blijkbaar is dat niet zo interessant voor dit forum.
Gezien de doelgroep (forumregels) zou je daar inderdaad gelijk in kunnen hebben.
huh?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Ander »

vlinder schreef:Niet alles wat niet in je straatje past is per definitie "slaat nergens op".
:)
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Gijs83 »

jvdg schreef:
Ander schreef:Voor kand. Boeder zal het niet zo eenvoudig zijn. Hij krijgt t.n.t. geen beroepen. Toch zal er ook voor hem wel een plekje zijn.
:offtopic

Dus het beste plekje.
Hij hoeft wss. niet te kiezen.
Stel dat hij nog geen beroepen heeft gehad en de andere 2 hebben al een beroep aangenomen. Dan is men in de Ger.Gem. volgens mij wel zo om nog een ledenvergadering uit te schrijven, waar alsnog een kans wordt geboden hem te beroepen. Dus ik denk, dat hij wel wat beroepen krijgt!

Overigens over een journalist bij het ND. Ze hebben zelfs een GerGemmer(waarschijnlijk wel meerdere) in dienst en ook nog eentje die bij ons in de kerk zit!
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Reformer »

Gijs83 schreef:
jvdg schreef:
Ander schreef:Voor kand. Boeder zal het niet zo eenvoudig zijn. Hij krijgt t.n.t. geen beroepen. Toch zal er ook voor hem wel een plekje zijn.
:offtopic

Dus het beste plekje.
Hij hoeft wss. niet te kiezen.
Stel dat hij nog geen beroepen heeft gehad en de andere 2 hebben al een beroep aangenomen. Dan is men in de Ger.Gem. volgens mij wel zo om nog een ledenvergadering uit te schrijven, waar alsnog een kans wordt geboden hem te beroepen. Dus ik denk, dat hij wel wat beroepen krijgt!
Behoorlijk hypocriet!
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door Gijs83 »

Reformer schreef:
Gijs83 schreef:
jvdg schreef:
Ander schreef:Voor kand. Boeder zal het niet zo eenvoudig zijn. Hij krijgt t.n.t. geen beroepen. Toch zal er ook voor hem wel een plekje zijn.
:offtopic

Dus het beste plekje.
Hij hoeft wss. niet te kiezen.
Stel dat hij nog geen beroepen heeft gehad en de andere 2 hebben al een beroep aangenomen. Dan is men in de Ger.Gem. volgens mij wel zo om nog een ledenvergadering uit te schrijven, waar alsnog een kans wordt geboden hem te beroepen. Dus ik denk, dat hij wel wat beroepen krijgt!
Behoorlijk hypocriet!
Waarom?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door jvdg »

Reformer schreef:
Gijs83 schreef:
jvdg schreef:
Ander schreef:Voor kand. Boeder zal het niet zo eenvoudig zijn. Hij krijgt t.n.t. geen beroepen. Toch zal er ook voor hem wel een plekje zijn.
:offtopic

Dus het beste plekje.
Hij hoeft wss. niet te kiezen.
Stel dat hij nog geen beroepen heeft gehad en de andere 2 hebben al een beroep aangenomen. Dan is men in de Ger.Gem. volgens mij wel zo om nog een ledenvergadering uit te schrijven, waar alsnog een kans wordt geboden hem te beroepen. Dus ik denk, dat hij wel wat beroepen krijgt!
Behoorlijk hypocriet!
Wie beschuldig je nu van hypocrisie?
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 3 kandidaten Ger. Gem.

Bericht door -DIA- »

vlinder schreef:
Ander schreef:
vlinder schreef:Precies. Daarnaast hebben we diverse keren een kort abonnement op beide kranten gehad. Het RD en het ND. ND heeft regelmatig nieuws eerder dan het RD. Andersom kon dit maar in 2 gevallen gezegd worden. Dat vind ik jammer. Wij willen geen krant omdat hij zo duur is. Maar als we een krant nemen is dat zeker niet het RD en ws. wel het ND! Ik houd ook van openheid. Waarom moet je dingen achterhouden als synode als je alles eerlijk laat verlopen? Waarom moeten er uitspraken weggelaten worden? Dat vind ik achter de ellebogen!

Maar goed:
:offtopic
Ach, je went aan je krant. Ik vind het ND drie keer niks. En wat je noemt over openheid en achterhouden, dat slaat nergens op.
Daar denk ik anders over....als we weer eens een abonnement hebben zal ik het je bewijzen.
(al ontbreekt me de lust daar toe). Niet alles wat niet in je straatje past is per definitie "slaat nergens op".
Hmmm... Wij zijn vroeger een poos geabonneerd geweest op het ND. Er stonden toen wel eens echt bedenkelijke dingen in... Toen was de krant trouwens nog echt een spreekbuis van de vrijgemaakten, dat schijnt nu wat anders te zijn...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gesloten