beroepingswerk, deel 2

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Pim schreef:Het gerucht gaat dat ds De Leeuw (GG) het beroep naar R'kerk heeft aangenomen. Kan iemand dat bevestigen?
ds. de leeuw? wie is dat? :oops:
Gebruikersavatar
Klomp
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:28
Locatie: Drenthe

Bericht door Klomp »

Lassie schreef:
Pim schreef:Het gerucht gaat dat ds De Leeuw (GG) het beroep naar R'kerk heeft aangenomen. Kan iemand dat bevestigen?
ds. de leeuw? wie is dat? :oops:
Gezien geledu's reaktie zal ie wel uit de VS of canada komen.
't zou natuurlijk ook nog zeeuws vlaanderen kunnen zijn...
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Lassie schreef:
Pim schreef:Het gerucht gaat dat ds De Leeuw (GG) het beroep naar R'kerk heeft aangenomen. Kan iemand dat bevestigen?
ds. de leeuw? wie is dat? :oops:
Zijt gij alleen een vreemdeling in Jeruzalem en weet gij deze dingen niet?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Hendrikus schreef:
Lassie schreef:
Pim schreef:Het gerucht gaat dat ds De Leeuw (GG) het beroep naar R'kerk heeft aangenomen. Kan iemand dat bevestigen?
ds. de leeuw? wie is dat? :oops:
Zijt gij alleen een vreemdeling in Jeruzalem en weet gij deze dingen niet?
nou ik weet niet. maar ken jij alle dominees van alle refomatorische kerken?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Lassie schreef:
Pim schreef:Het gerucht gaat dat ds De Leeuw (GG) het beroep naar R'kerk heeft aangenomen. Kan iemand dat bevestigen?
ds. de leeuw? wie is dat? :oops:
Wat ik van Ds. de Leeuw weet is dat deze man in zijn "eertijds" een soort van Hell's Angel was die door God is stilgezet, bekeerd en Zijn knecht is geworden.
Letterlijk dus: Inkeer/afkeer/wederkeer.

Maar, let wel: dat is wat ik heb "horen zeggen".

Ik wil hierbij de Ger. Gemeente van Ridderkerk van harte feliciteren met het feit dat God hun een knecht heeft willen toeschikken.
Laatst gewijzigd door jvdg op 03 feb 2007, 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Klomp schreef:
Lassie schreef:
Pim schreef:Het gerucht gaat dat ds De Leeuw (GG) het beroep naar R'kerk heeft aangenomen. Kan iemand dat bevestigen?
ds. de leeuw? wie is dat? :oops:
Gezien geledu's reaktie zal ie wel uit de VS of canada komen.
't zou natuurlijk ook nog zeeuws vlaanderen kunnen zijn...
Jij mag niet meer raden :wink:
Hij komt idd uit de VS, maar eerder heeft hij ook in Canada gestaan.
Voor de volledigheid : daarvoor stond hij in Barneveld , zijn eerste gemeente.

Zo je bent weer op de hoogte :wink:
joost85
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 nov 2004, 22:15

Bericht door joost85 »

Ds. De Leeuw (58 jaar) is op dit moment predikant van de Netherlands Reformed Congregations te Rock Vally (V.S.), sinds 2001. Eerder diende hij de gemeenten Barneveld (1989) en Lethbrigde, Canada (1997).
Voordat ds. De Leeuw zijn studie begon aan de Theologische School van de Gereformeerde Gemeenten, was hij onder andere ouderling binnen de Gereformeerde Gemeente te Rotterdam-IJsselmonde.
Gebruikersavatar
ada
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 okt 2005, 23:20

Bericht door ada »

Wat ik van Ds. de Leeuw weet is dat deze man in zijn "eertijds" een soort van Hell's Angel was die door God is stilgezet, bekeerd en Zijn knecht is geworden.
Letterlijk dus: Inkeer/afkeer/wederkeer.

Maar, let wel: dat is wat ik heb "horen zeggen".

Ds de Leeuw een soort van Hell's Angel is wel erg zwaar overtrokken,Hij had wel het geloof vaarwel gezegd,maar was in die tijd dat hij jong was een zoals zovelen,hij is opgevoed in een gezin waarvan zijn vader ouderling bij de ger gem in yerseke was en zijn moeder een vrouw was die de normen en waarden van het geloof zeer nauw naleefde,ja en Ds de Leeuw zette zich daartegen af,Hij is getrouwd en is jaren later gelukkig tot inkeer gekomen,is ouderling geworden en daarna predikant.wat zijn beide ouders nog meegemaakt hebben.
Gebruikersavatar
ada
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 okt 2005, 23:20

Bericht door ada »

Wat ik van Ds. de Leeuw weet is dat deze man in zijn "eertijds" een soort van Hell's Angel was die door God is stilgezet, bekeerd en Zijn knecht is geworden.
Letterlijk dus: Inkeer/afkeer/wederkeer.

Maar, let wel: dat is wat ik heb "horen zeggen".

Ds de Leeuw een soort van Hell's Angel is wel erg zwaar overtrokken,Hij had wel het geloof vaarwel gezegd,maar was in die tijd dat hij jong was een zoals zovelen,hij is opgevoed in een gezin waarvan zijn vader ouderling bij de ger gem in yerseke was en zijn moeder een vrouw was die de normen en waarden van het geloof zeer nauw naleefde,ja en Ds de Leeuw zette zich daartegen af,Hij is getrouwd en is jaren later gelukkig tot inkeer gekomen,is ouderling geworden en daarna predikant.wat zijn beide ouders nog meegemaakt hebben.
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

ada schreef:Ds de Leeuw een soort van Hell's Angel is wel erg zwaar overtrokken
dominee, leeuw, hell's angle... leuke zin :D
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

ik weet weer wat meer!!!
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

jvdg schreef:
Wat ik van Ds. de Leeuw weet is dat deze man in zijn "eertijds" een soort van Hell's Angel was die door God is stilgezet, bekeerd en Zijn knecht is geworden.
Letterlijk dus: Inkeer/afkeer/wederkeer.

Maar, let wel: dat is wat ik heb "horen zeggen".
Afbeelding

Dat soort verhalen doen het meestal wel goed in refo-nederland maar zijn doorgaans zwaar overtrokken. Het feit dat je motor kunt rijden wil nog niet zeggen dat je gelijk hell's angel bent geweest. Steigerbouwer in Rotterdam geweest.

kBen opgegroeid onder de prediking van ds. De Leeuw (z'n eerste gemeente: Barneveld). Maakte als kind/puber wel diepe indruk op je: die ernstige preken. Toen ik jaren later een bandje luisterde van hem (van een preek waar ik onder gezeten had) overviel me een gevoel van depressie. Een gevoel wat ik herkende van die tijd van vroeger als je in de kerk zat: God houdt Zijn hand stil, niemand uitverkoren etc.
Herinner me nog zeer goed dat tijdens een Avondmaalsbediening een man in de bank voor ons verschrikkelijk, maar dan ook echt verschrikkelijk hard begon te huillen. Hij lag helemaal te schudden in zijn bank. Die is enkele maanden later ook aan het avondmaal geweest (en gaat nog). Toen ds. De Leeuw na een aantal jaren vertrok zei hij dat hij niet had mogen merken dat God had gewerkt in die tijd........
Wist toen al dat ik nooit tot bekering zou/kon komen.

Later wel eens meditaties van hem gelezen waar ik hem niet echt uit herkende. Vroeg me af of hij wellicht wat milder is geworden.

Wel respect voor die man. Dat zijn nog van die predikanten die als ze bij wijze van spreken een bouwvakker horen vloeken er rechtstreeks op afstappen en waarschuwen dat ze een ziel voor de eeuwigheid te verliezen hebben.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Kislev schreef:
jvdg schreef:
Wat ik van Ds. de Leeuw weet is dat deze man in zijn "eertijds" een soort van Hell's Angel was die door God is stilgezet, bekeerd en Zijn knecht is geworden.
Letterlijk dus: Inkeer/afkeer/wederkeer.

Maar, let wel: dat is wat ik heb "horen zeggen".
Afbeelding

Dat soort verhalen doen het meestal wel goed in refo-nederland maar zijn doorgaans zwaar overtrokken. Het feit dat je motor kunt rijden wil nog niet zeggen dat je gelijk hell's angel bent geweest. Steigerbouwer in Rotterdam geweest.

kBen opgegroeid onder de prediking van ds. De Leeuw (z'n eerste gemeente: Barneveld). Maakte als kind/puber wel diepe indruk op je: die ernstige preken. Toen ik jaren later een bandje luisterde van hem (van een preek waar ik onder gezeten had) overviel me een gevoel van depressie. Een gevoel wat ik herkende van die tijd van vroeger als je in de kerk zat: God houdt Zijn hand stil, niemand uitverkoren etc.
Herinner me nog zeer goed dat tijdens een Avondmaalsbediening een man in de bank voor ons verschrikkelijk, maar dan ook echt verschrikkelijk hard begon te huillen. Hij lag helemaal te schudden in zijn bank. Die is enkele maanden later ook aan het avondmaal geweest (en gaat nog). Toen ds. De Leeuw na een aantal jaren vertrok zei hij dat hij niet had mogen merken dat God had gewerkt in die tijd........
Wist toen al dat ik nooit tot bekering zou/kon komen.

Later wel eens meditaties van hem gelezen waar ik hem niet echt uit herkende. Vroeg me af of hij wellicht wat milder is geworden.

Wel respect voor die man. Dat zijn nog van die predikanten die als ze bij wijze van spreken een bouwvakker horen vloeken er rechtstreeks op afstappen en waarschuwen dat ze een ziel voor de eeuwigheid te verliezen hebben.
Toen ik je posting las, moest ik gelijk denken aan de lezing van Theo Visscher. En aan de getuigenis van zijn broertje. Die lezing kun je beluisteren op de site.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Welke lezing? Welke site?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Unionist schreef:Welke lezing? Welke site?
http://www.jijdaar.nl
Gesloten