beroepingswerk, deel 2

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Kislev schreef:
limosa schreef:
Aquilla schreef:Aangenomen: naar Kruiningen, G. Hoogerland te Drachten.
Kruiningen wordt dan zijn 2e gemeente neem ik aan? Het wordt steeds voller in Zeeland en steeds leger in het in hoge noorden.
In Rijssen hebben ze er anders genoeg hoor! En in Kampen. Maar ik ben blij dat deze ds wat dichter in de buurt komt.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Erasmiaan schreef:
Kislev schreef:
limosa schreef:
Aquilla schreef:Aangenomen: naar Kruiningen, G. Hoogerland te Drachten.
Kruiningen wordt dan zijn 2e gemeente neem ik aan? Het wordt steeds voller in Zeeland en steeds leger in het in hoge noorden.
In Rijssen hebben ze er anders genoeg hoor! En in Kampen. Maar ik ben blij dat deze ds wat dichter in de buurt komt.
In Kampen hebben ze er 1. :wink:
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

Maar in noord holland blijft het noch steeds "leeg"

Dit wil niet zeggen dat ik het Kruiningen niet gun !!
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

limosa schreef:
Aquilla schreef:Aangenomen: naar Kruiningen, G. Hoogerland te Drachten.
Woont zijn zoon Adriaan daar niet?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Miscanthus schreef:
limosa schreef:
Miscanthus schreef:Gisteren een extra feestelijke zondag gehad: Prachtige tekst, die ons een hart onder de riem steekt.

ELST - Ds. G. J. Hiensch is zondagochtend bevestigd als predikant van de hervormde gemeente van Elst en de wijkgemeente van bijzondere aard Bethel te Rhenen.

De bevestigingsdienst had ’s morgens plaats in Elst en werd geleid door de consulent van de gemeente, ds. B. J. van Vreeswijk. Tekst voor de bevestigingspreek was uit 1 Thessalonicenzen 2:7 en 8.

’s Middags deed ds. Hiensch, die hiervoor in de gemeente van Lekkerkerk stond, intrede in de Cunerakerk in Rhenen. Tekst voor de preek was 1 Thessalonicenzen 3:10. Nacht en dag zeer overvloediglijk biddende, om uw aangezicht te mogen zien, en te volmaken, hetgeen aan uw geloof ontbreekt.

Na de preek werd ds. Hiensch toegesproken door de consulent van wijkgemeente Bethel, ds. M. Snaterse, namens de classis Doorn en door de algemene kerkenraad. Ouderling-kerkrentmeester H. P. Wolfert voerde het woord namens beide kerkenraden en gemeenten.

© Reformatorisch Dagblad
kerk je bij ds. Hiensch nu?
nee, Ds Hiensch is bij ons komen preken :wink:
36 preekbeurten per jaar. De overige diensten worden geleid door andere predikanten uit de GB.
ah, oké, ik hoorde tot vorige week ds. Hiensch af en toe bij gelegenheden zoals doop en belijdenis van kennissen
Petrus

Bericht door Petrus »

Beroepen te Tricht-Geldermalsen: Ds. van Boven te de Valk-Wekerom
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ger Gem Apeldoorn: Ds. M. Golverdingen te Boskoop
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Unionist schreef:Ger Gem Apeldoorn: Ds. M. Golverdingen te Boskoop

Woh, gaaf!!!
Petrus

Bericht door Petrus »

Lassie schreef:
Unionist schreef:Ger Gem Apeldoorn: Ds. M. Golverdingen te Boskoop

Woh, gaaf!!!
hoho............om wie gáát het je?? om de predikant, of om God, Wiens Woord hij mag bedienen? Dat is een groot verschil van insteek.

Goed, dat de ene Ds het Woord indringender vermag te brengen dan een andere Ds, het is zo, het zijn ook mensen hoor........en géén idolen....................
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Petrus schreef:
Lassie schreef:
Unionist schreef:Ger Gem Apeldoorn: Ds. M. Golverdingen te Boskoop

Woh, gaaf!!!
hoho............om wie gáát het je?? om de predikant, of om God, Wiens Woord hij mag bedienen? Dat is een groot verschil van insteek.

Goed, dat de ene Ds het Woord indringender vermag te brengen dan een andere Ds, het is zo, het zijn ook mensen hoor........en géén idolen....................
*verwijderd*
Laatst gewijzigd door Lassie op 28 sep 2006, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

Petrus schreef:
Lassie schreef:
Unionist schreef:Ger Gem Apeldoorn: Ds. M. Golverdingen te Boskoop

Woh, gaaf!!!
hoho............om wie gáát het je?? om de predikant, of om God, Wiens Woord hij mag bedienen? Dat is een groot verschil van insteek.

Goed, dat de ene Ds het Woord indringender vermag te brengen dan een andere Ds, het is zo, het zijn ook mensen hoor........en géén idolen....................
Mag ik jou er even op wijzen dat jij onlangs ook commentaar had op een predikant die wat 'zweverig' was???
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Jongelui, beperk je hier tot de feiten a.u.b.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Pim schreef:Jongelui, beperk je hier tot de feiten a.u.b.
sorry! ik zal het even weg halen.
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

Bericht door plebe »

Beroepen: te Bennekom/Ede-Wageningen, W. van Vlastuin te Katwijk aan Zee.


Is het gedoe rond de pastorie ook opgelost...
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
Eppie
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 mar 2004, 02:28

Bericht door Eppie »

plebe schreef:Beroepen: te Bennekom/Ede-Wageningen, W. van Vlastuin te Katwijk aan Zee.


Is het gedoe rond de pastorie ook opgelost...
gezien het feit dat een predikant geroepen en gezonden wordt door zijn Zender [=God] valt het wel op dat God compassie heeft met zijn predikers door ze naar andere gemeenten te zenden als de thuisgemeente problemen heeft. Ik zou daarentegen als predikant zeggen 'ik blijf tot de problemen opgelost zijn' Maar nogmaals ik ben géén predikant, ik ken bovengenoemd probleem niet en last but not least ben ik nogal [te] kritisch [door omstandigheden]
Gesloten