beroepingswerk, deel 2

Petrus

Bericht door Petrus »

Pim schreef:Jongelui, beperk je hier tot de feiten a.u.b.
Ja papa...............ik zal verder braaf zijn.............. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Petrus schreef:
Pim schreef:Jongelui, beperk je hier tot de feiten a.u.b.
Ja papa...............ik zal verder braaf zijn.............. :mrgreen:
Petrus,
Ik wist niet dat jij jong e lui was :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Oude-Waarheid schreef:
Petrus schreef:
Pim schreef:Jongelui, beperk je hier tot de feiten a.u.b.
Ja papa...............ik zal verder braaf zijn.............. :mrgreen:
Petrus,
Ik wist niet dat jij jong e lui was :mrgreen:
Ik voel me jong, en ben bij tijd en wijle erg lui................. :mrgreen:
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Beroepen te:
's Gravenzande, Leerdam en Sint Annaland,
ds. Van Krimpen te Oud Beijerland

Beroepen te:
Scheveningen,
ds. Silfhout te Capelle aan den IJssel
Vincent
Berichten: 966
Lid geworden op: 19 apr 2006, 15:06

Bericht door Vincent »

Ds. JMJ Kievit (CGK, Rotterdam-Kralingen) heeft aangegeven beroepen te willen worden te Dordt-centrum. Ongeveer een half jaar geleden bedankte hij voor een beroep uit deze gemeente, op welk besluit hij geen vrede heeft kunnen vinden. Classicaal zal hiervoor toestemming moeten worden verleend.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Vincent schreef:Ds. JMJ Kievit (CGK, Rotterdam-Kralingen) heeft aangegeven beroepen te willen worden te Dordt-centrum. Ongeveer een half jaar geleden bedankte hij voor een beroep uit deze gemeente, op welk besluit hij geen vrede heeft kunnen vinden. Classicaal zal hiervoor toestemming moeten worden verleend.
Vorige jaar is ook zoiets in de Hervormde gemeente te Veenendaal gebeurt (een predikant die beroepen was, het beroep afwees maar hier toch op terug moest komen).
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

Ds Kaptein gaat naar Hersteld Lunteren
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dathenum schreef:
Vincent schreef:Ds. JMJ Kievit (CGK, Rotterdam-Kralingen) heeft aangegeven beroepen te willen worden te Dordt-centrum. Ongeveer een half jaar geleden bedankte hij voor een beroep uit deze gemeente, op welk besluit hij geen vrede heeft kunnen vinden. Classicaal zal hiervoor toestemming moeten worden verleend.
Vorige jaar is ook zoiets in de Hervormde gemeente te Veenendaal gebeurt (een predikant die beroepen was, het beroep afwees maar hier toch op terug moest komen).
Bijzonder.

Overigens, is dit een voorgeschreven routing? Ik zou zeggen bel even met die kerkenraad van Dordt en ze zetten je graag weer op tweetal denk ik. Of is dat te simpel?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Pim schreef:Overigens, is dit een voorgeschreven routing? Ik zou zeggen bel even met die kerkenraad van Dordt en ze zetten je graag weer op tweetal denk ik. Of is dat te simpel?
In Veenendaal moesten ze een tijd wachten voor ze de betreffende predikant weer mochten beroepen. Pas vorige maand heeft hij volgens mij intrede gedaan. Hoe dit bij de CGK werkt weet ik niet, maar blijkbaar is daar ook een beperking.
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Bericht door dré »

Pim schreef:
Dathenum schreef:
Vincent schreef:Ds. JMJ Kievit (CGK, Rotterdam-Kralingen) heeft aangegeven beroepen te willen worden te Dordt-centrum. Ongeveer een half jaar geleden bedankte hij voor een beroep uit deze gemeente, op welk besluit hij geen vrede heeft kunnen vinden. Classicaal zal hiervoor toestemming moeten worden verleend.
Vorige jaar is ook zoiets in de Hervormde gemeente te Veenendaal gebeurt (een predikant die beroepen was, het beroep afwees maar hier toch op terug moest komen).
Bijzonder.

Overigens, is dit een voorgeschreven routing? Ik zou zeggen bel even met die kerkenraad van Dordt en ze zetten je graag weer op tweetal denk ik. Of is dat te simpel?
Volgens mij is het een regel dat je niet 2 keer achter elkaar dezelfde predikant beroept, tenzij de classis daar toestemming voor geeft. Of dat uit de DKO komt of een kerkspecifieke regel is weet ik niet. In de GG is het volgens mij ook zo.
dré
--------

Credo in unum Deo
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

In Urk ging dat toch ook zo met ds De Boer van de HHK. Hij had om nogmaals beroepen te worden dispensatie van de classis nodig. Ik neem aan dat ook hij op zijn eerste bedankje is teruggekomen.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

dré schreef:
Pim schreef:
Dathenum schreef:
Vincent schreef:Ds. JMJ Kievit (CGK, Rotterdam-Kralingen) heeft aangegeven beroepen te willen worden te Dordt-centrum. Ongeveer een half jaar geleden bedankte hij voor een beroep uit deze gemeente, op welk besluit hij geen vrede heeft kunnen vinden. Classicaal zal hiervoor toestemming moeten worden verleend.
Vorige jaar is ook zoiets in de Hervormde gemeente te Veenendaal gebeurt (een predikant die beroepen was, het beroep afwees maar hier toch op terug moest komen).
Bijzonder.

Overigens, is dit een voorgeschreven routing? Ik zou zeggen bel even met die kerkenraad van Dordt en ze zetten je graag weer op tweetal denk ik. Of is dat te simpel?
Volgens mij is het een regel dat je niet 2 keer achter elkaar dezelfde predikant beroept, tenzij de classis daar toestemming voor geeft. Of dat uit de DKO komt of een kerkspecifieke regel is weet ik niet. In de GG is het volgens mij ook zo.
Weet ik niet zeker. Volgens mij is onze ds. gekomen nadat hij voor de 3e keer een beroep had. Nu heeft hij volgens mij al binnen een half jaar 2 x een beroep gekregen van dezelfde gemeente.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

freek schreef: Ik neem aan dat ook hij op zijn eerste bedankje is teruggekomen.
net als Jona....
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Kislev schreef:
dré schreef:
Pim schreef:
Dathenum schreef: Vorige jaar is ook zoiets in de Hervormde gemeente te Veenendaal gebeurt (een predikant die beroepen was, het beroep afwees maar hier toch op terug moest komen).
Bijzonder.

Overigens, is dit een voorgeschreven routing? Ik zou zeggen bel even met die kerkenraad van Dordt en ze zetten je graag weer op tweetal denk ik. Of is dat te simpel?
Volgens mij is het een regel dat je niet 2 keer achter elkaar dezelfde predikant beroept, tenzij de classis daar toestemming voor geeft. Of dat uit de DKO komt of een kerkspecifieke regel is weet ik niet. In de GG is het volgens mij ook zo.
Weet ik niet zeker. Volgens mij is onze ds. gekomen nadat hij voor de 3e keer een beroep had. Nu heeft hij volgens mij al binnen een half jaar 2 x een beroep gekregen van dezelfde gemeente.
Jouw predikant was 3x binnen één jaar beroepen, maar er zat wel steeds een ander beroep tussen.

Ds. Koster was op Urk 2x achter elkaar beroepen met toestemming van de classis.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Een kereltje in Beekbergen houdt dat allemaal bij:

http://www.vant-zelfde.nl/beroepen_ger_gem_.htm
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gesloten