Jacquet predikant GG toch aftrekbaar

Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Ambtenaar »

Een niet onaardig inkomen van een predikant. Dat is wat anders dan zelf tenten maken.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Herman »

refo schreef:
JCRyle schreef:Hij verdiend "aardig" inderdaad. Dus het jacquet van € 354,95 kan die gemakkelijk zelf betalen :D
En hij had 'na bezwaar' al voor bijna € 8.000 gelijk gekregen. Merkwaardig geval. Zou de dominee controle hebben gehad?
Dat zal zijn giftenaftrek geweest zijn.
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Refoforum2017 »

Het gaat inderdaad om ds. Visscher uit Amersfoort. In het vonnis staat dat hij predikant is van de Gereformeerde Gemeenten sinds september 1992. En dat klopt.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Wim Anker »

Ik begin te snappen waarom de classissen zo lang over dingen doen.
Men heeft belangrijker zaken aan het hoofd.

Had de ds. nu echt niet even kunnen nadenken over wat dit aan perceptie genereerd bij de burger/gemeentelid alvorens naar de rechter te stappen voor een paar honderd euro en lekker veel belastinggeld gaan verspillen?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 23 nov 2017, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Floppy »

Wim Anker schreef:Ik begin te snappen waarom de classissen zo lang over dingen doen.
Men heeft belangrijker zaken aan het hoofd.

Had de ds. nu echt niet even kunnen nadenken over wat dit aan perceptie genegeerd bij de burger alvorens naar de rechter te stappen voor een paar honderd euro en lekker veel belastinggeld gaan verspillen?
Vraag het hem, Wim!
:slurp
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Floppy »

Wel een eyeopener: mocht je ook zo'n soort zaak aan willen spannen, houd er dan rekening mee dat je inkomensgegevens publiek op internet komen te staan.
Het lijkt me toch dat dit de 350 euro extra aftrek niet waard was.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:Had de ds. nu echt niet even kunnen nadenken over wat dit aan perceptie genegeerd bij de burger alvorens naar de rechter te stappen voor een paar honderd euro en lekker veel belastinggeld gaan verspillen?
Tuurlijk. Hij krijgt pas vanaf vandaag spijt. Refo draagt overigens al terecht aan dat dit niet door ds maar door zijn adviseur is ingefluisterd. Dus die boemerang komt vandaag terug.

Je opmerkingen over perceptie en verschillen zijn overigens zwaar overtrokken. Ik zie minimaal eens per week rechtszaken voorbij komen over parkeerboetes van 3 euro.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Ambtenaar »

Floppy schreef:Wel een eyeopener: mocht je ook zo'n soort zaak aan willen spannen, houd er dan rekening mee dat je inkomensgegevens publiek op internet komen te staan.
Het lijkt me toch dat dit de 350 euro extra aftrek niet waard was.
Ligt er aan wat je inkomen is. Bij deze predikant is het ~ 0,3 procent van zijn belastbaar inkomen. Voor mensen met een modaal inkomen, zal dit wat anders liggen.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:
Wim Anker schreef:Had de ds. nu echt niet even kunnen nadenken over wat dit aan perceptie genegeerd bij de burger alvorens naar de rechter te stappen voor een paar honderd euro en lekker veel belastinggeld gaan verspillen?
Tuurlijk. Hij krijgt pas vanaf vandaag spijt. Refo draagt overigens al terecht aan dat dit niet door ds maar door zijn adviseur is ingefluisterd. Dus die boemerang komt vandaag terug.

Je opmerkingen over perceptie en verschillen zijn overigens zwaar overtrokken. Ik zie minimaal eens per week rechtszaken voorbij komen over parkeerboetes van 3 euro.

Ik beweer ook niet dat de ds. de enige is die niet begrijpt wat prioriteit heeft.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door windorgel »

Ambtenaar schreef:Een niet onaardig inkomen van een predikant. Dat is wat anders dan zelf tenten maken.
Vergeet niet dat hierin ook de bijtelling voor het vrij wonen opgenomen is. Dat is best een fors bedrag wanneer de gemeente over een grote, vrijstaande pastorie beschikt.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Ambtenaar »

windorgel schreef:
Vergeet niet dat hierin ook de bijtelling voor het vrij wonen opgenomen is. Dat is best een fors bedrag wanneer de gemeente over een grote, vrijstaande pastorie beschikt.
Dat vergeet ik niet. Dan nog is het een fors inkomen. Een bruto modaal salaris bedraagt zo'n € 37.000.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Herman »

windorgel schreef:
Ambtenaar schreef:Een niet onaardig inkomen van een predikant. Dat is wat anders dan zelf tenten maken.
Vergeet niet dat hierin ook de bijtelling voor het vrij wonen opgenomen is. Dat is best een fors bedrag wanneer de gemeente over een grote, vrijstaande pastorie beschikt.
Bij een woning van € 500.000 is dat € 9.000. Dus dat is relatief gezien geen fors bedrag.
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door keesjanm »

Ambtenaar schreef:
windorgel schreef:
Vergeet niet dat hierin ook de bijtelling voor het vrij wonen opgenomen is. Dat is best een fors bedrag wanneer de gemeente over een grote, vrijstaande pastorie beschikt.
Dat vergeet ik niet. Dan nog is het een fors inkomen. Een bruto modaal salaris bedraagt zo'n € 37.000.
Die discussies over de predikant salarissen vind ik altijd zwaar overdreven. Het zijn normale salarissen gezien inzet (aantal uren), werkdruk, verantwoording en opleiding. Je mag het niet vergelijken, maar er zijn weinig hoger opgeleiden en ondernemers die met zelfde verantwoording en werkdruk akkoord zouden gaan met dit soort salarissen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door windorgel »

Ambtenaar schreef:
windorgel schreef:
Vergeet niet dat hierin ook de bijtelling voor het vrij wonen opgenomen is. Dat is best een fors bedrag wanneer de gemeente over een grote, vrijstaande pastorie beschikt.
Dat vergeet ik niet. Dan nog is het een fors inkomen. Een bruto modaal salaris bedraagt zo'n € 37.000.
Dat het best een fors inkomen is ben ik met je eens. Maar het ambt van een predikant vind ik, qua verantwoordelijkheden, inzet e.d., totaal niet vergelijkbaar met een beroep waar een modaal salaris bij hoort.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Jacquet predikant GG niet aftrekbaar

Bericht door Jongere »

Verstandige keuze van deze predikant om dit voor de rechter te brengen. Blijkbaar denken sommige mensen hier dat je alleen procedeert omdat je geld wilt krijgen. Dat is natuurlijk onzin. Ook heeft deze zaak niets met 'gelijk halen' te maken, zoals in andere civiele procedures. Wat hier gebeurt is dat er duidelijkheid komt (dmv jurisprudentie) waar die eerst niet was. Daar zijn rechters voor. De predikant heeft nu eenmaal een wat bijzondere arbeidsrechtelijke positie. Hij bewijst zijn broeders in ieder geval ook een dienst hiermee.
Al die overtrokken reacties hierop laten vooral ónze scheve prioriteiten zien, namelijk bemoeizucht. Wat mij betreft kan zo'n nieuwsberichtje - als het al relevant nieuws is voor niet betrokkenen - gewoon onbesproken blijven. Of misschien nog even nadenken voordat we ons oordeel - tot en met salaris aan toe - uitbraken over het internet.
Plaats reactie