Afscheid en intrede [2]

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

huisman schreef:
helma schreef:Ik heb 21 goede jaren in Scherpenzeel gehad!
En ik ken vrienden van kennissen die een buren hadden die een hond uit Scherpenzeel gehaald hebben.......’t was een lief beest. :OO3
Haha, dat heb je als je honden van de Veluwe haalt:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Orchidee »

Scherpenzeel op de Veluwe:-):-):-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
mark1985
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door mark1985 »

Hou nou eens op met dat gezeur over ds. Verschuure.
Moet je hem een brief schrijven als je het er niet mee eens bent.
Nu :offtopic ::please
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Scherpenzeel op de Veluwe:-):-):-)
Scherpenzeel is dat niet de Gelderse Vallei? Je zit er ook zo in Utrecht, Woudenberg en zo.
Maar ik heb begrepen de Scherpenzelers zich wellicht toch meer Veluws voelen dan Utrechts.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Luther »

Jeschurun schreef:
Luther schreef: Vreemd trouwens dat niemand ingaat op mijn ondeugende opmerking dat ik het juist als een bevrijding zou zien als ik van Scherpenzeel naar de Randstad zou mogen.... :langue
Komt erg infantiel over dit.
Oh...:)
Ik bedoelde slechts aan te geven dat gevoelens zeer verschillend kunnen zijn. Er zijn mensen die graag in een vertrouwde, dorpse omgeving wonen. Er zijn er ook die graag in een grote stad, of stedelijke omgeving wonen. Ik behoor tot die laatste categorie, maar die is in de gereformeerde gezindte niet zo dik gezaaid, ben ik bang.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door keesjanm »

Je kunt van alles vinden over zon persoonlijk verhaal. Prima, maar dat ds Verschuure de Randstad onrein achtte was vooral een punt waar hij zelf van afgebracht moest worden. Dus het is een persoonlijke les geweest. Dat wilde hij meegeven in de intredepreek. En dat vind ik ook wel weer eerlijk en mooi.
In ieder geval zo heb ik het opgevat.
mark1985
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door mark1985 »

STOP NOU

STOP NOU

STOP NOU
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

mark1985 schreef:STOP NOU

STOP NOU

STOP NOU

Duidelijk!!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef:
Orchidee schreef:Scherpenzeel op de Veluwe:-):-):-)
Scherpenzeel is dat niet de Gelderse Vallei? Je zit er ook zo in Utrecht, Woudenberg en zo.
Maar ik heb begrepen de Scherpenzelers zich wellicht toch meer Veluws voelen dan Utrechts.
Klopt, is de Gelderse Vallei...zit tussen Amersfoort en Barneveld in:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door refo »

Of het goed zal gaan in Capelle zal de tijd moeten leren. Ik heb wel één advies aan de prediker: houd je aan de tijd! Een keertje twee uur preken, nou ja, maar doe dat niet elke week.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

refo schreef:Of het goed zal gaan in Capelle zal de tijd moeten leren. Ik heb wel één advies aan de prediker: houd je aan de tijd! Een keertje twee uur preken, nou ja, maar doe dat niet elke week.
Stop met dat gezeur!!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bruna »

mark1985 schreef:Hou nou eens op met dat gezeur over ds. Verschuure.
Moet je hem een brief schrijven als je het er niet mee eens bent.
Nu :offtopic ::please
Eens met mark1985 +1:((
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Of het goed zal gaan in Capelle zal de tijd moeten leren. Ik heb wel één advies aan de prediker: houd je aan de tijd! Een keertje twee uur preken, nou ja, maar doe dat niet elke week.
Toen mijn ouders bedankten voor de NHK, een lichte hervormde kerk, zei die toenmalige dominee: Maar vinden jullie het nou niet verschrikkelijk om drie keer 2 uur in de kerk te zitten? Mijn ouders waren daar vast in: Nee, helemaal niet. De zondag daarop, werden mijn ouders gesterkt toen ds. Lamain in de preek zei op zijn eigen manier: In den hemel zal het altijd kerk zijn...

Die dominee die mijn ouders niet begreep was de eerste in het dorp die zich liet cremeren. Wie ooit iets van het goede woord geproefd heeft kan het wel eens wat begrijpen: Het is goed dat we hier zijn. Laat ons hier maar tabernakelen bouwen. Dan is er als het waren even geen tijd, en schrik je als de dominee 'amen' zegt. Ook Paulus strekte zijn rede uit tot middernacht. Ik wil hiermee niet zeggen dat een dienst zo lang hoeft te duren, dat niet. Maar als we het geen twee uur onder Gods Woord kunnen uithouden, wat moet het dan zijn als zo-eentje in de hemel zou komen. Zou die daar kunnen zijn?

Ik zie weer een berichtje boven me. Wel tekenend dat er zo over een bepaalde groep wordt gesproken. Het kon wel eens zijn dat we die niet begrijpen, omdat we hier graag discussiëren en de dingen willen begrijpen. Dat kan in geestelijke zaken altijd echt niet. Dan kunnen we ons beter stilhouden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door windorgel »

refo schreef:Of het goed zal gaan in Capelle zal de tijd moeten leren. Ik heb wel één advies aan de prediker: houd je aan de tijd! Een keertje twee uur preken, nou ja, maar doe dat niet elke week.
Ds V hield in Scherpenzeel 's zondags gewoon diensten van anderhalf uur. Alleen bij doordeweekse diensten duurt de dienst soms langer.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Ik ben het er ook mee eens dat men miet ophouden met kritiek te leveren als men vindt dat er teveel bevinding wordt gepredikt.
De mensen die dat vinden, hebben meestentijds zelf niets ervaren van hun goddeloze staat voor Gods heilig aangezicht. En juist door dit aan de gemeente te vertellen hoe de Heere hem langs een kromme weg leidde, waarbij hij zelfs op het verkeerde pad liep, geeft ds. aan dat ook hij een mensenkind is. Ik snap niet dat er mensen zijn, die nu nog niet willen geloven dat ds. Verschuure nasr Capelle moest. Beseffen zij eigenlijk wel dat zij het reine dan óók onrein achten? Ze zijn boos dat dit gezegd werd. Maar ook Petrus deed dit toch, terwijl hij een apostel was?
Er zijn predikers die zaaien.
Er zijn predikers die nat maken.
Er zijn predikers die oogsten.
Er zijn predikers die ploegen.

Maar God geeft de wasdom. En wij als mensen kunnen nooit zeggen of er vrucht is. Want dat bepaalt God Zelf. Pas in de eeuwigheid zal duidelijk worden, wat de vruchten zijn. Ik heb wel eens een predikant gehoord voor wie verborgen bleef of er vruchten waren, omdat dat tot hoogmoedigheid had kunnen leiden, naar hij zelf zei. Pas enkele decennia later bleek dat onder een preek waarbij de ds. niet zo makkelijk het woord dacht kwijt te kunnen, een zoekende ziel tot God was gekomen.
Zouden wij dan de hand niet op de mond doen en geloven in een wonderdoend God? Wie niet gelooft in Gods voorzienigheid, kan niet bekeerd worden hoor!
Zegt u ook dat Jeremía niet door God was gezonden, omdat hij niet veel vruchten had?
Ik vraag me daadwerkelijk af of men hier ook zo kritisch had gereageerd als er een andere predikant intrede had gedaan, die bij de kritische forummers beter in het gehoor ligt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie