Haha, dat heb je als je honden van de Veluwe haalt:)huisman schreef:En ik ken vrienden van kennissen die een buren hadden die een hond uit Scherpenzeel gehaald hebben.......’t was een lief beest.helma schreef:Ik heb 21 goede jaren in Scherpenzeel gehad!
Afscheid en intrede [2]
Re: Afscheid en intrede [2]
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Re: Afscheid en intrede [2]
Scherpenzeel op de Veluwe:-):-):-)
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: Afscheid en intrede [2]
Hou nou eens op met dat gezeur over ds. Verschuure.
Moet je hem een brief schrijven als je het er niet mee eens bent.
Nu
Moet je hem een brief schrijven als je het er niet mee eens bent.
Nu
Re: Afscheid en intrede [2]
Scherpenzeel is dat niet de Gelderse Vallei? Je zit er ook zo in Utrecht, Woudenberg en zo.Orchidee schreef:Scherpenzeel op de Veluwe:-):-):-)
Maar ik heb begrepen de Scherpenzelers zich wellicht toch meer Veluws voelen dan Utrechts.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Re: Afscheid en intrede [2]
Oh...Jeschurun schreef:Komt erg infantiel over dit.Luther schreef: Vreemd trouwens dat niemand ingaat op mijn ondeugende opmerking dat ik het juist als een bevrijding zou zien als ik van Scherpenzeel naar de Randstad zou mogen....
Ik bedoelde slechts aan te geven dat gevoelens zeer verschillend kunnen zijn. Er zijn mensen die graag in een vertrouwde, dorpse omgeving wonen. Er zijn er ook die graag in een grote stad, of stedelijke omgeving wonen. Ik behoor tot die laatste categorie, maar die is in de gereformeerde gezindte niet zo dik gezaaid, ben ik bang.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Re: Afscheid en intrede [2]
Je kunt van alles vinden over zon persoonlijk verhaal. Prima, maar dat ds Verschuure de Randstad onrein achtte was vooral een punt waar hij zelf van afgebracht moest worden. Dus het is een persoonlijke les geweest. Dat wilde hij meegeven in de intredepreek. En dat vind ik ook wel weer eerlijk en mooi.
In ieder geval zo heb ik het opgevat.
In ieder geval zo heb ik het opgevat.
Re: Afscheid en intrede [2]
STOP NOU
STOP NOU
STOP NOU
STOP NOU
STOP NOU
Re: Afscheid en intrede [2]
mark1985 schreef:STOP NOU
STOP NOU
STOP NOU
Duidelijk!!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Re: Afscheid en intrede [2]
Klopt, is de Gelderse Vallei...zit tussen Amersfoort en Barneveld in:)-DIA- schreef:Scherpenzeel is dat niet de Gelderse Vallei? Je zit er ook zo in Utrecht, Woudenberg en zo.Orchidee schreef:Scherpenzeel op de Veluwe:-):-):-)
Maar ik heb begrepen de Scherpenzelers zich wellicht toch meer Veluws voelen dan Utrechts.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Re: Afscheid en intrede [2]
Of het goed zal gaan in Capelle zal de tijd moeten leren. Ik heb wel één advies aan de prediker: houd je aan de tijd! Een keertje twee uur preken, nou ja, maar doe dat niet elke week.
Re: Afscheid en intrede [2]
Stop met dat gezeur!!refo schreef:Of het goed zal gaan in Capelle zal de tijd moeten leren. Ik heb wel één advies aan de prediker: houd je aan de tijd! Een keertje twee uur preken, nou ja, maar doe dat niet elke week.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
- Locatie: brunarefoforum@gmail.com
Re: Afscheid en intrede [2]
Eens met mark1985mark1985 schreef:Hou nou eens op met dat gezeur over ds. Verschuure.
Moet je hem een brief schrijven als je het er niet mee eens bent.
Nu
Re: Afscheid en intrede [2]
Toen mijn ouders bedankten voor de NHK, een lichte hervormde kerk, zei die toenmalige dominee: Maar vinden jullie het nou niet verschrikkelijk om drie keer 2 uur in de kerk te zitten? Mijn ouders waren daar vast in: Nee, helemaal niet. De zondag daarop, werden mijn ouders gesterkt toen ds. Lamain in de preek zei op zijn eigen manier: In den hemel zal het altijd kerk zijn...refo schreef:Of het goed zal gaan in Capelle zal de tijd moeten leren. Ik heb wel één advies aan de prediker: houd je aan de tijd! Een keertje twee uur preken, nou ja, maar doe dat niet elke week.
Die dominee die mijn ouders niet begreep was de eerste in het dorp die zich liet cremeren. Wie ooit iets van het goede woord geproefd heeft kan het wel eens wat begrijpen: Het is goed dat we hier zijn. Laat ons hier maar tabernakelen bouwen. Dan is er als het waren even geen tijd, en schrik je als de dominee 'amen' zegt. Ook Paulus strekte zijn rede uit tot middernacht. Ik wil hiermee niet zeggen dat een dienst zo lang hoeft te duren, dat niet. Maar als we het geen twee uur onder Gods Woord kunnen uithouden, wat moet het dan zijn als zo-eentje in de hemel zou komen. Zou die daar kunnen zijn?
Ik zie weer een berichtje boven me. Wel tekenend dat er zo over een bepaalde groep wordt gesproken. Het kon wel eens zijn dat we die niet begrijpen, omdat we hier graag discussiëren en de dingen willen begrijpen. Dat kan in geestelijke zaken altijd echt niet. Dan kunnen we ons beter stilhouden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Re: Afscheid en intrede [2]
Ds V hield in Scherpenzeel 's zondags gewoon diensten van anderhalf uur. Alleen bij doordeweekse diensten duurt de dienst soms langer.refo schreef:Of het goed zal gaan in Capelle zal de tijd moeten leren. Ik heb wel één advies aan de prediker: houd je aan de tijd! Een keertje twee uur preken, nou ja, maar doe dat niet elke week.
-
- Berichten: 16185
- Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
- Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com
Re: Afscheid en intrede [2]
Ik ben het er ook mee eens dat men miet ophouden met kritiek te leveren als men vindt dat er teveel bevinding wordt gepredikt.
De mensen die dat vinden, hebben meestentijds zelf niets ervaren van hun goddeloze staat voor Gods heilig aangezicht. En juist door dit aan de gemeente te vertellen hoe de Heere hem langs een kromme weg leidde, waarbij hij zelfs op het verkeerde pad liep, geeft ds. aan dat ook hij een mensenkind is. Ik snap niet dat er mensen zijn, die nu nog niet willen geloven dat ds. Verschuure nasr Capelle moest. Beseffen zij eigenlijk wel dat zij het reine dan óók onrein achten? Ze zijn boos dat dit gezegd werd. Maar ook Petrus deed dit toch, terwijl hij een apostel was?
Er zijn predikers die zaaien.
Er zijn predikers die nat maken.
Er zijn predikers die oogsten.
Er zijn predikers die ploegen.
Maar God geeft de wasdom. En wij als mensen kunnen nooit zeggen of er vrucht is. Want dat bepaalt God Zelf. Pas in de eeuwigheid zal duidelijk worden, wat de vruchten zijn. Ik heb wel eens een predikant gehoord voor wie verborgen bleef of er vruchten waren, omdat dat tot hoogmoedigheid had kunnen leiden, naar hij zelf zei. Pas enkele decennia later bleek dat onder een preek waarbij de ds. niet zo makkelijk het woord dacht kwijt te kunnen, een zoekende ziel tot God was gekomen.
Zouden wij dan de hand niet op de mond doen en geloven in een wonderdoend God? Wie niet gelooft in Gods voorzienigheid, kan niet bekeerd worden hoor!
Zegt u ook dat Jeremía niet door God was gezonden, omdat hij niet veel vruchten had?
Ik vraag me daadwerkelijk af of men hier ook zo kritisch had gereageerd als er een andere predikant intrede had gedaan, die bij de kritische forummers beter in het gehoor ligt.
De mensen die dat vinden, hebben meestentijds zelf niets ervaren van hun goddeloze staat voor Gods heilig aangezicht. En juist door dit aan de gemeente te vertellen hoe de Heere hem langs een kromme weg leidde, waarbij hij zelfs op het verkeerde pad liep, geeft ds. aan dat ook hij een mensenkind is. Ik snap niet dat er mensen zijn, die nu nog niet willen geloven dat ds. Verschuure nasr Capelle moest. Beseffen zij eigenlijk wel dat zij het reine dan óók onrein achten? Ze zijn boos dat dit gezegd werd. Maar ook Petrus deed dit toch, terwijl hij een apostel was?
Er zijn predikers die zaaien.
Er zijn predikers die nat maken.
Er zijn predikers die oogsten.
Er zijn predikers die ploegen.
Maar God geeft de wasdom. En wij als mensen kunnen nooit zeggen of er vrucht is. Want dat bepaalt God Zelf. Pas in de eeuwigheid zal duidelijk worden, wat de vruchten zijn. Ik heb wel eens een predikant gehoord voor wie verborgen bleef of er vruchten waren, omdat dat tot hoogmoedigheid had kunnen leiden, naar hij zelf zei. Pas enkele decennia later bleek dat onder een preek waarbij de ds. niet zo makkelijk het woord dacht kwijt te kunnen, een zoekende ziel tot God was gekomen.
Zouden wij dan de hand niet op de mond doen en geloven in een wonderdoend God? Wie niet gelooft in Gods voorzienigheid, kan niet bekeerd worden hoor!
Zegt u ook dat Jeremía niet door God was gezonden, omdat hij niet veel vruchten had?
Ik vraag me daadwerkelijk af of men hier ook zo kritisch had gereageerd als er een andere predikant intrede had gedaan, die bij de kritische forummers beter in het gehoor ligt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje