Voorgaan ds. R. Kattenberg

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door Jantje »

Ik zie op Kerktijden dat ds. R. Kattenberg nauwelijks nog voorgaat in de gemeenten (in de Ger. Gem.). Weet iemand waarom dit zo is?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door CvdW »

Is met emeritaat. Op leeftijd.
Mag hij het iets rustiger aandoen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door refo »

Op kerktijden staat niet alles. Zeker niet van emeriti. Die spreken soms vrijdag of zaterdag pas af.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door JCRyle »

Hij preekt al heel lang niet meer 's ochtends. Alleen nog in de middag en avond.
Maar als je het zeker weten wil: bel de dominee op.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door Wandelende »

Ds. Kattenberg gaat op dit moment niet/nauwelijks voor. Hij heeft gezondheidsproblemen, die zich o.a. uiten in slaapproblemen. Dit is de berichtgeving van ongeveer 3 maanden geleden.
(~)
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door DDD »

Onlangs stond in de zondagsbrief dat hij alle preekbeurten voor dit kalenderjaar voorlopig moest afzeggen, als ik het mij goed herinner.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door Bona Fide »

DDD schreef:Onlangs stond in de zondagsbrief dat hij alle preekbeurten voor dit kalenderjaar voorlopig moest afzeggen, als ik het mij goed herinner.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Wat is dat, de zondagsbrief, als ik vragen mag?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door DDD »

Dat is de wekelijkse nieuwsbrief voor de gemeente. Die krijg je als je lid bent per mail en hij is ook op papier beschikbaar. Daar staan de preekthema´s op en de voorbeden en de mededelingen en de vragen bij de preek etc.

Over de communicatiemiddelen van de verschillende kerkelijke gemeenten is al een apart draadje. En Google biedt ook uitkomst;-)
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door Bona Fide »

DDD schreef:Dat is de wekelijkse nieuwsbrief voor de gemeente. Die krijg je als je lid bent per mail en hij is ook op papier beschikbaar. Daar staan de preekthema´s op en de voorbeden en de mededelingen en de vragen bij de preek etc.

Over de communicatiemiddelen van de verschillende kerkelijke gemeenten is al een apart draadje. En Google biedt ook uitkomst;-)
OK, bedankt. Ik kende de term niet en wist niet dat er GG's zijn waar dit gebruik is. Andere topic ken ik niet, zal eens zoeken bij gelegenheid.
Maar ook dit soort info over em.predikanten staat daar dus in? Of zou hij bij jullie voorgaan?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door DDD »

Hij ging nog heel vaak voor, in onze eigen gemeente en ook in andere gemeenten. Iedere zondag twee keer, de laatste tijd. Maar nu dus niet meer, helaas.

Ik zag de zondagsbrief met Pinksteren bij een vriend in de kerk, trouwens. In onze kerk heb ik er niet veel over gehoord maar ik ben ook vaak elders.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door Dodo »

Zondagsbrieven worden ook wel gebruikt om de periode tussen twee kerkbodes te overbruggen. De ene week de zondagsbrief, de andere week een kerkbode.
Nadelen zijn dat het een hoop werk is, op het laatste moment, en je gebruikt veel papier. Voordelen is dat je de gemeente van recente ontwikkelingen op de hoogte kunt stellen. Je kunt niet alles in de afkondigingen of de voorbede proppen.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door HHKtE »

een andere Em pred van de Geref Gem Ds M Mondria is ook gestopt met preken
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door JCRyle »

HHKtE schreef:een andere Em pred van de Geref Gem Ds M Mondria is ook gestopt met preken
Ds. M.J. van Gelder preekt ook niet meer.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door Johannes van Dijk »

HHKtE schreef:een andere Em pred van de Geref Gem Ds M Mondria is ook gestopt met preken
Ja dat schijnt zo te zijn.ik keek op kerktijden bij Ds.Mondria. Daar staat hij nog volgeboekt tot het einde van het jaar.Maar van een vriend die het RD leest,hoorde ik vandaag dat hij (Ds.Mondria)waarschijnlijk om gezondheidsredenen stopt met preken.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Voorgaan ds. R. Kattenberg

Bericht door HHKtE »

Er stond een stukje in de Saambinder van ds Mondria zelf waar zelf de mededeling doet.
Plaats reactie