Voortbestaan TUA

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Luther »

huisman schreef:Is de stemverhoudig ook openbaar gemaakt? Zo ja wat was die dan. Zo nee waarom niet.
Ik lees net van @JCRyle dat de stemverhouding niet openbaar gemaakt is, maar die is wel bekend hoor.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door JCRyle »

Luther schreef:
huisman schreef:Is de stemverhoudig ook openbaar gemaakt? Zo ja wat was die dan. Zo nee waarom niet.
Ik lees net van @JCRyle dat de stemverhouding niet openbaar gemaakt is, maar die is wel bekend hoor.
Ongetwijfeld!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

JCRyle schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Is de stemverhoudig ook openbaar gemaakt? Zo ja wat was die dan. Zo nee waarom niet.
Ik lees net van @JCRyle dat de stemverhouding niet openbaar gemaakt is, maar die is wel bekend hoor.
Ongetwijfeld!
Waarom geen transparantie? (Ik bedoel niet van jullie maar van de GS)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Herman »

huisman schreef:Waarom geen transparantie? (Ik bedoel niet van jullie maar van de GS)
Het is een gevoelig onderwerp, blijkt. (Zoals bijna alles tegenwoordig). Dus dat rechtvaardigt de zorgvuldigheid.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door JCRyle »

Herman schreef:
huisman schreef:Waarom geen transparantie? (Ik bedoel niet van jullie maar van de GS)
Het is een gevoelig onderwerp, blijkt. (Zoals bijna alles tegenwoordig). Dus dat rechtvaardigt de zorgvuldigheid.
Inderdaad. Het was tenslotte niet voor niets een vergadering in comité.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Herman »

https://www.rd.nl/opinie/cgk-past-ootmo ... -1.1438347

Prof. dr. Stefan Paas: hopelijk lukt het hem zijn cynisme met ootmoed te verdrijven.
ZWP
Berichten: 1677
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door ZWP »

Herman schreef:https://www.rd.nl/opinie/cgk-past-ootmo ... -1.1438347

Prof. dr. Stefan Paas: hopelijk lukt het hem zijn cynisme met ootmoed te verdrijven.
Ik denk dat Paas hier wel een punt heeft:

"Aan dit zelfinzicht ontbrak het. In plaats daarvan is op allerlei manieren uitgesproken dat men de ander niet echt vertrouwde en dat men niet kon samenwerken met een instituut waar theologen rondliepen die de vrouw in het ambt steunden. Dat laatste was ronduit hypocriet, gezien de innige samenwerking tussen de TUA en de predikantenopleiding van de Nederlands gereformeerden. Maar ook andere bezwaren zijn vooral een verbloeming van de interne problematiek."
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door DDD »

Ik vind dat Stefan Paas een uitstekende analyse schrijft. De CGK verrechtsen (in hun geheel bezien) en het midden dreigt te verdwijnen. De linkerflank voelt zich bedreigd en onder de nieuwe leden van de rechterflank is sprake van intolerantie. Je kunt het grotendeels hier op het forum waarnemen.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Auto »

DDD schreef:Ik vind dat Stefan Paas een uitstekende analyse schrijft. De CGK verrechtsen (in hun geheel bezien) en het midden dreigt te verdwijnen. De linkerflank voelt zich bedreigd en onder de nieuwe leden van de rechterflank is sprake van intolerantie. Je kunt het grotendeels hier op het forum waarnemen.
Kan je nog een onderbouwing van je posting geven anders komt het over als een onbeschofte karikatuur?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik vind dat Stefan Paas een uitstekende analyse schrijft. De CGK verrechtsen (in hun geheel bezien) en het midden dreigt te verdwijnen. De linkerflank voelt zich bedreigd en onder de nieuwe leden van de rechterflank is sprake van intolerantie. Je kunt het grotendeels hier op het forum waarnemen.
Ik denk dat Stefan Paas een eenzijdige analyse schrijft. De rechterflank in de CGK zullen niet onderschrijven dat de CGK verrechtst . Eerder het tegendeel, ze zien vooral de linkerkant nog verder opschuiven.

Zelf denk ik dat de CGK (gelukkig) stabieler is dan verwacht. De moderne vragen rond bv vrouw in het ambt en homoseksualiteit zijn synodaal op een orthodox gereformeerde wijze beantwoord.
Omdat de kerken(NGK,GKv ,GB in PKN)rondom de CGK wel behoorlijk schuiven lijkt de CGK rechtser te worden maar dat is een kwestie van perspectief .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door DDD »

Auto schreef:
DDD schreef:Ik vind dat Stefan Paas een uitstekende analyse schrijft. De CGK verrechtsen (in hun geheel bezien) en het midden dreigt te verdwijnen. De linkerflank voelt zich bedreigd en onder de nieuwe leden van de rechterflank is sprake van intolerantie. Je kunt het grotendeels hier op het forum waarnemen.
Kan je nog een onderbouwing van je posting geven anders komt het over als een onbeschofte karikatuur?
Misschien zou je de moeite kunnen nemen om het artikel te lezen? Dan hoef je niet te vragen naar de bekende weg. En voor wat betreft het laatste onderdeel van mijn bericht: bovenstaand citaat is daar een mooi voorbeeld van.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Ik vind dat Stefan Paas een uitstekende analyse schrijft. De CGK verrechtsen (in hun geheel bezien) en het midden dreigt te verdwijnen. De linkerflank voelt zich bedreigd en onder de nieuwe leden van de rechterflank is sprake van intolerantie. Je kunt het grotendeels hier op het forum waarnemen.
Ik denk dat Stefan Paas een eenzijdige analyse schrijft. De rechterflank in de CGK zullen niet onderschrijven dat de CGK verrechtst . Eerder het tegendeel, ze zien vooral de linkerkant nog verder opschuiven.

Zelf denk ik dat de CGK (gelukkig) stabieler is dan verwacht. De moderne vragen rond bv vrouw in het ambt en homoseksualiteit zijn synodaal op een orthodox gereformeerde wijze beantwoord.
Omdat de kerken(NGK,GKv ,GB in PKN)rondom de CGK wel behoorlijk schuiven lijkt de CGK rechtser te worden maar dat is een kwestie van perspectief .
Je kunt toch eenvoudig vaststellen dat de rechterflank getalsmatig meer invloed krijgt? Ondertussen begint de linkerflank zich steeds nadrukkelijker te roeren om zijn plaats te verdedigen. Ik wist niet dat er mensen waren die dat betwisten.

En wat dat laatste betreft: mensen die zichzelf tot de maatstaf van alle dingen nemen, kiezen wel een wat wonderlijk perspectief, meen ik. Daar kunnen wel redenen voor zijn, maar daarmee is het betoog van Stefan Paas toch niet ineens onzin.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:Ik vind dat Stefan Paas een uitstekende analyse schrijft. De CGK verrechtsen (in hun geheel bezien) en het midden dreigt te verdwijnen. De linkerflank voelt zich bedreigd en onder de nieuwe leden van de rechterflank is sprake van intolerantie. Je kunt het grotendeels hier op het forum waarnemen.
Ik denk dat Stefan Paas een eenzijdige analyse schrijft. De rechterflank in de CGK zullen niet onderschrijven dat de CGK verrechtst . Eerder het tegendeel, ze zien vooral de linkerkant nog verder opschuiven.

Zelf denk ik dat de CGK (gelukkig) stabieler is dan verwacht. De moderne vragen rond bv vrouw in het ambt en homoseksualiteit zijn synodaal op een orthodox gereformeerde wijze beantwoord.
Omdat de kerken(NGK,GKv ,GB in PKN)rondom de CGK wel behoorlijk schuiven lijkt de CGK rechtser te worden maar dat is een kwestie van perspectief .
Je kunt toch eenvoudig vaststellen dat de rechterflank getalsmatig meer invloed krijgt? Ondertussen begint de linkerflank zich steeds nadrukkelijker te roeren om zijn plaats te verdedigen. Ik wist niet dat er mensen waren die dat betwisten.

En wat dat laatste betreft: mensen die zichzelf tot de maatstaf van alle dingen nemen, kiezen wel een wat wonderlijk perspectief, meen ik. Daar kunnen wel redenen voor zijn, maar daarmee is het betoog van Stefan Paas toch niet ineens onzin.
1.Het woord onzin heb ik niet gebruikt maar het woord eenzijdig.
2.Stel jij dan eens eenvoudig vast dat de rechterflank meer invloed krijgt getalsmatig.
3. De linkerkant is veel meer verschoven dan de rechterkant. Ik wist niet dat er mensen waren die dat betwisten. :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Auto »

DDD schreef:
Auto schreef:
DDD schreef:Ik vind dat Stefan Paas een uitstekende analyse schrijft. De CGK verrechtsen (in hun geheel bezien) en het midden dreigt te verdwijnen. De linkerflank voelt zich bedreigd en onder de nieuwe leden van de rechterflank is sprake van intolerantie. Je kunt het grotendeels hier op het forum waarnemen.
Kan je nog een onderbouwing van je posting geven anders komt het over als een onbeschofte karikatuur?
Misschien zou je de moeite kunnen nemen om het artikel te lezen? Dan hoef je niet te vragen naar de bekende weg. En voor wat betreft het laatste onderdeel van mijn bericht: bovenstaand citaat is daar een mooi voorbeeld van.
Wie de discussie op Twitter volgt ziet dat het stuk van Paas eenzijdig is. Ds Van Rhee (afgevaardigde synode) weerlegt al de gedachte van Paas. Prof Huijgen wijst erop dat Paas het synodebesluit niet eens heeft gelezen en dan ga jij zonder enige onderbouwing aangeven dat de CGK verrechtst. Kom zeg, het is een herhaling van facetten die Huisman al vaker over jouw postings heeft gegeven.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door helma »

DDD, je ziet de rechterkant verrechtsen; de linkerkant haar positie verdedigen....over welke tijdsperiode heb je het dan? Wanneer is dat begonnen? (Of is het zo dat de rechterkant wil benadrukken wat onopgeefbaar is omdat de linkerkant zoveel loslaat...?)
En vind jij de linkervleugel tolerant t.o. de rechtervleugel?
En welke nieuwe leden zijn intolerant? Leden die zich bij de linkervleugel voegen of bij de rechter?
Je opmerking roept wat vragen op...
Plaats reactie