Kerkelijk jaarboek GG

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door -DIA- »

Tom schreef:
-DIA- schreef: Ik acht het niet in overeenstemming met een christelijk forum om maar wat uit de lucht te grijpen en als een vaststaand feit te benoemen.
Wat denkt de moderatie hierover?
Degene die het gepost had heeft nog niet gereageerd op je vorige reactie, of er komt al een hele meerkeuzelijst met opties uit je toetsenbord vliegen.
Ik heb geen haast hoor, ik wacht wel af.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door helma »

Ik hoor hier in Veenendaal momenteel niets van onrust; denk dat het aardig stabiel is hoor.
Wel is er in Veenendaal veel onrust geweest door de jaren heen, begon al rond ds. R. Kok. Dus 'zo opeens' zou ik het niet noemen.
Alleen in de tijd van ds. Mijnders was het rustig. En nu lijkt het ook wel goed te gaan. Gelukkig.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Ik hoor hier in Veenendaal momenteel niets van onrust; denk dat het aardig stabiel is hoor.
Wel is er in Veenendaal veel onrust geweest door de jaren heen, begon al rond ds. R. Kok. Dus 'zo opeens' zou ik het niet noemen.
Alleen in de tijd van ds. Mijnders was het rustig. En nu lijkt het ook wel goed te gaan. Gelukkig.
In Rijssen zou je misschien wel kunnen teruggrijpen op de troubles rond ds. Grass uit de 19e eeuw?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Zita »

Feiten kunnen besproken worden, geruchten niet. Refoforum is geen roddelforum.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Moderamen »

helma schreef:Ik hoor hier in Veenendaal momenteel niets van onrust; denk dat het aardig stabiel is hoor.
Tussendoor: door die ledenadministratiecorrectie zullen sommige gemeenten wellicht een wat grotere daling hebben. Maar dat hoeft niet gelijk onrust te betekenen. Dat is te ver gezocht.
Kerkbreed is dat er wel een beetje. In mijn regio dan.
jand123
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 mei 2017, 21:52

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door jand123 »

keesjanm schreef:
Reformer schreef:
Tom schreef:Morgen verschijnt het jaarboek 2017. De groei stagneert, aldus het RD. Je kan het ook positief zien: het blijft stabiel. Er is een toename van 49 leden.
2065 mensen verlieten de GG (752 PKN/433 HHK/145 CGK/336 onttrokken/175 andere redenen).....
Overkomst 666 (177 GGN/128 OGG/124 HHK).

Ridderkerk -62 personen
Veen -50 personen
Middelburg Centrum -40 personen
Rijssen Zuid -40 personen
Zeist -27 personen
Zoetermeer -24 personen
Dirksland -21 personen
Kootwijkerbroek -20 personen
Wageningen -17 personen
Aagtekerke -15 personen

Grootste groeiers zijn o.a. Ede +85 en Gravenpolder +87.
Ik vind het opmerkelijk dat dit rijtje gemeenten allemaal een predikant heeft (of tot voor kort had: Ridderkerk). Vaak zie je een toename van leden in de GG op het moment dat ze een predikant hebben.
Er is veel onrust in veel gemeenten, bv ook in Veenendaal, Lisse en Rijssen Noord. Ook gemeenten met eigen predikant.
In RijssenNoord is 120 man weg in 2 jaar tijd.. dat is toch mega veel. Lijkt mij niet dat dit komt door verhuizingen etc..!?
Lisse ook onrust??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door -DIA- »

jand123 schreef:
keesjanm schreef:
Reformer schreef:
Tom schreef:Morgen verschijnt het jaarboek 2017. De groei stagneert, aldus het RD. Je kan het ook positief zien: het blijft stabiel. Er is een toename van 49 leden.
2065 mensen verlieten de GG (752 PKN/433 HHK/145 CGK/336 onttrokken/175 andere redenen).....
Overkomst 666 (177 GGN/128 OGG/124 HHK).

Ridderkerk -62 personen
Veen -50 personen
Middelburg Centrum -40 personen
Rijssen Zuid -40 personen
Zeist -27 personen
Zoetermeer -24 personen
Dirksland -21 personen
Kootwijkerbroek -20 personen
Wageningen -17 personen
Aagtekerke -15 personen

Grootste groeiers zijn o.a. Ede +85 en Gravenpolder +87.
Ik vind het opmerkelijk dat dit rijtje gemeenten allemaal een predikant heeft (of tot voor kort had: Ridderkerk). Vaak zie je een toename van leden in de GG op het moment dat ze een predikant hebben.
Er is veel onrust in veel gemeenten, bv ook in Veenendaal, Lisse en Rijssen Noord. Ook gemeenten met eigen predikant.
In RijssenNoord is 120 man weg in 2 jaar tijd.. dat is toch mega veel. Lijkt mij niet dat dit komt door verhuizingen etc..!?
Lisse ook onrust??
Voor een heel groot deel lijkt me dit verlies aan Rijssen-West. Door huwelijken komen vanzelf de meeste mensen in West te wonen, terwijl de oude kern meer vergrijst.
Verder gaan inderdaad ook tientallen weg, naar de PKN.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Zita »

Zita schreef:Feiten kunnen besproken worden, geruchten niet. Refoforum is geen roddelforum.
Feiten kunnen besproken worden, geruchten niet. Mocht dat niet lukken, :lock
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door mcgk »

Tiberius schreef:Veel gemeentes zijn vorig jaar overgestapt op het ledenadministratie programma Melite Online. De voorloper, Melite Classic of Melite Connect, bevatte een software bug, waardoor de statistieken niet geheel correct waren.
Is er bij de Ger. Gem. een ledenadministratiesysteem dat synodaal wordt aangeraden?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Tiberius »

Niet synodaal maar door het deputaatschap (of bureau) kerkelijke dienstverlening.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Tiberius »

Beste mensen,

Het topic is gesnoeid en teruggeplaatst.
Vanaf nu alleen maar feiten en geen roddels meer, anders vallen er bannetjes.
Joostw
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mei 2017, 11:04

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Joostw »

Ik zat net even wat te neuzen op gergeminfo.nl. Ik kwam daar bij de gemeente Middelburg Centrum. De gemeente van ds. de Heer.
Nu zag ik dat in de tijd dat hij daar staat het ledental al met ruim 200 is afgenomen(!) Is er iemand die in die gemeente zit? Ik hoorde juist dat deze gemeente ontzettend hard groeide, dat blijkt dus niet te kloppen als ik kijk naar de statistieken op gergeminfo.nl....
Snap het niet onder de bediening van deze predikant zou je verwachten dat die gemeente uit zijn voegen moet barsten..
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Reiziger »

Ik was er pas toen het Hemelvaartsdag was en toen zat het gebouw propvol. Het was een goede preek.
Dat het gebouw zo vol zat, had wellicht te maken met dat het Hemelvaart was, maar ik vraag me af hoe vol het gebouw tien jaar geleden zat. Voor de rest was deze gemeente volgens mij al voor de komst van ds. De Heer een krimpgemeente.
DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door DDD »

Joostw schreef:Ik zat net even wat te neuzen op gergeminfo.nl. Ik kwam daar bij de gemeente Middelburg Centrum. De gemeente van ds. de Heer.
Nu zag ik dat in de tijd dat hij daar staat het ledental al met ruim 200 is afgenomen(!) Is er iemand die in die gemeente zit? Ik hoorde juist dat deze gemeente ontzettend hard groeide, dat blijkt dus niet te kloppen als ik kijk naar de statistieken op gergeminfo.nl....
Snap het niet onder de bediening van deze predikant zou je verwachten dat die gemeente uit zijn voegen moet barsten..
Het spijt me. Maar dit komt erg gemeen over. Als je aandacht wilt vragen voor problemen in gemeenten, kan dat ook zonder suggestieve opmerkingen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kerkelijk jaarboek GG

Bericht door Terri »

Forummer schreef:Ik was er pas toen het Hemelvaartsdag was en toen zat het gebouw propvol. Het was een goede preek.
Dat het gebouw zo vol zat, had wellicht te maken met dat het Hemelvaart was, maar ik vraag me af hoe vol het gebouw tien jaar geleden zat. Voor de rest was deze gemeente volgens mij al voor de komst van ds. De Heer een krimpgemeente.
In gg- centrum was er jaren geleden al behoorlijke vergrijzing.......heeft volgens mij niet met predikanten te maken, voor zover ik begreep.
Plaats reactie