GerGem Kruiningen

Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

ejvl schreef:
Calvijn1988 schreef:Zijn er serieus besprekingen met OGG?
Speculaties omdat ds Zwartbol, en blijkbaar nog een predikant, een dienst heeft bezocht.
Wat ik al eerder zei, dat zegt niets. Ds. Zwartbol heeft ook een dienst in de VOGG bezocht, en daar is echt geen sprake van samengaan. Het getuigd alleen van een rekverband in plaats van een knelverband (kerkmuren), zoals ds vd Poel al eens zei.
De OGG zouden wel tot het dieptepunt van dwaasheid gezonken zijn als ze hiermee in zee zouden gaan.
Iemand die zo eigengerechtigd is opgetreden en zo alle kerkelijke regels aan zijn laars heeft gelapt en niet terugdeinst om een gemeente kapot te maken, kun je beter op z'n eigen laten staan.
Andre
Berichten: 1164
Lid geworden op: 05 feb 2004, 17:19
Locatie: in de auto

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Andre »

@ Marion ik denk dat je te ver van huis ben.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door refo »

't Begint alweer te wennen. Er is een nieuw kerkverband ontstaan. De prediker heeft zo ook z'n aanhangers weer. Hij preekt aangenaam. Dus we gaan over tot de orde van de dag. De man verdient resprect.
Neen.
De Israelieten in het OT dachten ook dat ze er goed aan deden God te offeren op de hoogten. Niet drie keer per jaar in de tempel, maar dagelijks op een heuvel. Dat is toch veel beter! Het was evenwel een eigengereide godsdienst.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Marion »

Andre schreef:@ Marion ik denk dat je te ver van huis ben.
Dat zou kunnen. Maar ik verwoord alleen hoe ik het voel.
Ik geloof nog het meest in de weg terug. Bemiddeling tussen partijen en wederzijds schuld belijden. Dan zullen er misschien aan beide kanten koppen rollen, ook in de classis Goes. Maar dat moet toch kunnen lijden als het om de zaak des Heeren gaat?? Onze dominee zegt vaak: de weg naar de verhoging is de weg van bukken en buigen.

Ik kan me trouwens maar moeilijk voorstellen dat de OGG hier echt werk van maken. Het lijkt me meer speculatie dan een feit. En als het echt zo is dan zucht ik maar eens heel diep en houd ik m'n hart vast.
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mannetje »

Ach, 'de wereld' vraagt zich af of van Persie naar Rotterdam gaat.
Wij 'refo's' vragen ons af of ds. Bredeweg naar de OGG gaat.

Wat is het verschil?
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:Ach, 'de wereld' vraagt zich af of van Persie naar Rotterdam gaat.
Wij 'refo's' vragen ons af of ds. Bredeweg naar de OGG gaat.

Wat is het verschil?
Is dit een serieuze vraag?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Herman »

Het is toepasselijk sarcasme. Zo lees ik hem.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Hendrien »

Mannetje schreef:Ach, 'de wereld' vraagt zich af of van Persie naar Rotterdam gaat.
Wij 'refo's' vragen ons af of ds. Bredeweg naar de OGG gaat.

Wat is het verschil?
Weinig, in de tijd dat refo's nog geen televisie keken, was er iemand die tegen mij zei: "Refo's kijken geen soaps, maar maken ze gewoon zelf." Er zit echt een kern van waarheid in!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Vergelijk dan appels met peren, zou ik zeggen. Daar zit nog meer overeenkomst in.
Mannetje
Berichten: 7741
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mannetje »

eilander schreef:
Mannetje schreef:Ach, 'de wereld' vraagt zich af of van Persie naar Rotterdam gaat.
Wij 'refo's' vragen ons af of ds. Bredeweg naar de OGG gaat.

Wat is het verschil?
Is dit een serieuze vraag?
Herman leest het zoals ik het bedoelde. Zie het maar als een grote verzuchting over het eindeloos gepraat over de signalen die er mogelijk op zouden kunnen wijzen dat voornoemde predikant met zijn gemeente eventueel in de richting van genoemd kerkverband beweegt met daarbij de overwegingen die het al dan niet gewenst maken dat een dergelijke beweging plaatsvindt.

Zojuist hoorde ik voor het nieuws van 1 uur een stukje over genoemde voetballer. Ik zag wat overeenkomsten in de manier van spreken over beide zaken.

Het moge duidelijk zijn dat ik hiermee niet de vergelijking wil maken tussen de predikant en de voetballer, maar slechts tussen het spreken over de een en de ander.
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Ach, 'de wereld' vraagt zich af of van Persie naar Rotterdam gaat.
Wij 'refo's' vragen ons af of ds. Bredeweg naar de OGG gaat.
Wat is het verschil?
Dat van P, terugkeert naar zijn oude nest, older and wiser! En niet iedere F. fan wordt hier blij van.
Keert de ds terug naar zijn oude nest, of is het een transfer naar een nieuw?
En hier is het allang geen onderwerp van gesprek meer tussen de GGers hoor, er is intussen al nieuwe gespreksstof.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door GerGem »

ejvl schreef:
Calvijn1988 schreef:Zijn er serieus besprekingen met OGG?
Speculaties omdat ds Zwartbol, en blijkbaar nog een predikant, een dienst heeft bezocht.
Wat ik al eerder zei, dat zegt niets. Ds. Zwartbol heeft ook een dienst in de VOGG bezocht, en daar is echt geen sprake van samengaan. Het getuigd alleen van een rekverband in plaats van een knelverband (kerkmuren), zoals ds vd Poel al eens zei.
Ja als ds Zwartbol een dienst bezoekt komen er praatjes...
Maar wees niet bang: ds. Al-Chalabi bezoekt ook weleens een weekdienst in de buurt van de GGiN/OGG
Moet kunnen. broeders van t zelfde huis, nietwaar?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Mannetje schreef:Ach, 'de wereld' vraagt zich af of van Persie naar Rotterdam gaat.
Wij 'refo's' vragen ons af of ds. Bredeweg naar de OGG gaat.

Wat is het verschil?
Vandaag heb ik meer 'refo's' horen praten over de eerste transfer dan dat ik er over de tweede zin heb horen praten.
(~)
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door DDD »

Van de ontwikkelingen bij Feijenoord weet ik niet veel, maar het eerste lijkt mij ook een beter gespreksonderwerp dan het tweede.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

DDD schreef:Van de ontwikkelingen bij Feijenoord weet ik niet veel, maar het eerste lijkt mij ook een beter gespreksonderwerp dan het tweede.
:haha
(~)
Plaats reactie