GerGem Kruiningen

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Hendrikus »

Spannend allemaal zeg, vooral die 1,6 voertuigen per huishouden! :wiz
~~Soli Deo Gloria~~
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door CvdW »

Vlake is een voormalig dorp, thans buurtschap in de provincie Zeeland, in de streek Zuid-Beveland, gemeente Reimerswaal. T/m 1940 gemeente Schore. In 1941 over naar gemeente Kruiningen (Schore zelf ging naar de gemeente Kapelle), in 1970 over naar gemeente Reimerswaal.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Hendrikus »

CvdW schreef:Vlake is een voormalig dorp, thans buurtschap in de provincie Zeeland, in de streek Zuid-Beveland, gemeente Reimerswaal. T/m 1940 gemeente Schore. In 1941 over naar gemeente Kruiningen (Schore zelf ging naar de gemeente Kapelle), in 1970 over naar gemeente Reimerswaal.
En lopen er tussen Vlak en Schore nou smallewegen of bredewegen? Dit is echt een zéér boeiend topic!
~~Soli Deo Gloria~~
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door JCRyle »

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door refo »

Slecht nieuws is dat. De vertrokken predikant kan zo het idee hebben dat hij gelijk heeft met z'n move. Maar aantallen tellen niet bij dwalingen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef: En lopen er tussen Vlak en Schore nou smallewegen of bredewegen? Dit is echt een zéér boeiend topic!
:haha
Er is ook nog een tunnel.
Afbeelding
Je kijkt zo de donkerte in. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
stedeling
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:34

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door stedeling »

refo schreef:Slecht nieuws is dat. De vertrokken predikant kan zo het idee hebben dat hij gelijk heeft met z'n move. Maar aantallen tellen niet bij dwalingen.
Het meest opvallende is dat er blijkbaar ongeveer 500 mensen ergens anders kerken (of nergens meer).
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door huisman »

stedeling schreef:
refo schreef:Slecht nieuws is dat. De vertrokken predikant kan zo het idee hebben dat hij gelijk heeft met z'n move. Maar aantallen tellen niet bij dwalingen.
Het meest opvallende is dat er blijkbaar ongeveer 500 mensen ergens anders kerken (of nergens meer).
1200 leden zijn geen 1200 kerkgangers. Meestal moet je 2/3 van dit aantal nemen voor het aantal kerkgangers.
Dus 800 (De rest zijn kinderen onder de 4,bejaarden,oppasouders enz.). Als je van dit getal uitgaat mis je lang geen 500 mensen maar een kleine 100.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Charles »

JCRyle schreef:Kruiningen
Wel kritisch lezen mensen. Lokale journalistiek is vaak van een bedroevend niveau (dat vuurwapen verhaal opnieuw mixen met de kerkrel bijv). N.a.v. de eerste berichtgeving dat er 130 mensen waren kwamen er al berichten van bezoekers dat er niks van klopte en er die eerste dienst van Bredeweg al een dikke zaten. Waarschijnlijk is er dus niet eens sprake van een toename van leden bij Bredeweg.

De conclusie dat er veel mensen niet meer kerken in 1 van de 2 kerken is natuurlijk ook veel te kort door de bocht. Op papier heb je veel meer leden dan kerkbezoekers vanwege kleine kinderen (+ oppas thuis) en ouden van dagen die niet meer ter kerke kunnen.
noor
Berichten: 35
Lid geworden op: 05 mei 2017, 14:05

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door noor »

Als er meer ingangen zijn, kan de verslaggever ook een flink aantal kerkgangers gemist hebben.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

Is het niet een btje kinderachtig om elke week te gaan tellen? Dat vuurwapen is echt dorpsroddel, ik kom ook uit een dorp toen mijn oom overleden was stonden ze dat in de winkel te vertellen en cees( mijn vader) is oek dòòd. Mijn vader was evenzo ziek, maar is pas een jaar daarna overleden. Altijd als er iets was werden de wildste verhalen verteld. Volgens mij moet een goede journalist roddel en feiten kunnen scheiden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door emigrant »

er zullen allicht leden zijn, die even afwachten of nog onbeslist zijn in waar ze kerken. Je kunt pas gaan tellen als de kruitdampen zijn opgetrokken.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

JCRyle schreef:Kruiningen
Er worden wel erg snel conclusies getrokken. Nieuwsgierigheid, mensen van andere plaatsen gaan een keertje luisteren, wieberende houding? Wat zou er gebeuren als Bredeweg naar elders gaat?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

samanthi schreef:Is het niet een btje kinderachtig om elke week te gaan tellen? Dat vuurwapen is echt dorpsroddel, ik kom ook uit een dorp toen mijn oom overleden was stonden ze dat in de winkel te vertellen en cees( mijn vader) is oek dòòd. Mijn vader was evenzo ziek, maar is pas een jaar daarna overleden. Altijd als er iets was werden de wildste verhalen verteld. Volgens mij moet een goede journalist roddel en feiten kunnen scheiden.
Een telling is wel feitelijk; maar de conclusies zijn niet feitelijk.
KNed
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:28

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door KNed »

samanthi schreef:Is het niet een btje kinderachtig om elke week te gaan tellen?
Inderdaad, gewoon sensatie. Net zoals sommige berichten hier trouwens
Plaats reactie