GerGem Kruiningen

kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Vorst schreef:Een voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Ik vind er niets keurigs aan. Wat een zotternij.
Vind je dat de kerkenraad br. Bredeweg direct op straat had moeten zetten?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

Vorig jaar is er een stuk aan de kerk gebouwd. Vanuit beide partijen is dit gefinancierd (en/of geld voor ter lening gesteld). Hoe zouden de uitgetredenen waarbij de Ger. Gem. eventueel nog een (aanzienlijk) geldbedrag heeft geleend en nog niet heeft betaald, hiermee eigenlijk omgaan? Want wat gebeurt er nou als de uitgetredenen die geld geleend hebben, dit opeens terugeisen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Onbemind
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:54

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Onbemind »

Jantje schreef:Vorig jaar is er een stuk aan de kerk gebouwd. Vanuit beide partijen is dit gefinancierd (en/of geld voor ter lening gesteld). Hoe zouden de uitgetredenen waarbij de Ger. Gem. eventueel nog een (aanzienlijk) geldbedrag heeft geleend en nog niet heeft betaald, hiermee eigenlijk omgaan? Want wat gebeurt er nou als de uitgetredenen die geld geleend hebben, dit opeens terugeisen?
Dan komt het benodigde bedrag wel ergens anders vandaan. Maar het is al groot stuk afgelost.
Ignoti nulla cupido.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

Luther schreef:
Vorst schreef:Een voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Ik vind er niets keurigs aan. Wat een zotternij.
Wat een harde woorden!
Geheel eens met de constatering dat de heer Van Vijven goed omgaat met de pers. Ook als je de vragen irritant of vreemd vindt: Gewoon open en vriendelijk antwoord geven.
Verder is het netjes dat de gemeente Kruiningen ds. Bredeweg nog even doorbetaalt en de pastorie laat bewonen. Wereldse normen mogen in de kerk nooit leidend zijn.
De woorden zijn prima en daar is niets mis mee. Ik zie echter niet in waarom het 'netjes' zou zijn dat de kerkenraad Bredeweg op de loonlijst laat staan en hem in de pastorie laat wonen. Dat is op zijn minst opmerkelijk en heeft niets met wereldse normen te maken.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Vorst schreef:
Wandelende schreef:
Vorst schreef:Een voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Ik vind er niets keurigs aan. Wat een zotternij.
Kan en wil je uitleggen waarom jij dit een voorbeeld vindt van hoe het níet moet?
Dit was een reactie op de voorgaande post en in dat verband moet je hem ook lezen.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Bedoel je dat GG Kruiningen per datum 13 november direct de traktement betaling zou moeten eindigen? Of had de gemeente de dominee direct de pastorie uit moeten knikkeren? Of...?
(~)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Luther »

Vorst schreef: De woorden zijn prima en daar is niets mis mee. Ik zie echter niet in waarom het 'netjes' zou zijn dat de kerkenraad Bredeweg op de loonlijst laat staan en hem in de pastorie laat wonen. Dat is op zijn minst opmerkelijk en heeft niets met wereldse normen te maken.
Nee, dat is een christelijke houding, ook als de ander je pijn deed, onrecht berokkende, o.i.d.... Hoop maar kolen vuurs op zijn hoofd. Voor mij is dit een signaal dat men de deur naar verzoening niet dicht wil gooien. Onmiddellijk op straat zetten is een hardvochtige beslissing, en beslist geen christelijke manier van doen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

kasparov schreef:
Vorst schreef:@ kasparov: Teksten uit z'n verband rukken is ook een kunst.
Verklaar u nader. Paulus roept de gemeente van Rome op om heilig voor God te leven. Dat is Romeinen 12. Daar kunnen ook wij van leren.
Zo moeilijk is dat niet. De aangehaalde tekst is niet op de situatie van toepassing.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

Wandelende schreef:
Vorst schreef:
Wandelende schreef:
Vorst schreef:Een voorbeeld van hoe het niet moet inderdaad. Ik vind er niets keurigs aan. Wat een zotternij.
Kan en wil je uitleggen waarom jij dit een voorbeeld vindt van hoe het níet moet?
Dit was een reactie op de voorgaande post en in dat verband moet je hem ook lezen.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Bedoel je dat GG Kruiningen per datum 13 november direct de traktement betaling zou moeten eindigen? Of had de gemeente de dominee direct de pastorie uit moeten knikkeren? Of...?
Voor de goede orde: Bredeweg onttrok zich toch?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Jantje schreef:Vorig jaar is er een stuk aan de kerk gebouwd. Vanuit beide partijen is dit gefinancierd (en/of geld voor ter lening gesteld). Hoe zouden de uitgetredenen waarbij de Ger. Gem. eventueel nog een (aanzienlijk) geldbedrag heeft geleend en nog niet heeft betaald, hiermee eigenlijk omgaan? Want wat gebeurt er nou als de uitgetredenen die geld geleend hebben, dit opeens terugeisen?
Ik begrijp niet dat er gesproken wordt over "beide partijen". Een gemeente bestaat toch uit (veel meer) gemeenteleden? Of wordt bedoeld dat er mensen wel achter of niet achter de dominee stonden, ondanks zijn gedrag?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door refo »

Jantje schreef:Vorig jaar is er een stuk aan de kerk gebouwd. Vanuit beide partijen is dit gefinancierd (en/of geld voor ter lening gesteld). Hoe zouden de uitgetredenen waarbij de Ger. Gem. eventueel nog een (aanzienlijk) geldbedrag heeft geleend en nog niet heeft betaald, hiermee eigenlijk omgaan? Want wat gebeurt er nou als de uitgetredenen die geld geleend hebben, dit opeens terugeisen?
Dat zullen ze wel opvragen, neem ik aan. Als dat kan, want als er een aflosschema is overeengekomen, zal dat gevolgd worden, lid of niet-lid.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Vorst schreef:
Wandelende schreef: Het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Bedoel je dat GG Kruiningen per datum 13 november direct de traktement betaling zou moeten eindigen? Of had de gemeente de dominee direct de pastorie uit moeten knikkeren? Of...?
Voor de goede orde: Bredeweg onttrok zich toch?
Natuurlijk.
Zie mijn onderschrift.
De GG Kruiningen heeft bij mijn weten geen termijn genoemd. Ongetwijfeld zal dhr. Bredeweg de woning moeten verlaten en zal de betaling van traktement stop worden gezet. E.e.a. is een logisch gevolg van een onttrekking.
(~)
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Vorst »

Wandelende schreef:
Vorst schreef:
Wandelende schreef: Het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Bedoel je dat GG Kruiningen per datum 13 november direct de traktement betaling zou moeten eindigen? Of had de gemeente de dominee direct de pastorie uit moeten knikkeren? Of...?
Voor de goede orde: Bredeweg onttrok zich toch?
Natuurlijk.
Zie mijn onderschrift.
De GG Kruiningen heeft bij mijn weten geen termijn genoemd. Ongetwijfeld zal dhr. Bredeweg de woning moeten verlaten en zal de betaling van traktement stop worden gezet. E.e.a. is een logisch gevolg van een onttrekking.
Eens. Maar dit is een heel ander bericht dan het bericht waar ik op reageerde. Dus ik begrijp de vragen en opmerkingen niet zo goed.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Een ongepast bericht en wat reacties daarop weggehaald. Het moderatorstandpunt mag hier als bekend worden verondersteld: op dit forum spreken we met respect over mensen, ook als ze dingen doen die wij niet goed vinden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jantje »

kasparov schreef:
Jantje schreef:Vorig jaar is er een stuk aan de kerk gebouwd. Vanuit beide partijen is dit gefinancierd (en/of geld voor ter lening gesteld). Hoe zouden de uitgetredenen waarbij de Ger. Gem. eventueel nog een (aanzienlijk) geldbedrag heeft geleend en nog niet heeft betaald, hiermee eigenlijk omgaan? Want wat gebeurt er nou als de uitgetredenen die geld geleend hebben, dit opeens terugeisen?
Ik begrijp niet dat er gesproken wordt over "beide partijen". Een gemeente bestaat toch uit (veel meer) gemeenteleden? Of wordt bedoeld dat er mensen wel achter of niet achter de dominee stonden, ondanks zijn gedrag?
Er zijn toch twee partijen? Jansen en Bredeweg (Sinke)
Laatst gewijzigd door Jantje op 23 nov 2017, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Vorst schreef:
Wandelende schreef:
Vorst schreef:
Wandelende schreef: Het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Bedoel je dat GG Kruiningen per datum 13 november direct de traktement betaling zou moeten eindigen? Of had de gemeente de dominee direct de pastorie uit moeten knikkeren? Of...?
Voor de goede orde: Bredeweg onttrok zich toch?
Natuurlijk.
Zie mijn onderschrift.
De GG Kruiningen heeft bij mijn weten geen termijn genoemd. Ongetwijfeld zal dhr. Bredeweg de woning moeten verlaten en zal de betaling van traktement stop worden gezet. E.e.a. is een logisch gevolg van een onttrekking.
Eens. Maar dit is een heel ander bericht dan het bericht waar ik op reageerde. Dus ik begrijp de vragen en opmerkingen niet zo goed.
Misschien goed om dan duidelijk te zijn over het bericht waar je op reageerde. Ik heb twee keer doorgevraagd, maar daar kwamen slechts vage antwoorden op. Dus onduidelijkheid is dan op zich een logisch gevolg.
(~)
Plaats reactie