GerGem Kruiningen

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zita »

kasparov schreef:
Een bedrag van 25.699,95 euro is natuurlijk wel prettig voor deze man. Maar misschien dat hij nog liever zijn baan had willen houden. Ik hoop dat hij inmiddels weer een andere baan heeft gevonden. En ik hoop dat dit bedrijf ervan leert.
'[Partij A] heeft diverse argumenten aangevoerd van de strekking dat zijn kansen op de arbeidsmarkt vanwege zijn leeftijd niet groot zijn. Hierin wordt [Partij A] niet gevolgd, omdat hij aanstonds werk heeft gevonden bij een andere werkgever.'
Offtopic: ik vind het zeer bijzonder dat je zo rechtzinnig kunt zijn dat je een werknemer ontslaat omdat hij tot een ander kerkgenootschap behoort, maar dat je die werknemer wel instructies hebt gegeven dat hij veel zwart moet verkopen.
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

GerGem Kruiningen

Bericht door Tom »

Bredeweg is net een maandje uitgetreden Marion. Het alleen al plannen van kerkbouw duurt maanden.

Ik zou menselijk gesproken niet heel blij zijn met een wederkeer. Bredeweg kan onmogelijk met stichting de Gergem gaan dienen, dat is echt niet meer denkbaar. Hij heeft het kerkverband bewust verlaten en zich buiten gezag van synode geplaatst. Bredeweg is gezien de kerkorde ook geen predikant meer meen ik.
Natuurlijk zijn dit menselijke punten. Wat onmogelijk is bij mensen is mogelijk bij Hem, maar toch.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Het is inderdaad geen goed voorbeeld. Iedereen die belijdenis doet, belooft om zich te onderwerpen en onderworpen te zijn. Er waren nog ruim voldoende mogelijkheden van beroep. Maar dat zou een (tijdelijk) verlies van macht inhouden (niet mogen voorgaan). Ook een kandidaat belooft dat bij de bevestiging tot predikant: u onderwerpende aan de kerkelijke vermaning, volgens de ordening van de kerken. Dat onderwerpen is voor een "normaal mens" (lees: zondig mens) sowieso al heel wat, maar zeker voor iemand met narcistische trekken. Wat moet er gebeuren voor zo'n persoon om te buigen? Maar ik blijf het hopen en ervoor bidden.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Wandelende »

Tom schreef:Bredeweg is net een maandje uitgetreden Marion. Het alleen al plannen van kerkbouw duurt maanden.

Ik zou menselijk gesproken niet heel blij zijn met een wederkeer. Bredeweg kan onmogelijk met stichting de Gergem gaan dienen, dat is echt niet meer denkbaar. Hij heeft het kerkverband bewust verlaten en zich buiten gezag van synode geplaatst. Bredeweg is gezien de kerkorde ook geen predikant meer meen ik.
Natuurlijk zijn dit menselijke punten. Wat onmogelijk is bij mensen is mogelijk bij Hem, maar toch.
Gemeenteleden kunnen wel terugkeren. En dhr. Bredeweg kan ook als gemeentelid nog terug komen.
(~)
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Jeschurun »

kasparov schreef: iemand met narcistische trekken.
Zo, jij doet aan e-health? Of herken jij het van Poetin? Nu gaan we zelfs iemands persoonlijkheid diagnosticeren.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Jeschurun schreef:
kasparov schreef: iemand met narcistische trekken.
Zo, jij doet aan e-health? Of herken jij het van Poetin? Nu gaan we zelfs iemands persoonlijkheid diagnosticeren.
Alles wijst daarop, helaas.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door pierre27 »

Jeschurun schreef:
kasparov schreef: iemand met narcistische trekken.
Zo, jij doet aan e-health? Of herken jij het van Poetin? Nu gaan we zelfs iemands persoonlijkheid diagnosticeren.
Haha, heerlijke reactie. Volgens mij hebben de meesten hier, inclusief Pierre27 daar trekjes van....dus ik zou zeggen, welkom Bredeweg op Refoforum:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door JCRyle »

pierre27 schreef:
Jeschurun schreef:
kasparov schreef: iemand met narcistische trekken.
Zo, jij doet aan e-health? Of herken jij het van Poetin? Nu gaan we zelfs iemands persoonlijkheid diagnosticeren.
Haha, heerlijke reactie. Volgens mij hebben de meesten hier, inclusief Pierre27 daar trekjes van....dus ik zou zeggen, welkom Bredeweg op Refoforum:)
:oO .. ik zou zeggen "spreek slecht voor uzelf"
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Zita »

Medische diagnoses aub alleen plaatsen als u over het elektronisch patiëntendossier beschikt. En we gaan ontopic verder.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door samanthi »

Zita schreef:Medische diagnoses aub alleen plaatsen als u over het elektronisch patiëntendossier beschikt. En we gaan ontopic verder.
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Narcistische trekjes schaar ik niet onder medisch dossier-kennis. Maar oke, on topic...
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door pierre27 »

JCRyle schreef:
pierre27 schreef:
Jeschurun schreef:
kasparov schreef: iemand met narcistische trekken.
Zo, jij doet aan e-health? Of herken jij het van Poetin? Nu gaan we zelfs iemands persoonlijkheid diagnosticeren.
Haha, heerlijke reactie. Volgens mij hebben de meesten hier, inclusief Pierre27 daar trekjes van....dus ik zou zeggen, welkom Bredeweg op Refoforum:)
:oO .. ik zou zeggen "spreek slecht voor uzelf"
Haha, i do beste vriend.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Ditbenik »

kasparov schreef:
Een bedrag van 25.699,95 euro is natuurlijk wel prettig voor deze man. Maar misschien dat hij nog liever zijn baan had willen houden. Ik hoop dat hij inmiddels weer een andere baan heeft gevonden. En ik hoop dat dit bedrijf ervan leert.
Nou, dit lijkt een heel bedrag maar het komt voor de belasting boven op je inkomen. Er van uitgaande dat hij dan boven € 19.983,-- zit maar onder de € 67.072,-- blijft, gaat er 40,8% van naar de belastingdienst. Netto blijft er dan € 15.214,37. Daar wil je deze ellende niet voor mee maken.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door kasparov »

Het zou mooi zijn als die werkgever zou zeggen: "Sorry, beste werknemer, ik heb een grote fout gemaakt. Ik heb emoties en persoonlijke voorkeuren de boventoon laten voeren. Dat had echt niet gemogen. Ik bied mijn excuses aan. Ik bied je opnieuw een baan aan bij mijn bedrijf. Ik hoop dat je dat aanbod wilt aanvaarden."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Herman »

kasparov schreef:Het zou mooi zijn als die werkgever zou zeggen: "Sorry, beste werknemer, ik heb een grote fout gemaakt. Ik heb emoties en persoonlijke voorkeuren de boventoon laten voeren. Dat had echt niet gemogen. Ik bied mijn excuses aan. Ik bied je opnieuw een baan aan bij mijn bedrijf. Ik hoop dat je dat aanbod wilt aanvaarden."
Heel mooi. Daarom bidden we ook 'vergeef ons onze schulden, gelijk wij ook vergeven onze schuldenaren'. Maar het is keimoeilijk.
Plaats reactie